Lahettavatko kaikki perheelliset joulukortteja, jotka on tehty lastensa kuvista? Kylla on taas jo tana vuonna tullut parit sellaiset kortit ipanoista ja koirista etta huh huh.
Mulle alkaisi kelvata jo ne Tiimari-kortitkin. Ei millään pahalla.
Kommentit (79)
Voisin kyllä mummoille ja kummeille tehdä.
Toivottavasti et saa meidän korttia. Siinä kun on mun 1-v. tytön kuva.
=(
Minusta se on kyllä ihan kaunis ja vetää vertoja poroaiheisille korteille
Mä oon iloinen kunhan edes jonkinlaisen kortin saan ystäviltä ja sukulaisilta. Erityisen iloinen olen, jos näen että joku on nähnyt vaivaa ja yrittänyt itse väsätä jonkinlaista omatekoista korttia. Tykkään noista lasten kuvakorteistakin:). Ihan kivahan niitä on saada!
mutta en lähetä lapsistani kuvia joulukorteissa. Ulkomaille menevät kortit ovat vähän fiinimpiä, SPR:ää, partiolaisia jne, sitten paljon ihan tavallisia j-kortteja Tiimarista ja muualta, ja sitten on lapsien askartelemia kortteja niille, joille he haluavat lähettää kortteja (näissä on myös meidän aikuisten nimet).
En laita lapseni/koirani/mieheni/autoni/potkukelkkani kuvaa siksi, että minusta ne eivät liity jouluun ja väistämättä tulee mieleen, että kortti on lähetetty siinä mielessä että vastaanottajan kuulusi nyt kauheasti ihailla esim lastamme. Tämä on minusta kornia erityisesti silloin kun vastaanottaja ei tunne lastani henkilökohtaisesti.
Tämä vain minun mielipiteenäni. Nykyisin on kai muotia lähettää lasten kuvat joulukorteissa, vaikka minä lähetän kuvia kyllä muutenkin, esim jos joku poikkeaa kylään ja on lasten kanssa, otan heistä kuvan ja lähetän ja kiitän vierailusta.
Mummeille, kummeille ja muille tärkeille ihmisille on lähetetty valokuvakortit pojastamme. Mieheni on valokuvaaja ja poika on todella kaunis (en toki ole puolueellinen). Saahan sitä kerran vuodessa kuvan laittaa. Hakkaa mennen tullen bulkki-kortit.
Otan myös mielelläni vastaan muiden lasten kuvia kavereiltani ym. Niistä näkee, millaisia tenavia heillä on.
Tänä jouluna askarrellaan kortit itse, ja mukaan laitetaan - tohdinko edes kertoa - virallinen 4-v kuva (ei siis jouluhynttyissä tämä). Pihi kun olen säästän postimaksuissa tämän kerran :))
Eli ei siitä että kun mikään kortti ei kelpaa vaan että mielummin tavisjoulukortti jouluna ja lasten kuvat sitten muuten.
saadaan joka joulu noin 30 joulukorttia, kaikki perheellisiltä. Joukossa yleensä ehkä 2-3 kuvakorttia.
Minusta kuvakortiit ovat aina olleet kaikista parhaimpia joulukortteja.Meilläkin sukulaiset ovat olleet tosi iloisia saadessaan kuvakortteja.Ja niinä jouluina kun ollaan ihan tavalliset lähetetty,kaikki nurisseet et voi voi kun niin kuvakorttia odotettiin.Minusta tämä keskustelu on todella typerä.Jokainen lähettäköön mitä kortteja haluavat.Taitaa joku olla vaan kateellinen taas.....
Siis mistä? Niistä toisen lapsistako? Aika vähän sympatiaa teiltä sitten heruu esimerkiksi lapsettomia kohtaan, joille tulee negatiivinen tunnereaktio lapsestanne. Tunnereaktion takiahan kai niitä lapsikuvia lähetetään. Melko itsekästä ajatella että sen pitää olla positiivinen tai sitten " aivan sama, ei kuule paljon kiinnosta jos ei meidän kuvakortti kelpaa" .
Terv Yksi joka ei halua lähettää eikä saada lapsikuvajoulukortteja, en muista mikä numero
Mutta niissä on meidän koira, koska sen on paljon kauniimpi kun meidän lapset.
vaikka meillä on ihana vauva, niin ei tulisi mieleenkään kuvata häntä joulukortteihin. Ei voida sietää miehen kanssa joulukortteja, joissa kuva vauvasta, koirasta jne... Itse tehdään ihan muunlaiset.
Ei lähetetä.
Otettiin kyllä taaperosta kuvia tonttuhatussa joulutähden vieressä (jep, myrkyllisyys tiedetään, mutta oli kylläinen kuvan ottohetkellä...) ja on printattu noista tehty kuvasarja joulukortin mukaan isovanhemmille ja sellaisille tutuille, joiden tiedetään olevan kiinnostuneita näkemään, mitä pojalle kuuluu ja miten on kasvanut.
Ja olen todellakin ajatellut, että kaikki ovat innoissaan liimaamassa korttia valokuva-albumiinsa.
Itse tykkään tosi paljon joulukorteista, joissa on joku kuva, siis just perhe tonttulakit päässä tai vauva tonttupuvussa tai koirat talvimaisemassa tms.
Itsellä ei ole lapsia ja siksi oikein odotan, että saan vauvan toivottavasti joskus ja sitten voin kuvata sitä ja koiria joulutunnelmissa. Tosi hellyttävää mielestäni on eläimet ja lapset yhdessä.
Parasta on kuitenkin, että kortti on persoonallinen ja sen voi ja haluaa säilyttää.
Oon tosi vähän tekemisissä suurimman osan sukulaisista kanssa eikä valokuvia heidän lapsistaan ole, ellen itse niitä ole ottanut joskus kun on nähty. Ja lapset kasvavat nopeasti.
Minulla ei ole itsellä lapsia, siksi lemmikit kortissa, mutta oikein odotan lasten kuvia!
ihan aina en lähetä, mutta minusta on kiva saada kortteja muiden lapsista, sillä siitä huomaa, miten aika kuluu....Etenkin kiva saada kuvia niistä, joita ei ole pitkiin aikoihin tavannut.
niistä näkee miten paljon sukulaisten lapset ovat kasvaneet vuoden aikana.Sellaisia sukulaisia jotka asuvat ulkomailla tai muuten kaukana,näkee erittäin harvoin ja kuvia on kiva saada.
Että jotkut voi olla niin kiittämättömiä. Ei vissiin osata iloita ystävien ja sukulaisten onnesta. Mä olen aivan varma, että jokainen ystäväni on iloinen siitä että teimme itse joulukortit, jonka sisään sujautin joulukuvan lapsista.
En ymmärrä, kuinka ap omistat yhtään ystävää joka lähettää sulle ylipäänsä korttia.
samasta syystä kuin moni muukin on maininnut eli jotta sukulaiset ja ystävät pysyvät " kärryillä" miten lapset kasvaa. Yhtenä vuonna laitoin osalle tavallisia kortteja ja osalle kuvia, niin kyllä tuli palautetta että MIKSI ME EI SAATU KUVAA!!!!!!!!
Itse odotan joka joulu moniko on VIITSINYT ja JAKSANUT panostaa korttiin sen verran että tulee joko itse tehty kortti tai KUVA jälkikasvusta. Eräs joulu sain kaverilta kuvan jossa oli hänen iso lihava KISSA lumihangessa jouluhattu päässä. Se oli tosi hauska ja oli jääkaapin ovessa pitkän aikaa :D . Ei siinä mitään jos tulee Tiimari korttejakin. Muistaminenhan se on tärkeintä.
Hyvää joulua kaikille mörökölleille ;)
Vierailija: