Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahettavatko kaikki perheelliset joulukortteja, jotka on tehty lastensa kuvista? Kylla on taas jo tana vuonna tullut parit sellaiset kortit ipanoista ja koirista etta huh huh.

Vierailija
14.12.2005 |

Mulle alkaisi kelvata jo ne Tiimari-kortitkin. Ei millään pahalla.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paljon mielenkiintosempia kortteja on itse tehdyt kortit.. Siis ei mitään kuvakortteja, ne on tylsiä!! Plääh.

Vierailija
2/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi vähempää kiinnostua jonkun toisen lasten kuvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostin omistavat tutut ja sukulaiset ovat saaneet lapsistamme sähköpostitse joulukuvan.

Vierailija
4/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanssa tajua että miten joku lähettää kaikille lapsensa kuvan. Ehkä lähisuvulle, kummeille tms. Ja miksei sitten voi antaa ihan kunnon kuvaa eikä mitään joulukorttiprinttausta. Minusta joulukortin aiheita ovat tontut, talvimaisemat, kuuset ja kynttilät, joulupukki ja lapsista korkeintaan Jeesus-lapsi.

Vierailija
5/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei lähetä :-)

Toiset tykkää ja toiset ei - ei sillä ole mitään tekemistä perheellisyyden kanssa. Mä en ole muuten koskaan edes saanut sellaista korttia.

Vierailija
6/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En vaan voi vähempää kiinnostua jonkun toisen lasten kuvista.

Minä erityisesti toivon lasten kuvakortteja. Ovat aika paljon persoonallisempia kuin muutama piirretty tähti. Ei tosin sillä, että niitäkään ylenkatsoisin - minusta jokainen tullut joulukortti tuo mukanaan hyvän mielen. Siksihän niitä lähetetäänkin! Tuntuisi aika kiittämättömältä/joulun hengen vastaiselta nirsoilla toisten lähettämistä korteista.

Hyvää Joulua myös teille, seipään nielleet!

Vierailija
7/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on itsellä vajaa 2-vuotias tyttö, ja kyllä lähetän kaikille kortin, jossa tyttöni leipoo pipareita. Tulipa vähän paha mieli, kun luulin että useimmat tykkäävät tämmöisistä korteista... no ehkäpä minun ystäväni/sukulaiseni pitävätkin!

Vierailija
8/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas tuhma ja tympeä äiti.

Vierailija
9/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä. Sitä paitsi onhan noita tuttuja sen verran paljon ja ympäri suomea/maailmaa, ettei ehdi lapsia nähdä kovinkaan usein vuodessa. On sitten kiva jouluna nähdä heitä edes kuvan välityksellä. Eihän sitä muuten pian tuntis tuttujen/sukulaisten lapsia ku ne niin nopeasti kasvaa ja muuttuu. Itekki laitan siis korttina lapsemme kuvan, koska kaikki tutut eivät ole lastamme koskaan nähneet.

Hyvää joulua täältäkin!

Vierailija
10/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan tykkäävät aiheuttaa muille epävarmuutta omista valinnoista. Mieti omat tuttusi läpi - voisiko muka joku heistä olla pitämättä korteistasi tai ihan inhota niitä, tuskinpa vain. Ja jos joku on oikeasti niin keskenkasvuinen, niin älä välitä heistä, anna olla vaan. Suurin osa ilahtuu takuuvarmasti!

Vierailija
11/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) olen tylsä ja laiska ihminen enkä jaksa perehtyä korttihommeleihin sen enempää, valmiiden korttien ostaminen on helpointa

b) pelkään, että loukkaan jotain lapsetonta (itseltä pääsi aikanaan itku, kun vauvakortti tipahti postiluukusta)

c) lapsemme ei mielestäni mitenkään erityisesti liity jouluun, vaikka joulu onkin lasten juhla. Joulukortissa kuuluu olla jouluinen aihe, ja tonttulakin pukeminen lapsen päähän kuvaa varten tuntuu jotenkin teennäiseltä

d) lapsikorteista tulee joskus vähän sellainen kuva, että katsokaapas ja ihailkaa kaikki meidän mahtavia lapsia. Miksi kaikki nyt haluaisivat saada kuvan juuri meidän lapsesta? Olen antanut jo sukulaisille kuvia.

Vierailija
12/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tosin vasta ekaa kertaa tilattiin yksin kymmenen kuvakortin satsi, kun jotkut on valitelleet valokuvien puutetta pienokaisestamme ;) Mekin ollaan tykätty muilta saaduista kuvakorteista, mutta ei olla aikasemmin saatu aikaseks teettää omia. Valtaosa nytkin askarreltiin silti itse, osan ostin kaupasta. Yhteensä lähetetään melkein sata korttia, että kaikkia en tosiaankaan jaksa väkerrellä......

Vierailija
13/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joskus on kuvakorttejakin lähetetty ja nyt sitten viimeksi kun ei lähetetty, niin jopas kaikki sukulaiset oli kilvan kyselemässä että miksei tullut kuvakorttia!!!!:)

Itse kyllä otan vastaan ihan kaikki joulukortit, ihan vaikkapa ne ilmaiseksi kotiin tulevatkin, sillä minusta se " ajatus" on kaunis olipas kortti sitten minkälainen hyvänsä...

Vierailija
14/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on lapsi ja koirat talvi/joulutunnelmissa. Ilmoitappa kuka olet niin tiiän että en lähetä sinulle enää ensi vuonna mitään kortteja.

Aika omituista porukkaa täällä kitisemässä, minä luulin että korttien lähettäminen on toisten ihmisten muistamista ja jouluilon levittämistä mutta happanaamoille ja kiittämättömille ei kelpaa mikään. Tiimarikortistakin sitten nuristaan.

Toivottavasti ne kenelle me tänä vuonna lähetimme kortit ovat tyytyväisiä ja iloisia korteista, tarkoituksena ei ollut se että sitä kritisoitaisiin vaan se että siitä tulee hyvälle mielelle.

Vierailija
15/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen ajatustapa myös se että ei voi lähettää lapsistaan kuvia sen takia että loukkaisi jotain lapsetonta paria/ihmistä.

Itse tämä ajatus ei mahdu päähäni ja jos joku loukkaantuu meidän lapsen kuvasta niin sitten loukkaantuu. Mielestäni kateellisuudella on siinäkin sitten osansa, ei voida iloita muiden asioista vaan heti otetaan herneet nenään siitä että jollakin on lapsia ja jollakin ei.

Vierailija
16/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? No miksi ei. Samalla he, joita harvemmin näemme näkevät miten lapsi on kasvanut. Itsekin tykkään todella saada näitä lapsikortteja! Siis sellaisia, joihin on panostettu. Pelkät lapset sohvalla istumassa ei iske, mutta jos kuvaan on saatu ihana jouluinen tunnelma, niin ei parempaa korttia olekaan.

Ja minua ei haittaa, vaikka jokainen lähettämäni kuvakortti menisi joulun jälkeen roskiin! Ei niitä tarvi säilyttää sen kummemmin kuin tavallisiakaan kortteja.

Vierailija
17/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni on hauska saada lapsikortteja, ovat herttaisia.

Vierailija
18/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on joku hauska lapsiaiheinen kortti, voi miettiä miten sitä on mallattu ja kiva nähdä miten lapset on kasvaneet! Omasta laitoimme myös, ei poseerausta vaan hauska talvinen tilannekuva. Ja uskon että kaikki tykkää. Kuva on aina kivempi kuin tylsä tiimarikortti, jossa ei ole mitään terveisiä vaan pelkkää hyvää joulua.

Minä siis tykkään kuvista ja/tai pienistä kuulumisista! Ja tietty jos on itse askarreltu, niin mukava saada aina erilaisia kortteja.

Vierailija
19/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään sanonut tästä niille korttien lähettäjille enkä varsinaisesti loukkaantunut. Olin vain surullinen ja kateellinen. Kuvien lähettäjät eivät tienneet meidän tilanteestamme. Anteeksi vaan, että olin niin typerä. Vähän kuin lähettäisi kuvan pitkäaikaistyöttömälle työpaikastaan, että katsopa miten ihanassa paikassa olen töissä!

Vierailija:

Omituinen ajatustapa myös se että ei voi lähettää lapsistaan kuvia sen takia että loukkaisi jotain lapsetonta paria/ihmistä.

Itse tämä ajatus ei mahdu päähäni ja jos joku loukkaantuu meidän lapsen kuvasta niin sitten loukkaantuu. Mielestäni kateellisuudella on siinäkin sitten osansa, ei voida iloita muiden asioista vaan heti otetaan herneet nenään siitä että jollakin on lapsia ja jollakin ei.

Vierailija
20/79 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua perheellisenä, joka ei valokuvakortteja lähetä, naurattaa ne kortit, joissa on valokuva jonkun koirasta tai kissasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme