Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluruokia ulkosuomalaiselle?

Vierailija
13.12.2005 |

Ehdottakaa suomalaisia jouluruokia ulkosuomalaiselle?

Taas on joulu tulossa ja kaipaan aitoa suomalaista jouluruokaa.

Haluan opettaa lapsilleni suomalaisia jouluperinteita, mutta jouluruoka on aina ongelma.

Jouluaattona paistan aina pienen kinkun, mutta en tieda mita sen kanssa tarjoaisin. Olen joskus tehnyt lanttulaatikkoa, mutta ulkosuomalainen mieheni kutsui sita koiran ruuaksi. Taytyy myontaa, kylla se niin kauheata oli etta itsekaan en sita syonyt.

Jos olisi hyva lanttulaatikon ohje voisin yrittaa taas tehda sita.

Mita muuta syotte kinkun kanssa? Ehdottakaa.

Onko rosolli alkuruoka tai syodaanko sita kinkun kanssa?

Anteeksi tyhmyyteni, mutta olen asunut niin kauan pois Suomesta, etta muistelen vaan lapsuuden ajan jouluja Suomessa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kyllä joka joulu aina perinteiset suomalaiset jouluruoat sen mukaan mitä raaka-aineita on tarjolla. Eli alkuruokana kaloja (graavilohta, kylmäsavulohta, graavisiikaa, katkarapuhyydykettä, sillejä, mätiä ja smetanaa) ja leikkeleitä sekä sienisalaattia ja vihreää salaattia. Pääruokana sitten se kinkku sekä lanttu- ja porkkanalaatikko, rosolli kastikkeen kera, herneitä. Näihin saa ainekset yleensä mistä vaan (paitsi täältä ei saa lanttua, joten äiti toi Suomesta meillä käydessään). Ohjeet olen ottanut ihan netistä googlettamalla.

Hyvää joulua!

Vierailija
2/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkun lisaksi imellettya perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa ja rosollia...

sitten leivon joulutorttuja ja piparkakkuja...teen myos sienisalaattia ja riisipuuroa uunissa...mies tykkais porkkanalaatikosta, mutta en jaksa vasata...

netista loytyy paljon hyvia ohjeita, esim virtual finlandilla on mielestani hyvat joulusivut, googleta muitakin sivuja ja kato milta nayttaa...

vo8ihan olla, ettei miehesi tule tykkaamaan suomalaisista perinteisista jouluruuista ja sehan on ihan ok...minakin inhoan englantilaisia " herkkuja" ...

niimpa teemme joka joulu omat juttumme ja maistelemme toistemme ruuista niita juttuja, joista tykkaamme...

muutta niin se on mullakin, joulu ei tule sydameen ilman niita tuttuja makuja ja tuoksuja...ne haluan myos lapsilleni opettaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

netista minakin niita paljon katselen, ja kaytan ohjeita sen mukaan, miten ne mulla toimisi, esim raaka- aineiden ja helppouden mukaan...

en halua mieletonta stressia ottaa kuitenkaan...

hyvaa on aina tullut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi