Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIIS JÄRKYTTÄVÄÄ!! Miten joku voi laittaa alle vuoden ikäisen hoitoon??!

Vierailija
13.12.2005 |

Ehyt ja jatkuva kiintymyssuhde pienelle lapselle on erittäin tärkeää, tätä tuskin kukaan kiistääkään!? Silloin luodaan perusta mm. luottamukselle ja kiintymykselle.

Ihmettelen suuresti, miten joku voi laittaa varsinkin alle vuoden ikäisen hoitoon ja lähteä töihin!? Niin pakottavaa tarvetta ei voi olla, Suomessa ei kukaan nälkään kuole, mutta herran kukkarossa ollaan kyllä totuttu elämään....

Kävin tässä yhtenä päivänä hakemassa 4v lapseni hoidosta pahimpaan ruuhka- aikaan, eli meitä oli muitakin vanhempia lapsiaan hakemassa samaan aikaan. Lattialla parkui arviolta 6-7kk ikäinen vauva, joka epätoivoisesti YRITTI PÄÄSTÄ KENEN TAHANSA AIKUISEN SYLIIN!! Outoa! Kyllä meillä ainakin vierasti tuon ikäisenä!

Olen vakaasti sitä mieltä, ettei ko. lapsen perusturvallisuuskriteerit täyty! miettikää nyt todellakin, oletteko NIIIN köyhiä, että ei ole varaa jäädä edes puoleksi vuodeksi hoitotuelle...

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: Perustason ratsastelu ei kuule vie kaikkea rahaa,mulla siihen menee noin 20 euroa kuussa. Hevoset on kotona ja ruoat omasta takaa. Monella menee tupakkaan,kosmetiikkaan, viinaan yms paljon enemmän.

Pätkätyöläisyys ei ole minun valinta vaan kun ei ole vakipaikkoja avoinna lähikunnissa ollut viiden vuoden aikana kun viisi ja niihinkin valittu sisäisenä siirtona. Meillä oli talopaketti tilattu ennenkuin raskaus tuli tietoon, tuli täytenä yllätyksenä. Aborttia en edes halua ajatella vaan mieluummin menen töihin ja kasvatan lapsestani elämää, ei rahaa kunnioittavan ihmisen. Kaikki ei ole kultalusikka suussa syntyneet ja loppujen lopuksi sillä ajalla ei ole väliä vaan sen laadulla. Ja onhan mahdollista että isä jää lapsen kanssa kotiin koska hän saa paremmin rahaa loma-ajaltaan...

Vierailija
2/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin sanoisin että suhde häneen on hyvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku täällä taivasteli ettei äiti ole voinut jäädä hoitovapaalle...Tuo äitihän olisi saanut vielä äippärahaa, joten on täytynyt olla tosi tiukka tilanne hänellä että on vienyt lapsen hoitoon eikä ole nauttinut vanhempainrahakautta loppuun.

Taivastelkaa vaan, mutta minä taas uskon että tuolla äidillä on todellakin ollut pakottava tarve mennä töihin.

Ja mielestäni kaupunki/kunta on tuossa tehnyt pahimman mokan, kun ei ole kyennyt järjestämään puolivuotiaalle lapselle perhepäivähoitopaikkaa. Sen pitäis ehdottomasti olla ensisijainen vaihtoehto!!! Ja ne hoitajat siellä hoitopaikassa kuulostaa olevan aika vastuuttomia ja välinpitämättömiä. Kostavat lapselle kun haluavat näpäyttää tuota äitiä..ainakin erään ketjuun vastanneen päiväkodin työntekijän kommentista jäi sellainen maku suuhun.

Vierailija
4/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan, että kyllä sillä hoitotuella pärjää. Mä en oikein usko tuohon. Jotta te pärjäätte, niin ihan varmasti teidän miehenne maksaa osan teidänkin ruoka/asumiskuluistanne jne. Onko näin?

Oletteko tulleet ajatelleeksi että mitäs sitten jos mies ei maksa. Jos ei kykene eli ei ole tuloja mistä maksaa tai on täysin ajatusta vastaan että äiti jäisi kotiin.

Näette taas tässä vain ja ainoastaan oman elämänne tilanteen ja kuvittelette että kaikilla muilla Suomen naisilla elämä on juuri samalla tavalla kuin teillä. Todella lyhytnäköistä.

Vierailija
5/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit jäisivät kotiin, olisi yhteiskunnalla entistä enemmän elätettävää. Mistä ne rahat raapaistaisiin? Työtä tekevien äitien niskasta tietenkin. Että sietäisitte kunnioittaa niitä äitejä jotka menevät töihin eivätkä jää kotiin yhteiskunnan tuilla elämään. Kun suuret ikäluokat vanhenevat, työtätekeviä ihmisiä on Suomessa entistä vähemmän ja nykyisen tukijärjestelmän ylläpitäminen tulee olemaan tosi vaikeaa. Eli kotiäidit, haukkumisen sijaan saisitte lähettää kiitoskirjeitä niille äideille jotka uhrautuvat ja menevä töihin.

Vierailija
6/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukas päivähoito antaa paremmat eväät menestymiselle! Olen itsekkin kuullut kyseisestä tutkimuksesta ja yhdyn tuloksiin lapsen ensimmäisien kouluvuosien osilta. Kun lapsi, joka ei koskaan ole ollut päiväkodissa tai kodin ulkopuolisessa hoidossa aloittaa eskarin tai koulun, on sopeutuminen isoon ryhmään, varmasti vaikeampaa, kuin päiväkotilapsilla. Sosiaalisten suhteiden luominen on vaikeampaa, koska harjoittelua ei ole aloitettu yksi vuotiaasta lähtien. Kirjoitustehtävätkin ovat vaikeampia, kuin päiväkotilapsilla, koska siellä niitä aletaan harjoitella hyvissä ajoin ja treenataan monta kertaa viikossa.

Omalla pojalla oli vaikeuksia näissä kaikissa asioissa eskarin alettua. Nyt hänen ollessa kuudennella luokalla, hän on luokkansa paras oppilas ja rauhallinen ja keskittymiskykyinen.

Jotenkin on tullut sellainen kuva, että nämä päiväkotilapset alkavat väsyä tähän pienestä pitäen laitosmaiseen yhteisöön . Monissa luokissa riehutaan ihan hillittömästi kaikilla tunneilla, eikä opettajaa uskota, vaan piutpaut välitetään, vaikka tulisi minkälaisia rangaistuksia. Kotona sitten valehdellaan korvat heiluen, kun ollaan totuttu päiväkodissa pääsemään kuin koira veräjästä valehtelulla. Vihaiset vanhemmat lähettävät sähköpostia koululle ja ylistävät lapsensa hyvyyttä, vaikka monesti tuntuu, etteivät he jaksa tai vaivaudu selvittämään koko asiaa, vaan sysäävät vastuun opettajalle, koska ovat tottuneet sysäämään sen aiemmin päiväkodille!

Sori on aika ilkeetä tekstiä, mutta jotenkin tuntuu, että päiväkoti tappa lapsen sisäisen herkkyyden. Lapsen omalle persoonalle ei ole aikaa, vaan kaikkien tulisi olla kuin samasta muotista vahvoja ja äänekkäitä.

Hiljainen lapsi jää useasti syrjään ja hänestä saatetaan tehdä vielä kaikkien yhteinen syntipukki, mihin kaikki likapyykki voidaan kipata.

Tämä itsensä esilletuominenhan on kovassa huudossa nykyään. Jos et ole kovassa äänessä heti eskarin alettua, aletaaan ehdotella koulukyptyystestejä ja kummastellaan hiljaiseloa. Juuri tämä hirveä mesoaminen alkaa näkyä nuorten lisääntyvinä psyykkisinä ongelmina. On tietysti muitakin syitä.

Tässä oli vain minun mielipiteeni. Minulla on neljä lasta, jotka ovat olleet kotihoidossa, sitä ennen olen työskennellyt päivähoitajana päiväkodissa ja huonompaan suuntaan hoitajapulan takia ollaan menossa.

Vierailija
7/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkälle vietyjä johtopäätöksiä ettei tuollaisesta mielipiteestä voi kukaan luokkaantua :) Vähän sama juttu kuin joku tohkeissaan selittäisi sokerin maistuvan makealle koska se on väriltään valkoista :)

Vierailija
8/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla on tunne-elämän ja kiintymyssuhteiden ongelmia. mielestäni asioilla on yhteys.

Vierailija
9/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä miten noin tyhmiä naikkosia on edes olemassa, saati että yksikään mies on siittänyt teille lasta.

Jos noin huolettaa huonosti kohdeltujen lapsien tilanne keskittäkää voimavaranne siihen (esim sijaisperheeksi, otatte kehitysmaasta kummilapsen, tms.), ettekä hauku ihmisiä jotka itsensä ja perheensä elättääkseen tekevät töitä.

Vierailija
10/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito on meluisaa, levotonta, laitosmaista ja huonoa. Kaikkihan käsittää ettei päiväkodilla ole mitään mahdollisuuksia hoitaa vauvoja kunnolla? Ikävä kyllä, emme tarjoa syliä, siihen ei ole aikaa.

Peruspaketin saa:Puhtaat vaipat ja täyden mahan. Virikkeitähän pienet lapset eivät todellakaan tarvitse mutta vanhempien iloksi askartelemme silloin tällöin.

Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuuksia olla kotona mutta toivoisin heidän hakevan lapselleen hoitoa jossa heidät voi ottaa yksilöinä huomioon, perhepäivähoitajat tai ryhmäperhepäiväkoti mahdollistaa tämän.

Se että päiväkoti henkilökunta ottaa pienen lapsen hymyillen vastaan (tykkäämme toki pienistä lapsista!) ei todellakaan tarkoita että mielestämme tämän pienen paikka olisi meillä hoidossa. Sitä ei vain saa sanoa ääneen.

T:LTO, ex perhepäivähoitaja ja ryhmisläinen

Vierailija
11/128 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ettekä hauku ihmisiä jotka itsensä ja perheensä elättääkseen tekevät töitä.

...että purette teitä ruokkivaa kättä siinä samalla. Vai mistä te kuvittelette, että ne kotihoidontukirahat revitään?

Vierailija
12/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten valintojen jatkuva päivittely ja taivasteleminen on myös aika järkyttävää.

Vierailija
13/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis JÄRKYTTÄVÄÄ. Olen järkyttynyt.

Vierailija
14/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Päiväkodin lastenhoitaja

Vierailija
15/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että jos lapsia tekee/saa/hankkii/whatever niin niiden vuoksi tulisi kaikki tehdä. Ja tällä tarkoitan juuri sitä, että pieni lapsi tulisi pitää kotona ainakin siihen vuoden ikään saakka.

Toki se monelle on ikävä kyllä mahdotonta, mutta SYYT ovat aika outoja monilla. Joku vaan " ei viihdy" kotona pienen kanssa. Tai " ei jaksa" . Tai " ei halua" .

Miksi tuollaiset sitten hankkii kakaroita jos kerran ei voida huolehtia siitä itse? MOni menee töihin ihan liian aikaisin kun " tarvitsee sitä omaa aikaa" ja " niitä aikuiskontakteja" . Huh huh.

Lapsenne TARVITSEE TEITÄ. Äiti ja isä ovat ainoita joita pieni lapsi tarvitsee ekana vuonna tai mieluiten kolmekin vuotta.

Sitten nämä surkimukset itkee, kun työn ja perheen yhdistäminen on niiiiiiin rankkaa ja vaikeaa...

Voi huoh.

Vierailija
16/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein onnellisesti elelen

Vierailija
17/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen äiti heittäkööt ensimmäisen kiven. Oma lapseni meni hoitoon 1v 4kk iässä.

Vierailija
18/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi sitten ostettua lapselleen ja itselleen kaikenlaista krääsää yhteisen ajan korvaajaksi. Kyse on valinnoista.

Ei ole mun tehtävä arvostella kenenkään valintoja, mutta enpä kyllä jaksa kuunnella sitten kenenkään parisuhdeongelmiakaan tai lasten kasvatuspulmia, kun ensin pitää rakentaa 200 neliön talon, jota ei sitten voi maksaa kuin molempien ansiotuloilla.

Vierailija
19/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakaasti sitä mieltä, ettei ko. lapsen perusturvallisuuskriteerit täyty! miettikää nyt todellakin, oletteko NIIIN köyhiä, että ei ole varaa jäädä edes puoleksi vuodeksi hoitotuelle...

Vierailija
20/128 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole häiriintynyt vaan ihan normaali mies. Eikö ole jännä, kuinka maailma muuttuu ja erilaiset asiat järkyttävät eri aikoina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän