Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon omalla syömisellä voi vaikuttaa raskausmahan kokoon (ja lihomiseen yleensäkin)?

Vierailija
13.12.2005 |

Ja ennenkuin kukaan älähtää, en suunnittele mitään epäterveellistä kitudieettiä raskausajaksi. Mietin vaan, että onko ne " jättiläismahat" OSITTAIN hankittu omalla mässäilyllä, vai onko ihan tuurista kiinni kuinka isoksi sitä paisuukaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ahterinsa kokoon ja reisien paksuuteen, sanoisin.

Vierailija
2/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä laaria pelkästään mahaan saa kertymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmahalla ei ole tekemistä syömisen kanssa, mutta kyllähän siihen ympärille saa kerättyä kerrosta, jos oikein yrittää :-)



Minulla on ollut molemmilla kerroilla ns. keskikokoinen maha (mikäli sf-mitasta voidaan jotain päätellä) ja paino on noussut n. 10 kg. En usko, että noilla seikoilla on tekemistä toistensa kanssa.

Vierailija
4/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulloin kuin raskaudiabeteksessa, jolloin terveellinen ruokavalio ehkäisee vauvan makrosomiaa

Vierailija
5/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudessa tuli paljon painoa vaikka söin terveellisesti enkä herkutellut karkilla tms.

Nyt olen jo lähtöpainoltani pienempi joten toivon ettei painoa tule niin paljon. syön taas terveellisesti ja napostelen porkkanoita..



Joillekin kertyy nestettä runsaasti, niin myös minulle ekalla kerralla - sormukset eivät mahtuneet..

Nyt päinvastoin - sormukset tippuu melkein sormista..



Raskaudetkin niin erilaisia..

Vierailija
6/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha oli raskauden 2-3 viimeistä kuukautta ihan tautisen iso, painoni ei kuitenkaan noussut normaalipainostani (joka sekin on normaalin painoindeksin puitteissa!) kuin ne " sallitut" 10 kg raskausaikana. Viimeisen 2 kk:n aikana tuli alavatsaan järkyttävät raskausarvet, ei kuitenkaan muualle. Itse olin koko ajan huolissani painon noususta, ja viimein terkkari piti minulle lähestulkoon puhuttelun, että noin paljon painon on yleensä tarkoituskin nousta normaaliraskaudessa. Vaavi oli aika iso (4,4 kg), vaikka rakenneultrassa ennusteltiin vain vähän reilua 3 kg!!

Eli ainakaan omalla kohdalla syöminen ei vaikuttanut järkkyyn vatsaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi kuitenkin vain n. 12kg ja kaikki lähti lähes samantien pois. Mahakaan ei ollut suuri. En tiedä miten vähän olisin lihonut jos makea ei olisi maistunut.

Vierailija
8/8 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vauva oli pieni (kolme kiloa), painon nousu oli ihan normaali 10 kiloa, jotka kaikki jäivät synnärille. Lapsivettä oli ilmeisesti paljon ja lapsi mahtuikin pyörimään kohdussa ihan viime metreille. Kuulemma tästä syystä lapsi olikin syntyessään poikkeuksellisen lihaksikas ja jäntevä :) .