Huomenta Huhtihurmurit!
Hyvinpä tuntui yö vierähtävän, olen netissä pyörinyt kaikenmaaliman vauva-sivustojen parissa...Pitäs ostaa turvakaukaloa sun muuta, kun edelliset ehdittiin myydä esikoisen jälkeen...
Yön aikana masusta on kantautunut mojovia jumppaliikkeitä. Saas nähdä innostuuko kahta kovemmin kohta kun mamman pitäs mennä nukkumaan. Jes, se olis tiistai nyt - huomenna olis neuvola sitten iltapäivällä kun herään " yöunilta" ! Tulen varmaankin ilmoittelemaan tuoreimmat kuulumiset, jänskättää.
Lunta ei näytä täälläpäin Suomea olevan enää juuri nimeksikään, jospa sitten Jouluksi viimeistään saataisiin!?
Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!
Rv 23+4
Kommentit (10)
Onpas täällä hiljaista! Missäs kaikki huhtikuiset luuraa?
Työpäivä lopuillaan -onneksi. Jotenkin on ollut todella vetämätön olo, heti aamusta alkaen. No, illalla on esikoisen joulujuhla, joten saa tähänkin päivään jotain mukavaa tapahtumaa.
(.):aan ei mitään uutta. Kävin katselemassa netissä tietoja meneillä olevasta raskausviikosta ja tuo masuasukki alkaa olemaan jo aikamoinen. Uskomatonta!
Vauvavakuutus pitäisi laitta kuntoon ja Kelan paperit postittaa. Minä vaan mietin, miten se äitiysraha sitten tulikaan eli minkä vuoden verotuksen perusteella? Vaihdoin nimittäin työpaikkaa juuri ja se tuo jotain huomioitavaa siihen 6kk:n mukaan laskettavaan päivärahaan. Ja jos lasketaan parin vuoden verotuksen mukaan, olin 2003 äitiyslomalla. Huh.... Jos joku osaisi neuvoa, olisin todella kiitollinen.
Jahas, jos vielä olisi vajaan tunnin verran ahkera....
S 24+3
Kelan asioista kyseltiin: äippärahaa voi hakea joko 6 kk:n tulojen mukaan, jos ne ovat vähintään 20 % isommat kuin edellisen vahvistetun verotuksen, kelan omilla kriteereillään vähennetyt, tulot. Muussa tapauksessa käyttävät automaattisesti edellisen vahvistetun verotuksen tuloja, eli taitavat alkaa käyttää vuoden 2004 tuloja ensi vuoden aikana alkavien äippälomien laskennassa.
Kävin tänään juuri jättämässä kelalle äippäraha- ja pakkaushakemuksen, samalla sai hakea jo valmiiksi lapsilisää ja vanhempainrahaa. Näppärää. En olisi niitä älynnyt hakeakaan vielä, ellen olisi itse kelan luukulla käynyt juttelemassa. Tehokas täti neuvoi näin toimimaan. Ja aikoi saman tien näpytellä äitiyspakkauksesta päätöksen, joten tammikuun alussa voisin jo odotella hiplattavaa. :) Todella tehokas täti, ja ystävällinen. Kerrankin tulin hyvälle mielelle kelassa asioituani!
Vauvavakuutus tulee ottaa vähintään 3 kuukautta ennen laskettua aikaa. Minä kävin viime viikolla jättämässä hakemuksen vakuutuksesta, joten varmaan piakkoin lävähtää kotiin ensimmäinen lasku, ns. varausmaksu. En halunnut jättää joulun ja uuden vuoden vuoksi ihan viime tinkaan vakuutuksen ottamista.
Meillä oli eilen neuvola, hemppa oli yllätyksekseni pysynyt lähes samana, eli yhä 131. Ilmeisesti väsymys johtuu ennemmin huonosti nukutuista öistä, jolloin vauva jumppaa. Sf-mittakin otettiin ensimmäisen kerran, oli 19,5 cm. Juuri ja juuri keskiarvokäyrän alapuolella oli siis. Minun mahakseni se on kuitenkin valtava, jopa neuvolan täti sanoi, että onpa se kasvanut sitten viime näkemän! Muutoinkin oli kaikki ihan kunnossa, vauvan sydän jumpsutteli taas samoissa luvuissa, n. 155 keskiarvona.
Kauppaan käypi tieni tästä, jääkaappi kaipaa hieman täydennystä!
Kissankello 23+5
..kun täällä tosiaankin näin hiljaiseksi on käynyt? Niin kiva olis lukea kaikkien kuulumisia!
Mä tässä odottelen saunaan pääsyä, mies on nyt esikoisen kanssa, ja minä menen sitä nuorimmaisen kanssa. Päätettiin tällä kertaa mennä vuorotellen, niin saa hiukan löylystäkin nautittua!
Juuri tulin ulkoa pakkasesta lenkiltä. Kirpeästi kävi jo poskiin!
Mutta eipä mulla sitten uudempia aamun jälkeen, nostan nyt hiukan edes pinoa.
Muuten, onko kukaan vielä joutunut liikkumisiaan rajoittelemaan raskauden vuoksi, vai vieläkö voi suht samalla tavalla liikkua kuin ennen?
Mulla on hiukan ehkä rauhoittunut; juosta ei enää pysty, mutta määrällisesti ei ole hirmuisesti tarvinnut vielä laskea. Lenkillä ei tosin samaan tahtiin enään jaksa (happi ei kulkeudu, ilmeisesti laskenut hb vaikuttaa), ja en tiedä sit kuinka Joulun jälkeen jumpan vedot sujuu. Toiveissa kuitenkin olis, et tonne helmikuulle jos voisi vielä vetää.
Mutta nyt mammat, kertokaa kuulumisia! :)
tilda again
Terve vaan!
Meillä oli tänään neuvola. Nyt ei yhtään niin paljon pelottanut ja jännnittänyt, tätikin sanoi että näytän paljon paremmalta. Mukava kuulla! Onhan noita pelkotiloja, mutta kyllä nuo päivittäiset potkaisut kummasti kohentavat mielialaa! Nyt olen lauantaista alkaen tuntenut tosi selvästi jokaisena päivänä. Ja eilen oli jännää, tunsin nykäisyn tuosta nahkan (ja pehmikkeen) läpi käteen, kun olin nukkumaan menossa! IHANA TUNNE! Mutta se ei ole niinkään kivaa, että painoa oli ropsahtanut 4 KILOA kuukauden takaisesta. Fazerin sininen tekee tehtävänsä... Mutta eikös suklaata syöville äideille synny onnellisia vauvoja? Eikös se niin ollutkin! Täti otti nousun hyvin rennosti, sanoi vaan, että vauva kasvaa tosi nopeasti ja siksi saattaa tulla tuommoisia pyräyksiä. Kilttiä, mutta mä veikkaan kyllä enemmän tuota äiteen kasvua... Mutta enpä oikeasti jaksa tuolla kauheesti ressata (vaikka hitusen nyppii), täytyy vain hillitä vähän (järjetöntä) suklaanhimoa. Mutta muuten oli kaikki kuin olla pitää! Rautaankaan ei tarvi tarttua, hyvin oli veriarvot kohdallaan vielä. Sykkeet taas siinä 140:n vaiheilla. Kivaa niitäkin tietää, esikoisesta ei niitä mulle suuremmin kerrottu eikä muistiin laitettu. Tylsää, ois ollut kiva vertailla.
Mäkin saan ä-tukihakemukset jo reilun viikon päästä! Näin se aika menee! Pakkausta ois ihana nyppiä, mutta toisaalta on tuota lumppua ihan kotitarpeiksi... Ja minusta kyllä se tän vuoden paketti on tosi kiva (paitti se haalari...). Mutta katellaan, jos vaikka rahoillekin saattaisi joku reikä löytyä... Joku haikaili muuten niitten tukien laskun kanssa, eikös kelan www-sivuilla ole laskureita ja ihan hyvin tietoakin?
Ja, uskomatonta mutta dodda, ä-lomaankin enää 2½ kuukautta. Siis aloitan varhennetun helmikuun lopulla. Mutta siihen asti kyllä saa painaa otsasuoni sykkien erinäisten hommeleiden kanssa, aikataulua taitaa olla ihan sinne asti.
Minkä ikäisiä muuten teidän jo lapsellisten vanhemmat ipanat on? Meillä tuo 1v8kk järjestä touhua ja tapahtumaa. Välillä tuntuu olevan koko mahan alus jalkoja täynnä. Nopea ja nauravainen, ihana tyyppi. Meillä on vielä tutti unikäytössä, pitää varmaan pyrkiä eroon siitä hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa (ja onhan se aika muutenkin). Onko hyvia neuvoja, peljoittaa koko ajatus! Tutilla saa nukkumaan niin kivasti.. Toinen juttu tuon sängyn kanssa, pinniksessä vielä nukkuu. Mutta ehtiihän tätä urimoida onneksi vielä.
Mutta siinäpä tämän päivän kuulumista! Jos jaksoitte kahlata läpi, niin papukaijamerkki, heti!
Morjens!
Tilp. 20+5
Oon tosi laiska kirjoittelemaan itse, mutta joka ilta tulee käytyä lukaisemassa läpi muiden kuulumisia.
Jos nyt kuitenkin jotakin omasta navasta. Viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauveli vastasi viikkoja vaikka olikin aikas ison kokoinen. Ensi viikolla olis seuraava neuvola jossa kait sitten saan ne kelan paperit. En vaan ole vielä päättänyt otanko pakkausta, mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä.
Joku kyseli liikunnan rajoittamisesta niin minä olen kyllä joutunut tahtia himmaamaan supistusten takia. Näillä viikoilla ei vielä hirveästi auta riskeerata kun pienikin ponnistelu aiheuttaa supistelua niin rauhassa on oltava ei muu auta.
Vauva vaikuttaa hirmusen virkeeltä. Kovasti liikkuu ja myllertelee. Nukkumisesta ei meinaa tulla mitään vaikka olen tosi väsynyt. Ehkäpä tähän väsymiseen on oma syynsä tuolla hb:lla joka oli viimeksi 102, toivotaan että on raudalla pikkasen edes noussut.
Eipä kait sitten muuta kun mukavaa loppuviikkoa kaikille
Saapastelija ja massuasukki 21+2
saanko kysyä miksi sä laitoit hakemukset kelaan aikaisemmin?Onko siitä jotain hyötyä?
Saako tähän porukkaan tulla mukaan?mulla on huhtikuussa 28päivä laskettuaika. Eli viides lapsi tulossa pienillä ikäeroilla.Vanhin on eskarissa.
tervepä vaan ja tervetuloa! kyllä tänne saa kaikki tulla mukaan, erityisesti jos odottaa vauvaa syntyväksi huhtikuussa 2006.
sun kanssa ollaankin muuten aika samoilla päivillä, mulla on la 27.4.
Onko kukaan päivittämässä sitä la-listaa?!
Ihan mielenkiinnosta vaan...
Kiva, että tulee uusia huhtimammoja joukkoon! Eikös Finnmar aina ole päivitellyt listaa? En ole kyllä ihan varma.. Multa ei ainakaan sellaiset touhuilut onnistu!
Lasten ikäkyselyä oli tuossa aiemmin; meillä on 4-vuotias poika ja tytär tulee ylihuomenna 1½-vuotta. Virkeitä vekkuleita, varsinkin tämä nuorimmainen huimapää! Isommalla on jo hiukan rauhallisemmat elkeet :)
Mutta nyt; unia, oman kullan kuvia!
Lucia vallon tuo.. Tänne pimeyteen sitä kyllä tarvitaankin! Ulkona vaikuttaa pikkupakkanen, joten lienee liukasta eilisen loskasateen jäljiltä. Onneksi lumet näyttää kuitenkin säilyneen.
Lähdemme pian lasten kanssa MLL:n perhekahvilaan. Lapsille hiukan erilaista touhuilua, ja mulle (toivottavasti) juttukaveria. Siellä kun saa edulliseen hintaan syödäkkin, niin ei tarvitse laittaa kuin sit iltaruoka.
Mä nukuin viime yön kuin tukki, kun sit vihdoin sain unen päästä kiinni. Miehen herätyskellon soidessa olin aivan pöllämystynyt!
Eilen käytiin koko perhe illalla reippaalla lenkillä, ja kylläpä vaavia potkututti sen jälkeen. :) Ulkona oli silloinkin tosi liukasta, ja täytyi jännittää koko kroppaa kun käveli. Se sit tuntuikin hiukan lantiossa, ja nyt näköjään etureisissä. Mulla on tänä aamuna hiukan turvonnut olo, sormet tuntuu vähän kankeilta: johtuisko eilisistä pikkujoulusyömingeistä?!
Mutta tiistaipäivän tiimellyksiä teille kaikille toivottelen!
tilda ja tiitiäinen 21+2