Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ei kai joulupöydässä sekä KINKKUA että KARJALANPAISTIA?

Vierailija
12.12.2005 |

Siis ei kai oikeesti SAMALLA ATERIALLA? Sanokaa että mä olen lukenut väärin... Herranjestas kuka ne syö? Oksennatteko te lopuksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaan ja pöydässä istutaan pitkään ja hartaasti :)

Vierailija
2/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään tarvii syödä määrällisesti niin paljon että oksentaisi, tai en minä ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmea-neljää sorttia laatikoita, lohta, leikkeleitä, lipeäkalaa, rosollia, salaattia... Sitten lisäksi vielä jälkiruuat ja kahvin kanssa syötävät herkut... ;)

Vierailija
4/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eri päivinä vaihdellen, niin ei kyllästy. Jonain päivänä kinnkua, toisen kalkkuna, kolmantena jo maistuu karjalanpaisti älyttömän hyvältä! Toki onhan niitä seisovissa pöydissäkin sellaisia, jotka kasaavat kaikki lautaselleen ja hyvin maistuu, joten kai jossain perheissä vedetään karjalanpaistit ja maksalaatikot ja kinkut sulassa sovussa!

Vierailija
5/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa sen verran iso kinkku, että riittää kaikille, niin ei tartte mitää lilluvia läskinpaloja vieraille tarjota.

Vierailija
6/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai tossa mitään ihmeellistä, jouluna! meillä ei ole, mutta muuten kyllä hurjasti erilaisia ruokia. ei niitä tartte kilotolkulla vetää.

Vierailija
7/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toiset säästelee omatuntoaan ja laittaa pakastimeen ja heittää kinkunjämät vasta juhannuksena kompostiin.

Vierailija
8/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ainakin kaikki syödään, onhan siinä kolme päivää ja väkeä kuin pipoa. Jos teillä menee roskiin, niin häpeä!

Vierailija:

kai tossa mitään ihmeellistä, jouluna! meillä ei ole, mutta muuten kyllä hurjasti erilaisia ruokia. ei niitä tartte kilotolkulla vetää.

Vierailija
9/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ainakin molemmat samalla kattauksella

itseasiassa tuntuisi aika orvolta jos ei olisi karjalanpaistia laatikoiden kanssa

meillä ainakin lapset syövät mureata karjanpaistia mielummin kuin kinkkua

Vierailija
10/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet ovat kyllä kauhistelleet...

Vierailija
11/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

13

Vierailija
12/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämminsavulohta, suolakalaa, rosollia, pottumuusia, tuoresalaattia, porkkanaraastetta...

Eikä mee roskiin, kun riittää että kaikkia on sopivasti, eikä liikaa. Ja kyllä on hyvää. Meidän lapset ei nimittäin kinkkuun paljon kajoa, vasanpaistia/ karjalanpaistia vaan syövät pottumuusin kans.

Eiköön se oo tärkeintä, että jokainen ettii ne itelleen sopivat jouluruoat ja perinteet. Jos joku tykkää vähemmästä ja ihan erilaisesta ruoasta, ei se minun joulua ja jouluruokailuani häiritse.

Vierailija
13/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siitä luopunut laittaessani joulua

Mutta en ymmärrä kuinka joillakin on makaroonilaatikkoa joulupöydässä

Vierailija
14/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat, kinkut, laatikot, karjalanpaistit.... sitten vaan kaikkea kohtuudella (niin kuin se jouluna onnistuisi!) Mä en oo koskaan kuullutkaan, että kinkku ja karjalanpaisti syötäis eri päivinä!

Vierailija
15/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Karjalanpaisti

-Kinkku

-Rosollit

-Perunaa

-Makaronia

-Laatikot

-Munia

-Jotain kalaa

-karjalanpiirakoita

-leipää

-salaattia

-ja vielä kaikkea muuta..

Meitä oli kyllä iso porukka aina joten kaksi pöytää oli pelkkää ruokaa ja kaikki söi mahan täyteen. Itse nyyhkyttelen oman joulupöytäni kanssa kun muistelenkin vain kuinka mahtava äidin pöytä aina oli. Sitä on vaikee pistää paremmaksi.. =)

Vierailija
16/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oksenneta, kun osaa ottaa kaikkea vähän.

Vierailija
17/26 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti yhden aterian ruokia, mutta jouluna saa maistella yhdellä aterialla montaa eri ruokaa.

Vierailija
18/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas!

Vierailija
19/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeata ruokaa, eihän sitä jaksaisi.

Maksalaatikko, makaronilaatikko, karjalanpaisti ovat meillä ihan arkiruokia. Ne eivät ole mitään joulun erikoisia. Kinkkua saa vain jouluna.

Vierailija
20/26 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lihasoosi..syödään niin että yrjöttää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä