Siis ei kai joulupöydässä sekä KINKKUA että KARJALANPAISTIA?
Siis ei kai oikeesti SAMALLA ATERIALLA? Sanokaa että mä olen lukenut väärin... Herranjestas kuka ne syö? Oksennatteko te lopuksi?
Kommentit (26)
ei tietenkään tarvii syödä määrällisesti niin paljon että oksentaisi, tai en minä ainakaan.
Kolmea-neljää sorttia laatikoita, lohta, leikkeleitä, lipeäkalaa, rosollia, salaattia... Sitten lisäksi vielä jälkiruuat ja kahvin kanssa syötävät herkut... ;)
mutta eri päivinä vaihdellen, niin ei kyllästy. Jonain päivänä kinnkua, toisen kalkkuna, kolmantena jo maistuu karjalanpaisti älyttömän hyvältä! Toki onhan niitä seisovissa pöydissäkin sellaisia, jotka kasaavat kaikki lautaselleen ja hyvin maistuu, joten kai jossain perheissä vedetään karjalanpaistit ja maksalaatikot ja kinkut sulassa sovussa!
Ostakaa sen verran iso kinkku, että riittää kaikille, niin ei tartte mitää lilluvia läskinpaloja vieraille tarjota.
kai tossa mitään ihmeellistä, jouluna! meillä ei ole, mutta muuten kyllä hurjasti erilaisia ruokia. ei niitä tartte kilotolkulla vetää.
No toiset säästelee omatuntoaan ja laittaa pakastimeen ja heittää kinkunjämät vasta juhannuksena kompostiin.
me ainakin kaikki syödään, onhan siinä kolme päivää ja väkeä kuin pipoa. Jos teillä menee roskiin, niin häpeä!
Vierailija:
kai tossa mitään ihmeellistä, jouluna! meillä ei ole, mutta muuten kyllä hurjasti erilaisia ruokia. ei niitä tartte kilotolkulla vetää.
meillä on ainakin molemmat samalla kattauksella
itseasiassa tuntuisi aika orvolta jos ei olisi karjalanpaistia laatikoiden kanssa
meillä ainakin lapset syövät mureata karjanpaistia mielummin kuin kinkkua
monet ovat kyllä kauhistelleet...
lämminsavulohta, suolakalaa, rosollia, pottumuusia, tuoresalaattia, porkkanaraastetta...
Eikä mee roskiin, kun riittää että kaikkia on sopivasti, eikä liikaa. Ja kyllä on hyvää. Meidän lapset ei nimittäin kinkkuun paljon kajoa, vasanpaistia/ karjalanpaistia vaan syövät pottumuusin kans.
Eiköön se oo tärkeintä, että jokainen ettii ne itelleen sopivat jouluruoat ja perinteet. Jos joku tykkää vähemmästä ja ihan erilaisesta ruoasta, ei se minun joulua ja jouluruokailuani häiritse.
Itse olen siitä luopunut laittaessani joulua
Mutta en ymmärrä kuinka joillakin on makaroonilaatikkoa joulupöydässä
Kalat, kinkut, laatikot, karjalanpaistit.... sitten vaan kaikkea kohtuudella (niin kuin se jouluna onnistuisi!) Mä en oo koskaan kuullutkaan, että kinkku ja karjalanpaisti syötäis eri päivinä!
-Karjalanpaisti
-Kinkku
-Rosollit
-Perunaa
-Makaronia
-Laatikot
-Munia
-Jotain kalaa
-karjalanpiirakoita
-leipää
-salaattia
-ja vielä kaikkea muuta..
Meitä oli kyllä iso porukka aina joten kaksi pöytää oli pelkkää ruokaa ja kaikki söi mahan täyteen. Itse nyyhkyttelen oman joulupöytäni kanssa kun muistelenkin vain kuinka mahtava äidin pöytä aina oli. Sitä on vaikee pistää paremmaksi.. =)
Eikä oksenneta, kun osaa ottaa kaikkea vähän.
Normaalisti yhden aterian ruokia, mutta jouluna saa maistella yhdellä aterialla montaa eri ruokaa.
oikeata ruokaa, eihän sitä jaksaisi.
Maksalaatikko, makaronilaatikko, karjalanpaisti ovat meillä ihan arkiruokia. Ne eivät ole mitään joulun erikoisia. Kinkkua saa vain jouluna.
myös lihasoosi..syödään niin että yrjöttää
Vähän vaan ja pöydässä istutaan pitkään ja hartaasti :)