Jehovat kävivät täänään ensimmäsitä kertaa meidän uuden talon ovella
Miten sais niiden kaalin ettei tänne oo mitään asiaa?? Vinkkejä?
Kommentit (45)
heidän käyvän luonanne. he merkitsevät tietoihinsa että ei saa käydä.
ihmisten tilanne voi muuttua, asukas voi muuttaa ja uusi asukas tulla tilalle ja hän voi olla kiinnostunut, eli ikuinen se ei ole kielto.
voitte ottaa yhteyden vantaalle haaratoimistoon, josta asia viedään eteenpäin.
ymmärtävät kyllä puhetta siis suoraan sanotte ettei kiinnosta niin uskovat.
jos joku ei sitä usko niin kokeile, keskustele jehovantodistajan kanssa ja sitten pyydä ettei enää tule, niin ei varmasti tule.
Nimittäin mummo asui aikanaan sellaisessa palveluasuntolassa, ja siellä oli ollut useammallakin sama ongelma: kerran olivat (vanhat ja yksinäiset ihmiset) päästäneet jehovalaiset sisään, niin sitten vaikka tehtiin selväksi että ei suostuta käännytettäviksi, niin palasivat kerta toisensa jälkeen.
Eikö jossakin laissa sanota, että se on kiellettyä.
Älä vaan vahigossakaan ota sitä lehteä (edes siksi, että pääsisit heistä eroon nopeasti) sillä he merkitsevät senkin muistiin, että otit lehden ja tulevat hetken päästä uudelleen koputtelemaan, jos vaikka olisit kiinostuneempi...
Meillä onneks kävivät vain kerran ja kun sanoin, että suvussa on jehova ja jos kiinostaa, niin otan häneen kyllä yhteyttä. Mutta nyt ei ole tarvetta, joten KIITOS EI.
vaan tiukka linja ja ovi kiinni heti kun käy ilmi että kyseessä jehovantodistajat.Muuten he tulevat takaisin.
että käyt sammuttamassa virran liedeltä ja tuut sitten takas. Menet sitten sisälle ja jatkat kaikessa rauhassa päivän askareita.
Joskus vuosi sitten (vanhassa asunnossa) kävivät ja kun tarjosivat lehtensä, mä sanoin odottakaas hetki ja kävin hakemassa vanhan Päivämiehen. Sanoin että tehdään vaihtokaupat. Se, joka otti lehden sanoi tutustuvansa siihen, mutta toinen katsoi siihen malliin että taatusti käski heittää Päikkärin paperinkeräykseen välittömästi talosta poistuttuaan... Kuten itsekin tein Vartiotornille.
Toissapäivänä kävivät myös ovella, ja sanoin totuudenmukaisesti että kiitos vain, mutta meille tuli juuri parempaa lukemista, Päivämies-niminen lehti.
Joten jos haluatte äkkiä eroon, sanokaa että teillä on oma vakaumus josta ette luovu.
Kerran olisivat halunneet väkisellä tulla " väittelemään" vakaumuksistamme. No siihen en lähtenyt ja sen koomin ei heitä ole näkynyt.
Eivät ihmisiä kiusatakseen. En ole jehovan todistaja vaikka äitini niin paljon sitä toivoisikin.
Kuitenkin olen kuullut äidin näkökantaa asiaan niin paljon, että ymmärrän, että he todella tekevät vilpitöntä työtä jumalan ja jeesuksen nimessä. He noudattavat raamattua, joka on tärkeintä...
Itse myös haluaisin löytää uskon....
omalla uskonnollaan pyhäpäivinä? Kerran yllättivät äitienpäivänä. Mies oli raivoissaan. Kas kun eivät jouluaattona. :(
.. että laitatteko ylös jotain merkintöjä kun käytte ovilla. Ja aivan loogisesti vastasi että kyllä laittavat, heillä on käytävistä alueista kartat ja jos esim. joku kieltää ettei ehdottomasti saa heillä käydä, kirjoittavat he korttiin kyseisen talon kohdalle että ei saa käydä, jotta jos alueelle menee joku toinen jt, niin hänkin tietää ettei saa mennä kyseiseen paikkaan koska haluavat kunnioittaa sitäkin pyyntöä. Kehotankin kaikkia sanomaan selvästi että toivoisin että välitätte kaikille alueen jt tiedon ettei saa tulla. Ja muutenki kysykää heiltä suoraan asioita kun näyttää valheita olevan niin paljon liikkeellä!
(ei kuulemma kovin iso ryhmä) ja listattu on myös ne, joiden luo ei mennä uudestaan.
Pieni tarkennus:
Jehova on jumalan nimi, eli jehovan todistajien mielestä jumalan nimi on Jehova (vrt. Jahve).
Jehova on siis vähän eri asia kuin jehovan todistaja.
Meillä on tepsinyt ihan se, että olen kertonut, etten ole kiinnostunut asiasta.
Meidän uudessa kodissa kävivät kerran ja ystävällisesti sanoin, että kiitos, mutta ei kiitos. Olkaa ystävällisiä, älkääkä tulko meille, minulla on oma uskoni, eikä teidän tarjoamanne kiinnosta minua. Eivät ole tulleet toista kertaa. Oikeasti he uskovat olevansa hyvällä asialla.
Vierailija:
Yleensä niin järkkytävän kauheessa maalissa naama niin arvaa että on jehovia
Miks mä vaan en ole nähnyt sellaisia maalipyttyjä meidän ovella!?
Muistuttavat kulkukauppiaita, paitsi kulkukauppiaat ymmärtävät kun niille sanoo että ei osta mitään.
Minulle auttoi kerrasta kun annoin kautta rantain ymmärtää että minulla on sukset aikoinaan menneet ristiin heidän kanssaan ja olen kartettavien listalla. Ei ole vuosiin näkynyt ainoatakaan. Eivät nääs saa puhua minunlaisteni "hylkiöiden" kanssa.
Käänsin heidän omat säännöt edukseni.
Kun ovat kerran päässeet käännytystyönsä aloittamaan, niin eivät ihan hevillä sitä lopeta, vaikka kuinka monesti sanoisi EI KIITOS.
Kotirauhanhäirintää minusta.
T. itsekin uskovainen, muttei mikään pakkokäännyttäjä KUTEN ERÄÄT