Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausaikana tulisi syödä terveellisesti, mutta

Vierailija
11.04.2006 |

mitä tehdä, kun on jatkuva makeanhimo! Onko herkuttelusta haittaa vauvalle? Tuleeko vauvasta isompi, jos syö paljon makeaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeaa teki mieli koko aika! Yritä saada sokerisi hedelmistä ja marjoista, tee vaikka rahkasta ja rasvattomasta jogurtista marjojen kera herkkua... Pissanäytteissä ei ollut ikinä sokeriarvot koholla, mutta vauva oli kyllä yli nelikiloinen.

Vierailija
2/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko joutui karsimaan makeaa, paino nousi ja raskausdiabetes uhkasi.

Vauva oli ihan normaalinkokoinen. Eli äidissä se kyllä voi näkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on!

Vierailija
4/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylipainoa ja saan aina lääkäriltä nuhteet, että aiheutan suurikokoisen lapsen ja lihon liikaa itsekin. Lapseni ovat olleet minun ollessa normaalipainoinen yli 4kg.

Vierailija
5/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä olisin voinut elättää itseni ja masulaisen jäätelöllä ja hesen eväillä. Ja niin lähes teinkin =D. Aamupalan pyrin syömään yltiöterveellisesti puuroineen, marjoineen, hedelmineen, jugurtteineen ;)...

Vierailija
6/6 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti äidin raskauden aikainen ruokavalio ja varsinkin sokerin käyttö vaikuttaa tulevan lapsen muodostuvaan sokeri- ja insuliiniaineenvaihduntaan. Eli lapsi, joka on kohdussa altistunut tosi korkeille ja vaihteleville sokerimäärille (kuten karkin ahminnassa tietenkin käy), olisi hänellä suurempi vaara aikuisena diabetekeseen, metaboliseen oireyhtymään ja muihin vastaaviin ongelmiin.

Näin siis olen kuullut. Kukin uskokoon, mitä tahtoo, taikka etsiköön itse tietoa tutkimustuloksista aiheesta - minä en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi