Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ELOLINTUSET UUTEEN VIIKKOON 50 ***

12.12.2005 |

Päiviä, ei ilmeisesti kukaan vielä ole aloitellut tälle viikolle? Raskausoireet alkavat jo olla aika monella elokuisella vahvat? Väsyttää, pissattaa, janottaa, oksettaa, on flunssainen olo ja maha kipeä jne... Mulla on itse asiassa tällä hetkellä ihan jees olo, väsymyksen ja kuvotuksen lisäksi.

Sää täällä on melko kamala, sataa ja tuulee tosi lujaa, suorastaan myrskyää. Jännityksellä odotan koska taas kaatuu puu linjoille ja on sähköt ja puhelimet poikki, maalla asumisen riemuja...

Ilolla olen seurannut miten elokuussa vauvan saavat ovat rekisteröityneet meidän omaan foorumiin:

http://groups.yahoo.com/group/elolintuset2006/

Voi täällä käyminen sitten jossain vaiheessa jäädäkin multa vähemmälle kun saa lukea teidän kuulumiset omasta sähköpostista. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille elolintusille!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikän eka neuvola aika sitten siirtyi ens vuodelle, se neuvolan sijaistäti oli anta mulle semmosen ajan millon neuvola on ihan kokonaan kiinni :) juupati juu, selvittänee myös paljon niitä sen ihmeellisiä kysymyksiäkin.

Tänään virkisty muisti kummasti pahoinvoinnin osalta. Aivan kamala olo oli kun piti aikaseen jo herätä. Hyvä et kouluun pääsin, onneks tuo raitis ilma vähän helpotti oloa. Toivottavasti menee pian ohi. Minä myös palelen ihan hirveesti. Mahallaan opin just nukkuu uudestaan (on tissit kutistunu taas normaaliin kokoon niin kykenee) ja kohta sekin ihanuus sitten loppuu :) no se lienee pieni hinta maksettavaksi tästä ihanuudesta...

Ultrista: mua hotsittas kauheesti 3d ultra, mutta täällä ei semmosta hienoutta löydy, kuopioon pitäis mennä jos semmosta mielii. Se ois kyl aivan ihana käydä rakenneultras.

eipähän tälle päivälle muuta, ihanaa kun elomasujen joukko kasvaa!!!

-hanneli ja masukki nro 2-

Vierailija
42/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi: ihanaa viola, että teillä oli kaikki hyvin!=)

Mua myös pelottaa keskenmeno. Niitä on kolme takana, tosin on myös kaksi onnistunutta raskautta, joista kaksi tyttöä. Toisaalta pelottaa sekin, että ikää alkaa tulla, se lisää kaikkia riskejä. Myös sitä tässä mietin, että kun on kaksi suurinpiirtein tervettä lasta, niin millä todennäköisyydellä moinen onni ja ilo voi enää jatkua... No, sellaista se tietenkin on, miettimistä ja pelkoa.

Muistan tuota kakkosta odottaessa, että neuvolan täti vähä suuttui, kun en ultrien lisäksi halunnut mihinkään testeihin (esim. lapsivesi...)keskenmenojen jälkeen. Lopuksi hän sanoi, että " ei sitten auta murehtia, että jos siinä on jotain vikaa, kun et kerran tahdo sitä selvittää" . Mä olen tässä miettinytkin, että josko saisin toisen neuvolahoitajan tällä kertaa. Vaikka ihan kiva tuokin ihminen muuten oli, jäi vain viime kerrasta vaivaamaan. Ajattelin katsoa vielä tän viikon loppuun ja tilata sitten neuvolasta ajan.

Mua ei onneksi tänään suuremmin väsyttänyt. Eilen kyllä. Tänään on vaan tehnyt pahaa koko ajan, ja olen vaan syönyt ja syönyt ja syönyt. Siis tää on aivan järjetöntä.Mun pitää kohta ihan todella miettiä, että mitä sitä suuhunsa laittaa. Paisun muuten kuin pullataikina. Huoh.

Hassua. Kaksi tuttavaa kysyi multa eilen, josko olen raskaana. Ihan tosta vaan ja toisistaan tietämättä. Tosi huvittavaa. Sanoin kyllä, että en ole. Kurjaa valehdella. Paistaakohan se jotenkin läpi? Siis se, että on raskaana? On tosi epätodennäköistä, että ihmiset muuten vaan arvailisivat, kun tää on tosiaan ihan ylläri tämä raskaus, ja nämä ihmiset tietävät meidän elämäntilanteen. Hmm. Hassu yhteensattuma kuitenkin. Onneksi nyt tulee joulu. Ei tartte selitellä kellekään, että miksi syö jatkuvasti ja miksi tekee pahaa. Ja kaikista " paljastavin" , miksi en muista mitään, sanatkin karkailevat päästä. Tosin torstaina piti lähteä parin opiskelukaverin kanssa oluelle tentin jälkeen... En tiedä, miten siitä luistaisin. Ehkä pitää taas vaan selittää, että olen autolla. Tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli rv4+3=kp1...yöllä alko kova vuoto :(

Vierailija
44/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti voimia sinne!!!! muuta en osaa sanoa....

Vierailija
45/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin se on paha olo, väsyttää, palelee jne jne... plussattu on ja tänään on sitten 7+2. No tää raskaus alkaa aivan erilailla kun kaksi aikaisempaa raskautta. Mulla ei ole koskaan ollut pahoinvointia jen niin kuin nyt. Edellisissä raskauksissa en ole juuri huomannut olevani raskaana, mutta nyt on kyllä veto veks. Tää kuuluu asiaan ja pitää tästäkin nyt sitten nauttia, että saa oikeen tuntea olevansa raskaana.

Mä olen vaan tosta tiputtelu vuodosta jota on nyt jo eilisestä illasta ollut, hieman huolissani. Mutta katotaan kuin menee ja toivotaan parasta.

Onnittelut teille kaikille plussaneille ja palstaillaan!

Vierailija
46/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä eteenpäin!

Veera 24: täälläkään ei ole ollut kummempia raskausoireita havaittavaissa tähän mennessä, paitsi nyt noin viikon kestänyt tajuton väsymys, hajuaistin herkistyminen (siis kaikki oudot " tuoksut" osuvat mun nenään) ja eilen aamulla alkoi sellanen ällötysolo ruokaa kohtaan. Mutta ennen näitä ei juuri mitään. Eli no hätä, voi olla oireetontakin. Esikoisesta oireet alkoivat aiemmin.

Viola71 ja muut: tiedättekö missä pk-seudulla olisi edullinen ultraus? Tuo alle 50¿ omavastuu sopisi tähän joulun alle mun kukkarolle hyvin ja heräsi mielenkiinto, kun Viola kirjottelit nähneesi jo teidän pikkusen sykkivän sydämen siellä :) jospa käytäs mekin varmistamassa se sydämen syke ultrassa ennen jouluyllärin kertomista!

AuroraM 7+2

Vierailija
47/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsimax7, olen todella pahoillani:(

Domi: nyt vaan lepäät. Soitin silloin kun minulla alkoi se tiputtelu terveyskeskuksen ensineuvoon ja siellä sanottiin että pitäisi vaan maata sängyssä ja ajatella vain positiivisia ajatuksia. Henkinen stressi ja turha hosuminen vaan saattaa laukaista keskenmenon.

Pidän sulle peukkuja, että tiputtelu menee ohi.

AuroraM: Kävin täällä Mikkelissä SPR:n terveysasemalla. Siellä etelässä saattaa olla vähän hinnakkaampaa. Kannattaa varmaan soitella terveysasemat läpi.

Jamssa: En minäkään viimeksi halunnut mitään tutkimuksia, koska olisin synnyttänyt lapsen joka tapauksessa. Nyt aion kyllä ottaa kaikki mitä tarjotaan. Osaa sitten varautua jos jotain on vikana. Mutta synnyttää kyllä aion, vaikka olisi Down-lapsi tms.

Tänään rv 6+3 ja aivan erinomainen olo:)))

Tsemppiä muillekin!

Vierailija
48/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AuroraM: Mä kävin kalevankadulla Femedassa ja oli sen 45 euroo. Ja tuo jatkoultra kuuluu sit siihen samaan hintaan.