Kysymys n. rv 25 odottajille!
Kertokaa vähän, mikä on tämänhetkinen vointi? Suunnittelemme kesälomareissua ja mietin, miten suunnitelmiin vaikuttaa se, että jos kaikki menee hyvin, olisi silloin viikkoja kasassa n. 25. Edessä olisi kohtuullinen lentomatka (2,5h) ja jonkun verran autossa istumista. Voitteko suositella vai kannattaisiko unohtaa koko juttu?
Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
Myangel kesälomaa odotellessa rv 9+6
Kommentit (7)
Mulla oli eka raskaus aivan ongelmaton tuohon aikaan ja oltiin Espanjassa juuri rv 25. Nyt oli myös tarkoitus mennä, mutta Kiinan-pöpön mainitsemalla pakkolevolla pötkötellään. Meillä oli matka varattuna rv 26, mutta ei nyt sitten lähdetä.
Ei voi ikinä etukäteen tietää, joten varaa matka mutta katso että vakuutus on kunnossa että saat rahat tarvittaessa takaisin, jos on pakko perua.
Saaramaaria & Aatua rv 25 tasan
Minä odotan kolmatta lasta, ja joka kerta rv 25-26 tienoilla olen täysin uuvuksissa. Oksettaa, ei yhtään voimia jäljellä. Mutta kuten edeltä käy ilmi, se on niin yksilöllistä, toiset on elämänsä kunnossa. Kun vakuutukset on kunnossa, niin sairasloman vuoksi voi sitten tarvittaessa reissun perua!
Näinhän se tietysti menee. Turha sairastaa tulevia tauteja!? Kiva kuulla, että periaatteessa tuo ajankohta voisi olla hyväkin. Itsellä on kokemusta kahdesta raskaudesta ja tosiaankin olivat ihan erilaiset. En yhtään muista, miten nuo viikot ja oireet etenevät. Nyt sitten vaan toivotaan, että ensi kesänä vointi on mitä mainioin! ;)
Myangel
Nyt on siis menossa viikko 26+0, vointi on aika hyvä, tosin illalla sängyssä supistelee ja mukavaa nukkumaasentoa on välillä vaikea löytää... Koiralenkit lyhenee lyhenemistään ja puuskutuksen aste nousee vaan ;)
Mutta päivät on erilaisia, joku päivä ei mikään tunnu missään ja toisena päivänä taas on kaikenlaista vaivaa...
Itse kävin Suomessa(asun siis ulkomailla)juuri, viikkoja tosin vasta 21. Lennot 2,5 tuntia suuntaansa ja lisäksi autossa n.3,5 h, ja yksin olin vilkkaan esikoisen kanssa reissussa. Mitään raskauteen liittyviä ongelmia ei ollut, raskaus sujunut muutenkin tähän asti erittäin hyvin eikä koko raskautta edes muista muuten kuin vauvan potkiessa...
... ja tänään on kyllä ollut todella epämääräinen olo!
Ekassa raskaudessa ei mitään, oltiin elokuussa vielä " tulikuumassa" Firenzessä, kun poitsu syntyi joulukuussa. Että kovin näyttää olevan käytökseltään vaihtelevia samojen vanhempien vaavit masuaikaan.
Nyt ei kyllä olisi mukavaa istua lentokoneessa näillä tuntemuksilla. Ihan kuin koko ajan pissattaisi ja joku kaivaisi JO tietään ulos aivan liian aikaisin. Toivon, että huomenna olisi helpompi päivä, muuten on kyllä pakko mennä lääkäriin tarkistamaan tän kokonaistilanne... Huh, huh!
Moi,
mulla on nyt menossa rv 26 ja viimeiset viikot on olleet raskauden parasta aikaa - alkuvaivoista on päästy eroon ja loppuajan vaivat ovat vielä edessäpäin. Uskoisin, että jos raskausaikana matkustaa niin nämä on juuri ne parhaat viikot.
Itse kävin ulkomailla rv 20. Lennot kesti yli kymmenen tuntia suuntaansa ja matka meni kaiken kaikkiaan hyvin. Pahoinvointi hieman vielä vaivasi tuolloin eli paremmassa kunnossa olisin nyt matkustaa.
Tietenkään varmaksi ei voi tietää miten raskaus etenee. Monet meistä näillä viikoilla olevista ovat pakkolevossa supistusten vuoksi...
KP