Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ELOLINTUSET UUTEEN VIIKKOON 50 ***

12.12.2005 |

Päiviä, ei ilmeisesti kukaan vielä ole aloitellut tälle viikolle? Raskausoireet alkavat jo olla aika monella elokuisella vahvat? Väsyttää, pissattaa, janottaa, oksettaa, on flunssainen olo ja maha kipeä jne... Mulla on itse asiassa tällä hetkellä ihan jees olo, väsymyksen ja kuvotuksen lisäksi.

Sää täällä on melko kamala, sataa ja tuulee tosi lujaa, suorastaan myrskyää. Jännityksellä odotan koska taas kaatuu puu linjoille ja on sähköt ja puhelimet poikki, maalla asumisen riemuja...

Ilolla olen seurannut miten elokuussa vauvan saavat ovat rekisteröityneet meidän omaan foorumiin:

http://groups.yahoo.com/group/elolintuset2006/

Voi täällä käyminen sitten jossain vaiheessa jäädäkin multa vähemmälle kun saa lukea teidän kuulumiset omasta sähköpostista. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille elolintusille!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanneli, muistan sut jouluisten-04 joukoista, mutta menitkin kai tammikuisiin. Meillä taas jouluvauva syntyi marraskuun 28. eli täytti juuri vuoden.

Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Minäkin olen aatellut ainakin vielä pysyä täällä enkä ole kirjautunut yhteisöön.

Olen menossa ens viikolla varhaisultraan, viikkoja silloin 7+6. Jännittää tietysti. Mullakin on tota pömpötystä melkoisesti ja oon jo ehtinyt lähimmille kertoa.

Oireet katosivat, kunnes viikonloppuna alkoi tajuton väsymys. Tuntuu aivan vetämättömältä koko ajan. Jonkun verran on jomotusta alavatsalla. Välillä tulee pelottavia repäisyjä, mutta yritän ottaa niiden suhteen rauhallisesti enkä panikoida. Pistän kaiken kohdunkasvun piikkiin ja muistan kahdesta edellisestä raskaudesta, että sellaista oli silloinkin.

Nyt en ehdi pidempään turista, mutta pidetään kaikille peukkuja, että tässä kestetään hyvin! Päivä kerrallaan.

Pumpuli rv 6+5, sekä pojat 2v2kk ja 1v tasan

Vierailija
22/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Mulla menossa nyt rv5 +5 jos oon osannut laskea oikein. Meille tämä on ensimmäinen raskaus ja sitä onkin ooteltu kauan. Tämä raskauskin saatin alkuun lisäavulla. Eli meille tehtiin IVF (koeputkihedelmöitys). Sinäänsä hassua että tiedän milloin alkio on siirretty. Tää on jotenkin niin epätodellista!

Nyt sit pelkään et menee kesken tai jotain muuta kamalaa. Kun oireina on ollu erinäisiä mahakipuja. Yöllä on vähän tuskaa kun kääntää kylkeä tai nousee ylös liian hätäisesti. Meillä on IVF:n jälkitarkastus/raskausultra on tän viikon torstaina ja jänittää ja pelottaa ihan kamalasti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miekin muistan siut!

Mehän mentiin komiasti yli lasketun ajan vuos sitten. la oli 23.12 ja tyttö syntyi sitten 5.1 (rv41+6, ei ihan nähty raskausviikkoo 42 vaikka kuinka niin uhosin) ja synnytys jouduttiin siis käynnistämään. Nyt tän tokan kanssa olen jo varautunut samanlaiseen ylitykseen, mutta tällä kertaa pysytään varmasti elokuulla :) (ellei sitten tule ennen aikojaan).

Vierailija
24/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista odotellaan. Ikäeroksi ois tulossa aika tarkalleen 2 vuotta, kun esikko on eloisia vm.04. Eka neuvola on aatonaattona ja np-ultra uuden vuoden puolella. Kovasti houkuttelis mennä yksityiselle kattomaan, onko masussa tosiaan jotain, mut mitä semmonen lysti maksaa?? Tietääkö kukaan? Esikoisesta pääsin ns. varhaisultraan,kun olin sillon muuten gynepolin asiakas ja gyne halus heti varmistaa, että raskaus on ok.

Oireita ei vielä erityisemmin ole, sen takia olenkin ollu tosi epäluuloinen...olen tehnyt viikon sisään kolme + testiä - on kai siis uskottava :)

Välillä kieltämättä palelen ihan horkassa ja rintoja on alkanut kutittaa. Vielä ei ole väsy iskenyt, vain kahvi aiheuttaa lieviä ikäviä tuntemuksia, mitä se ei ekassa raskaudessa tehnyt. Saas nähdä mihin suuntaan oireet kehittyvät.

Meillä raskaudesta tietävät sekä mun että miehen siskot ja katotaan, mitä ekassa neuvolassa sanotaan / mikä on mun olo muuten,että rohjetaanko jo isovanhemmille kertoa joulupöydässä.

T. Elovena

Vierailija
25/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinäisten nettilaskureiden perusteella LA olis 12.8., mut luulenpa että ultrassa vielä muuttuu hieman myöhemmäksi.

Nyt jo poistun takavasemmalle :)

T: elovena

Vierailija
26/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minä sain kaksi viivaa testiin viikko sitten, vasta rv 5+1 olisi nyt laskujeni mukaan. Olen käynyt lukemassa tätä palstaa, mutta en ole uskaltanut vielä kirjoittaa. Kaksi kuukautta sitten sain keskenmenon kun viikkoja oli 5 ja risat, joten nyt elän piinaavia aikoja ja panikoin ja pelkään että alan vuotaa verta taas... Oireita minulla ei ole ollut vielä oikein mitään, välillä jotain nippausta mahassa.

Aion mennä alkuraskauden ultraan, haluaisin niin kuulla helpottavan tiedon että kaikki kunnossa. Yhdellä kaverilla on ollut kohdun ulkopuolinen raskaus ja toisella tuulimuna, ja näitäkin vaihtoehtoja pelkään omalle kohdalleni. Tulethan sitten pikku_ruu kertomaan mitä siellä ultrassa näkyi!

En tiedä vielä kertoisinko tuleville isovanhemmille jo jouluna, kun on niin alussa vielä. Toisaalta en jaksaisi pantata uutista kovin kauan, katsotaan. Siskoni ja muutamat läheiset tietävät jo. Laskettu aika on 13.8. Kunpa nyt kaikki menisi hyvin. Onnen toivotuksia teille kaikille odottajille!

Mantse 5+1

Vierailija
27/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla viikkoja kasassa tasan 8 tän laskkurin mukaan. Lääkärin mukaan hieman vähemmän. Ultran mukaan vasta 6... Eli ens viikon maanantaina uudelleen ultrattavaksi. Jos on kasvua tapahtunut niin sitten jo syke näkyy ja hedelmöitys on tapahtunut paaljon myöhemmin kuin mitä kierto kertoo. Jos ei niin sitten luultavasti rv6+3:n kohdalla luovuttanut tuo masukki.

Kamala koittaa nyt pitää ajatukset kasassa ja odottaa viikko. Onneks on nuo kaksi poikaa jotka on niin meneviä tapauksia ettei paljoo kyl varmasti tuu hetkiä ilman tekemistä.

Lääkäri sanoi vielä kun lähdettiin et teinä en menis vielä kelleen kertomaan et olis elovauva tulossa...

Mut nyt kömmin kokeilee josko uni tulis...

Vierailija
28/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tullu uni kovin helpolla silmään mut ehkä se tästä.

Tänä aamuna maistuu kahvikin niin josko sitä jaksais hereillä sinnitellä siihen et tulee mies töistä.

onkos muuten kellään tietoa että kuinka kauan raskaushormonia kehittyy jos se sikiö on lopettanut kehityksen/ei kehity ollenkaan..?

Vierailija
29/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, olen herännyt lähes kuolleista. Viikonloppuna oli sitä tiputteluvuotoa ja kamala olo muutenkin. Oksetti, koski mahaan ja nukutti! Nukuin käytännössä katsoen koko viikonlopun.

Soitin maanantai-aamuna neuvolaan. Sanoivat että eivät aio tutkia onko kaikki ok. Sitten vasta viikolla 13 on ultra, että silloin sitten tietää onko kaikki kunnossa!!!

Tilasin yksityiseltä ultraan ajan. Menen iltapäivällä, nyt pidetään peukkuja että kaikki on kunnossa. En tiedä paljon se maksaa mutta maksoi mitä maksoi, tässä tilanteessa halutaan kyllä miehen kanssa tietää mikä tilanne on. Voin laittaa sitten hintatietoja tänne kun joku sitä kyseli.

Niin, ja tervetuloa uusille! Vaikea oikein ajatella muuta kuin omaa napaa tässä tilanteessa. sorry.

Vierailija
30/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 6+2

Vierailija
31/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina käynyt Bulevardilla täällä Helsingissä ja oman lääkärini hinta on n. 100e, josta saa Kela-kulut pois. Päälle 80e jää maksettavaksi, eli saman verran maksaa kuin normaali gynekäynti.

Kaverini kävi samassa paikassa mutta eri lääkärillä, ja lysti maksoi 140e. Eri eroja löytyy. Tosin, myös tutkimuksen kesto vaikuttaa. Oma lääkärini laittaa lappuun aina ajaksi alle 20min, joka on edullisin. Jos paljon turisee ja höpisee niin aika on rahaa.

Viola, toivottavasti kaikki on hyvin, samoin kuin sulla LEM. Viola, varaudu, ettei noilla viikoilla vielä mitään eiryistä näy muuta kuin ruskuasipussi tms. Aivan kuten LEMillä, sykkeet ei vielä näkyny. Ymmärrän, että haluatte käydä tarkastamassa tilanteen, mutta turha kai sanoa, että kannattaisi odttaa viikko. Silloin voisi sykekin näkyä.

Voimia!

Pumpuli

Vierailija
32/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jouluisia-04! Niissä minäkin pyörin aikoinani ja kävin viime viikolla teitä huhuilemassa tuolla taaperoitten puolella. Minulla oli silloin la 1.12.2004 ja poika syntyi 9.12.2004. Meillä on siis juuri 1v.-synttärit juhlittu!

Sitten tähän nykyiseen raskauteeni; rv 5+1. Ja samoja oireita esiintyy kuin edellisessäkin raskaudessa: väsymys, kauhea nälkä varsinkin illalla ja aamulla, alavatsaa juilii, ikenet vuotaa verta hampaita harjatessa, nuhainen olo. Poikkeavia oireita ovat pyörrytys ja alaselkäsärky, joka oikeastaan jäi tällä viikolla pois. Pahoinvointia odottelen rv 7 tienoilla alkaavaksi, ainakin ekassa raskaudessa alkoi silloin. Massukin on alkanut jo pömpöttää, eivätkä kireimmät housut mene enää päälle!

Nyt poitsu heräsi, joten täytyy mennä taas!

Piretta & Nipsu rv 5+1

Vierailija
33/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai :) siitä olen et on raskausoireita eli kestetään taas nää ikävämmätkin oireet, lopussa vauva palkitsee!

LEM! Malttia ja tsemppiä, monesti tosiaan näin alussa ei ultrallakaan vielä saada luotettavia tuloksia, varsinkin alkion mitat ja siitä arvioitu raskauden kesto on luotettavampaa esim. 12 viikon jälkeen. Täällä ei yksityisetkään suosittele alkuraskauden ultraa ennen kuin viikko 7 on kasassa. Toivotaan et kaikki on hyvin. En osaa noita hcg- arvojen noususta sanoa, olettaisin et se ei enää nousis jos menny kesken tai se on ainakin huomattavasti pienempi kuin pitäisi olla.

No oma (.) Sain ultra-ajan ensi viikon tiistaille, sinne asti oli varattua. No helpotuin kuitenkin kun ennen joulua pääsin. Täällä olis vain kaupungin puolesta yksi ultra viikoilla 12-14 mut nyt pääsin jo aikaisemmin ylimääräiseen kun ei raskauden kestosta ole mitään hajua.

Ja sit rakenneultraan mennään jokatapauksessa yksityille, se on ehdoton juttu. Sitä kaupunki ei täällä tarjoa.

Täytyy mennä laittaan pojille ruokia.... Palataan!

Netta

Vierailija
34/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena mukaan. Minä kävin esikoisen kanssa ultrassa muistaakseni vähän ennen kuin 7 viikkoa tuli kasaan, ja siellä pieni sydän löi ja sikiö oli oikeassa paikassa. Silloin lääkäri sanoi, että keskenmenon riski on enää aika pieni kun sydänäänet on nähty. Ensimmäinen raskaus minulla meni 6. viikon alussa. Että toivotaan että moni pääsisi pian näkemään pomputtelevan sydämen!

Ja sitten tähän omaan uuteen raskauteen :). Raskaustesti kahdella viivalla on vielä kaapissa. Käyn katsomassa sitä samaa testiä, että onhan varmasti viiva ;). Eilen näytti että ei ole, mutta sitten se alkoi voimistua ja lopulta oli ihan selvä. Oireet on: väsyttää, nälkä, kuvottaa. Pahoinvoinnin pelkään/toivon alkavan 6.viikolla. Pahoinvóinti yleensä kertoo että kaikki on vauvelilla hyvin, mutta ekassa raskaudessa meni 3 kuukautta ihan painajaisessa kun oksensin jatkuvasti. Nyt siis vasta 5. viikko on alkanut ja pitäisi jaksaa yli joulun jonka jälkeen voisi käydä katsomassa että onko siellä ketään. Ja huihui, pelottaa tietysti että jos menee kesken, koska tässä alussa se riski on kuitenkin suurin. Suvulle yritän olla kertomatta mitään.

Vierailija
35/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän se juttu just onkin kun mulla olis pitänyt olla jo se 8 viikkoa kasassa. Se lääkärikin (femedassa) lähtiessämme sanoi tosissaan et ei kannata nyt ajatella et olis elovauva tulossatuntuis kyllä aika mahdottomalta että mulla olis ovulaatio heittänyt kahdella viikolla. Yleensäkin kun kierto on vaan 24 päivää.

Mutta, toivon parasta kuitenkin. Ja jos se nyt on sitten jäänyt kehittymättä niin yritän ajatella ettei tätä ollut tarkoitettu tulevaksi.

Vuoden verran mulla on aikaa tulla raskaaksi kunnes sitten on sellainen leikkaus edessä jonka jälkeen raskautta ei suositella. En kyllä oo saanut mitään selitystä lääkäriltä siihen et miksi ei suositella, mutta ehkä sekin vielä selviää.

Nii joo, noista ultrien hinnoista, toi mun ultra oli kelakorvauksien jälkeen 45,15e ja tuo jatkoultra ens maanantaina on ilmainen. Femedassa hinta on lääkärikohtaista ja sit vielä et kuin kauan ajallisesti menee.

Mutta nyt tekemään nuille pojille jotain syötävää...

Vierailija
36/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti rupeaa meitä jo olemaan kasassa!

Kamalaa kun tässä alussa tippuu aina porukkaa jonkun verran pois matkasta. Toivotavasti meistä pysyisi mukana kaikki!

Ensi viikolla olis ultra, silloin rv n. 8. Mulla on välillä pitkä kierto niin vaikea sanoa tarkkoja viikkoja. Keskenmenon itsekin kokeneena tästä alkuajasta ei oikein osaa nauttia. (olonkaan puolesta). Täällä maksaa yksityinen ultra 83 euroa ennen kelakorvausta. Np-ultraa ei kunta tarjoa vaan seerumiseulan ja rakenneultran.

Oireina on väsymys, pahoinvointi, repäisykivut ja rintojen arkuus. Hajut on voimakkaita ja heikottaa välillä todella paljon. Tuntuu, että etenkin jalat on koko ajan maitohapoilla. Vatsa pömpöttää täälläkin aika tavalla ja ostinkin mamma-farkut viikonloppuna ja ne on jo käytössä niiden ulkonäöstä kun ei erota onko normaalit vai mammat. Omista housuista ei monetkaan enää tunnu mukavilta vaikka just kiinni meneekin.

Ollaan kerrottu osalle mun kavereista ja vanhemmille ja sisaruksille. Siis sellaset ihmiset tietää joille kertoisin keskenmenostakin joka tapauksessa.

Mukavaa joulunodotusta! Taas tällänen joulu kun ei edes jouluruuat himota lainkaan! Mulla poika 07/04 ja edellisjoulun siis olin raskaana suunnilleen samoilla viikoilla ja viime jouluna olin valvomisesta ihan muumio. Saapa nähdä jos vaikka ens jouluna jaksais oikeasti iloita joulusta ihan kunnolla, jopa ruuista!

Kinkku ja pömppäri 6 + 5

Vierailija
37/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi uusi elokuulle masuasukkiaan kasvatteleva. Kattoo nyt sit, kuinka käy :) Teillä on varmaan esittelylistakin jossakin kaukana. Täytyy laittaa sinne tietoja tarkemmin vielä. Tässä vaiheessa nyt sitten esittelynä sen verran, että olen 26-vuotias, Jyväskylästä ja eka raskaus. Viikkoja nyt kasassa ehkä jotain 7 + 3. Laskettu aika on suunnilleen 8.8.06.

Olette jutelleet noista oireista. Jännä huomata, miten kuitenkin eri tavoin itse kukin tämän kokee :) Mulla ei ole kunnollista pahoinvointia vielä ollut, vähän vaan aamupäivisin on huono olo, ja sellainen pieni pelko, että mikä avuksi jos mua alkaakin oksettaa kesken työpäivän. Pitäisiköhän siitä huolestua, eli mitä jos ei kaikki olekaan kunnossa, jos ei ole oikeasti pahoinvointia? Toivottavasti ei... Aivan aluksi oli kovia nipistyksiä ja kipuja alamasussa, mutta ne on nyt oikeastaan kokonaan loppuneet viimeisten kahden viikon aikana. Nyt vaan janottaa ja väsyttää koko ajan. Epäilyttää kyllä sekin, että kehtaako tässä väittää väsymystä raskausoireeksi, eli onko se oikeasti siitä johtuvaa. On hirveästi tekemistä ja stressiä töissä ja opiskeluissa, joten tämä " sumuinen" alkuraskaus kyllä antaa siihen oman leimansa, jos tämä uupumus tosiaan siitä johtuu...

Jouluna olisi tarkoitus kertoa vanhemmillemme ja sisaruksille. Kuinkahan hysteerisiksi ne alkavat sitten? :D

Vierailija
38/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluatte mukaan tuohon elolintusten listalle niin kirjoittakaan sen otsikon alle tiedot =) niin voin lisätä teidät.

Vierailija
39/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Nyt rv 6+2 ja mitoiltaan vastasi 6+5. Sydämmen pompottaminenkin jo näkyi ihan selvästi! Muuten se maksoi kelan korvauksen jälkeen 46,70.

Vierailija
40/48 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein plussatestin itsenäisyyspäivänä! Ja piti vielä varmistaa asia toisella testillä sunnuntaina. Tänään alkoi viikko 7. Vauveli olisi siis tulossa elokuussa, laskurin mukaan 8.8-06, jos siis kaikki hyvin menee. Mulla on ollu aika pitkät kierrot ja ovulaatiokin oli kp 20, joten kaippa tuo la vähän siirtyy myöhemmäksi. Ensimmäisestä testipäivästä asti on rinnat painettaessa tuntuneet aroilta. Varsinkin parina ekana päivänä, liekö oon sitten jo tottunut tunteeseen. Oikeestaan mitään muita selkeitä oireita en oo kokenut. Ehkäpä lievänä jotain tyypillisiä välillä on, vilua ja väsyä. Oksettanut ei ole, mutta röyhtäisyttää kyllä usein. Viikkko ennen plussausta en muuten voinu pitää farkkujani, kun tuntuivat niin tiukoilta. Nyt taas voin pitää. En tiedä. Ihan ihmeitä. Nukkunut oon huononlaisesti, kun oon tavannut nukkua mahallani, ja nyt jotenki vaistomaisesti yritän varjella mahaani. Myös lonkkakipua oon potenut pitkästä aikaa taas. Sitä on ollut joskus, vaikken oo raskaana ollukaan.

Välillä on niin epäuskoinen olo, ja välillä taas niin onnellinen olo. Pelottaa välillä, että jos tää menee kesken tai jotain muuta on vialla. Toisaalta tajuaa, että kaikkihan voi mennä ihan hyvinkin. Mutta sepä just, kun mistäs sen tietää. Neuvolaan soitin eilen ja sain ajan jo viikon päähän. Tarkoitus olis jouluaattona kertoa " joululahjana" tästä kummankin kotiväelle ja lähimmille ystäville. Just tässä kyllä mietin sellastakin ideaa, että laittais joulukorttiin loppuun itseni ja mieheni nimen perään " + pikkuinen masuasukki" tms. Ens tiedä. Katsotaan nyt. Kyseessä on molempien kotiväen eka lapsenlapsi. Yritystä meillä oli puolitoistavuotta. Ihan itkettää, kun ajattelenkin sitä onnea, mikä tän jutun kertominen kotiväissä aiheuttaa! Ja kamalaa, jos vauvaa ei sitten tulekaan...mutta toisaalta ei millään jaksaisi odottaa kertomista edes jouluun. Että ristiriitaisilla mielillä täällä...ja välillä niin epäuskoisena, kun ei oikein tunnu missään, että raskaana oltais. Onko muita suht oireettomia?????