Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** ELOLINTUSET UUTEEN VIIKKOON 50 ***

12.12.2005 |

Päiviä, ei ilmeisesti kukaan vielä ole aloitellut tälle viikolle? Raskausoireet alkavat jo olla aika monella elokuisella vahvat? Väsyttää, pissattaa, janottaa, oksettaa, on flunssainen olo ja maha kipeä jne... Mulla on itse asiassa tällä hetkellä ihan jees olo, väsymyksen ja kuvotuksen lisäksi.

Sää täällä on melko kamala, sataa ja tuulee tosi lujaa, suorastaan myrskyää. Jännityksellä odotan koska taas kaatuu puu linjoille ja on sähköt ja puhelimet poikki, maalla asumisen riemuja...

Ilolla olen seurannut miten elokuussa vauvan saavat ovat rekisteröityneet meidän omaan foorumiin:

http://groups.yahoo.com/group/elolintuset2006/

Voi täällä käyminen sitten jossain vaiheessa jäädäkin multa vähemmälle kun saa lukea teidän kuulumiset omasta sähköpostista. Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille elolintusille!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis sitten n. rv 7 (tarkentuu ensiviikon ultrassa toivottavasti). Menen itse myös Femedaan Helsinkiin ultrattavaksi kun olen sielä gynelläkin käynyt. Kun kyselin ultran hintaa ajanvarauksesta, kertoivat että heillä hinta riippuu paljon lääkäristä. Eri lääkäreillä on hieman erilaisia koneita, joillain hienompia ja joillain ns. perusultria. Eli kertoivat perusultran hintahaarukan olleen n. 80 eur - 200 eur (Bruno on tuo kallein). Lääkärit eivät kuitenkaan aina pakosti laskuta ultrasta. Viime käynnillä lääkärini päätti sisätutkimuksen päätteeksi ultralla katsoa munasarjat yms. eikä laskuttanut siitä lainkaan eli maksoin vain tavallisen lääkärikäynnin verran. Tuo ensi viikon ultra maksaa (jos laskuttaa siitä) n. 80 euroa josta saan vielä kelakorvaukset takaisin eli lopullinen hinta lienee jossain 50 euron ympärillä.

Ja sitten muuhun asiaan....

Lauantaina alkoi täällä etominen. Sunnuntai oli hankala päivä kun kaikki ällötti ja piti pakolla yrittää tunkea jotain suuhunsa ettei paha olo pahene. Maanantai oli samanlainen kuin sunnuntai ja etenkin aamuinen markettivierailu lounaan ostamiseksi oli todellista extremeurheilua, kun kaikki kaupan hajut alkoivat etomaan niin että tuli kiire ulos. Vielä en ole oksentanut, enkä periaatteesta tee sitä ennen kuin se tulee spontaanisti.

Eilen sitten iski tällainen perusflussa päälle ja mikä oli outoa, pahoinvointia ei ollut juuri ollenkaan. Tämä alkoi tietysti hieman huolestuttamaan kun huono olo loppui yhtäkkiä. No, illalla oli kuitenkin taas ongelma että oli nälkä, mutta ajatus kaikesta ruuasta etoi. Pakotin sitten itseni napsimaan hieman sitä sun tätä ettei vatsa pääse ihan tyhjäksi. Yöllä piti käydän vähän kanssa pakkosyömässä ettei paha olo vaan pahene. Heräämisen jälkeen kävin vaa' alla ja paino on tippunut lähtöpainosta jos 1,5 kg. Olen valmiiksi jo hyvin hoikka ja toivon ettei tämä paino enää tästä laskisi (ensimmäistä kertaa n. 10 vuoteen painan alle 60 kg).

Tsemppiä matkaan.

Vierailija
2/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kirjoittelin ihan tyytyväisenä olevani rv 7 + 3. Sekoilinpa, eli oikeastihan nyt on Vasta 6 + 4. Käynpä seuraavaksi etsimässä sitä esittelylistaa...

On kyllä tuskaisen väsyttävä olo. Ihan sekaisin tänäkin aamuna, kun olisi pitänyt jo klo 8 olla pirteänä. Ja nyt on pitkä työpäivä, joten onpahan taas tsemppailtava. Olen huomannut, että huono olo tulee, jos ei vähintään kolmen tunnin välein syö jotain. Pitää ruveta suunnittelemaan tankkausaikatauluja nyt sitten, että pärjää töissä paremmin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lääkäri sinulla oli? Kun näköjään menevät lääkärin mukaan nuo hinnat... Pitää miehelle puhua ensin, jos innostuisi. Saako sinne kivasti aikoja? Haluaisin varmistaa ennen joulua, että kaveri on löytänyt itsensä oikeaan paikkaan ja sydän sykkii :)

Vierailija
4/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tänään ollu yhtään paha olo mitä eilen eikä ole väsyttänykään... niin toivon sormet ristissä ettei noita tuntemuksia tuliskaan :). On kyl tää raskauden alku ollu ihan erilaista mitä ekassa, aika jännää oikeestaan.

TIPUTTELUVUODOSTA(en muista nikkiä kelle tää oli tarkotus suunnata): mulla noita vuotoja oli ekas raskaudes aina rv 8 - 25... todella stressaavaa, mutta kaikki meni kuitenkin hyvin. Ei tuota kellekään toivo, kaikki ajatukset on kokoajan siinä että onko kaikki hyvin ja olo on niin epävarma vaikka kuinka yrittäisi ryhdistäytyä... Toivotaan että kaikki olisi hyvin.

hanneli

Vierailija
5/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sellainen lääkäri kuin Anna-Kaisa Larkio-Miettinen. Ja aika hyvin sillä tuntui olevan aikoja kun mullekkin ensin meinas kakkosultraa jo perjantaille mut sit kuitenkin meen vasta maanantaina. Oon kyllä jo aika paljon luopunut toivosta että mitään elävää löytyis kun jotenkin en usko että ovis olis voinu heittää kahdella viikolla...=(

Vierailija
6/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa käynyt Anna-Kaisalla ja menossa sinne ens viikolla ultraan. Mielestäni todella mukava tyyppi, juteltiin pitkään kun viimeksi kävin. Aikanaan päädyin hänelle kun kenellekään muulle ei tuntunut saavan aikaa, mutta todella tyytyväinen olen ollut häneen. Viimeksi ei tosiaankaan laskuttanut ultrasta, saa nähdä miten nyt käy.

Vierailija
7/48 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa testin tein lauantaina (haamu) ja sen jälkeen olen ehtinyt erinäisiä kertoja testaamaan noin-niinkuin-varmuudenvuoksi-tyyliin. Samanlainen fiasko se oli kun esikoista aloin odottamaan. Oireet kun puuttuvat niin se epävarmuus on valtava. Päätin nauttia raskaudesta miettimättä tulevaa ja toivoa, että kaveri jaksaa kyydissä loppuun asti. Olette jo kirjoitelleet tänne pidempää ja ehtineet tutustuakin jo (olen käynyt vähän etukäteen vilkuilemassa) :)

Kohta pääsemmekin kirjoittelemaan päiväpinoja ja kun loppuajat koittavat niin pinot senkuin kasvavat =)

Nyt täytyy mennä joululahjoja paketoimaan.

pubu rv4+3 (huimat ;) )

Vierailija
8/48 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tulla tupruttaa ja mieli on mennyt koko päivän ylös alas. Välillä on niin masentavaa, työt painaa päälle ja jokin epämääräinen morkkiksen tunne kalvaa sisällä... mitään erityistä ei ole tapahtunut, mutta jotenkin kaikki vanhat asiat vain pyörivät mielessä ja aiheuttavat pahaa mieltä. Välillä taas on pirteä olo ja ihan iloinen mieli eikä pahemmin mitkään asiat vaivaa. Lieko tämä jotain hormonien heittelyä vai mitä... tuntuu vain välillä ihan kelvottomalta...

Onnittelut kaikille plussanneille ja pahoitteluni Pepsimaxille! Elämä tuntuu joskus niin epäreilulta, mutta toivotaan, että mahdollisimman moni meistä pysyisi mukana onnelliseen loppuun saakka.

Oma ).( Nyt menossa rv 7+3 ja aamupahoinvointia on havaittavissa ja paljon. Maha on aamuisin ihan tyhjä eikä ole mitä oksentaa, mutta kyökkimistä riittää sitäkin enemmän... Nyt olo on ollut myös aika väsynyt ja niin kuin sanottu mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Kunpa ensi tiistai tulisi nopeasti niin pääsisi jo sinne ultraan ja katsomaan miltä masussa näyttää!! Silloin on kasassa jo 8+1 eli sydämen sykekin pitäisi jo näkyä ihan selvästi. Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin voisimme kertoa raskaudesta anopille ja isovanhemmilleni jo jouluna.

Mukavaa masunkasvattelua kaikille!

Vierailija
9/48 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä jo odottelee niitä ultra kuulumisia..Ilmeisesti..?Ja kiitokset kaikille uusintaplussasta onnittelijoille.. :)

Ensinnä pahoitteluni pepsimaxille!!! :(

Tässä on nyt ollut muutama päivä kiireitä, kun oli synttärit järkättävänä..No ompa nekin nyt ohi taas..

Siitä ultrasta siis..Käytiin miehen kanssa siis..Lähti onneksi mukaani ja oli tyytyväinen, että pakotin..

Me päästiin tuonne hormoni-ja lapsettomuuspoliklinikalle, kun niitä tutkimuksia oli tehty..Viikkoja olin laskenut, että oli 6+1 sillon ti 13.12 ja lääkäri laski menkoista 6+5,eli muutaman päivän heitto..

Niin ja siellä ultrassa näkyi pienen pieni elämän alku..Ihan oli paikallaan siis kohdussa ja syke näkyi tum tum tum...Kuinka ihanaa!!!!

Ultrassa viikot olivat sen 6+1, mitä arvioinkin niiden silloin olevan..

HIHIII!!Mä sain jo neuvolakortikin.. :)

Ja sain kuvan mukaani, eipä siitä nyt kamalasti vielä näy, mutta ei voi erehtyä asiasta.. Koko oli huimat 4mm!!!

Tännepä oli paljon tullut uusia odottajia näin parissa päivässä!!!

ONNEA KAIKILLE TASAPUOLISESTI!!!!!!!

Siinäpä oli taas omaa napaa..Täytyypä lukea pino uudestaan, kun ootte niin ahkerasti kirjoitellut..

pikku_ruu ja möttönen rv 7+0 tai 6+3

Vierailija
10/48 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 7+1. Aluksi ei olut mitään oireita ja oikein toivoin, että olisin oksentanut tai jotain, että tietäisin olevani raskaana (eka kerta), mutta sitten se pahoinvointi alkoi maanataina ja joka päivä on ollut huono olo läpi päivän. Ei ole oksennusta tullut, mutta just sellanen epämiellyttävä etova olo on suuren osan päivää, että ei tästä olotilasta nyt oikein ole päässyt nauttimaan. Tämän johdosta olen kai ollut aika kiukkuinenkin, mies saa aina kuulla olon valitusta, kun tulee kotiin. Lisäksi on kanssa ollut sellanen vähän alakuloinen olo.

Vaikka siis olemme molemmat ihan superhirmuonnellisia vauvauutisen vuoksi !!! =) Iloksi varmasti muuttuu, kun vointi vain paranisi. Ultraan ollaan menossa Vantaan Mehiläiseen maanantaina. Olen kovasti odottanut päivää. Toivottavasti kuullaan hyviä uutisia. Neljänä ekana aamuna tein raskaustestin, ku en meinannut uskoa, nyt kyllä tämän etovan olon avulla uskon raskauden todelliseksi...

Noita hintoja katsellessa, mitä muut ovat laittaneet huomaan, että tuli valittua vissiin kallein paikka, kun siellä ultra maksaa 140! Kyllä siitä vissiin saa ne kelankorvaukset vielä sitten pois, mutta ilmeisesti halvemmallakin olis päässyt..

Ollaan ajateltu, että jos saadaan maanantaina hyviä uutisia, niin kerrotaan jouluna perheillemme ja Uutena Vuotena parhaille kavereille. Kun silloin nähdään nokatusten ja muutenkin oltais sitten rv 12 kerrottu eli kolmen viikon päästä. Eipähän tarvi sitten keksiä juomattomuudellekaan mitään peitetarinoita. Kaikki tulevat varmasti ilostumaan tosi paljon! =) Ja kaikille näille olisimme varmasti kertoneet keskenmenosta jälkikäteen, jos sellainen tulisi.

Toivottavasti muut ovat paremmissa voinneissa.

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
11/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u..

Mua alkoi illalla hirveästi huolettaan, kun luin vielä uudelleen sen testini tuoteselostetta, jossa sanottiin, että voi antaa väärän positiivisen joissakin harvoissta tapauksissa.Ja kun siellä oli sitten oikein erikseen mainittu munasarjakystakin (joita mulla on ollu useita)..Joten otimpa aamulla suunnan kohti apteekkia heti herättyäni (säästin aamupissaa rakossa :) ) ja ostin uuden testin, jonka sit tein heti takaisin tultuani..Ensin jo pelästyin, kun testi-ikkuna kastui vain, mutta mitään ei tullut näkyviin, että vale-plussahan se sit vaan oli..Mutta sitten, kun kontrolli-ikkunakin oli kastunut, niin oli jo testi-ikkunaankin tullut viiva..Ja jälleen oli sitten tumma viiva..Eli raskaana nyt sit oltaisiin..ONNEKSI!!!

Ja huomenna on sit ultra..Jännittää vähän..Mutta nyt on rauhallisempi olo kuin eilen illalla..

Miten muilla elokuisilla???

Täällä pikku_ruu & möttönen rv 6+0

Vierailija
12/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on tosiaan melkoinen tuuli! Aamulla unohdin vielä laittaa esikoisella kaulahuivin kaulaan ja jouduin soittamaan perään päiväkotiin että laittavat sille huivin kaulaan. Jäätyy muuten reppana tuonne ulos, siellä kun ollaan säällä kuin säällä.

Pikku Ruu, onnittelut " uudesta" plussasta! Kamalaa kun raskaana ollessa saa stressata sitä sun tätä eikä millään meinaa uskoa että raskaana ollaan ja kaikki voi jopa mennä hyvin:) Itselläkin on koko ajan sellainen fiilis, että nyt vuotaa jotain, varmasti verta, ja äkkiä vessaan, mutta ei siellä sitten mitään olekaan. Rinnat ovat edelleen KIPEÄT ja nyt on ollut aamuisin pahoinvointia. Ei ole tarvinnut oksentaa, mutta hampaiden pesusta ei meinaa tulla mitään kun pitää kyökkiä koko ajan eikä aamupalaa voi kyllä jättää väliin.

Musta tuntuu, että energian kulutus on jotenkin kasvanut, sillä vaikka olen syönyt ihan kuin ennenkin tai jopa vielä enemmän (suklaata...) niin mahdun moniin housuihin, joihin en ole mahtunut moneen kuukauteen:) ehkä tämäkin on hyvä merkki siitä, että jotain tässä kropassa tapahtuu mihin tarvitaan paljon energiaa.

Mukavaa päivää ja uutta viikkoa kaikille! Tuskin maltan odottaa ensi viikkoa ja ultraa!!

Pantoufle 7+0

Vierailija
13/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...uudesta plussaamisesta, yhtä stressaamistahan tämä odotus taitaa olla. Oletko joutunut syömään joitain hormoneja sisältäviä lääkkeitä noihin kystiin? Käsittääkseni väärä plussa voi tulla ainoastaan jos syö hormonilääkkeitä joissa on samoja hormoneja mitä kehoon erittyy raskauden aikana. Jos tämä tieto helpottaisi sun oloa?

Vierailija
14/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uusi plussaaja ilmoittautuu!

Hieman taustaa: itse olen synt. -78 ja mies -72 ja meillä on pojat 3/02 ja 4/05 ja nyt siis kolmonen ilmoitti tulostaan. Mulla ei kuopuksen syntymän jälkeen edes ehtinyt menkat alkaa tai oli pientä vuotoa noin kuukausi sitten jota luulin ekoiksi menkoiksi synnytyksen jälkeen. Mut nyt viime viikolla alkoi tutut raskausoireet ilmaantua joten tein torstaina testin ja plussaahan se näytti. Tänään kävin verikokeessa ja hormonipitoisuuden mukaan viikkoja voisi olla 7-8! Mut paremmin selviää ultrassa. Ja ultran saan varata mahd. pian. Terkan mukaan ne vuodot saattavat johtua kuopuksen imetyksestä, mut en vielä aio imetystä lopettaa. Kakkosen ja kolmosen ikäeroksi tulisi siis jotain 1v 4 kk ja esikko olisi silloin 4 ½v. Jos vain kaikki menee hyvin...

Edelleen siis pieni epäluulo ja pelko. Yksi km mulla ollut ennen kuopuksen tärppiä.

Oireina nyt: aamupahoinvointi ja melkeinpä joka aamu viime viikosta lähtien olen oksentanut. Varsinkin kun vaihdan kuopuksen kakkavaippaa ja kahvin olen jo saanut unohtaa. Väsy on niin et täytyy nukkuu poikien kaa päiväunet, väsy on tietty myös siitä kun kuopus vielä valvottaa öisin. Vilu, koko ajan paleltaa. Ja sit vielä päänsärky. Yleensä ollut myös alkuraskauden oireena rintojen arkuus mut nyt sitä ei ole, johtuu varmaan imetyksestä. Ja hassua on se et mulla on jo masu hiukan turvonnu. Farkut tekee tiukkaa ja eipä taida pysyä enää jouluna salassa. Vaikka ajteltiin ettei heti asiasta huudella. Voi tulla mielenkiintoisia kommentteja kun tehdään kolmas näin nopsaan...

Eli tutuilta kuulostaa teidän muidenkin oireet.

Yritän vielä pitää matalaa profiilia ainakin ultraan asti, mut varmasti käyn lukeen teidän kuulumisia!

Toivotaan et kaikki pysytään matkassa mukana elokuuhun asti!

Netta

Vierailija
15/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeen plussan sain sitten viime perjantaina ja joka pv oon käyny kattoo läpi kaikki 4 testiä(nolona tunnustaa)että oliks niissä nyt varmasti kaks viivaa vai pilaileeko joku mun kustannuksella.Emmä vielkää usko olevani raskaana.Musta tää alku tuntuu ainakin henkisesti rassaavalta kun pelkää melkee kokoajan että jos ne menkat nyt alkaaki ja onko siellä ees mitään ja onko se oikeessa paikassa....jne.jne.

Tällä hetkellä oireina:rinnat kipeytyny nyt jonkin verran,päänsärky,huimaus(mua naurattaa aina kun keinuttaa ku tuntuu että ois pienes tuiskees),mahakivut ja aamuisin on huono olo.Tulee yökittyy(esim.hampaiden pesu tai jos näkee jotai ällööö)mut viel ei oo oksee tulle ;)

-Pepsi ja nuppu rv4+2

Vierailija
16/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla väsymys yrittää ottaa vallan täysin. Voimat ihan poissa. Pitäisi siivota kotona, mutta en vain jostain syystä saa ittestäni sitä irti, muka oli raskas työpäivä jne.

Sain sentään joulukortit väsättyä esikoisen kanssa :)

Muita oireita ei ole ilmennyt, paitsi että viikonloppuna appivanhempien luona kotitekoinen maailman paras pizza alkoi taas yököttämään hajunsa perusteella. Muistan esikoisen ajalta väittäneeni, että pizzan päälle laitettu juusto on ihan varmasti pilalla. Mutta eipä taida olla... se sama haju tuli taas ja on se kumma, että justiinsa silloin kun meikäläinen on raskaana viikoilla 6---> on aina juusto pilalla ;) mistähän tää hajuaistin herkistyminen kertoo?.. ihan hullua..

Aiotteko paljastella jouluna salaisuutta lähimmille? Tai oletteko jo paljastaneet? Meillä aikomuksena kertoa isovanhemmille, mutta muutoin tarkoitus pitää matalaa profiilia vielä mahdollisimman pitkään. Saas nähdä kuinka noi vanhukset kestää tän salaisuuden pitää... Mua vähän hirvittää vauvauutisten julkistaminen jo jouluna -on niin aikasta.. mutta mies haluaa kovasti antaa iloisen " joululahjan" ainakin omalle perheelleen.

AuroraM rv. 7+0

Vierailija
17/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys...

RASKAUSOIREISTA: Mulla ei ole mitenkään samanlainen olo mitä esikon kanssa aikanaan, sillon oli flunssanen olo ja kaaaamea väsymys. Nyt vaan kolottaa alavatsaa ja olenkin kokoajan vessassa juoksemassa kun olen ihan varma et nyt ne menkat alkaa :). Jatkuvasti on nälkä ja sillon kun on nälkä on myös eto olo. Muisti pätkii myös ihan koko ajan.

MAHAN PÖMPÖTYKSESTÄ: Mulla on illasta alavatsa tosi pömpällään, epäilen samaa et päästäänkö joulun yli ilman että kukaan tajuaa. Tarkoitus olis kertoa asiasta vasta ekan ultran jälkeen. Toivon kuitenkin että masu ois tässä raskaudessa yhtä pieni mitä ekassa, olo oli niin paljon helpompi! Ja vatsa alko näkyy vasta rv 25 jälkeen.

RUULLE onnittelut uudesta plussasta ja NETTA toivotetaan joukkoon mukaan.

ITSESTÄNI sen verran että olen opiskelija ja tyttö syntyi siis 01/05. Opinnot jäävät siis taas kesken (kerkeen peräti puoli vuotta opiskella).

Minä varmaan tulen palstailemaan täällä tämän raskausajan, jotenkin jäin esikon aikana kiinni tähän, toivottavasti muutkin sitten tänne kirjottelee eikä karkaa omaan yhteisöön :).

ULTRASTA: kuinka moni aikoo mennä ennen np ultraa yksityiselle ultrattavaksi? Mua himottas hirveesti mutta ei ole rahaa niin annetaan olla. Ja jos raskaus menee samal taval mitä eka niin sitten mie juoksenkin siel ultras joka kuukaus muutenkin ja maksan jatkuvaan niitä poli maksuja.

Mie jo aloin tänään epäillä tätä mun raskautta, kiitos neuvolatätin, soitin sinne varatakseni ekaa aikaa puhelu meni kutakuinkin näin:

Minä: varaisin ekan neuvola ajan.

Täti: jaha, olet siis raskaana?

Minä: kyllä olen.

Täti: olet tehnyt raskaustestin?

Minä: kyllä olen.

Täti: ja tulos oli positiivinen?

Minä: öh, joo, kyllä se positiivinen oli (ihan ku mä negan jälkeen aikaa varaisin).

Täti: kyseessä siis eka lapsi?

Minä: Ei, kyllä tää toinen ois.

Täti: Sulla siis jo on yksi?

Minä: juu kyllä on......

SIIS HOH HOIJAA!!!! Aloin jo miettii et kuulostankohan mie joltain umpi hullulta vai mitä nyt oikein on neuvolas tapahtunu... Pitänee varmaan vielä yksi testi tehdä ettei täti ala huutaa mulle pää punasena jos oikeesti en ookkaan paksuna :P.

hanneli rv 6+1???? (mie olen oikeesti viel pihalla näistä viikoista, jos la ois 6.8 niin eikös se sit ole 6+1???)

Vierailija
18/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskettu aika: 13.8.2005

viikkoja 5

testin tein eilen ja kaksi vahvaa viivaa. alaselkä särkyä on paljon yölläkään en löydä asentoa missä nukkua samoin reisiin ja nivusiin särkee....toivottavasti normaalia.....kolme kuukautta sitten rv 14 raskauteni meinaan loppui keskenmenoon ja nyt pelottaa aika lailla miten tässä käy.

Vierailija
19/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pietään kaikki peukut pystyssä että pääsette loppuun asti!!!!! Ja peukutetaan kaikille muillekin että kestettäs kelkan kyydissä.

Vierailija
20/48 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Menkkamainen jomotus on kadonnut, ja pahoinvointi tullut tilalle.

Viime raskaudessa ei pahoinvointia ollut ollenkaan, ja luulin jo säästyneeni siltä tälläkin kertaa.

Herään pahaan oloon joka yö n.klo:4! Sitä sitten jatkuu koko aamun

ja päivän. Oksentanut en ole kertaakaan. Hedelmien syöminen vähän

helpottaa pahoinvointia.

Iltaisin on yleensä hyvä olo ja hirveä ruokahalu :) Uskokaa tai älkää, mutta yhtenäkin iltana söin 5 broilerin koipea. Äsken söin melkein koko

litran tölkin jugurttia...tosin tähän voi vaikuttaa sekin, että imetän vielä

esikoista (1v5kk) eli lisäenergiaa tarvitaan.

Väsymys on kauheeta. Esikoinen herättää ainakin 5 kertaa yössä, sitten saa juosta vessassa 1-2kertaa ja aamuyöstä se pahoinvointi :(

Mutta muuten olo on hyvä!

Eka neuvola-aika siis 28.12, ja ultra kai vasta n.2kk päästä.

(en siis mene yksityiselle) Mutta te jotka menossa, niin kertokaa

kuulumisia :)

Musta tuntuu että vatsa on kasvanut jo...johtuukohan se raskaudesta

vai syömisestä.

Niin ja viikkoja nyt 6+4