### SYYSkeijujen vko 50 ###
Päiviä vaan =)
Ajattelin aloittaa pinon koko viikolle. Meitä pinoutujia on tällä hetkellä niin vähän, ettei joka päivä kait ole järkeä aloittaa uutta =)
Ihana aurinkoinen päivä. Käytiin tytön kanssa just lenkillä. Puistoon en uskaltautunut vielä häntä viedä, kun yskä ja nuha vaivaa aikalailla edelleen.
Anzq: Kyllä nämä stressailut varmasti voivat osaltaan vaikuttaa ovikseen ja kiertoon yleensä. Mä olen kova ottamaan paineita asiasta ku asiasta. En o käyttänyt ovistikkuja koskaan, kun niinstä tulis mulle vaan turhaa stressiä. Toivottavasti ovulaatio tapahtuis normisti täs kuussa. Usein siinä kp 14-16 aikoihin. Tunnistan kuuluisat " tärppipäivät" erityisesti limoista. Ovissäteitä sulle sylitolkulla!!!!
Lillis: Jos sulla alko menkat to, niin tänään olis sitten kp5. Eli oikein olet laskenut =) Kiva kun muillakin työt alkaa, etten ole ainoa =/ Eniten mua vaan ressaa tytön hoitoon vieminen, mutta josko se olisi väliaikaista vaan... ;)
Iloista päivänjatkoa keijut ja pinoudutaanhan AHKERAAN! =))
Kommentit (55)
kauhea turvotus päällä... melkein voisi luulla, että täti on tulossa kyläilemään :P No toivottavasti ei ole :) Mahan vihlaisusta päätellen minulla taitaa olla ovis tänään ;) eli pupuilemaan heti kun mies saapuu töistä [color=red][size=3]♥[/size][/color] Aika pitkään tuo ovis itseään antoi odotella, kun tänään on jo kp 18 :/
Tänään taas olisi pakko lähteä jouluostoksille...blääh ei ole ollenkaan innostusta moiseen. Miehelle pitäisi jotain persoonallista löytää.
No hyvät päivän jatkot...vaikka saatampa tänään vielä pinoutua, jos ei muuta tekemistä ole :)
-anzq-
eli onkohan mahdollista, että tämä minun turvotus johtuu oviksesta =) Oikein odotan että pääsee hommiin illalla...tulis se ukko jo töistä ;)
ei muuta ku tsemppiä tulin toivottelemaan!!! Sitä itekin oon aatellut,että tää masun turvotus kierron täs vaihees johtuis just oviksesta ;) Kiva,kun sulla oli just samanlaiset oireet! Ja tärppionnea bdbdbdbdbdbbdbdbd. Plussataan sitten vuodenvaihteen kunniaks :D
Hönttä ja Anzq: Meidän ukko kyseli mult kans eilen, et oonko raskaana kun masu niin turvonnut... Heitin vitsinä, et hyvin olisi neitseellinen raskautuminen, jos tuo olisi mahdollista ;) Eli puhuin aiemmin, et tunnistan oviksen vaan limoista, mut tarkemmin ajatellen mulla on kans aikamoi turvotus masussa ovisaikaan. Eli ei kun petipuuhiin!
Mulla on nyt kp 12 menossa ja limaa tulee jonkin verran. Eilen pupuiltiin, edellisestä kerrasta on jo 2vkoa =/ JOs tuo ovis tulee siinä kp 14-16 aikaan, ni sopii toivoa et simpat säilyis hengissä... Miten kauan te olette ymmärtäneet, et simpat voisi pysyä elossa tuolla naisen sisällä? Olen kuullut jostain jopa, että viikon. Jos näin olisi, niin hedelmöitys näillä satunnaisilla seksikerroilla olisi siis mahdollista. Niinhän kyllä kävi tuon esikonkin kohdalla.
Kiva kun on pinolla jo pituutta =)
-frodo -tahtoo syysvauvan!!!-
Frodo: tässäpä kiva sivusto,missä paljon tietoa! siellä oli kans tosta siittiöiden eliniästä että 3-5 pv,joskus jops 7 pv. Löytyi osiosta luonnollinen ehkäisy. Siinä olevaa tietoahan voi käyttää just päinvastaisesti kun toiveis se vaavi :D
http://metku.net/~pesu/
Jep,mutta nyt haukkaamaan happea,ulkona alkaa aurinko paistamaan,ihana ulkoiluilma tulossa tälle päivälle!!!
Pieni tauko ollu kirjoittelussa. Lauantaina tultiin tallinnasta takas ja kun koneelle yritin tulla niin netti oli tiltannu. Tänään vasta saatiin toimimaan.
Mä en oo ovista huomannut, en edes tiedä onko se jo mennyt. Luulisin että se meni mutta en tiedä. Ahkeraan ollaan miehen kanssa pupuiltu, toivottavasti tulosta tulisi.
Tänään pitäis lähteä taas lisää joululahjoja ostamaan. Miehelle pitäis jotakin keksiä. Poitsulle on kaikki lahjat jo ostettuna.
Nyt alkoi kauhea huuto. Täytyy mennä poikaa viihdyttämään.
Öttis
Kävin äsken vessassa ja pyyhkiessä tuli punertavaa paperiin!! Tittidudii!! (fanfaarit soi). Mahtaako vaan härnätä mua vai vaihtuiskohan tänään kp 103 vihdoinkin kp1:ksi?? Mitään hirveitä menkkatuntemuksia ei kyllä oo ollut, koulussa tänään vähän kramppas välillä mutta ei muuta. Niin ja kahtena edeltävänä päivänä teki pahaa, ja eilen oli hirvee suklaanhimo. Koitan laittaa muistiin etten sitten heti kuvittele noita seuraavaks raskausoireiksi... Mulla yleensä alkaakin jomotukset vasta samalla hetkellä kun kunnon vuotokin, että kai sitä vielä ehtii kärsiä ekoista (melkein) luomumenkoista.
Hönttä: Kiitokset linkistä, en vielä ehtinyt käydä katsomassa mutta meen tästä hetimiten kun saan viestini kirjoitettua.
Oviksesta mulla ei ole mitään käsitystä turpoaako vai ei, joskus kun söin pillereitä niin mielestäni mulla oli vaan yks viikko kivutonta aikaa, eli viikko menkkojen jälkeen ja sitten taas kolme viikkoa lievää ja välillä pahempaa kipuilua.
Frodo: Muistaisin että ne simpat säilyisi hengissä korkeintaan viisi päivää.
Välillä tuntuu että joko mun haluni heräs uudelleen henkiin pillerien lopetuksen jälkeen, tai sitten ukko on alkanut pihtaamaan multa! Täytyy kai alkaa pelaamaan kovilla sitten... ;)
-Jeanel-
Oli melkoinen yllätys kun oli viikkopinossa jo näin paljon juttua =)
Oviksen oireista kyseltiin ja kyllä mulla maha turpoaa päivä pari ennen kun ovis on käynnissä. Muutenkin tulee sellanen ole että voisi syödä hevosen ja vielä jotain päälle. Hassua kun ennen lapsen syntymää nämä oireet liittyivät just tätin tuloon. Oviksen tosiaan olen tuntenut vihlontana vasta synnytyksen jälkeen.
Täällä menossa kp 23/26..iiik!...rinnat on vieläkin arat ja vatsa tuntuu tosi oudolta kun illalla menee sänkyyn selälleen. Saa nähdä kuinka tässä käy! Testikin on jo kaapissa valmiina, mutta yritän odottaa ens viikkoon vaikka viikonloppuna vois jo kyllä testata, mutta tulos on kai varmempi kun odottaa muutamia päiviä yli. Yritän olla ajattelematta koko asiaa, ettei olisi pettymys niin suuri jos täti tuleekin.
Tämä mamma lähtee nyt keittämään päiväkahvit ku lapsikin nukkuu päikkäreitä.
Toivotaan että täti tulle nyt kunnolla kun kerran kolkuttelee!!! =)
Kiitoksia linkeistä, kävin tutustumassa sivuihin ja aina sitä jotain uutta oppii. Tällainen vanha pierukin;) Täytyykin ensi viikolla tarkkailla turvottaako mulla oviksen aikoihin, ainakin alavatsassa on silloin samankaltaisia tuntemuksia kuin menkkojen alkaessa ja
silloin
ainakin turvottaa niin maan p***sti. Mä en vaan ole pahemmin aikaisemmin mitään ovisoireita tarkkaillut, koska kiertoni on ollut säännöllistäkin säännöllisempi. Aina olen tiennyt milloin munasarjoissa tapahtuu, mutta sen enempää en ole asiaan paneutunut. Haa, jotain uutta ja ihmeellistä tulossa siis mun elämään;)
Äh, yhtäkkiä pää on tyhjääkin tyhjempi vaikka asiaa piti olla vaikka kuinka ja paljon:| Taidan ottaa pienet nokkaunet, jos vaikka ajatus lähtisi uuteen lentoon.
-Lillis-
Ei yhtään auttanut kyllä .... Siellä tehdyn testin mukaan mahdollisuudet raskaaksi tulemiselle on noin 44%, eli vähän epätoivoista tämä yrittäminen...
Ikää on selvästikin jo liikaa.
Siitä huolimatta tärppipäivät lähestyy ja olen ajatellut pitää tuon ukkokullan melkoisen kiiruisena. Aamupuuhiin meillä ei valitettavasti näin töissä käyvinä ole mahdollisuutta mutta kaipa se iltapuuhillakin onnistuu jos ylipäänsä on onnistuakseen.
Plussatuulia kaikille!
Jaaha,taas yritys päälle.ja kova sellainen:) Oletko sinä kuinka vanha? Minä se 35.Meinaan vaan että miten ikä vois vaikuttaa???????
Täällä tavataan, eli minähän olen jo 37. Ja tuolla tämän ketjun kakkossivulla oli linkki jonka testin tein ja sen mukaan tosiaan alta 44% mahdollisuudet mulla on tulla raskaaksi...
Kyllähän sitä sanotaan, että 37 ikävuoden jälkeen mahdollisuus raskaaksi tulemiseen heikkenee selvästi. Ehkä se on luonnon oma suojelukeino, jotta oikeasti lapset hankittaisi sen ikäisinä että niitä jaksaa vielä hoitaa...
Mutta en meinaa heittää kirvestä vielä kaivoon vaan yrittää ja yrittää. Miehellä riittää tässä kierrossa puuhaa.
Mä kävin eilen tuolla gynellä sterilisaation esitarkastuksessa... Kävin vaikka nyt vielä toivonkin lisää vielä yhden vauvan verran... sinne on noin 2,5 vuoden jonot, joten tässä välissä ehtisi vielä vaikka yhden saamaan jos siis onni olisi matkassa! Kyllähän tässä tietysti mietityttää myös mahdollisen tulevan vauvan terveys.... entäs jos jotain olisikin vialla...
Mutta plussatuulia ja pupuilun iloa kaikille syyskeijuille!
Koskas sulla Visakoivu olisi mahdollisuus testaamiselle????
mutta katsellaan nyt vähän aikaa vielä ennen kuin alan kunnolla tuulettelemaan.
Hönttä: Oli muuten tosi mielenkiintoset ne perhesuunnittelun sivut! En tosiaan tiennyt niistä eri lima-vaihtoehdoista ja kohdunnapukoista mitään. :) Nyt tarviikin alkaa heti tarkkailemaan niitäkin. Ajattelin tehdä oikein kaavion noista lämmöistä, jos sen tajuaisi vaikka siitä sitten paremmin mitä kehossa tapahtuu.
Ja vielä Visakoivulle, vai kukakos se oli kun puhui iästään.. Mun äiti on saanut viimisen lapsensa ollessaan 39v. ja mummu 45v.!!! Terveitä on kummatkin lapset. Sehän on muistaakseni yli 40-vuotiailla kun esim. downin syndrooman riski kasvaa nopeasti, että vielä ehdit ihan hyvin tehdä yhden kullannupun =)
Aika vähän oon näihin pinoihin kirjotellu, mut en oo väkisin viittiny kun ei oo ollu mitään kirjotettavaa. =) Kierto on menossa jossain kp 17/28-34. Masentaa ja vähän alkaa tuntua epätoivoselta, kun meillä ei olla niin kovin aktiivisia ja nytkin on mennyt 3 päivää ilman mitään touhuja, mä vähän luulen että ei tällä tahdilla saada tärppiä koskaan.
Tonne toiseen pinoon jo kirjotinkin et kun tuntuu pahalta toisaalta sekin, että alkais varta vasten vauvaa " tekemään" , siis niin että jos ei yhtään jaksais niin silti hommailis vaan sen takia että tärppäis. Mä niin haluaisin, että vauva sais alkunsa " luonnollisesti" , eikä " hampaat irvessä" . Mut kun se luontainen tahti on näinkin hidas kun meillä, niin pakko se on varmaan ottaa kovemmat keinot käyttöön.
Tästä kierrosta kyllä tais jo se ovis mennä, joten ei oo kovin suuria toiveita että syysjunaan pääsisin, mutta roikun nyt täällä kuitenkin kaikesta huolimatta, jos vaikka ihme tapahtuis. =)
Loikkaan tänne elolintusista! Synnytykseen jälkeen eka kierto alkoi viimein tänään eli la olisi 19.9. jos nyt tärppäisi heti.. eiku töihin!!
t tädistä ilahtunut lennard
Puurtamiseksihan tämä homma väkisin menee,mulla ovis vasta ens eli jouluviikon lopulla,joten pitää alkaa touhuilemaan vasta vaikka viikonloppuna,säästää satseja otollisempaan ajankohtaan :)Toivottavasti nyt tärpää.Lämpöjä minäkin mittailen,seuraan että miten ne menee,tressa ehkä en,en enää oikein jaksa,,kuka tuon uskoo :)
Kaitpa se on niin että väkisinkin kun tulee ikää niin raskautuminen vaikeutuu.
Kuulumisia välillä taas, kp 10 tai 11/28-30 en ole kiertoa laskenut nyt kovin tarkkaan mut jotain tuonne päin. siis eilisestä asti menkkamaisia oireita ja maanantaina jo nipisteli munasarjojen kohdalta,rinnatkin oikein kauhean kipeät siis voiko ovis olla jo näin aikaisin?? Ihan kumma juttu kyllä.Ja eilen huomasin myös hajuherkkyyden kaikki haisi kamalan pahalle nenään. Onko toisilla ollut jo tässävaiheessa tälläistä?Kuuluuko normaali ovikseen? Höh sanon minä. No onneksi tuli käytettyä hyväksi jos ovis on,seuraavaksi sitten säästellään lauantaille...No nyt jatkamaan hommia." vilkuttaa"
Tari: voihan se olla mahdollista. Varsinkin, kun kiertosi ei ole niin säännöllinen.
Itselläni oli eilen illalla ihan kauheat kivut alaselässä/mahassa, tunteet heitteli onnesta ärtymykseen ja itketti helpolla. Suklaata meni kauheasti illan aikana. Maha oli kun potkupallo...ihan turvoksissa. Voiko tämä nyt olla ovista vai tuleeko täti oletettua aikaisemmin. Ei minulla ikinä tälläisia tuntemuksia ole ollut ovulaation aikana :/ Ja mitään ovis limoja en ole bongaillut... onkohan minulla sitten ollut koko ovista.
Kävin viemässä pojan eskariin tänään, niin vastaan tuli koko ajan joko äitejä vaunuineen tai isoine mahoineen :P Jotenkin, niin koomista. Mitä teenkin, niin vauvat vaan pyörii mielessä.
Nyt ois sitten siivouksen vuoro :P Ikävintä puuhaa mitä tiedän. Pyykit koneeseen, tiskit tiskaamaan (ei ole vielä konetta) ja imuri laulamaan.
-anzq-
Jeanel: löysin tämmöisen sivun noista lämmöistä. Toivottavasti jotain apua :) Itelle oli ainakin paljon mielenkiintoista luettavaa.
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Evaluating_Your_Fertility/…
Miten tää aika tuntuu matelevan...TEKIS MIELI jo plussata,eikä millään malttais oottaa vuoden loppuun saakka. sinnehän on vielä ikuisuus... Onneksi on joulu täs välis,niin saa toivottavasti ajatuksia hiukan muualle tästä piinaavasta kuumeilusta!
joku viimeviikolla kyseli joulunvietosta. Me vietämme aaton kotona oman perheen kesken,Joulupäivinä sitten vierailemme sukulaisten ja ystävien luona. Nyt on kyllä niin lyhyet pyhät,kun osuvat viikonlopulle,ettei paljoa ehdi vierailla,mutta jatketaan sitten vuoden vaihteessa :)
Nyt tuskailen lähinnä noita joulukorttikuvia,joita tilailin ja joita ei vielä ole tullut :( Torstaina kun pitäis viimistään saada ne postiin,jos mielii halvemmalla päästä...
sit semmonen kysymys,että turpoaako muilla maha oviksen aikoihin? ja jos ootte tikuttaneet tai muutoin tiedätte,milloin ovis tarkalleen on,niin onko se turvonnut ovista ennen vai sen jo tapahduttua? *etsii epätoivoisesti itselleen oireita* ;)