Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

### SYYSkeijujen vko 50 ###

12.12.2005 |

Päiviä vaan =)

Ajattelin aloittaa pinon koko viikolle. Meitä pinoutujia on tällä hetkellä niin vähän, ettei joka päivä kait ole järkeä aloittaa uutta =)

Ihana aurinkoinen päivä. Käytiin tytön kanssa just lenkillä. Puistoon en uskaltautunut vielä häntä viedä, kun yskä ja nuha vaivaa aikalailla edelleen.

Anzq: Kyllä nämä stressailut varmasti voivat osaltaan vaikuttaa ovikseen ja kiertoon yleensä. Mä olen kova ottamaan paineita asiasta ku asiasta. En o käyttänyt ovistikkuja koskaan, kun niinstä tulis mulle vaan turhaa stressiä. Toivottavasti ovulaatio tapahtuis normisti täs kuussa. Usein siinä kp 14-16 aikoihin. Tunnistan kuuluisat " tärppipäivät" erityisesti limoista. Ovissäteitä sulle sylitolkulla!!!!

Lillis: Jos sulla alko menkat to, niin tänään olis sitten kp5. Eli oikein olet laskenut =) Kiva kun muillakin työt alkaa, etten ole ainoa =/ Eniten mua vaan ressaa tytön hoitoon vieminen, mutta josko se olisi väliaikaista vaan... ;)

Iloista päivänjatkoa keijut ja pinoudutaanhan AHKERAAN! =))

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anzq79: kuulostaa " hyviltä" nuo sun oireet! Siis ihan ovis-oireilta,nyt vaan tärppionnea hurjasti!

Tari: Siis voihan oviksen ajankohta vaihdella eri kierroissa,toivotaan,et olis nyt sitä itteensä ja tärppäis! bd bd bd bd bd

Itsellä vissiin ovis tulossa vasta,jännityksellä seurailen noiden limojen muuttumista ja lämpöjä ;D Mielenkiintoista ja kaikkiahan toki kiinnostaa,eikös :DDD

Mutta pihalla jälleen ihanan kirpakka aamu,joten pihalle siis...

kp 23/35-40

Vierailija
22/55 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä käynyt lukemassa pinoa, mutta vasta nyt pääsen mukaan. Vauvalaskurin mukaan ovis olis vasta tuolla 19-20 päivä joulukuuta, mutta nyt on toissapäivänä ja eilen ollut kovia alamaha nippailuja ja kivistystä, vaikkei niin olisi kipeänä huvittanutkaan niin olla pupun touhuja harrastettu. Maha on turvoksissa ja housutkin meinaa ahdista... Eli voiskohan tämä olla ovista vaikkakin hyvissä ajoin, tarkoittas varmaan sitä että tätikin sitten saapuu aikaisemmin tässä kierrossa, tai siis toivottavasti ei saavu!

On tämä tauti kauhea, eikä eroon pääse millään! Vaikka kuinka aina menkojen alkaessa päättää rauhoittua niin sitten täällä sitä istutaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mii80: Tuo teidän pupuilutahti kuulostaa sata kertaa paremmalta ku meillä..joskus jopa 2vkoa väliä. Täytyy todella meikäläisten nyt terästäytyä noissa hommissa, jos lasta halajataan!

Leanel: Onnea tädistä, eiköhän tuo sitä itseään ole :) Sitten vaan tositoimiin kohta puolin ;)

Lennard: Teretulemast mukaan joukkoomme kirjavaan. Kiva saada lisää keijuja jännäilemään :)

Caleo: Pidän peukkuja, toivottavasti tuo on sitä mitä me kaikki toivotaan!!!!!

Täällä hetki rauhaa, kun ukko on tytön kanssa suihkussa. On ollut aika hässäkkäpäivä, mutta vauvakuume silti päällimmäisenä ajatuksena. Olispa seksiä tänään, tuskin... ovis olisi kuitenkin käsillä ihan just kohta. Oonps mä pessimistinen miedän seksielämän suhteen. Vastahan me ollaan yritys aloitettu, joten toivoa aktiivisemmasta pupuilusta on ;)

Illanjatkoja ja kroppakaupalla plussasäteitä kaikille tasapuolisesti!! :)

-frodo ja tyttö 1v 2kk-

Vierailija
24/55 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta aikaa kirjoitella. Koko päivä ollut taas niin kiireinen. Mies kattoo telkkaria ja poitsu on nukkumassa joten nyt saan rauhassa olla.

Käytiin potsun kanssa lastenklinikalla kun taas oli lämpöä ja hieman kiukkuinen. No korvatulehdushan se löytyi.

Vauvakuume on ihan hirmuinen. Tuntuu etten oo hetkeäkään ajattelematta vauvoja. Huomaan katselevani kaupoissa ihan pieniä lasten vaatteita. Ei sitä enään muista että poitsu on joskus ollut niin pieni.

Nyt taidan mennä lukemaan.

+++++++++ säteitä kaikille!!!!!!!

Öttis

Vierailija
25/55 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kotiin vähän aikaa sitten töistä, ja kyllähän täti täälläpäin kyläilee! Vuoto on runsastunut ja alaselkä ja -maha kipuilee ihanasti, varsinkin tossa seisomatyössä. En ihan odottanut että ne alkaa yhdellä Terolut-kuurilla, saati että tokana päivänä kun en enää ottanut pilsua (kun pitäis viikon sisällä alkaa). Mutta hyvä näin! Sitä olis sitten ens viikolla petihommia tiedossa ainakin, ja tietty siitä eteenpäin loppukierto! =)

Öttimötiäinen: Mä tässä mietin että vitsiikö antaa taas oikein kunnolla vauvakuumeen pukata päälle, kun sitten tuntuu niin tuskaiselta odottaa testaamista ja plussaamista... Mutta toisaalta taas plussaaminen tuntuis varmaan vielä hienommalta jos olisi sitä asiaa koko ajan ajatellut ja odottanut.

frodolle kiitokset kannustuksesta! Kyllä tää tästä taas lähtee liikkeelle!

Plussasäteitä kaikille :)

Vierailija
26/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan vatsataudin kourissa!!! Sitä ne oli ne kummalliset vastsatuntemukset....plaaah! Viime yö meni pyöriessä ja oksentaessa, nyt olo on kuin haamulla, hyvä että jaksaa silmät auki pitää.(ja silti oli pakko tulla tänne kurkkaamaan)

Yksi hyvä puoli on tässäkin taudissa, tää on niin kokonaisvaltaista että ei ehdi muuta ajattelemaankaan. kp on tänään 25/26...ei jaksa edes tätin tulemista ajatella. Tuntuu kyllä nyt et sieltä se vkl aikana tulee kumminkin, toissa yönä näin unta että täti tuli ja tuli kyllä mahtavampana kuin koskaan ennen. Onnex se oli uni!

nyt pakko mennä vaakatasoon, niin kivasti kouristaa... =(

Vierailija
27/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttö nukkuu päiväunia, joten ehdin kirjoittaa hetken. Hän on ollut kipeänä, mutta alkaa onneksi olla jo kunnossa. Kamalaa kuunnella sen pienen nenän rohinaa!

Vauvakuume on pahempi kuin ikinä, nyt kun 7 kk odotuksen jälkeen viimein on kierto menossa! Olen mm käynyt laskemassa todennäköisen ovispäivän ja lasketun ajan, sekä mittailen lämpöjä. En ole ennemmin tämmöiseen sortunut.. Toivottiin niin kovasti pientä ikäeroa, ja nyt se olisi " jo" puolitoista vuotta, JOS nyt heti tärppäisi.. Ei taida tällä stressitasolla olla parhaat mahdolliset tsäännssit.

Onkos muuten tässä kasassa muita pikauusintaa toivovia?

lennard & nuhanenä 7kk

Vierailija
28/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks kohta 7kk:n ikäisen vesselin äiti myös kuumeilemassa :=) Saas nähdä kuinka käy,kun tänään on lämmöt nousseet,mutta mitään sellasta kananmuna-limaa en ole kyllä bongannut. Alavatsaa on kyllä juilinut jänskästi,mutta katsotaan kuinka äijän käy :D Josko sitten vuodenvaihteessa pääsis testaamaan,toivossa on hyvä elää!

jokohan ensviikolla saatais sitten ekat plussat tähänkin pinoon??? Jänskää!

kp24/35-40

Vierailija
29/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo kovin paljon kirjuutellu, mut kun ei oikeen oo ollu mitään asiaa.. (vieläkään)

Tänne tuli taas luminen maisema, kun aamusta asti on satanu lunta. (tosin ensin ei edes jääny maahan..)

Kp olis 19/28-34, eli odottamista on vielä edessä ja paljon. Ovis on kuitenkin tainnut jo mennä ,mulla on sellanen olo vaan. En oo sitä koskaan bongannu, mut nyt tuntuu että pari päivää sitten oli jotain sellasta ilmassa.

Oli siinä sitten tosiaan se 3 päivän panoton putki just kriittiseen ajankohtaan, mut toisaalta pysyy jalat maassa kun tietää että mahikset tärppiin ei oo mitkään mielettömän hyvät. Jos oltais ihan hirmusti yritetty niin varmaan bongaisin jo kaikenmaailman raskaus" oireita" , niinku siinä ekassa yrityskierrossa...

Että täällä ei hirveen toiveikkaana olla, mutta samalla ei myöskään niin kovin stressaantuneita. :)

Vierailija
30/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on mielialat vaihdellut ihan simona :P nyt ei enään tänään ole mahaa juilinu... kumma että ei minullekkaan noita kuuluisia ovis limoja ole tullut, vaikka muut merkit on kohdallaan. No jos testailis sit 1.1 onko tärpännyt :)

mii80: Kun kiertosi voi olla jopa 34 päivää, niin eikö ovis voisi olla juuri nyt? Hommaile vaan ahkerasti...kai se joskus tärppää ;)

Tänään kävin taas jouluostoksilla, ihan hirveetä kun ihmiset tungeksivat kaupoissa. En tykkää ollenkaan kierrellä näin joulun alla kaupoilla. Hiplailin tänään vauvan vaatteita...aivan ihania ja kuume sen kun kasvaa. No onneksi ystäväni saa vauvan, niin voi sitten mennä hoitelemaan sitä :)

nyt jos lähtis lepäilemään

-anzq-

Vierailija
31/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ajattelin tuon ukon kallistaa sänkyyn, toivottavasti se vaan suostuu... Ehkä arvaakin miksi =). Nyt tuntuu, että ovis aika on käsillä jos ei peräti jo täällä.

Olen tässä kuussa juonut tuota kuuluisaa greippimehua ja liekö sen johdosta limat on nyt tunnistettavissa. Viime kierrossa en sitä juonut enkä myöskään limoja pongannut, edellisessä kuussa join ja pongasin, eli kyllä siinä jotain taikaa on. Mutta tärpistähän se ei vielä kerro yhtään mitään.

On se vaan pitkää tämä aika....

Onnea kaikille !

Vierailija
32/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettin jo eilen illalla hommailut,tänä aamuna ois haluttanut vaan tuumasin miehelle että nyt täytyy pihistää että joka toinen päivä touhutaan,pysyy siittiötkin hyvinä? Tänään just juttelin erään kilpparia sairastavan kanssa ja se oli vuoden yrittänyt saada vauvaa ja nyt on sitte tärpännyt.Ei auta kun yrittää parhaansa ja ehkä totuttautua siihen että ei meille välttämättä enää pieniä tuu :(

Rupiaa muuten olo tuntumaan limaselta pikkuhiljaa,missä se lämpö pitää olla tärkeimpänä hetkenä,korkea vai matala?

Vierailija
33/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visakoivu ja haavekuva: Täällä tuntuu kans aika " limaiselta" , toivossa on hyvä elää, että mies ei pihtaile tänään =)

Visakoivulle linkki lämpöjuttuihin:

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html#ovis

Öttis: Pikaista paranemista pikkupotilaalle. Mulla kans on tapana hypistellä pikkuisia vaatteita. Synnäriltä kotiutuessa ne tuntuivat NIIN isoilta! Mulla on erityisesti tapana seurata söpöjä vauvamasuja kaupungilla, voi kunpa minäkin...

Caleo: Paranemissäteitä vatsatautilaiselle-----------------

Lennard ja Hönttä: MInäkin haaveilin pienemmästä ikäerosta, mutta ukko oli toista mieltä. Nyt lapsille tulisi n.2vuoden ikäero, jos tästä kierrosta tärppäisi. Sitä vaan pelkään, että jos yritys kestää tosi kauan ja esikko senkun vanhenee, ni ikäero kasvaa samalla... Ei pitäis taas ajatella liikaa, vaan elää tätä päivää. Kumpa se olisikin niin helppoa!

Mii80: Nythän sulla saattaa olla just tärppipäivät käsillä, eikun hommin vaan! Jos ovis kerta usein on n. 14vrk ennen menkkoja.

Oma ).( ainakin toistaiseksi: Tyttö nukkuu, nukahti kuin enkeli kerrankin. Ihanaa välttyä joskus siltä raastavalta nukkumaanmenoitkulta. Ukko on harrastuksissaan, kohta tulee kotia. Vois vaikka yrittää houkutella petihommiin... Bongasin siis tänään kunnon kananmunanvalkuaista muistuttavan runsaan limaklöntin, eli oiskos se ovis sitten tässä käsillä. Nyt eletään kp 15/30-32. . Viimeks ollaan touhuiltu kp 12, eli toivo elää, että simpat olisivat vielä hengissä, mikäli pupuilut jää väliin nyt tärppinä.

Käytiin päiväkodissa tutustumassa tänään. Tyttö ei meinannut millään lähteä sieltä kotiin =) Näytti hyvin viihtyvän. Suurin tuska päiväkotiin viemisestä on nyt vierähtänyt sydämeltäni pois :) Tiistaina sitten uudestaan tutustumiskäynnille.

Tulipas pitkät sepustukset! Ei muuta kun öitä vaan ja +++++++++++

-frodo-

Vierailija
34/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeen jaksa uskoa noisin ovislaskureihin, kun ne lähtee siitä olettamuksesta että JOKAISEN naisen kroppa toimis TÄSMÄLLEEN samalla tavalla. Sehän on niin, että ovis on YLEENSÄ se 14 vrk ennen menkkoja, mut ei siis aina. *viilaa ja kiillottelee pilkkuja* =)

Mutta siltä varalta, että ovis oliskin nyt vasta, niin eilen illalla kyllä kolisteltiin sängyn päätyjä, että josko siittä ois jotain hyötyä sitte ollu. No, se jää nähtäväksi.

Toistaseks oon yllättävän rauhallisin mielin. (katotaan vaan ni viikon päästä oon keksiny 101 raskausoiretta, ja sitte kuitenki pamahtaa nega...)

Vierailija
35/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään uusia kuulumisia täällä suunnalla, kp 8/28 eli ovista odotellaan tapahtuvaksi ensi viikolla. Mulla on seuraavanlainen suunnitelma: nautiskelen aamuisin lasillisen greippimehua oletettuun ovulaatioon saakka ja sitten siirryn illalla nautittuun punaviinilasilliseen. Sopii hyvin, sillä o-hetki pitäis olla juuri ennen joulua ja joulun aikaanhan tuota punaviiniä on ihan normaalia siemailla iltasella:) Niin ja kai sitä pitäisi jotain muutakin tehdä mikäli oikeasti mielii raskautua;)) Rehellisesti sanottuna mä en kyllä mitenkään jaksa uskoa tärppiin heti ekasta kierrosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ja ei tuo mun ruoka- tai oikeastaan juomavalio ole ollenkaan vastenmielinen toteuttaa ihan vaikka vaan huvin vuoksi:) Ja JOS nyt sattuisi lykästämään niin voin sitten vannoa greippimehun ja punaviinin nimeen koko loppuelämäni.

Mulla on siinä mielessä helppo käyttää hyödyksi kaikkia valmiita vauva-ja ovulaatio- ym laskureita, sillä mun kiertohan on suorastaan oppikirjamaisen säännöllinen. Onpahan edes yksi juttu elämässä tasaista ja esimerkillistä;)

Ja sitten mulla olis yksi kysymys (ei saa nauraa): onko tällä palstalla tapana siirtyä aina seuraavan kuukauden ryhmään, jos ei tässä kierrossa tärppää? Siis jos Syyskeiju ei ilmoittelekaan tulostaan niin siirrytäänkö (samalla porukalla) odottelemaan jos Lokajoku olisikin suostuvaisempi?

Palailen taas nerokkaiden kysymyksieni kera, kunhan kehittelen muutaman uuden;)

-Lillis-

Vierailija
36/55 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä korkkaisi tämänkin ketjun. Tuntuu vaan siltä, että kaikki jo tuntee kaikki ja mitä sitä tänne osaisi kirjuutellakaan, mutta eka kertahan on aina pahin ;)

Meillä täällä kotosalla asustavat kaksostytöt vuosimallia 03 / 04, ja nyt siis on päätetty antaa kolmoselle mahdollisuus ilmaantua maailmaan. Meilläkin lasketaan ikäeroja, koska enempää lapsia ei ole aikomus maailmaan saattaa - vaikka nyt tärppäisi hetikin, niin jo 2,5 vuotta on esikoista kolmoseen. Toive olisi, ettei pikkuinen jäisi ihan yksin kuitenkaan, joten on vähintäänkin korkea aika alkaa tehdä asialle jotakin. Kuten tekstistä huomannette, suljemme aktiivisesti mielestä mahdollisuuden toisiin kaksosiin. Vaikka tytöt ovat olleet helppoja, ihania, rakkaita ja ties mitä koko tämän pian kahden vuoden ajan, niin suuri toiveemme on, että perheemme ei enää uudestaan tuplilla kasvaisi.

Meillä ilmeisesti alkaa pian tärppipäivät lähestyä, mutten ole sen tarkemmin jaksanut paneutua asiaan. Kun tuo petielämä on kuitenkin aika aktiivista normaalistikin, niin pyrimme hyvään lopputulokseen samalla tavoin kuin viimeksikin - tulkoon kun on tullakseen. Viime kerralla tärppäsi toisesta kierrosta, nyt tuskin yhtä nopeasti. Ainakin jos stressi hidastaa raskaaksi tulemisen mahdollisuutta, niin voimme joutua yrittämään pitkäänkin ennen kuin kolmonen ilmoittaa tulostaan. Olen ensimmäistä vuotta työelämässä, valmistuin vasta viime kesänä yliopistolta, ja nyt saattaa vielä duunipaikkakin vaihtua kesken vuoden. Ystävillemme kävi joulukuun alussa suuri tragedia synnytyksen yhteydessä, jonka takia koko meidänkin perheemme elämä on ollut täysin sekaisin. Lisäksi jouluhörhöily sun muu päälle takaavat sen, ettei stressittömyydestä ja rauhallisesta mielestä ole tietoakaan.

No, joka tapauksessa ensi viikolla ollaan puolessa välissä kiertoa, ja kuukautisten pitäisi alkaa tammikuun alkupuolella. Testailen jos tätiä ei säädyllisessä ajassa kuulu. Ainakin tässä vaiheessa suhtautuminen on siis varsin rauhallinen ja neutraali, mutta eiköhän sitä tammikuun alussa ala vähintäänkin lumeoireita ilmestyä ja tämäkin nainen olla kuin tulisilla hiilillä :)

Vierailija
37/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tänne vielä mukaan mahtuu,onhan tässä aikaa tutustua seuraavat 9 kk:tta,kun me KAIKKI aiomme päästä tuonne odotuspuolelle :)

Ja ihan niinkuin sanoit,niin jos ei nyt jostain kumman syystä tärppäisi,niin sitten joutuu siirtymään seuraavan kuun pinon jatkoksi,mitä emme tietenkään vielä tässä vaiheessa halua uskoa ;)

Olen nyt vakaasti päättänyt ottaa mallia Mii:stä ja lopettaa hötkyilyn oireiden ym. suhteen...*istuu täällä kuumemittari kainalossa* :)

Mutta,mutta...miten se onkin niin vaikeaa...(lämmöt näköjään jatkaa vaan tasaseen tahtiin ylöspäin,jipii...)

Onneksi,onneksi tosiaan on Joulu täs välissä,niin saa edes hetkeksi ajatukset muihin asioihin,eikä vaan omaa ).(

Mukavaa viikonloppua kaikille keijusille,oireilla tai ilman ;)

Vierailija
38/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää viikonlopun alkua kaikille! Tulin nopsaa pinoutumaan, kun en viikonloppuna kerkeä.

mytty78: Tervetuloa =)

Hönttä: hih...toi mittari on todella tuttu kapistus :) Mies uhkasi jo piilottaa sen.

Antakaa voimia jaksaa nyt odotella tammikuulle... Menen kuitenkin tekemään testin liian ajoissa. Ovis aika on ilmeisemmin päättynyt, mutta minulla alkoi ns. kuiva kausi :P eli tämäkö nyt tarkoitti, että helmöitystä ei ole tapahtunut? *itkee* No vielä elää pieni toivo :)

Nyt pakkailee kamoja ja sitten reissuun :)

-anzq-

Vierailija
39/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni se kuiva kausi tulee jokatapaukses,siis vaikka olis/ei olis tärpännyt,joten elä ystävä hyvä vielä ala itkemään! *lähettää virtuaali nenäliinoja,jotta voit kuivata simmut*

Vierailija
40/55 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANZQ: Mä testailen kans 1.1, jos menkkoja ei ole näkynyt:) Kivaa saada piinailuseuraa! Mulla ovis parhaillaan. Tikuttanut olen, lämpöjä seurannut ja muutenkin itseäni tutkaillut. Jos silti kierto venyy --> lääkäriin...

HAAVEKUVA: Toivottavasti greippimehu vaikuttaa, mutta oireet voivat samallakin naisella on erilaiset kuukaudesta riippuen.. Tekee kaiken entistä vaikeammaksi:/

A kp19