### SYYSkeijujen vko 50 ###
Päiviä vaan =)
Ajattelin aloittaa pinon koko viikolle. Meitä pinoutujia on tällä hetkellä niin vähän, ettei joka päivä kait ole järkeä aloittaa uutta =)
Ihana aurinkoinen päivä. Käytiin tytön kanssa just lenkillä. Puistoon en uskaltautunut vielä häntä viedä, kun yskä ja nuha vaivaa aikalailla edelleen.
Anzq: Kyllä nämä stressailut varmasti voivat osaltaan vaikuttaa ovikseen ja kiertoon yleensä. Mä olen kova ottamaan paineita asiasta ku asiasta. En o käyttänyt ovistikkuja koskaan, kun niinstä tulis mulle vaan turhaa stressiä. Toivottavasti ovulaatio tapahtuis normisti täs kuussa. Usein siinä kp 14-16 aikoihin. Tunnistan kuuluisat " tärppipäivät" erityisesti limoista. Ovissäteitä sulle sylitolkulla!!!!
Lillis: Jos sulla alko menkat to, niin tänään olis sitten kp5. Eli oikein olet laskenut =) Kiva kun muillakin työt alkaa, etten ole ainoa =/ Eniten mua vaan ressaa tytön hoitoon vieminen, mutta josko se olisi väliaikaista vaan... ;)
Iloista päivänjatkoa keijut ja pinoudutaanhan AHKERAAN! =))
Kommentit (55)
unohdin vielä kiittää paranemissäteistä! =)
Naisilla joilla ei erity tyypillistä hedelmällistä limaa ovulaation aikaan tai sitä on hyvin vähän, saattaa auttaa greippimehun juominen kuukautisten ja ovulaation välisenä aikana.
Punaviinin sanotaan lisäävän kohdun verenkiertoa ja näin lisäävän alkion kiinnittymismahdollisuuksia. Pieniä määriä punaviiniä voi siis nauttia luteaalivaiheen aikana.
Tämä on Perhesuunnittelu-sivuilta, linkki aiemmin tässä ketjussa. Vaikka epäilen tämän olevan ainakin vähän hömppää, niin ei tuo kuitenkaan hengenvaarallista ole kokeilla;) Lisäksi siellä kehotetaan naisia juomaan riittävästi (joka on?) vettä, mutta tarkempaa selitystä vedenjuonnin vaikutuksesta ei kerrota.
Lisätään vielä että seksikin on ihan hyvä lisä vauvanteossa=) Meillä pitäisi noin kotiolojen suhteen olla ensi viikolla hyvät mahdollisuudet runsaaseen pupuiluun, katsotaan nyt kuinka jaksetaan. Toivottavasti ainakin osataan ajoittaa homma oikein! On tää niin hullua...toisille syntyy nk. vahinkovauvoja tuosta vaan ja toiset istuu g-mehulasi kädessä kuumemittari kainalossa vessassa tutkailemassa ällölötiköitä:/ Mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän asian eteen...
Viikonlopuksi tiedossa paljon ohjelmaa, joten voi olla hiljaista tältä suunnalta. Viimeistään alkuviikosta palaan taas tänne turisemaan (mikäli pupuilulta ehdin;))
-Lillis-
Tulin vain kertomaan, että sain sen uuden duunipaikan. Valmistuin siis viime kesänä, ja tähän asti olen tehnyt oman alani hommaa ja viihtynyt hyvin. Kaipasin kuitenkin jotenkin epämääräisesti jotain enemmän, ja puoli tsoukilla hain tuota hommaa - kahden haastattelukierroksen ja yksien persoonallisuustestien jälkeen paikka on mun, eikä mikään ihan huono paikka olekaan!
Nyt jännittää ihan sikana, kun tammikuussa aloitan tuolla uudessa paikassa. Vähintään yhtä paljon kuin uusi työ jännittää irtisanoutuminen. En ole sellaista ikinä ennen tehnyt, enkä haluaisi nytkään :( Kuinka mennä kertomaan mukavalle pomolle, etten palaakaan enää tammikuussa, pari viikkoa aikaa etsiä joku tilalle? Hyviä neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan!
No, tämä ainakin varmistaa sen, että raskaushermoilu unohtuu ;) Alunperin itse asiassa ajateltiin, että jos tuon duunin saan niin lapsen tekoa lykätään. Nyt on monien sattumien jälkeen mieli muuttunut - perhe ensin, työ vasta sitten. Vaikka nopeastikin tärppäisi, niin ehdinhän minä jo työskennellä 8 kuukautta ennen äitiyslomaa, ja sen jälkeen koko elämäni. Ikää on kuitenkin vasta 27 vuotta, joten ei sekään toivottavasti ihan lyhyt aika ole :)
Joka tapauksessa, lähden tästä selvittelemään päätäni varsin hektisen päivän jälkeen. Onnea matkaan ensimmäisille testailijoille!
että hengissä ollaan ja hyvin voidaan,mutta kädet niin täynnä töitä,etten nytkään ehdi kauemmin koneella istua! Mutta tämä viikkopino olikin ihan hyvä idea,voidaanhan sitä loppuviikosta tehä uus pino,jos tuntuu,et tää alkaa hirmuisoksi paisua ;) *elättelee toiveita innokkaista pinoutujista* Ehkä täälläkin sit vilkastuu,kun alkaa ekat plussailla,eli loppukuusta vissiinkin,paitsi sit on just joulu ja kaikki viettää sitä muualla kuin tietsikan ääres ;) Mutta nyt lopetan,mutta palaillaan viikon kuluessa!!!
Mukavaa viikonjatkoa kaikille oviksen metsästäjille ;D
...juu taitaa riittää meille tällänen viikottainen pino :)
Taitaa mullaki nyt jäädä tikut pois. Eilen kätin viimesen ja tänään sit on ollu alamaha tuntemuksia :P et nyt ei voi ees tikuttaa... Jos nyt alkas vaan sille linjalle, että tulee jos on tullakseen.
Näin taas yöllä vauvaunia. Ja kuinka ollakkaan ystäväni ilmoitti että on raskaana. Pieni kateuden pistos tuli, mutta silti olen onnellinen hänen puolestaan. Olen nähnyt näitä " enneunia" ennenkin, mutta joskus olisi kiva et ne sattuisivat omallekohdalle.
Nyt taidan alkaa päiväkahvin keittoon
-anzq-
Vai että on tämä hiljainen/laiska ryhmä pinoutumaan? Omituista, olisin kuvitellut että samassa tilanteessa olevia olisi ollut pilvin pimein. Toisaalta tälläkin palstalla on niin monta eri ryhmää, että kai ihmiset sitten jakaantuu moniin eri pinoihin. Itsekin kävin eilen kuikuilemassa mm. pikkukakkosta toivovien pinoa, mutta päätin kuitenkin tunkea itseni mieluummin tähän pinoon. Ja täällä nyt siis olen:)
Mä en ole koskaan noita ovistikkuja käyttänyt, tunnen ovulaation tosi selvästi (tiedän kumpi puoli on menossa missäkin kuussa) ja viime kuussa ekaa kertaa tajusin myös niiden ällölötikkälimojen yhteyden, kiitos tämän palstan lukemisen;) Eli luulisin, että ainakin alussa pärjätään ilman tikkujakin. Tosin mulla on ollut vasta muutamat menkat synnytyksen/imetyksen lopettamisen jälkeen, mutta näyttää kyllä aika hyvin tasaantuneen vanhaan tuttuun 28pv:n kiertoon ja ovis kp 14. Jos jatkuu yhtä tasaisena niin hyvä juttu, helpottaa kummasti elämää.
Nyt on ihan pakko saada kuppi kahvia (siitäkin kiitos tälle palstalle, alkoi heti hammasta kolottamaan kun luin anzqun kahvittelusta;) Palailen taas.
-Lillis-
Itellä just menkat loppumaisillaan...olin päättänyt että en tressaa oviksesta tai kummemmin huolehdi vaan jo aamulla oli kädessä kuumemittari ja merkitsemässä kalenteriin lämpöä..et se tressaamattomuus siitä sitte :)olen kokeillut ovis tikkuja,nyt aattelin seurata lämpöjä,nehä on korkealla oviksen aikana.Ei pitäis varmaan tressata,jos haluaa tulla raskaaksi,en tiijä kohta mistään mitään...
onhan syyskeijut ja säteet eri pinot?Kävin kattomassa tuon minun ilmottautumisen ja olin siellä kohdassa missä näky laskettu aika??? ei mulla ole todellakaan valitettavasti vielä laskettua aikaa.
Mä oon ymmärtänyt näin, et syyssäteet on pino niille, jotka ovat aloittaneet vauvan " yrityksen" syksyn -05 aikana. Me syyskeijut ollaan sitten porukka, jotka toivovat vauvaa syntyväksi syyskuussa -06.
Korjatkaa jos meni väärin =)
Eli oikeassa paikassa.Toivotaan että syyskuussa moni sais vauvan:)
Tuossa syyskeijujen listassa on merkattu syyskuun -06 toivotut lasketut ajat. Eli ensimmäisen vuotopäivän mukaan voi määrittää siis sen toivotun la:n. En tiedä, tarkoititko tätä, ehkä ymmärsin väärin.. Mut toivottavasti olis apua =)
ja täältä taas ittensä löysin ;) Uusille keijuille tervetuloa mukaan!
Laitanpa tähän yhen hauskan jutskan,vaikkeipa tuo ihan tähän vauvakuumeaiheeseen sovikaan,mut eiks oo välillä ihan tervettä aatella muutakin ;)
Kui katil anneta pilleri
1. Nost katti sylisses ja pirä sitä vasemmal käsivarrel niinku pitäsisit last. Pist oikke etusormi ja peukalo kati suu molemmil pualil ja pain helläst poskii samal ku pirät pillerii oikees käres. Ku katti ava suus, purota pilleri suuhu. An kati sulkke suus ja nielast.
2. Nosta pilleri lattialt ja katti soffan takka. Pirä kattii vasemmal käsivarrellas ja toist rosessi. Haje sit katti makuuhuaneest ja heit pehmenny pilleri pois.
3. Ota uus pilleri pakkauksest ja pitele kattii vasemmal käsivarrellas ja sit pirä kiinni takajaloist lujast vasemmal kärel. Pakota kati leuat auki ja tyännä pilleri suu takaossaa oikeel etusormellas. Pirä kissan suut kiinne ja laske samal kymmenee.
4. Poimi pilleri akvaariost ja katti vaatekaapi päält. Huura pualiso sissää pihalt.
5. Polvistu lattial ja kiilaa katti lujast polvittes välli ja pirä kii etu- ja takatassuist. Älä välitä kati matalast mouruamisest. Käske pualiso pittää kiinni kati pääst lujast yhrel kärel, samal ku tunkee puist viivotint kati suuhu. Liu´uta pilleri kati suuhu viivoitint pitki ja hiaro kati kurkkuu voimakkaast.
6. Hae katti verhotankolt ja ota uus pilleri paketist. Pist muistii uuren viivottime osto ja verhoitte korjaus. Lakase rikki mennee koriste-esineet takast ja lait ne syrjään myähempää kokkooliimaust varte.
7. Kääri katti issoo pyyhkeesse ja pyyrä pualisoo makkaamaa kati pääl nii, et sen pää just ja just näkkyy pualiso kainalo alt. Pist pilleri mehupilli päähä, pakota kati suu auki ja puhalla mehupillii.
8. Varmista lääkepaketist, et pilleri ol vaaralline ihmisel. Jua klasi vettä, et saat maun pois suustas. Laita laastari pualison käsivartte ja pese veri pois matost kylmäl verel ja saippual. Hae sit katti naapurin halkoliiterist.
9. Ota uus pilleri. Lait katti kaappii ja paa ovet kaulan kohralt kiin simmottis et pää vaa jää näkyvil. Pakota kati suu auki jälkiruakalusikal. Ammu pilleri kati kurkku kumirenksul.
10. Hae skruuvmeisseli tyäkalupakist ja kiinnitä ovi takas saranoilles. Simmottos sit vaa lait kylmäkompressi poskellesi ja tarkist rokotuskortistas viimese jäykkäkouristusrokotukse päivämäärä. Heit T-paita roskii ja haje uus paita makuuhuaneest. Soit sit palokunta hakema katti puust tien toiselt pualelt. Pyyrä viäl antteeks naapurilt, ku törmäs aitaan ku piti katti väistä.
11. Ota viimene pilleri paketist. Siro kati etu- ja takakäpälät yhtee puutarhalankal ja siro häne kiinni ruakapöyrän jalkaa. Etti paksut näppylähanskat vajast. Pakota kati suu auki pienel jakoavaimel. Tyännä pilleri suuhu ja iso fileepihvinpala perään. Pirä päätä pystyasennos ja kaara pual litra vettä kurkku niiet pilleri huuhtoutu alas.
12. Pyydä pualisoa viemää sinu ensappu ja sit vaa istu rauhallisest hilja kun tohtor tikkaa sormet ja käsivarre ja sit poista pilleri jämät oikeest silmäst. Poikke sit kotimatkal huanekalukauppaan ostama uus pöytä.
13. Soit eläinlääkäril ja pyyrä kotikäyntii.
B) Nonni, kui sit koiral se pilleri anneta:
1. Rulla pilleri pekonisiivusse.
2. Se siin sit.
Mutta tänne tarkotukseni oli tulla. :)
Visakoivu, aloin ite kans eilen mittailemaan lämpöjä jo, vaikka ei oo edes menkat vielä alkaneet.. Sunnuntaina oli 36,8 ja tänään 36,3. Olisi tosi mielenkiintosta löytää jostakin sellanen sivusto missä olis selitetty noi lämmöt kierron eri vaiheissa ja olis vielä vaikka joku selventävä kaavio =) Tietääkö kukaan? Sunnuntaina heräsin päänsärkyyn ja oli tosi kylmä, vaikka olin nukkunut koko yön pyjama ja villapaita päällä, en tajua mikä tollanen kohtaus oli kun oli lämmötkin koholla...
Nyt voisikin pikkuhiljaa alkaa taas kunnolla kuumeilemaan, sain jo rauhotettua itteäni vähäksi aikaa kun ensin testaamistani testasin ja sitten tajusin että mulla on vaan kierrot sekaisin pillereiden jäljiltä. Toivottavasti nyt sitten normalisoituu etten taas aloita samaa rumbaa. Testejä meinaan kului..
Jaahas, voisi kait mennä iltatupakille ja sänkyyn lukemaan hetkiseksi ennen nukkumatin tuloa.
-Jeanel-
Vatsatauti voitettu...huoh...mielikin oli niin maassa että!
Lillis: " Juomavaliosi" kuulostaa hyvälle, taidan ottaa mallia!
Olitko se sinä anzq kun jossain aikaisemmassa pinossa puhuit jo greippimehusta? Mitenkäs siitä nyt sitten olikaan hyötyä? Niihin limoihin taisi jotenkin liittyä, jos oikein äskeisistä jutuista ymmärrsin.
Tänään siis kp 26/26... eikä tätiä näy. No tuntemukset kropassa taitavat kuitenkin olla enemmän tätin kolkuttelua kuin raskausoireita. En edes uskalla testata kun kuitenkin jänskättää ja tietysti vähän pettyykin jos se nega sieltä tulla tärähtää. Ihmettelen vaan miten mieli näin voi muuttua, olin jo valmis testaamaan pari päivää sitten!?!
Mutta mukavaa viikonloppua keijuille ja pupuilu-intoa!!!