******PITKIKSET VKO 50*********
Hyvää alkavaa viikkoa!!!Viime viikko näytti tuovan aika hurjasti plussia pitkiksille!!! Ainakin pikku-ansku ja elovena77 oli plussannu, muitakin oli, mutta mulla huono muisti ja koneen käyttö.. Mutta silti KAIKILLE PLUSSANNEILLE MIELETTÖMÄN PALJON ONNEA, saitte maailmaan parhaan joululahjan!!!
Täällä päässä ei mitään ihmeellistä, kp6 meneillään ja menkat loppu jo la:na, eli vähällä päästiin. Ja clomeja taas popsitaan. Tosiaan noi kuumat aallot jonkin verran haittaa mun yöunia, ei oo kivaa herätä tuskan hiessä.
Mut jotenkin ihmeellistä et nyt on jo uus kierto, justhan mä vielä piinailin.
Jotain hyvää puolta lyhyemmissä kierroissa.
Eipä tänne muuta, joululahjoja pitäs lähtee ostamaan ja ei sovi mulle.
Mitäs MIA79???Onkohan vaavit syntyny????????????????????????????????????????????????
-maya-
Kommentit (24)
Mä taidan poistua tältä listalta, koska me aloitetaan nyt lapsettomuustutkimukset. Kirpaisee liika tällä hetkellä tämä vauvakuumepalsta, kun sitä omaa nyyttiä ei sitten vuodessa kuulunutkaan. Eli jos joku jaksaa muokata listaa, niin minut saa ottaa pois.
Gyne teki ultran ja mulla on toinen munasarja pco-tyyppinen, sen lisäksi siinä oli muutos, joka saattoi olla endometriooma. Tällaisia epäilyjä siis minulla. :( Katsellaan nyt rauhassa, mutta pakko myöntää, että henkisesti käynti oli yllättävän raskas.
Hyvää jatkoa kaikille..
Hieman surullisena,
pitkäkiertolainen Pikmin
Pahoittelut Pikminille ikävemmistä löydöksistä.. Mutta hyvänä asianahan on pidettävä sitä, että saat hoitoa nyt kun kaikki tuo tiedetään. Toivon sinulle koko sydämestäni paljon onnea vauvaprojektissa ja ihanan haikaran vierailua!!
t. M rv29+1
Kiitos vaan kovasti neuvoista! Juu olen niin malttamaton että täytynee tilata lääkäri heti ens vuoden puolella...Edellisen tauon aikana menkat oli pois vuoden, mut sillon se ei haitannu kun ei ollu perheenperustaminen mielessä!! Ja sillonkin ne käynnistettiin teroilla. Onneks mul on erittäin mukava ja asiantunteva gyne yksityiseltä puolelta. Mutta ei muutakun plussatuulia :) :)
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]
[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]
[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv
[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]
[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]
[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]
[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]
[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]
[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]
[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]
[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]
[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]
[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]
[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]
[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]
[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]
[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color][color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]
[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]
[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]
[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]
[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]
[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]
[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]
[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]
[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]
[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]
[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]
[color=darkorchid]pikkuansku[/color] [color=9BCD9B]kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten[/color]
[color=darkorchid]olivia-80[/color] [color=deeppink]Olemme molemmat kaksvitosia ja esikoisesta haaveilemme molemmat yhtä kovin. Yritys aloitettiin heti pillereitten loputtua, eli 09/05. Elovauva oli haaveena, mutta se oli ja meni. Nyt siis vaan toivotaan että saisin kierrot tasattua ja pääsisimme " oikeasti" yrittämään. Pillereitä tuli syötyä seitsemisen vuotta, joten huonosti muistan, mikä oli kiertoni ennen sitä [/color]
[color=darkorchid]Jeanel[/color] [color=9BCD9B]Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla. [/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Ikää minulla 23, miehellä 25. Pillerit jätin pois 2/05, Vauvahanke alkaa 4/06. Mun kierrot ei ole koskaan olleet luomuna säännölliset, vaan kierto on vaihdellut " säännöllisenä" 50-70 päivää ja joskus on kulunut puolikin vuotta ilman menkkoja. Ja sitten kun tulee, niin tulee kuin vesiputouksesta ja kauan... [/color]
[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=9BCD9B]kuumeiltu on vasta noin kaks kuukautta. Pillereiden lopettamisen jälkeen menkat jäi edellisen kerran pois vuodeksi ja käynnistettiin teroilla, Nyt luultavasti sama edessä...[/color]
[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]adalmina[/color] [color=FF6A6A]la 7.8.06[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]pikkuansku[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]
Kristiin@82:
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]
[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]
[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv
[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]
[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]
[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]
[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]
[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]
[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]
[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]
[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]
[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]
[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]
[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]
[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]
[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]
[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color][color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]
[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]
[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]
[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]
[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]
[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]
[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]
[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]
[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]
[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]
[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]
[color=darkorchid]pikkuansku[/color] [color=9BCD9B]kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten[/color]
[color=darkorchid]olivia-80[/color] [color=deeppink]Olemme molemmat kaksvitosia ja esikoisesta haaveilemme molemmat yhtä kovin. Yritys aloitettiin heti pillereitten loputtua, eli 09/05. Elovauva oli haaveena, mutta se oli ja meni. Nyt siis vaan toivotaan että saisin kierrot tasattua ja pääsisimme " oikeasti" yrittämään. Pillereitä tuli syötyä seitsemisen vuotta, joten huonosti muistan, mikä oli kiertoni ennen sitä [/color]
[color=darkorchid]Jeanel[/color] [color=9BCD9B]Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla. [/color]
[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Ikää minulla 23, miehellä 25. Pillerit jätin pois 2/05, Vauvahanke alkaa 4/06. Mun kierrot ei ole koskaan olleet luomuna säännölliset, vaan kierto on vaihdellut " säännöllisenä" 50-70 päivää ja joskus on kulunut puolikin vuotta ilman menkkoja. Ja sitten kun tulee, niin tulee kuin vesiputouksesta ja kauan... [/color]
[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=9BCD9B]kuumeiltu on vasta noin kaks kuukautta. Pillereiden lopettamisen jälkeen menkat jäi edellisen kerran pois vuodeksi ja käynnistettiin teroilla, Nyt luultavasti sama edessä...[/color][color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]adalmina[/color] [color=FF6A6A]la 7.8.06[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2]pikkuansku[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size][color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]
Yritän sitä seuvaavalla kerralla, kun listaa pitää päivittää, jottei niitä nyt tule koviin montaa tuohon peräkkäin.
Pinossamme on tapahtunut lyhyen ajan sisällä hirmusti muutoksia. Plussia tullut muutamia, ONNEA myös sinulle pikkuansku! Mutta myös ikäviä uutisia Pikmin:in poistuminen listalta.
Pinomme alkaa olla jo huitsin pitkä! On tosi hienoa, että uudetkin pitkikset ovat löytäneet pinoomme! Lueskelin esittelyjämme ja aattelin, että jos joku haluaa muokata/päivittää esittäytymistään, niin minäkin voin sen sinne listaamme muuttaa. Esittäytymislistamme on todella pitkä, joten sellainen pikku toive vielä, että se teksti
ei olisi kovin pitkä
.
Sitten omaa napaa...
Olenkin ollut täällä taustalla ja ihmetellyt omaa tilannettani. Neljäs clomi+tero-kierto meneillään ja kp on jo 32. Testinkin tein, mutta negaahan se näyttää =(. Mutta sitä nyt kummastelen, että missä se täti oikein viipyy, kun yleensä se tupsahtaa " tupaan" pari kolmepäivää viimeisestä teropilleristä. No kaipa se sieltä tulee...
Yritän seuraavalla kerralla ottaa osaa myös muidenkin tilanteisiin.
minun esittelytekstiäni ainakin voisi vähän muokata, se on vähän hassusti nyt. Eli voisi laittaa vaikka että: Yli 3-kymppinen esikoiskuumeilija, yritys aloitettu juhannuksena -05. Kierrot 30-53 päivää, syytä pitkiin kiertoihin ei ole löytynyt.
Olen enemmän kirjoitellut tuonne Ensikoiden pinoon, mutta pitääpä käydä välillä täälläkin pistäytymässä! ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANNEILLE! Eikä mua ainakaan haittaa jos täällä joku " hehkuttaa" onneaan. Varmasti jokainen meistä tekee niin vuorollaan. Ainakin haluan uskoa, että meidän jokaisen vuoro tulee ajallaan! Kuuluuhan tänne palstalle niin ilmoiset kuin surullisetkin asiat.
Meillä nyt siis yritystä takana kohta puoli vuotta. Tämä kierto meni ihan ketuilleen, kun mies oli matkalla just todennäköiseen ovis-aikaan. :( Nyt odottelen tädin tuloa että pääsisi uuteen kiertoon. Nyt on kp 36 meneillään, ja jos tunnistin oviksen oikein niin sen pitäsi tulla ihan näinä päivinä. Edelliset kierrot on olleet 41 ja 31 päivää, joten kohtalaisen hyvin ne on nyt pysyneet " kurissa" . Ja ovistikkujen perusteella ainakin ovuloin, mikäli ne nyt sitten näyttävät oikein kun joku sitä täällä epäili...?
Mä menin lääkäriin (työterveysaseman gynelle) jo 4 kk yrityksen jälkeen, ja suosittelen ilman muuta jokaista menemään heti kun siltä tuntuu. Minusta ei tutkimuksissa löytynyt mitään " vikaa" , ja verikoekin oli normaali. Kovasti se rauhoitti mieltä, ja päätin nyt sitten vain rauhoittua odottelemaan kunnes on vuosi yritystä takana. Jos ei siihen mennessä ole tärpännyt niin menen sitten varmaan yksityiselle gynelle ja vaadin tarkempia tutkimuksia. Mutta nyt tosiaan ihan rauhallisella ja positiivisella mielellä.
Mukavaa joulunalusaikaa kaikille pitkiksille toivoo Brooke
Rupesin tossa ihmettelemään että mitäköhän mia79:lle kuuluu ja löysin vastauksen tuolta monikkoperhepuolelta.
Eli Mia79 oli saanut tytyön ja pojan(ihanaaaaa!!!)26.11.
Eiköhän se ite tuu kertomaan tarkemmin, sitte ku joskus kerkiää.
ONNEA HURJASTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-maya-
Mun on kanssa pitänyt joka päivä käydä siellä tuplapuolella katsomassa josko olisi Mian ilmoitusta, mutta enhän mä mitään muista koskaan. Nyt siis lukemaan uutiset. Varmasti tänne tulee myös ilmoitus Mialta, jahka elämä siitä asettuu uusiin uomiinsa perheenä.
Tällä erää en ehdi kirjoitella enempää kuulumisia, mutta munkin esittelyn saa kyllä lyhentää. On vähän turhan pitkä.... eli:
Minä ja mieheni 30 täyttäneitä, pillerit pois v. -01 ja vasta parin vuoden jälkeen alko kroppa toimia luomusti, vaikkakin pitkällä kierrolla 34-60. Ensimmäistä toivotaan kovasti.
Kristiina@82 jos vaan viitsit niin munkin esittelyä vois muuttaa eli lyhyesti: Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan.
Olittekin jo ehtineet huomata, mitä meille on tullut. :) Eli poika ja tyttö syntyivät 26.11. Tässä vähän tarinaa..
Jouduin neljä viikkoa sitten rv 35+4 osastolle äitiyspolikäynnin yhteydessä kohonneen verenpaineen ja virtsassa olevan proteiinin vuoksi. Siihen asti raskaus oli mennyt erinomaisesti, mutta nyt alapaine nousi pysyvästi yli 90:n ja proteiinia oli jo kolmen plussan verran. Osastolla aloitettiin heti verenpainelääkitys ja purkkiin pissiminen. Proteiinimäärä virtsassa vain kasvoi, alkaen 1,4 grammasta ja lopulta arvon kohotessa jo 9 grammaan. Kun arvo ylitti 3g, aloitettiin synnytyksen käynnistäminen cytoteceilla keskiviikko-päivänä rv 36+3, mun syntymäpäivänäni. Perjantaina tilanne ei vielä ollut niin hyvä kuin toivoa saattaisi, mutta lääkäri päätti kalvojen puhkaisusta, koska raskausmyrkytys vain paheni. Perjantaina siirryin synnytyssaliin ja klo 12 puhkaistiin kalvot. Olin suoraan sanottuna suuren osan salissa vietetystä ajasta ihan pöllyssä, petidiini, epiduraali ja ilokaasu tuli kokeiltua. Olin varautunut kipuihin vatsassa, selässä ja reisissä, mutta ihmetyksekseni ainoa kipu, jonka tunsin, oli tolkuton luukipu häpyluulla. Johtui mahdollisesti epäkypsästä tilanteesta??? A-vauvan (poika) sydänääniä alettiin tarkkailla joskus klo 22.30 aikoihin ja klo 00.15 tehtiin päätös sektiosta. Olin jo 10 cm auki, mutta enää ei ollut aikaa odottaa. Pysyin yllättävän rauhallisena, vaikka kuulin, kuinka lääkäri totesi: " Lähdetään tekemään sektiota, seurataan sydänääniä minuutti, tuleeko tästä kiireellinen vai hätäsektio." Lopulta tuli kommentti kiireellinen ja mua alettiin kärrätä kohti leikkaussalia. Mies jäi vähän pyörällä päästään saliin, häntä alettiin pian ohjeistaa vaihtamaan vaatteita. Kiireellisessä sektiossa mies pääsee mukaan.
Mut siirrettiin saliin ja alettiin valmistella leikkaukseen. Mies tuli paikalle, kun maha oli jo auki. Lääkäri ei meinannut saada poikaa ulos, kipuahan ei tunnu, mutta jotain mahassa tuntuu. Heiluin pöydällä, kun lääkäri yritti saada vauvaa ulos. " Miten tää oikein on täällä?" Napanuoraa oli yli metri, senkin takia oli vaikea saada poikaa ulos. Poika syntyi sinisenä ja velttona, totesin vain miehelle, että itkua ei kuulu. Hän vietiin lastenklinikalle ja hän oli lopulta 4 tuntia hengityskoneessa. Onneksi mitään vahinkoa ei näytä jääneen. Tyttö nostettiin synnyttyään kurkkaamaan vanhempiaan, suloinen pieni tylleröinen.
Pojan istukka oli revennyt ja menetin 2 litraa verta. Sain sitten punasolujakin. Muhun meni tosi monta letkua, suoneen tiputettiin yhtä jos toista. Mulla oli lopulta erittäin paha raskausmyrkytys, joka paheni vielä lasten synnyttyä. Vietin lopulta 1,5 vuorokautta heräämössä, kun yrittivät saada mun tilani tasoittumaan. Maksa-arvot kohosivat, verenpaine oli katossa, virtsan eritys alkoi lakata, albumiini alkoi hävitä verestä, tulehdusarvot nousivat jne... Normaali crp eli tulehdusarvo on alle 10, mulla se oli jossain vaiheessa 293... 10 vuotta Naistenklinikalla töissä ollut kätilö sanoi nähneensä 2-3 yhtä pahaa raskausmyrkytystä kuin mulla, joten aikamoinen sairaus osui kohdalle.Lapset syntyivät lauantaina pian puolenyön jälkeen ja pojan näin ensimmäisen kerran vasta lauantai-illalla.
Lopulta mut siirrettiin synnytyssaliin vuorokaudeksi tarkkailuun ja sitten lapsivuodeosastolle. Ensimmäisinä päivinä näin vauvoja vain muutaman minuutin kerrallaan, kun tulivat isänsä kanssa valvontaosastolta kyläilemään. Sairaalasta päästiin vasta viime torstaina, ehdin olla sairaalassa 3 viikkoa. Mukaani sain verenpainelääkityksen, koska arvot eivät vieläkään olleet kohdillaan. Nyt yritän pumppailemalla saada maidontuloa kunnolla käyntiin, kun alku ei ollut oikein hyvä.. Katellaan. Sängystä nouseminen oli alkuun ihan tuskaa, nyt alkaa jo elämä voittaa. Pirpanat ovat uskomattoman suloisia.
Yritän aina välillä tulla käymään, ainakin luen kuulumisianne.
Mia79 ja pirpanat 2,5 vkoa
Mia79, onpa aikamoinen tarina sinulla! Onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin. Mielettömästi onnea kahdesta ihanasta nyytistä ja kaikkea hyvää teidän vauvaperheen elämään.
Toivottelee,
Pikmin =)
Ensiksi onnittelut Mia79:lle nyyteistä! Ja sit omaa napaa...
Kirjoitin jo äsken melkein valmiin tekstin ja hermostuksissani deletoin sen...
Eli shokki päällä. Testasin äsken vahvan plussan!!! Ihan sekopäinen olo!
Kävin lääkärissä 3,5 vk sitten ja silloin ultrattiin. Ei ollut lääkärin mukaan edes munasolua kypsymässä. Sit lähdettiin lomalle ja siellä alkoi huono olo jo ekan lomaviikon jälkeen. Ajattelin, että olin syönyt jotain pilaantunutta. Huonovointisuus vaan jatkui loman jälkeen ja ihmettelin, että jonkin pöpön sieltä sain. Teroluteja söin reissulla viimeiset seitsemän päivää ja nyt odottelin menkkoja alkaviksi. Tänään viides päivä menossa ja lopulta päätin testata. Olo on ollut niin kehno ja väsymys valtava, että ajattelin, että on pakko poissulkea tämä vaihtoehto, vaikka se tuntui täysin epätodennäköiseltä. Mutta niin siinä kävi! Plussa!!! Se tässä vaan mietityttää, että kauanko oikeasti olen ollut raskaana, kun oireet jo näin vahvat. Ja tiistaina meillä oli työpaikalla pitkä asiakaslounas, jossa tuli juotua viiniä ym... Toivottavasti kaikki on ok! Huh! Nyt pitää yrittää edes vähän rauhoittua. Mutta ihana olo! Uskomattomia asioita tapahtuu maailmassa!!!
vielä kerran onnea mialle, aivan uskomaton tarina, ja täytyy sanoa et teillä on ollu onnea mukana kun kaikki ootte nyt onnellisesti kotona!!!!Sulle kovasti jaksamisia ja nauti elämästä ja koita välillä levätä;)
ja sit pantteri, aivan uskomatonta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! täällä vaan plussia satelee kun sieniä sateella!! onnea mielettömästi!!!
omaa napaa, mua riivaaa joku flunssa tai tuleva mahatauti. Aivan tolkuton väsymys ja lämpöö pukkaa. Tiistai illasta on ollu sairaan paha olo, tekis mieli yökkiä, mut oksennusta ei tuu. Jos en olis just syöny clomikuuria, niin luulisin olevani raskaana. kp9 nyt, en tiiä voiko toi pahaolo johtua clomeista, viimeks ei mitään tullu ja söin clomit kuitenki kp3-7.
oli aika lähellä ette tehny testiä äskön, järki vei tällä kertaa voiton.
onneks tänää on vp töistä, aijon levittää itteni sohvalle enkä nouse tänään ylös:)
-maya-
Menkat alkoivat vihdoinkin! En oo varmaan koskaan ollu menkkojen alkamisesta näin iloinen! Alkoivat ihan itsestään ilman lisä hormooneja! Eli mullahan oli viimeksi menkat heinäkuun alussa :D
Ajattelin näin uutena tulokkaana kysyä teiltä " konkareilta" kuinka pitkään tarttee odottaa lekurille menoa kun menkat jää pois kokonaan pillereiden jälkeen. Mulle kävi meinaan niin muutama vuosi sitten kun pidin taukoa pillereistä ja olen melkein varma et taas käy niin! Kierrot on kans ollu tosi epäsäännöllisiä aina et tuntuu vähän siltä, että täytyy odottaa pitkä aika ennen ku plussa tulee...Mutta toivossa on hyvä elää :)
Kiitos kovasti kaikille mua onnitelleille!!! : ) Toivon kovasti, että se plussa teillekin ei raskaana vielä oleville ennenpitkää tulis ruutuun! Mun piti vielä eilen varmistaa toisella testillä raskaus, niin uskomattomalta koko juttu on tuntunut. No, raskaus varmistui jo paljon ennen 5 minsan testiajan kulumista : ) Tänään varasin neuvolan, ja viikon päästä sinne. Jouluun pitäis malttaa odottaa, kun kerrotaan lähipiirille. Mutta koitan nyt siirtyä täältä enempi tuonne odotuspuolelle...ettei tämä liika hehkutus tunnu teistä ikävältä. Jaksamista, ja kärsivällisyyttä! Vielä vuosi sitten tähän aikaan oli mullakin kierrot ihan hukassa.
Mä menin lääkärille kp 68, kun menkat ei ollu siihen mennes alkaneet. Ennenminkin olis voinut mennä, kun ne lopulta tulivat vasta kp 142 lääkityksen avulla. Ja siksi kesti niin kauan, kun en saanut mitään apua tk:n lääkäriltä, vaan vain lähetteen gynelle, ja sitä aikaa sai odotella ja siltä vasta reseptin. Oltin reilu puoli vuotta tuolloin yritelty vauvaa ja siihenki asti e-pillerien jälkeen menkat tulleet kuinka sattuu. On toki olemas lääkäreitä, jotka sanoo mielestään liian aikaisin lääkäriin tulleille, että odota vaan, kyllä ne sieltä tulee. Mutta kyllä mun mielestä, jos alkaa mennä yli kp 50 niin kannattaa mennä lääkäriin, ja toivoa, että se ottaa asiakseen auttaa : )
Heippa kaikille Pitkisläisille! Nyt on lomalta palattu ja kaksi viikkoa meni ihanasti auringossa. Yritän jossain vaiheessa ehtiä lukea viime viikkojen pinot, niin pääsen selville, mitä täällä on tapahtunut. Ainakin plussia on tullut, joten onnea niistä!!
Omaa napaa lyhyesti: eli kiertopäivä nyt 68. Saattaa tosin jo tänään vaihtua kp 1:ksi, kun teroluteja söin just seitsemän päivän kuurin ja nyt odottelen vuodon käynnistymistä.
Palailen kirjoittelemaan, kun on paremmin aikaa! Terkut kaikille!