****TOUKOMASUT uuten alkuviikkoon MA-KE*****
Heh... pääsinpäs aloittamaan uutta pinoa. Toivottavasti meni nyt jota kuinkin oikein tuo otsikko. Viikonloppu meni nopeasti. Kaks viikkoa jouluun.. Apuva =) Sauna siivoamatta ja kaikkea. No viikonlopun pyhitän niille. Joululahjat on ostettu ja koti koristeltu. Tuntuu että raskaus jurraa paikallaan. Maha ei oo kamalasti kasvanut. Neuvola on vasta 28 päivä joulukuuta... Kamalan pitkä aika odottaa. Muuten olo on mainio. Ainut propleema on nyt tullut, kun en meinaa saada unta kaaliin. Hyvää asentoa saa etsimällä etsiä, kun selkää jomottaa.
Lunta on tullut lisää, tosin nyt oli plussa asteita, no huomiseksi pakastuu. =)
Heidi 14+6 (Hiljaa se vain kasvaa)
Kommentit (46)
Tämä äiti poistuu toukomammoista. Meidän vauva siirty enkelivauvaksi tänään maanantaina. Mulla oli normaali neuvola ja sydän ääniä ei löytynyt (vaikka illalla oli selkeitä liikkeitä) ultrattiin ja viikot piti paikkaansa mutta vauvan sydän ei enää lyönyt viikkoja oli 17+1. Tää äiti meni ihan sekasin enkä osaa muutakun itkee. Huomenna sairaalaan " synnyttää" tää meidän enkeli vauva.
T:Riina
ps. Mä toivon teille muille onnellista odotusta ja nauttikaa elämästä,
ehkä mäkin vielä onnistun saamaan oman vauvan...toivossa on
hyvä elää...
ei pysty sanoin kertomaan mitä sydän tuntee nyt. itkettää teidän kamala suru! jaksamisia!
hanimböörd
siis joo, en osaa laittaa itseäni listalle. pinon löysin mutta en osaa!
jos laitan tiedot tänne niin jos joku osaa niin lisäis ne pinoon... =)
Multakin ihan hirveesti osaan ottoa ja voima-haleja! pitäkää toisistanne huolta ja surkaa niin kauan kuin vaati. vielä kerran voimia!
my_selene
En tiedä myöskään sanoja, millä ilmaisisin kuinka surullinen olen puolestanne. Voimia jatkoon.
Dolosa
pahoittelut. Ei tuohon oikein osaa mitään sanoa, vetää suru sanattomaksi. Mutta voimia ja jaksua tulevaan...
typy
Yhdynn edellisiin viesteihin, ei sanat riitä kertomaan, miten pahoillani olen ja miten surullista tuollainen on. Voimahaleja koko perheelle : )
Riinalle
Kyllä pisti viestisi sydämen nousemaan kurkkuun. Pahalta tuntuu puolestasi. Halaus ja jaksamista tulevaan!
Auringo
Pikaisesti käymässä... kotona netti ei toimi. Ensinnäkin riinalle pahoittelut =( kyllä tippa tuli silmään täälläkin. Voimia!!!
Ja hanimböörd (meniköhän oikein) laita vaan viestinä sun tiedot siihen esittelylistaan niin mä lisään sen sinne sitten kun saan netin toimimaan kotona ja päivitän listan.
Omaan napaan ei uutta... puoliväli ylitetty ja pojalla kova vauhti varsinkin iltaisin. =)
Hyvää vointia toukomasut!
[color=red]pikku-milli & paco 20+4[/color]
Siunausta enkelivauvalle ja paljon lohtuhaleja. Tuli pala kurkkuun kun luin tekstisi =´(
Sanat eivät tosiaan riitä kertomaan, miten pahoillani olen puolestasi. Älä jää yksin surusi kanssa, yritä keskustella miehesi ja ystäviesi kanssa. Voimia sinulle ja perheellesi.
Pampula
Eilen tunsin ekat liikkeet. pari pientä hentoa potkua. tuli epävarma olo tosta riinan tilanteesta. mulla rv 16+1 ja vaikka se 12 rv:n raja on ylitetty niin se ei aina sit riitä. lapset ovat lahja.
Ens viikolla on neuvola ja sit seuraavana viikkona on rakenneultra. saa vähän mielenrauhaa ennen joulua.
Taas tänään siivousta. tuntuu tällä hetkellä kuin se keskiraskauden energisyys on tullu jäädäkseen. onneks näin ennen joulua niin on puhdas koti. noh, katotaan ens viikolla voi taas olla et on ihan väsyny ja muutenkin rikki. mieli ja jaksaminen heittää koko ajan.
viikonloppuna haetaan astianpesukone ja se on mulle kuin lottovoitto. tiskiä tulee sen verran että on oikein masentavaa kun joutuu tiskaamaan. ja vaikka mun selkä reistailee niin mieheni mielestä se ei oo sen duuni tiskata vaan mun. onkohan se tiskannu 3-4 kertaa vuoden aikana. noh..nyt loppu sekin riidanaihe. siitä ja rahasta nyt enimmäkseen riidellään kun riidellään.
Voikaa hyvin!
my_selene ja Remppa rv 16+
Voi, että tuli niin paha mieli tosta Riinan viestistä. Voimia sulle Riina! Kaiken lisäksi vielä itteäänkin pelottaa, kun olin tuntevinani liikkeitä muutaman päivän ajan ja nyt ei oo tuntunut pariin päivään yhtään mitään. Oikeestaan sen kaatumisen jälkeen en ole mitään tuntenut!
Neuvolakin on vasta ens viikolla, kuinkahan sitä pysyisi järjissään tän viikon?
Eipä muuta ihmeempiä, täytynee mennä ruokaa tekemään..
pricilla 14+6
Ihan ensiksi RIINA: Eivät sanat todellakaan riitä ilmaisemaan sitä syvää surua, jota varmasti tunnette. Mutta suru on nyt varmasti ainoa keino kuinka asiaa käsitellä ja vain aika voi auttaa. Voimia Teille molemmille!
Kyllä tuo Riinan viesti laittoi taas miettimään, että koskaan ei voi olla varma, että loppuun asti mennään. Ja varsinkin kun omat viikot ovat täsmälleen samoissa.... Itselläni on jo jonkin aikaa ollut pelkoa siitä onko massussa kaikki vielä hyvin. No, tosin eilen illalla taas ainakin kuvittelin tuntevani pienoista myllerrystä massussa. Mutta silti odotan nyt vielä ehkä enemmän perjantai aamun neuvolaa, jotta kuulee edes sydämen äänet. Yöt ovat olleet todella raskaita. Unta ei millään ja jos nukahtaa on sekin kuin koiran unta ja näkee aivan ihmeellisiä unia=( Kurjaa vaan olla töissä, kun niin väsyttää ja iltaisin ei oikein esikoisen (2V) kanssa jaksa niin mitään. Mutta ehkä tämä tästä taas iloksi muuttuu.
Vointeja kaikille ja uusille tervetuloa toukomammoihin mukaan=)
H-R rv 17+1
Kyllä mäkin välillä ajattelen, kun en ole tuntenut liikkeitä vähään aikaan tai ainakaan rekisteröinyt niitä, että onko kaikki hyvin ja se pelko on koko raskauden ajan, jos vaavi onkin joskus vähän hiljaisempi kuin yleensä,hetihän sitä ajattelee kaikkein pahinta. Pitää vaan Luojaansa kiittää, että kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin : )
Viikonloppu vilahti taas vauhdilla, juhlittiin ukin 80-vuotis synttäreitä ja vilskettä riitti kun serkukset leikki juhlien tiimellyksessä..
Riinalle ja perheelle voimia ja lohdutusta. Tippa tuli silmään täälläkin..
Masu on taas ottanut kasvuspurtin ja päivittäin tuntuu useaan otteeseen tarmokasta myllerrystä. Neuvolassa kävin tänään ja kuului rauhalliset ja voimakkaan sydänäänet. Pissassa oli sitten valkuaista jne joten huomenna saan tietää onko kyseessä oireeton virtsatulehdus vai streptokokki. Sellainen oireeton virtsatulehdus oli myös esikoisen aikaan ja piti syödä antibiootit..
Rakenneultraan ei enää kauaa aikaa (19.12), kuluis aika jo ja toivottavasti näkyy myös kumpaa laatua mahan asukas on!
Mies on ollut jo viikon kertausharjoituksissa ja huomenna saan rakkaan kotiin, on ollutkin ihan kamala ikävä!!! kiss
Mukavaa viikkoa!
pid 18+3
asia on sellainen joka koskettaa meitä kaikkia vaikkei voikkaan ihan täysin ymmärtää miltä toisesta tuntuu. pistää vaan aina pelottaan, mitä tahansa voi kuitenkin käydä. totta tosiaa, lapset ovat lahja.
omaa napaa sen verran että tämä tyttö ei sitten tänä vuonna ainaskaan tee enää maalarin/timpurin hommia. sain sairaslomaa jouluun saakka ja sopimuskin oli vaan sinne asti.
onko muuten kellään tietoo voinko saada kelasta esim sairauspäivärahaa jos ja kun en pysty yekemään maalarin hommia.
työmarkkina tuki jota saisin on niin naurettava että hyvä jos päivän ruuan sillä saan. siihen kun vaikuttaa puolisonkin tulot.
päivän jatkoja kaikille!
meppe81 ja ruoto20rv
Pidelipom; munkin mies oli tossa lokakuussa kertauksissa. ei kuulema on ihan heti menossa uudelleen. =)
pam-pu-la; jospa sit nähdään synnärillä. la 29.5 mutta luulen et tulee ennen sitä. eka ja tokakin tullu melkein 1-2 viikkoa ennen la.
Siivousta jatkamaan kohta..
my_selene ja Remppa rv16+
Olen todella pahoillani puolestanne!
Itseäni on tässä joitakin viikkoja pelottanut myös, että onko vauvalla kaikki hyvin. Seuraava neuvolakin on vasta tammikuussa, niin jotenkin pitäis pysyä järjissään siihen asti. Tuntispa jo niitä liikkeitä, mut kun ei:/.
Mä olen ajatellu leipovani torttuja viikonloppuna. Piparit on leivottu jo Itsenäisyyspäivänä. Joululahjojen hankintaankin tarvis vielä lähteä la tai su. Kiirettä siis pitää. Töissäkin saa olla ihan kiitettävästi ja kiirettä piisaa sielläkin.
Mies tekee juuri ruokaa tuolla, tarttis varmaan käydä tekemässä salaattia myös.
T:Äiskä-04 rv 16+2
Täältä odotus-palstalta löydät viestin joka on muistaakseni otsikoitu " toukotoiveiden la:t ja synnärit" , sieltä löydät esittelyt ja voit lisätä omasi.
Monet ovat jo tehneet jouluvalmisteluja, itse vasta aloittelen. Päivän ainoa tehokas hetki on esikoisen päikkärien aikaan, joten hirveästi en ole vielä ehtinyt tehdä mitään. Fiksusti olen siivonnut ne paikat, joihin pieni tihulainen ei pääse sotkemaan omin päin. Muiden tilojen siivouksen sekä lahjojen oston jätän viikonloppuun kun mies on kotona.
Jotain ruokia teen valmiiksi, suurimman osan mies tuo töistä tai tekee aatonaattona. Näin juhlapyhinä keittiöammattilainen aviomiehenä on kullan arvoinen :DDD.
Viime viikolla oli eka neuvolalääkäri, kaikki oli kunnossa ja seuraavaksi sitten odotellaan sitä rakenneultraa. My-Selene, meillekin tarjottiin ultraa 28.12. mutta miehelle ei käynyt. Mutta ehkä me tavataan sitten kun päästään itse asiaan :)
Iloista joulunodotusaikaa kaikille!
Pampula, poika ja Sintti 16+6