Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****TOUKOMASUT uuten alkuviikkoon MA-KE*****

12.12.2005 |

Heh... pääsinpäs aloittamaan uutta pinoa. Toivottavasti meni nyt jota kuinkin oikein tuo otsikko. Viikonloppu meni nopeasti. Kaks viikkoa jouluun.. Apuva =) Sauna siivoamatta ja kaikkea. No viikonlopun pyhitän niille. Joululahjat on ostettu ja koti koristeltu. Tuntuu että raskaus jurraa paikallaan. Maha ei oo kamalasti kasvanut. Neuvola on vasta 28 päivä joulukuuta... Kamalan pitkä aika odottaa. Muuten olo on mainio. Ainut propleema on nyt tullut, kun en meinaa saada unta kaaliin. Hyvää asentoa saa etsimällä etsiä, kun selkää jomottaa.

Lunta on tullut lisää, tosin nyt oli plussa asteita, no huomiseksi pakastuu. =)

Heidi 14+6 (Hiljaa se vain kasvaa)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun radiosta alkaa kuulua joululauluja enemmän... Tulee joulu mieli. =) Riina olen pahoillani, voimia teille! =( Alkoi itse nyt miettimään että entäs jos kaikki ei olekaan hyvin. En tunne vielä liikkeitäkään, niin on jotenkin sellainen olo, että onko tuolla elämää ollenkaan. Joulukuun 28 päivä on vasta neuvola. Tuntuu että olisi pakko jo nyt päästä kuuntelemaan sydän ääniä... Niin tietäisi että kaikki on hyvin. Masu on ehkä hiukan pyöritynyt, tai sitten kuvittelen...??

Heidi 15+1

Vierailija
2/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan enää voinut kuvitella että noinkin pitkällä voi vielä vauvelinsa menettää, mutta sellainen kai on luonnon laki.

itsellä rakenneultra myös takana, ja kaikki oli kyllä hyvin. täytyy muistaa aina olla kiitollinen.

en sitten tiedä noista tyttö ja poikasykkeistä kun meille veikattiin poikaa ja sykkeet ollu aina jotain 150 ja nytkin 156. mene ja tiedä. ei kyllä ollut yhtään varma sukupuolesta ja nihkeänä arvauksensa suostui kertomaan. nyt en sitten tiedä uskaltaako siihen luottaa vai pitäiskö olla ajattelematta koko asiaa. kun näin ekaa odotellessa on silläkin kuitenkin jotenkin enemmän merkitystä kun ehkä sitten myöhemmin. ja kaverit painostaa kertomaan kumpi on tulossa, enkä tiedä haluanko epävarmaa veikkausta sanoa.

tietääkö kukaan tapereella hyvää kirppistä mistä sais vauvantarvikkeita(vaunuja yms) ja vaatteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettipimennosta pääsin pois vihdoin... modeemihan siellä sitten oli rikki.

Kyllä pysäytti tuo Riinan tapaus kun sitä niin ajattelee, että näillä viikoilla jo on turvassa. Mutta mitä vaan voi tapahtua :(

Joku kyseli liitoskivuista. Mulla on jo monta viikkoa häntäluu kipuillut ja nyt sitten on varmaan joku iskias iskemässä kun on nuo kankut niin kipeinä varsinkin aina illasta.

Omaa napaa... poika liikkuu vilkkaasti ja potkut vaan kovenee =D Eilen illalla mieskin tunsi ensimmäisen kerran potkut vatsan päältä. :)

Joulukortit sain kirjoitettua. Nyt vaan pitää ne vielä huomenna kiikuttaa laatikkoon. Joululahjoja en oo vieläkään ostanut yhtään. Tosin kutonut olen parit lahjat... ja loput ehdin ostaa ensi viikolla. Huomenna on viimeinen koulupäivä ja sitten alkaa kolmen viikon joululoma. Joulua ei sen kummemmin tarvi kotona stressatakaan kun mennään molemmat omille vanhemmille jouluksi.

Hyvää vointia toukomasut!

[color=red]pikku-milli & paco 20+5[/color]

Vierailija
4/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sanoit niistä postikorteista! huomennahan on vissiin se viimeinen päivä et ne sit pääse varmasti perille jouluks tai miten se nyt sit on. jostain luki siitä. anyway! pitää huomenna viimeistään muistaa viedä! kiitos!!

my_selene ja Remppa rv16+

ps. ja ihanaa kun potkut on niin kovia jo et niitä tuntee ulkoakin.!

Vierailija
5/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, huomennahan se viimeinen korttien postituspäivä on tuolla halvemmalla hinnalla... =) mulla jää itellä kyllä aina siihen viimeiseen päivään =D

Vierailija
6/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tietoinen eirityisäitiysrahasta, mutta se on juuri niin kuin sinäkin varmaan aattelit että en voi sitä saada kun työsopimus loppuu :(

olin juuri eilen perhevalmennuksessa kelan toimistossa ja kysyin asiasta.

sairauspäivärahastakaan ei oikein tullu selvää vastausta. olen muutenkin ihan sekasi kaikkien tukiasioiden kanssa.

ennen kun ei ole näitä asioita tarvinnu miettiä ja sit niitä tule roppakaupalla.

tämä tyttö on pihalla kun lumiukko!

onkos kukaan muu miettiny vakuutuksia ottaa lapselle ennen syntymää? nekin asiat pitäis ajoissa muistaa hoitaa.

joululauluista puheenollen niitä tulee tosi paljon sävel-radiosta. jos sellasta ns. humppakanavaa kukaan kuuntelee. :)

tinnuliinille piti kirjoittaa jotain mutta unohtui...

masuun ei mitään uutta!

meppe81 ja ruoto20rv

Vierailija
7/46 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinnuliini, kerro mullekin jos löydät hyviä kirppareita yms.

asun kangasalla ja tääl ei ole oikein mitään mutta sentäs lyhyt matka tampereelle!

meppe taas!

Vierailija
8/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjanmaalla tuulee AIVAN älyttömästi!!! Puut näyttävät olevan ihan vaakasuorassa ja kun siihen lisää vielä sen, että on todella liukasta, niin ei oo helppo mennä eteenpäin ainakaan näin raskaana ollessa, kun saa kokoajan pelätä, että kaatuu....pakarat tulee kipeex ku pitää niin jännittää ; )

Viikonloppu meni täysin perjantain pikkujoulusta toipuessa, en saanut nukuttua oikeastaan yhtään siellä hotellilla ja sänkykin oli siellä niin pehmeä, että oli ihan tuskaa yrittää kääntyillä ja löytää oikeaa asentoa.

Mä olin kuulkaa niin laiska, että ostin kaupasta valmiit piparkakkutalo-ainekset, ei tarvi ku liimata ne yhteen ja koristella...ajattelin jossain säästää aikaa....

Omaan napaan kuuluu hyvää, just äsken tuntui pieniä muksahduksia, joten siellä kaikki hyvin. Selkä ei vaan meinaa ilmeisesti kestää, kun on aina aamulla jumissa, mitä se sitten onkaan kun maha tästä vielä kasvaa???

Vierailija
9/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itselläni vähän samanlainen olo kuin hekustilla;maha ei liiemmin ole kasvanut, neuvola samoin 28.12 ja ultra 2.1.06. Odotusta vaan, joskin tällä hetkellä kiireistä.

Itse joudun olemaan joulun töissä, joten vanhempani ja sisarukseni tulevat sitten jouluksi tänne päin. Menemme äidin veljen perheen kanssa juhlimaan ja jälleen kerran lupasin tehdä jouluruoat kaikille. Ja meitä onkin loppujen lopuksi 19 henkilöä...Jouluviikolla olen ma ja ti vapaalla, joten tiedän mitä saan touhuta silloin!!!

Jouluaatto meneekin yövuorossa ja sitten taas pitäisi olla sunnuntaina 12 aamusta takaisin töissä. No luultavasti viimeisin joulu mitä meikäläinen joutuu tekeen piiiitkään aikaan, on jo niin monta työjoulua takana että annetaan välillä muillekin tilaisuus ;o)

Lahjoja pitäisi vielä hankkia, mutta jotenkaan ei huvita mennä kauppoihin kun kaikilla muillakin on samat ajatukset mielessä. Mutta " pyöreätä" alkuviikkoa kaikille!

Dolosa ja sintti 16+3

Vierailija
10/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, ensi viikolla on jouluaatto =) =) Ei sillä että odottaisin joulua.....

Masu senkuin kasvaa, tuntuu että siellä on kyllä joku jättiläisvauva, ei esikoisen aikaan ollut näillä viikoilla näin muhkeat muodot ;)

Mulla vaan on ikävä vaiva, alapäätä kutiaa. Se tulee aika usein, johtunee varmaan tosi runsaasta valkovuodosta..=/ Canesten voiteella olen sen aina pois hoitanut. Ja muualta ei kutia kuin ulkosynnyttimistä.höh.

Täällä Oulunläänissä lunta on jo ihan riittävästi. Vielä jos tän päivän satelee niin saa tehdä lumitöitä taas urakalla!!

Meillä olisi pikkujouluihin meno lauantaina, mut jotenki tuntuu ettei jaksa sellaisia ryyppybileitä ( siihenhän se aina menee..), kun itse olisin ainut selvä porukassa. Sellaiset päivällistyyppiset pikkujoulut olisi tällähetkellä enemmän minun makuuni =) ( sanoo entinen bilehile.....).

Lähdenpä vetämään vaatteita niskaan kun yöpaidassa vielä hillun....

Kristiina rv 17+5

Vierailija
11/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää..nukuin viikonloppuna ja tänä yönäkin semmoiset 10 h / yö mut silti väsyttää. et keskiraskaus olis energistä ja ihanaa..pöh! zzz...

Joulu saapui ainakin meille vähäsen kun viikonloppuna siivosin ja pistin jouluverhot ja leivoin joulutorttuja. ens viikolla on jo jouluaatto niin tänä viikonloppuna roudataan varmaan joulukuusi ylös häkkikellarista ja leivotaan lasten kanssa pipereita. laatikoita ajattelin tehä vasta sit just ennen aattoa. ihanaa..kinkku saadaan miehen vanhemmilta ja mies lupas hoitaa sen onneks. ite en oikein saa sit onnistumaan.

no, voikaa hyvin mamit ja masut!

my_selene ja Remppa rv 16+0!!

Vierailija
12/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin tänään heräämään jo seittemältä, enkä olis millään jaksanut! Oli nimittäin sokerirasitus. Kyllä on inhottavaa siellä istua kaks tuntia paikallaan ja siitä juotettavasta litkustakin tulee niin sairaan paha olo! No, nyt kaikki toukot peukkuja pystyyn, että ois arvot normaalien rajoissa!

Tänään ols taas vaihteeksi siivousta luvassa. Mies ja esikko olivat saaneet koko talon ihan kaaokseen parissa tunnissa!

Sitten jos vaikka huomenna paistelisi piparit ja tortut, NAM. Ens viikolla olis tiistaina neuvola. Tuntuu, että edellisestä ois kauheean pitkä aika. Kiva päästä kuulemaan pampulan sydänäänet...

No nyt syömään...

pricilla rv 14+5

Vierailija
13/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä keskipohjanmaalla on ihan kauhee keli!!tuulee heti ku venäläisessä elokuvassa ja mahottoman liukasta! lueskelin just uutisia ja tänne länsirannikolle luvattu oikeen myrskytuulilukemia, höh! ei pp kovin joulumieltä nostattavaa...

neuvolassa kävin tuossa aamusella ja kaikki oli oikeen mainiosti, paitsi...jouduin taas dieetille, oli meinaan tullu vajaassa viidessä viikossa 2800g!! miten sitä nyt jouluna syömisissä pihistelee, kysynpä vaan?

terkkarinkaan mukaan vuodosta (joka jatkuu yhä) ei tarvi olla huolissaan. kuulemma joku hormonaalinen juttu.

papusen sydän pomppas tosi terhakkaasti ja neuvolatäti löys ne heti, kun laski doplerin masulle. tosin papu jumppaili just, ni äänet karkas vähän väliä, mutta sykkeeksi saatiin 152.

rakenneultrakuvista muuten bongasin papusen jalkovälistä ihan selvän valkoisen kolmion!! selitin siitä neuvolassa tätille ja se tuumas, että vois olla häpyluut! tuliskohan meille tyttövauva??

myös nuo sydänäänet 152 on korkeammat ku poikaa oottaessa korkeimmillaan oli 140. eikös se niin menny että tytöillä nopeempi syke?

no tulee kumpi tulee, olen onnellinen joka tapauksessa.

nyt painun päikkäreille näkemään jotain kivaa unta!

heippahei!

mammili ja papunen 18+6

Vierailija
14/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on neuvola ensiviikolla 21 päivä ja sitten heti joulun jälkeen 27 päivä on rakenneultra. Mä en millään jaksais odottaa!!!!! Todellakin tuntuu, että edellisestä kerrasta on jo " monta" kuukautta ; )

Käytiin naisten kanssa ruokkiksella syömässä kebab...otin salaatilla, kun yritän pitää mahaa toiminnassa, ettei taas tuu ummetusta...nyt maha toimii onneksi joka toinen päivä vähintään, joskus saattaa mennä 4:kin päivää ja voitte kuvitella, että p..ka tuntuu tulevan jo korvistakin....

Vierailija
15/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli neuvola ja täällä kanssa on paino pompahtanut ylöspäin. Reilu 3kg kuukaudessa! Ja just vielä jouluaatto ja uusivuosi tulossa... Jos vaikka sitten ensi vuoden alusta tarkemmin katselis syömisiä...

Huomenna olis se viisurinleikkaus niin siinä tulee sitten ainakin muutama " dieettipäivä" . Ei muuten meinannu sydänääniä kuulua ollenkaan pieneltä tänään. Karkuun luikki kokoajan ja sitten painu niin syvälle jonnekin ettei kuultu enää mitään. Säikytti aluksi mutta sitten alkoi kuulua taas tasainen jumputus. Helpotti kyllä kun liikkeitä ei yhdessä vaiheessa tuntunut moneen päivään.

Painonnoususta huolimatta meinaan herkutella tänään kun vielä saa suun auki kunnolla. Tuli tossa mieleen että edellisissä raskauksissa on kummassakin painoa tullut sellaset vähän reilu 20kg. Aina onneks imetyksellä lähtenyt pois. Saa nähdämiten sitten tällä kertaa.

Jumittaa kone...

Vierailija
16/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ainakin täällä Tampereella. No, kohta kauppareisulle tuulta uhmaamaan. Ennen sitä ajattelin pikaisesti poiketa täällä...

Monet ovat jo joulua valmistelleet. Joo, itse en ole vielä laittanut tikkua ristiin, hih, tulee taas kiire niinkuin joka vuosi. Mutta aina se joulu on silti tullut :).

Omaan napaan ei uutta. Huomenna on onneksi se paljon odotettu neuvola. On se kummaa kuinka mieleen aina hiipii epäilys, että onkohan kaikki hyvin. Huomenna sitten enemmän masu asiaa, toivottavasti hyvää.

Siis tuulen vietäväksi ulos...

typy ja pähkinä 17+

Vierailija
17/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tajuakaan kuinka pian joulu jo on ja lähes kaikki valmistelut tekemättä. Joka vuosi päätän ostaa joululahjat ajoissa, mutta sitten se jää aina viimetippaan... Viikonloppuna yritin kaupoissa kierrellä, mutta ahdistushan siinä tuli. Ja kun tuntuu ettei olokaan ihan normaali ole, vaikka se kamala jatkuva kuvotus onkin nyt jäänyt taakse. Tunnustan myös ostaneeni valmiit piparkakkutalon palaset (Ei tarvitse kuin liimata palata yhteen ja koristella.) Mutta pipareita täytyy varmasti leipoa jo ihan tuoksun takia ja kun 2-vuotiaalle olen luvannut. Tyttö on niin innoissaan aina leipomispuuhissa mukana.

Masussa ollut tänään vilkas päivä, viikonloppuna oli vähän hiljaisempaa ja ehdin jo vähän huolestua. Vaikka hentoisiahan potkut ja tömähdykset vielä on ja niitä tuntuu selvästi vain, kun itse on paikoillaan. (Niin kuin nyt.)

Huomenna piti olla neuvola, mutta jouduin siirtämään sitä tärkeän työtilaisuuden takia. Aika on sitten vasta ensi viikolla. Olisi ollut niin kiva jo päästä kuuntelemaan sydänääniä. Rakenneultra on sitten juuri ennen joulua ja sitä tässä myös jännitän...

emmi-liini rv 17+4

Vierailija
18/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan kaikille täältä tuulisesta pohjanmaan rannikolta. Tähän asti oon kirjoitellut huhtukuisten pinossa mutta tänään oli ultra ja laskettu aika muuttui 3.5.!

=) että saako ilmoittautua mukaan? onko teillä jotain listaa mihin nimetä itsensä?

tällä hetkellä on siis viikkoja 19+4. Toinen lapsi tulossa. perheeseen kuuluu myös mies ja koiruus. omaa tupaa rakennetaan ja pelkään ehtiikö se valmiiksi ennen toukan syntymää.

maha alkaa olla iso. ihan muutamassa viikossa on kasvanut paljon. ensi viikolla on neuvola että saa tietää onko maha iso vai onko painoa vaan kertynyt " hiukan" liikaa. veikkaan jälkimmäistä =). vaikka joku sanoo että toisessa raskaudessa mahaa kasvaa nopeammin mutta olihan tuota löllöäkin joknin verrab enemmän kuin viimeksi.

millaisia mammoja täällä pinossa on? menee varmaan hetki että alan tuntemaan teidät, jos siis saan liittyä mukaan.

töissä olen yövuorossa ja laitoin juuri riisipuuron tulemaan iltapalaksi itselle.

mukavaa iltaa ja alkavaa viikkoa kaikille!

hanimböörd (79) rv 19+4 ja esikko 01/04

Vierailija
19/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään VIIMEIN tunsin ekat kunnon koputukset masuasukilta. Tähän asti oon tuntenut vain pari hassua kertaa EHKÄ epämääräisesti jotain muljahteluja. Onkin Voitto ollut sitten varsin innokas mylläämään koko päivän <3 Kyllä se vaan hassulta tuntuu näin ensikertalaisesta.

Muuten ei kummempia. Joulua odottelen, ensimmäistä (ja viimeistä) joulua kahdestaan rakkaan kanssa :)

Lumisia kynttiläiltoja vaan kaikille uusille ja vanhoille toukolaisille!

Stellis & Voitto 18+6

Vierailija
20/46 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääl kangasalla tuulee kans iha simona :) kivaa kun saa olla lämpimässä vällyjen alla!

ja tottakai kaikki uudet toukolaiset ovat tervetulleita joukkoomme!

mäkin olen nyt viikonloppuna tunntenu nukkumaan mennessä ihan selviä liikkeitä, kun ruoto vetää kuperkeikkaa masussa. oudolta ja hassulta se tuntuu, totta tosiaan.

tänään oli sit se kauan odotettu rakenneultra. vaavil kaikki hyvin mut muuten petyin. ei saatu tietää sukupuolta ja muutenki tuntu et lääkäril vaa kauhee kiire,ei kiinnostanu potilas tippaakaa.

istukka oli nyt sitte noussu ylös oikealla, onneks.

vaavi oli taas sen n. kuus päivää pienenpi ku viikot menkkojen mukaan eli todennäköisesti meikäläisestä tulee äiti vasta just ennen äitienpäivää. toiv. ei mene äitienpäivän ohi.

sukupuolta ei saatu tietää siis sen takia kun lekuri ei ees kattonu haaroväliin.

ja tääl maksaa 80¿ jos haluu tampereel ylimääräseen ultraan.

eipä taida olla rahaa näin ennen joulua eikä varsinkaa sen jälkeen.

huomenna pitäis jaksaa mennä kelan tilaisuuteen kuunteleen tukiasioita ja hammashuollosta. ei jaksa. viime yönäkin unet jäi pariin kolmeen tuntiin. oli hiki, ei löytyny asentoa, vettä tippu tippapeltiin,mies hengitti liian raskaasti...syitä löytyy :)

nyt ei muuta! salkkareita katsomaan!

meppe81 ja ruoto20rv