Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥KESÄKERTTUSTEN MAANANTAI♥♥

12.12.2005 |

uus yritys...

tuo eka meni ihan plörinäx

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#F40A4D] Eka versio meni niin plörinäx että en jaksa tuota tuikotella kokopäivää...tai siis...enhän minä sitä koko päivää tuijottele :) sillon tällön vaan :D

Ei päänsärkyä toistaiseksi tänä aamuna :))

yritin eilen vihjasta miehelle että tää mun päänsärky varmaan johtuu mun niskoista...(aattelin et olis ymmärtänyt ja tarjoutunut vaikka hieromaan) mutta EI...se sano vaan: " no mee hierojalle" ...

ärsyttää :( sanoin sille tohon takas että :saatpa sen kuulostamaan niin helpolle...tosta noin vaan hierojalla...ihan ku se välillä unohtais et meillä on noi lapset, ei sitä vaan mennä kun en sin pitäs hommaa lapsen vahdit ym...

se siitä!

OMANAPA: eilen kun alettiin suömään sitä herkkuruokaa (kebabbia) istuessani sohvalla tuntui taas liikettä masussa :))meinasin ihan kertoa miehellekkin mutta kun tiiän ettei sitä kiinnosta nää jutut ,niin pidin sit omana ilonani

selkäkään ei tunnu enään niin kipeältä kuin eilen (eli nyt en sitten enää imuroikkaan ellen halua kärsiä aina 2 päivää sen takia)

G:Ajattelin laittaa sellasen kyselyn (vaikka ne selviääkin tuolta esittelystä) että minkä ikäisiä mammoja täällä tänään käy??

ei niitä kummiskaan tule käytyä niin tarkkaan katsomassa siellä läpi :))

G:vastaukseni: 26vee

nyt poistun taka alalle, kun tiedän että en malta olla täältä kauaa pois :DD

krisse, tytöt ja Allu rv 13+2

Vierailija
2/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vähän porukkaa paikalla?

Täällä menossa toinen kattaus aamupalalla, olen huomannut että parhaiten päivä lähtee käyntiin kun syön ensin kaurapuuron aamusella seiskan aikoihin kun lapsia laitan kouluun valmiiksi, sitten näihin aikoihin leipää niin sitten päivä menee suht hyvin. Työpäivinä kun tämä ei onnistu onkin sitten huonoa oloa urakalla ja kuvottaa kaikki.

Tyttelille eiliseen viestiisi pissaamisesta, täällä myös on ihan sama vaiva!! Todella ärsyttävää! On muka ihan kauhea pissahätä, oikein sattuu jo rakkoon ja sitten kun menee pöntölle niin oikeasti tulle niin pieni liraus ettei voi kun pyöritellä päätään että tässäkö tämä oli? Mulla tuo vaivaa toisinaan myös öisin, todella veemäistä, argh! En muista että mulla olis aiemmissa raskauksissa ollut tällaista. Tietty sitten loppuaikahan oli vaan ja ainoastaan tuota vessassa ramppaamista mutta silloin se onkin normaalia kun maha painaa niin paljon että...

Kävin aamulla taas tunnin kävelylenkin, se tekee ihmeen hyvää kyllä tolle mun huonolle ololle. Ja on ihana vaan kävellä ja miettiä kaikenmaailman asioita. Oon ottanut linjan etten edes lähde mitenkään hikihikilenkille vaan kävelen silleen miten hyvältä tuntuu, ja hikihän siinä kuitenkin aina tulee loppujen lopuksi. Mutta oon huomannut että jos ajattelen vaikka lähteä sauvakävelylle/oikein juoksentelemaan niin monesti se lenkki vaan jää ajatusasteelle ja jymähdänkin sitten sohvalle. Hyvä näin, parempi tämä kuin ettei ollenkaan jaksaisi liikkua. Tämä lenkkeily siis on myös osana tätä mun sokeriarvojen ehkäisyä enemmänkin nyt. Olen jättänyt vaalean leivän, jauhot pois, hedelmiä 1/pvä, piimää 1 lasi/ateria ym. ym...voi kunpa säästyisin siltä diabetekseltä tässä raskaudessa.

Onko muilla ollut huimausta/heikotusta? Mulla on nyt 3-4 päivää huipannut ja tuntunut sellaiselle oudolle olotila. Oon kyllä töissä käynyt ja ihan normaalisti elänyt mutta kuitenkin on vähän sellainen hutera olo niinsanotusti.

Nyt laittamaan pesukoneita pyörimään ennenkuin iltavuoroa taas pukkaa päälle...

t.mariadee 11+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uskaltaudun ilmoittautumaan Kesäkerttusten pitkään jonoon!

Olen jo pitkään lueskellut juttujanne, mutta ilmoittaudunpa nyt joukkoon mukaan.

Tässä vähän tietoja lisättäväksi:

Eli olen: pompula77

kotipaikka: Keski-Suomi

ikä: 28 miehen: 32

toista odotellaan

la 14.6.

sairaala: MKS

Tulikohan kaikki tarpeellinen?

Mukavaa odotusta kaikille!

t: pompula rv 14 jotain (on nämä rv:t tämän toisen kohdalla vähän unohduksisssa)

Vierailija
4/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hereillä tosin ollaan oltu jo jonkinkin aikaa ;)

Poika edelleen kipeänä ja tyttö koulussa.. Pyykit odottaa ripustamistaan narulle ja vessan pesua olisi edessä :/

G: minä siis juuri 35 iän saavuttanut, eli vanha korppu pikkuhiljaa ;D

Mulla kans pissattaa tosi usein mutta multa kyllä tulee joka kerta täysi saavillinen. Tosin juon ihan hirveesti, muutaman litran pvässä vettä + muut mehut ja systeemit ;)

Juu, mutta meen nyt pyykkien kimppuun ja niistättämääm poijan nenua :)

Marieela ja Paapero 12+1

Vierailija
5/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, onpa meitä täällä tänään vähän... no eiköhän tämä pino iltaan mennessä kasva!

Itsellä on ihan hyvä olo, eli ei mitään kummempia oireita. Eilen tuntui masussa kummallinen vihlaisu, joka ei kyllä kuitenkaan sattunut... tiedä sitten olisinko tuntenut masuasukin liikkeen, vai mikä lie se sitten oli.... Jotenkin jo odottaa niitä liikkeitä ihan hullunua! =)

Pitkä työvikko on taas edessä ja olo on sellainen, että huvittaisi jäädä ainakin kuukauden lomalle... jotenkaan työnteko ei innosta pätkääkään!!!

Mutta pakko kai näitä hommia on taas jatkaa.... Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!!

Vastaus vielä ikägallupiin: eli olen 28 v.

t. susse 13+3 (muistaakseni....)

Vierailija
6/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjotteli niistä liikkeistä.. Mä ootan ihan malttamattomana millon alkais, mut ei kai ne ensisynnyttäjällä kovin aikasin tunnu..

Parina iltana on kyl tuntunu jotain muljahtelua mut enpä tiiä onko se vauvasta peräisin. Menin sanomaan miehelle että jotain tuntuu niin se pisti korvan kiinni mahaan ja yritti kuunnella :D

Kovin oli pettyny ku ei kuulunu suolistoääniä kummempaa..

Onks teillä muilla että jos makaa selällään sängyssä jalat suorina mahassa tuntuu painetta? Ite en pysty selällään nukkumaan ku tuntuu niin oudolta.

Päänsärystä on kärsitty täälläkin, lähestulkoon päivittäin mut eiköhän se tästä..

Nyt pitäis lähtee koiran kans ulos, ihanaa kun huomasin just että sillä on alkanu juoksut.. Saas nähä miten joulu menee äidin uroskoiran luona, jos tulis vaikka saluki-minivillakoira sekotuksia :D

Vierailija
7/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin aamulla tosi pitkään niin vieläkin on semmonen hönttiolo... äivä ei meinaa lähtä käyntiin ollenkaan... Kohta ois neuvolaan lähdettävä käymään.. Tuntuu jo jotenkin niiiin rutiinille vaikka vasta 3 kerta (toka nla, yks lääkäri), mutta kyllä sitä jännittää että onhan kaikki kunnossa.

G: ikää mulla 25, 26 täytän n. kuukautta ennen laskettua aikaa

Joku kyseli huimauksesta: mulla tuntuu kans välillä että ois semmonen hutera olo!! yleensä ulkoillessa tai ulkoa sisään tullessa saattaa jopa pyörryttää???

Mulle iski sitten kiva kaveri: hiiva.. onneksi tosissaan se neuvola niin jos sieltä sais helpotusta. Kun en tiedä mitä lääkettä saa ottaa (vai saako mitään?) Nyt taidan keitellä aamiais/lounaaksi puuroa ja alkaa lähtemään sinne neuvolan suuntaan. Mies vei auton niin oon omien jalkojen varassa taas tän viikon!!

Miitsu 13+2

Vierailija
8/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten kauan odotettu np-ultra ja kaikki oli hyvin!

Niskaturvotusta oli vain 0,9 mm ja pikkuinen oli kasvanut hyvin. Ihanaa! Kyllä helpotti kun näki itse kuvaruudulta, että siellä polskitaan täysillä.

Miitsu: Mullakin oli hiivan oireita pari viikkoa sitten ja soitin lääkärille, joka sanoi, että voi paikallishoidon ottaa raskuden aikana eli emätinpuikon/puikot. Samaa sanoivat neuvolassa. Mulla kuitenkin meni kummallisesti se sitten itsestään ohi ennen kun kerkesin edes lääkkeitä laittamaan. Sekin on kuulemma mahdollista.

G: ikää mulla on tullut juuri 26 vuotta täyteen.

-Salzu onnellisena

Vierailija
9/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa vettä vaihteeksi pohjoisessa, mutta onneksi luvattiin loppu viikolle pakkasia, tietää taas liukkaita kelejä..pitäis varmaan hommata nastat kenkiinkin.

Viime perjantaina kerroin pomolle raskaudesta, ja suhtautaui tosi hyvin. Oli ihan aidosti iloinen mun puolesta. Ja sanoi heti ens alkuun, että mun paikka ja projekti ryhmässä säilyy. Helpotti kovasti, vaikka en nyt odottanutkaan huonoa suhtautumista. Mutta onhan se aina hermostuttavaa kertoa pomolle jäävänsä pois hommista vähäksi aikaa...

Enkä kyllä kertonut yhtää liian aikaisin. Masu tuli taas viikonlopun aikana enemmän esiin, ja kyllä tuosta taitaa jo arvata, että vaavi on tulossa. Liikkeitä olen tuntenut (enemmän ja vähemmän) viikoista 13 alkaen. Tänään on tuntunut aika paljonki ja selvempiä, nyt viikkoja siis 15+1. Viikon päästä onkin 3. neuvola käynti. Kiva päästä kuulemaan pienen sydän äänet vielä ennen joulua.

Vierailija
10/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blääh...vettä ja räntää tulee taivaalta..

Paistelen tässä riisipiirakoita samalla, toivottavasti en onnistu niitä polttamaan!!!

IkäG: Olen 25v

Tänään on ollut ihmeen energinen päivä. Mutta nyt kun sain tuon kuopuksen vihdoin päikyille,alkoi itseänikin ramasemaan! No onneksi tuo uunin vahtiminen ei salli pitkälleen käymistä!

JouluG: Miten vietätte joulua, mitä kuuluu teidän joulupöytään?

-Meillä ollaan kotosalla ja ilemisesti isäni tulee tyttönsä kanssa meille (siis tuo tyttö hänen edellisestä liitostaan). Äitini on aattona töissä, joten ruokailemme sitten joulupäivänä heillä koko porukalla!

-Joulupöydästä meillä löytyy kinkku, kastike, perunat, porkkana- ja lanttulaatikko, suolalohi, rosolli, italiansalaatti, tuoresalaatti, piirakat.

Sillä lähinnä utelen, että olisi kiva saada jotain uutta herkkua pöytään, kun aina nuo samat tulee väsättyä...

Mutta nyt uunille...

Hattara rv11+

Vierailija
11/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin pikaiseen lukaseeen viestejä ennenkuin lähen hakemaan muksut hoidosta ja meen illaksi kouluun.

Täällä sataa vettä ja ajokilometrejä tälle päivälle pimeessä ja liukkaassa kertyy toista sataa, joten ei naurata...

Mulla on viikon supistellu melko ankarasti. Joka raskaudessa sama homma. Ei oo onneksi vielä isommin vaikuttanu kohdunkaulaan, mutta kurjaa kumminkin. Vauvan liikkeet tuntuu kivasti jo. Se rauhottaa ja tekee olon kumman iloiseksi.

Perjantaina oli mummun hautajaiset, mutta olo on vielä niin sekava ja väsyny, etten jaksa teitä kiusata niillä jutuilla. Selvittiin kuiteski.

Lapsilla olo helpottu hautajaisissa, asia selvästi konkretisoitu ja ne huomas, kuin monet ihmiset pitää niistä huolta, vaikka mummua ei oo.

Hyvä niin.

Nyt muksuja hakemaan ja pikaiseen ruuanlaittoon...

Ehkä huomenna sitte!

M 14+5

Ja ikää kohta kolmekymmentä... kääk... :))))))))))))

Vierailija
12/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#E41AD4]käytiin vähän ulkoilemassa :)

tai oikeestaan se jäi äidin ulkoilemisex ja tytöt istu kärryssä, mut kummiski :) sitten loppumatkasta molemmat nukahti zzZZzz...

NAZULI: selällään nukkuminen alkaa tulemaan täälläkin pian mahdottomuudeksi vaihteex :(( ellei nuku silleen melkeen istuvassa asennossa niin että on sata tyynyä tukemassa selkää...tuttu vaiva loppuvaiheilta :(

ja mahallaan nukkumista tulee ihan mielettömän ikävä...six oonki yrittänyt oleskella nyt mahdollisimman paljon mahalleen kun kohta ei voi olla muute ku kyljelleen.

JOULUG: Miten vietätte joulua, mitä kuuluu teidän joulupöytään?

-me ollaan kotosalla, hankitaan oikea joulukuusi, hirmu iso joulukinkku ja joulupukkikin piipahtaa kylässä :)

-pöydässä taitaa olla aika pitkälti kaikki perinteiset paitsi: rosolli ja porkkana laatikko..ei tykätä :/

sitte meilt löytyy: lounas salaatti, maksalaatikko,mätiä (mitä en saa syyä :( ja mäti tahnaa, kraavilohta...glögiäkkin juodaan varmaan jossain vaiheessa

-ja jos ei ole kovin kiireinen päivä niin haudoille viedään kynttilät tai sitten vasta joulupäivänä ♥

nyt taidan mennä syömään jotain kun alkaa heikottamaan muuten, moi taas myöhemmäksi

hearts;

krisse, tytöt +Allu rv13+2

Vierailija
13/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailempi pikaisesti näihin kyselyihin..

Ikää siis 28 v.

JouluG: Miten vietätte joulua, mitä kuuluu teidän joulupöytään?

Joulun olemme tänävuonna mieheni vanhempien luona.

Joulupöydästä meillä (siis jos viettäisimme joulun kotonamme) löytyisi kinkkua+kastiketta, perunoita, porkkana-, lanttu- maksa- ja perunalaatikkoa (joista jälkimmäinen imellytettyä), kylmä- ja lämminsavulohta, graavikalaa (siikaa tai lohta), rosollia, italiansalaattia sekä lipeäkalaa+valkokastiketta. Ihmekkös tuo että aina joulupöydässä syökin itsensä ähkykyyn..

~Nandiitti ja pulla rv 12+

Vierailija
14/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimauksesta: Täällä myös sellaista ollut viime päivinä, kaupoissa ei oikein jaksa kierrellä, kun tulee huimaava olo aika äkkiä.. Mut sit vaan istahtanut ja syönyt jotain pientä..

IkäG: 20 tulee täyteen ens vuoden alkupuolella, eli taidan se nuorin täällä olla. Vai löytyykös muita?

JouluG: Mennään mun vanhempien luo syömään, ja varmaan siinä eka kävästään miehen vanhempia tervehtimässä.

Oma napa: Eipä mitään ihmeempiä täällä, kovasti odottelen sitä 3 neuvola aikaa tammikuussa ja ylimääräistä ilmais ultraa tammikuun lopulla.

Polikäynneistä muuten kyselisin ketkä käyvät PHKS:a.

Monta käyntiä siel on ensisynnyttäjällä? Ja mitä käyntejä ne on? kuuluuko ne rakenneultrat ja muut mitä niitä on, niin niihin?

s@n ja papu rv13+4

Vierailija
15/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan täällä sentään joku minua nuorempi ;) Ajattelin jo, että näinköhän olen 24- vuotiaana juniori, mut ei sentään. Vaikka niinhän se on, että keski-ikä ensisynnyttäjällä tais olla 28 vuotta. Nuori äiti siis olen, vaikka itsestäni ei kyllä tunnu siltä.. Joka paikkaa kolottaa jne =)

Tänään kävin lääkärineuvolassa. Kaikki oli hyvin ja eka kertaa kuulin sydänäänetkin, sydän löi 150 lyöntiä/min. Paino oli tippunut 2 kiloa, eikä mua haittaa kyllä yhtään, mitä vähemmän tulee painoa, sitä parempi! Esikoisesta tuli reilu 20 kiloa, eikä alkupainokaan ole kovin vähän.

Rosa, pörpylä rv 15+3 ja Eeli melkein 9 kk

Vierailija
16/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tuhlaan" aikaa täällä, kun en viitsi mennä siivoamaan tai ruokaa laittamaan... Poikakin kun nukkuu ulkona... Noh, ei kai aina voikaan jaksaa. =)

Mua on alkanut närästää! Ihan hirveetä, yleensä ei närästä mikään ja esikoista odotellessakin oli ihan loppuraskaudesta ja ilta-aikaan jos söi jotain " väärää" ... eilen närästi kahvikin, kun satuin juomaan vielä joskus 6 aikaan ehtoolla. oikein pelottaa, et jos tää ei ookaan vain hetkellinen ongelma.

Mäkin olen tuntenut jotain liikkeitä, mut aika semmosia epäselviä. Ihan selvästi kuitenkin ulospäinkin näkee/tuntee kun välillä (ilmeisesti) koko kohtu työntyy tuolta mahan pohjalta esiin, parhaiten tietysti selinmakuulla. Esikoisestakin kyl tunsin joskus 16 viikon aikoihin liikkeitä. ja kai tuo painonputoaminenkin jotenkin auttaa asiaa, on meinaan molemmissa raskauksissa pudonnut aluksi paino 2-3kg.

ai niin, niitä G: juttuja. Olen 24v... =) ...vielä pari päivää. =)

Joulusta yritän puhua miehen ympäri, et oltais kotona kolmisin, mut vähän on viel neuvottelut kesken. Kutsuttu on kyl mun vanhemmille ja sekä miehen äidille että miehen isälle, ja mies haluais äitinsä luo... Mua ressaa kovasti ajatus, et mennään sinne, kun tuntee jo entuudestaan ne perinteet; ~klo 18 saunaan (jahka ovat käyneet navetos), syödään vasta sit 19 jälkeen kun kaikki on käyneet saunas, ruoan jälkeen katotaan paketit yms... Niin laps ei oikein ehdi edes leikkiä leluillaan ennen nukkumaan menoa tai kun me ajeltais sieltä viel kotiin illalla (60km) niin sit ois se kamojen pakkaaminen yms ja haluisin vain rauhottua aatoks... Olen yrittänyt ehdottaa et jos oltais kotona ja sit joulupäivänä mentäis sekä miehen äidille että mun porukoille (asuu samas kaupungis) ja miehen isällä (joka siis asuu meiltä parin kilsan pääs) poikettais sit joko jo aattona ns glögillä tai tapanina... tosin tapanina pitäis mennä miehen serkkujen ristiäisiin, tätinsä kun sai kaksoset tuos marraskuus... noh, ehkä mä huomenna haen kaupasta kinkun ja ilmotan, et se on nyt päätetty! Ennen kuin oli lasta, niin oltiin aina tuolla anoppilassa, viime joulu jo oltiin kotona, tosin silloin oli mun vanhemmat meillä... en tiä, ehkä teen taas kärpäsestä härkäsen ja etsin vain syitä ressata...

Noh, eiköhän tuo valitus piisaa, ruokapöydästä taas PITÄÄ löytyä: kinkku, sinappi, porkkana- ja lanttulaatikko, lihapullat, graavilohi, silliä, rosolli, italiansalaatti ja kylhän sit on perunaa ja vihersalaatti, useimmiten lipeäkala ja valkokastikekin. Anoppilas on lisäks aina joku " kokeilu" , pari vuotta sitten muistan ainakin jonkun katkarapuhyytelön...

noh, eiköhän tuos tullu taas iiiihan tarpeeks tekstiä, joten hejdå!

Ja lämmintä joulun odotusta! Vaikka varmasti vielä usein kirjotellaan ennen joulua... =)

-Pöhköfantti rv13+5

Vierailija
17/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tossa vedeltyä kolmen tunnin päikkärit likan kanssa. Nyt on pää pökkelö kun mikä. Käytiin siis 3 v. neuvolassa 100cm 15 kg. Kyllä hienosti jaksoi tyttö neuvola tätin kotkotukset. Kehui kärsivälliseksi lapseksi..... Ei täti tiedä kaikkea kotoa:-) Veti reissu kyllä molemmat ihan sipiksi. Loppuviikosta olisi sitten ke äitin neuvola, to likan lääkäri ja pe äitin lääkäri.....Onneks on tätä vapaata.

Gallupit: ikää 28 vielä hetken. Joulupöytään tulee kinkkuu, lanttu, porkkana ja perunalaatikkoo ja mieletön kippo rosolia. Miehelle graavilohta, kuolaan sitten siinä vieressä. Joululimppu ja omenalimsaa. Yleensä on punaviini:-) Eipä tuo nyt oo iso vahinko. Mä oon sellanen nolla toleranssilla raskausaikana menevä - tulee nääs yrjö jo hajusta. Ehtiihän tota. Mä oon itte jouluillan töissä, mikäli tää saikku ei jatku. En oikein usko et jatkuu. Kierretään siis aattona sukulaiset ja tapanina mennää sit likan kummitätille perinteisesti.

PHKS:N käytännöistä. Ensisynnyttäjille siellä on rutiinisti vain np-ultra ja mahdollisesti tarvittava synnytystapa ja yliaikaiskontrolli sit lopussa. Nyt tänä vuonna ne kouluttaa siihen rakenneultraan, joten siihen päästään me joilla viikkoja on tammikuun lopulla 18-20. Mulle kätilö ainakin sanoi, et on ilmanen just ton koulutuksen takia. Muutenhan perivät sen polimaksun. Tarvittaessa sinne pääsee aina lähetteellä ja on syytä muistaa, et synnyttäjien vastaanotossa toimii päivystysaikaan gynenpäivystys eli pääsee sinne ilman sitä lähetettäkin ja itse tappelin virka-aikana naistentautienpolille ilman lähetettä vuotavana.

Mitäs omaan mahaan ei ole tuntunut tänään mitään. No kärsivällisyyttä riittää tonne ke asti kuunnellaan sit ne sydänäänet. Tää pää on kyl tahmee ja pahaolo hiipii, nyt täytyy suunnistaa keittiöön kokeilemaan jotain taltutusta:-)

Lytte ja Masukki 13+2

Vierailija
18/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan sitten olla tämän porukan " korpuin" , ainakin tähän mennessä vastanneista eli huomenna Lucian-päivänä taytän 37 v! En varsinaisesti ole omasta mielestäni kovin korppu vielä, enkä onneksi näytäkkään siltä, mutta kyllähän toi jo ihan iso nummero on.

Jouluruuat on meillä ne klassiset rosollit yms. HArmi vain kun mäti taitaa tänä vuonna jäädä syömättä. Sain pari vuotta sitten mädistä ihan kauhean vatsataudin kovan kuumeen kanssa + lihakset kipeytyi (ei nähtävästi ollut niin tuoretta kuin setä väitti) enkä todellakaan viitsi ottaa nyt mitään riskiä masuvaavin suhteen. Kinkkuihminen en ole koskaan ollut, joten meillä on yleensä kalkkunaa ja/tai paistia.

Huomenna sitten kerron neuvolalääkärikuulumisia, vielä kun sais lastenhoitajan järkättyä siksi aikaa niin hyvin menis...

äitimiia rv 15 +2

Vierailija
19/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme mun isän luo ja sinne tulee sitte minun mummu ja veljet myös.

Joulupvä ollaan mun äidin luona ja tapaninpvä vietetään miehen vanhempien ja sukulaisten luona.

Joulupöytään kuuluu aattona: Kinkku (2 sinappia, itsetehty ja ostettu), kalkkuna, savustettua poroa, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, imelletty perunalaatikko eli tuuvinki, rosolli, sienisalaatti, erilaisia sillejä ja graavilohta, karjalanpaistia, joululimppua sekä leivin uunissa itse tehtyä tummaalimppua.

Jälkkäriksi uuniriisipuuroa ja luumukiisseliä, joulutorttuja ja joulupipareita kera erilaisten juustojen..

Juomina yleisesti olut, viini, vesi, maito ja kotikalja.

Aika perinteistä meilläkin, ilman erilaisuuksia :/

Vierailija
20/24 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan eka vastais noihin gallupeihin eli oon 22 ja täytän 23 pariviikkoo ennen lasettua aikaa.

Ja pakko sanoo nyt tulevasta joulusta etten todellakaan tiedä mitä tuleman pitää, ennen on ollut et oon AINA ollut jouluaatto illan vanhempien luona, voinu käydä kyllä entisen miehen vanhempien luona paivällä puurolla mut muuten aina ollu siellä. Yks mikä vaikuttaa siihen et kaikki muut sukulaiset on aina asunut 600km päässä. Noh nyt vanhemmat lähtee jouluks pohjosiin joten täytyy kaiketi ruveta väsään nykyisen miehen kans omia perinteitä... vaik niitä kuulostaa olevan heijän perhees kyl joitain jo valmiiks mist ei luovuta et saa nyt nähä...

Oma napa: Tänään oli toinen neuvola käynti ja kuunneltii niitä sydän ääniä!!! Voi että!!!! Ite ehti jo ajatella kaikkee ku se th selitti kauheesti ettei saa pettyä jos ei kuulu ja ne äänet voi tulla istukasta tai napanuoran heilahtelusta mut mitään näitä ei kuulu jos sydän ei lyö. Ja vitsi mikä höyryveturi lähti liikkeelle ihan heti ku se laitto sen vehkeen mahalle...IHANAA!!!! =D Hassua on kans et kaikki muut vaa-at on näyttänyt et painoo olis tullu pari kiloo mut neuvolas näytti et ois tippunut 300g! ei kyllä mua haittaa yhtään.

Olin niin innoissani aamulla noista sydän äänistä että lähin heti ostoksille ja osin kaikki joululahjat kerralla ja nyt täytyy alkaa kirjottaa joulukortteja!! Iloista loppu viikkoa!

odottavaparturi ja Mutteri 11+3