**Elokuisten maanantai**
Kommentit (13)
Taas pääsee pinoutumaan, eilen kotiuduimme reissustamme. Torstai-iltana lähdettiin miehen tultua töistä kohti Helsinkiä, ajomatka ei juurikaan ollut neitokaisen makuun, mutta selvittiin siitä kuitenkin. Perjantaina aamusta lähti laiva Tallinnaan ja siellä meni mukavasti, sekä laivamatkat että yö hotellissa. Ravintolareissukin onnistui kivasti, saimme sen verran rauhallisen paikan, että pystyin tytön syöttämään välillä. Raskas reissu oli sekä itselle, että pienelle, toissa yönä nukkui pitkästä aikaa yli 6 tuntia putkeen ja päivätkin menivät unten mailla. Viime yönä taas palattiin tähän normaaliin kotioloissa ja tyttö heräsi pari kertaa yöllä ja kolmas tankkaus oli tuossa seitsemän maissa.
Laivalla takaisin tullessa suurin osa mammoista ja mummoista ihasteli tyttöä, mutta saatiinhan toki paheksuviakin katseita, kun imetin tyttöä. Eikä tissistä kyllä näkynyt vilaustakaan, tiedä sitten mikä oli senkin naisen ongelma.
Joulu tosiaan tekee tuloaan kovaa vauhtia, tänään ajattelin lähteä tytön kanssa jouluostoksille iltapäivällä, saa nähdä kuinka jaksaa sitten ajatus vielä siinä vaiheessa kiinnostaa, kun lähteä pitäisi, viikonloppuna tuli oltua sen verran jalkojen päällä, että istuminen ja vaakataso ovat aika houkuttelevia asentoja tällä hetkellä.
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Mulla kurkkukipeä ja yskä noin viikon jo ollu ja vieläkään ei oo flunssa iskeny, kyllä tässä nyt odotellaan. Yskimisen takia on PAKKO nukkuu pojan kanssa eri huoneessa muuten se herää vähän väliä. No niinpä se oli muutenki heränny, mies oli 8 kertaa heränny laittaan tuttia ja oli raukka ihan rätti kun lähti äsken töihin. Muutenkin hoitanu nyt kamalasti et saisin tän taudin pois... Mitähän sille keksisin?
Pojan masuvaivat ovat helpottaneet tuon NANin myötä, luojan kiitos, on pääosin aurinkoinen oma itsensä. Mutta syö kyllä edelleen aika vähän, määrät on n. 700-850 ml/päivä, yksi päivä yli litran. Ja noistakin osa on vähän " pakkosyöttöä" eli päivällä lopettaa syömisen monesti jo n. 70-80 ml jälkeen, sit monesti saa hiukan huijattua lisää esim kävelemällä ympäri kämppää. Onko muilla syöminen näin hankalaa? Tissin kanssahan oli mutta nyt on siis pullonkin. En tiedä mikä on kun ruoka ei kauheasti aina maistus, yöllä syö paremmin.
Siinä muuten onkin yksi ongelma, poika haluisi syödä ja saakin syödä aika tarkkaan 4h välein läpi vuorokauden!! Eli yöllä ei ole yhtään sellaista pitempää putkea, vaan ihan koko ajan on suunnilleen sama väli. Ja meillä kun on sitte ihan turha tarjota maitoa useamminkaan esim. illalla, poika hermostuu heti kun väärään aikaan tarjotaan. Niin olishan se mukavaa, ettei oisi kuin vaikka 1 yösyöttö, onkohan kellään mitään kikkaa? Mutta en haluisi vähentää tai rajoittaa pojan syömisiä kun syö aika huonosti kuitenkin ja yöllä sitten paremmin kun ei ole muita virikkeitä.
Mulla on ekaa kertaa elämässä joulustressi! Kaikki on tekemättä ja ostamatta, tosin muiden kanssa ei nyt ostella kuin miehelle pitäisi keksiä jotain. Pojalle on tietty vaikka mitä jo :) Onko ideoita miehelle? Haluisin jonkun rentoutumisreissun jonnekin, kertokaapa paikkoja. Joskus keväällä, pojallakin olisi hoitaja silloin. Mutta kun tuo rahapuoli on tiukka nyt. Tässä vähän alkaa stressaamaan kun ei mitään keksi, mutta oisi ihana hoitaa parisuhdetta, syödä ja nukkua hyvin...
Muutenkin on alkanu hiukan masentaa. Tiedän että tää on ohimenevää, mutta mä olen vain ollut, en liiku (mikä on mulle aina se henkireikä), en oo käyny ees ulkona juuri lainkaan, en siis ees vaunulenkillä, enkä muutenkaan saa mitään tehtyä. ja tämä flunssa on tehnyt tuloaan jo viikon! Ja taas jää menot väliin kun en halua mennä tartuttaan muita ja ääni pihisee. HUOH! Lisäks oon alkanu mussuttaan kaikkea koko ajn ja musta on tullu aika possu. Eli olo on ollu aika p...a. Kyllä tiän että tämä ei oo mitään varsinaista masennusta, mulle vaan ei sovi tämmöinen 4n seinän sisällä olo mutta pitäs kai parantua ensin...ja sitten tuo lahjan miettimisstressi. Minkäs teet!
Anyway, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Eiköhän tämä taas tästä...
BABY ja BABY joka lähentelee jo 4,5 kk!!!
Kakkaisia juttuja heti alkuun... :) Meillä huoli hiukan helpotti kun poika lauantaina vihdoinkin kakkasi. Edellinen kerta oli ollut 14 pv aikaisemmin! Kaiken maailman konsteja oli jo kokeiltu; veden juottaminen, jalkojen jumppaaminen masun päällä, lämmin kylpy, Levolac ja kuumemittari pyllyyn. Lopulta aloimme antaa mallasuutetta, en sitten tiedä, auttoiko se, koska kakka tuli lopulta 3 pv sen aloittamisen jälkeen. Nyt sitten jännitetään, koska seuraavan kerran tulee.... Ei masu poikaa näyttänyt yhtään vaivaavan, mutta onhan se aika hurjaa, jos ei kahteen viikkoon tule kaki! Meillä oli sopivasti vielä vieraita glögillä, kun poika tursautti. Haisi meinaan sen verran, että meinasi taju mennä! Mies lähti pika-pikaa pylyn pesuun ja minä naama punaisena availin ikkunoita. Vieraiden lähdettyä tuuletimme hulluna, kun omakin olo helpottui. :)
Yöt ovat meillä yhtä ramppaamista pinnasängyllä edelleen. Noin 45min-1h välein alkaa kitinä ja täytyy käydä heijaamassa pyllyä ja tuikkaamassa tutti takaisin suuhun. Sen jälkeen on välillä vaikea nukahtaa, kun odottaa vain, että koska piipitys taas alkaa. Nyt onneksi yölliset huutoraivarit ovat (ainakin toistaiseksi....) taakse jäänyttä elämää ja poika rauhoittuu tutilla ja pienellä pepun paijauksella. Alkaa olla vain sellainen zombie-olo, että oikein odotan, kun poika täyttää 6kk ja pidämme saman tien unikoulun. Saas nähdä, olenko yhtä pontevana asian kanssa sitten, kun se vihdoin on ajankohtainen...
Joku kyseli vauvan " kuumaverisyydestä" . Meillä on täällä myös yksi. Esim. imetyksen jälkeen usein pojan koko pää on ihan hikinen ja litimärkä. Poju nukkuu unipussissa ja se on aika paksu, joten yöasuna on nykyään vain lyhythihainen body, sillä pitkähihaisen ja -lahkeisen yöpuvun kanssa unipussista löytyi joskus aamuisin varsinainen märkä rätti! :)
Tänään lähdemme kaupungille ihmettelemään ihmisiä ja kaffelle, kun on noin ihana ilmakin!
meillä poika kipeenä, nyt alkaa 5pvä. siis viime torstaina alko yskiin ja räkä valuun, viimeyö oli pahin. tuntu et ukkeli ei millään saa henkee ja heräili koko ajan. kamala yskä. reppana kuitenkin on aivan mielettömän aurinkoinen päivisin. Miten voisin auttaa? höyryt, supot ja keittikset käytössä, sängyn pääty koholla....säälittää pieni.
Ja isokin säälittää, isi siis. Töihin kun on mentävä vaikka kuinka väsyttäs. Ja toiseen huoneeseen ei halua mennä kun haluaa olla kipeän pojan lähellä ( suloista).
Kohta joulu, me lennetään pojan kanssa ens tiistaina Ouluun mun vanhempien luo.Isi ajaa pe sit perästä. Ollaan siellä, itsekään en ole siellä joulua moneen vuoteen viettänyt. Odotan nyt kuin pahinkin vekara=).
Nyt taas kuuluu käskevänpi ääni....kirkuu ja komentaa väliin oikein tosissaan, sitten nauraa ääneen. Leikkii tosi paljon ja muutenkin viihtyy lattialla. Viel ei ole mahallee mennyt, kovasti yrittää ja sekin kiukuttaa kun ei pääse.
Keskiviikkona 4kk nla.
Alkavaa viikkoa kaikille
Minnele ja Joona 4kk 4pvä
Normaali yö takana, siis noin kolme syöttöä ja aamulla viereen puoli kuuden aikaan ja puoli kahdeksalta heräsi. Itse jouduin heräämään seitsemältä kun pitää nuo koululaiset hoidella.
Edelleen tapellaan peukun kanssa. Enni kun on sitä mieltä, että peukku on paras tutti =) Selälleen käännytään joskus, vatsalleen ei vielä. Yritystä kyllä on, joten pian sekin varmaan sujuu. Perjantaina alkoi yskä ja nuha taas, mutta ei ole pahentunut. Itse asiassa tänä aamuna ei ollut nenässä isoa kökköä niinkuin viikonloppuna. Jos nyt menis nopeasti ohi.
Tänään 5-vuotiaan kerho, muuten kotipäivää ja kotihommia. Huomenna sitten kaupunkiin hakemaan keittiön jouluverhot ompelusta ja ehkä nuorempaa kummipoikaa hakemaan päiväkylään. Pitää kyllä tänään siivota keittiö. Vanhin poika pesi eilen vessan ja sai siitä hyvästä tehdä popcornia (ihan kattilassa). Pyykkihuolto on helpottanut kuivausrummun myötä, mutta onhan siinäkin aina tekemistä.
Siispä hommiin, mutta ensin kahvia ja muffinsia kun on jo tänään jumpattukin =)
Kukka ja Enni
MA; tervetuloa samaan " aikuisen naisten" kerhoon, kokemusta minulla kohta jo 2 viikkoa:)
Meillä Iina on nyt sitten kokojana masullaan, ensin pyörähtää selältä masulleen sitten takas selälleen ja takas masulleen, on varmaan vaikea päättää kummin päin haluaa olla!!!
Pari päivää on mennyt kunnon tissiraivareita saaden, ja toissa yönä neiti heräs 01.05 ja nukahti sitten vasta 03.45 uudestaan, oikeastaan huusi suoraan huutoa koko hereillä olo ajan, syy tuntematon...
Mutta nyt aamu hommiin kun meidän perheen tytöt heräs just, siis 5v ja Iina pian 4kk:)
Marraspallo
Meillä ne samat systeemit jatkuu... Poika ei mitään pitkiä aikoja yksikseen viihdy mutta ryömimisen salat on oppittu ja kovaa vauhtia mennään.
Nyt on muutama yö mennyt paremmin kun ollaan jälleen maidottomalla ruokavaliolla, tarkoittaa siis että erikoiskorvike on käytössä. Vaikka aikaisemmin ei altistuksessa mitään reaktiota tullutkaan. Nyt seuraavaksi tehdään altistus lääkärin vastaanotolla ja samalla tehdään pricit. Että voi kili!!!!!
BABYlle tosta syömisestä että meidän poika ei myöskään syö 800ml enempää vuorokaudessa ja siihen on tyytyminen. Meille lääkäri sanoi että vähintään 7dl pitää mennä kun poika painaa lähes sen 7kg. Eli karkeasti arvioiden sen verran desejä kun kiloja jos vauva ei muuta ruokaa saa. Mutta vuorokaudessa ei saisi alittaa 6dl rajaa,on kuulemma kuivumisen vaara. Meillä kun syödään tuota Almironia, sen maku on järkyttävä niin kyllä aikaa meni ennekuin poika sitä suostui syömään. Mutta nyt menee ihan hyvin.
Puklaus/oksentaminen vaan jatkuu ja kolmas korvatulehdus on juuri päällä (edellisestä aikaa kaksi viikkoa). Kiinteät ei kovin hyvin uppoa eikä meillä tuohon puklaukseen ole ollut mitään apua niistäkään. Ja tosiaan allergisia oireita tuli ainakin maissista,porkkanasta ja kukkakaalista. Ja niin siitä maidosta sitten ehkä. Meidän poikanen taitaa olla ainoa jolla allergiaoireita....?
Nyt ollaan siirrytty kokonaan Tutteliin, kun poika tuntui saavan oireita tissimaidosta (ihottumaa, pukluja yms.). La aamuna imetin viimeisen kerran, sitä ennen muutama päivä mentiin 2 yöimetyksellä. Tuttelia poika on saanut jo muutaman viikon ajan (3 dl alkaen pikkuhiljaa lisäten). En vaan osaa sanoa onko tuo Tuttelikaan paras mahdollinen tuolle meiän pojalle. Ehkä mun maitoni vielä vaikuttaa, mutta poika on taas alkanut kakkaamaan ihan vähän väliä (ei siis ole ainakaan ummetus ongelmana tällä päin... :) ). Yölläkin kakkaa 2-3 kertaa, vaikka oli jo pitkään kakkaamatta öisin. Ja sitten tietysti peppu punoittaa ja muualtakin iho kuiva, eniten naamasta... Tiiä näistä nyt sitten...
Ja maitomäärätkin ovat meillä melko suuria. Poika juo ainakin yli litran ehkä joskus jopa 1,2 l/pv. Ehkäpä siksi painoakin on kertynyt jo 8,3 kg :)
Kiinteitä olisi tarkoitus aloitella lähiaikoina. Tosin haluaisin saada pojan ihon ja suolentoiminnan kuntoon ennen sitä, että osaisi sitten erottaa mahd. kiinteiden aiheuttamat allergiaoireet.
Muuten meillä menee ihan kivasti. Kääntymään ei ole ollut vielä kiirettä, mutta kädet ja jalat vispaa kyllä kovasti ja lelut pysyy jonkin aikaa kädessäkin. Lyhyitä hetkiä poika viihtyy myös itsekseen, parhaiten kuitenkin kun saa jutella jonkun kanssa. Ääntä sitten riittääkin ja asiaa on paljon :)
Baby:
Pojan masuvaivat ovat helpottaneet tuon NANin myötä, luojan kiitos, on pääosin aurinkoinen oma itsensä. Mutta syö kyllä edelleen aika vähän, määrät on n. 700-850 ml/päivä, yksi päivä yli litran. Ja noistakin osa on vähän " pakkosyöttöä" eli päivällä lopettaa syömisen monesti jo n. 70-80 ml jälkeen, sit monesti saa hiukan huijattua lisää esim kävelemällä ympäri kämppää. Onko muilla syöminen näin hankalaa? Tissin kanssahan oli mutta nyt on siis pullonkin. En tiedä mikä on kun ruoka ei kauheasti aina maistus, yöllä syö paremmin.Siinä muuten onkin yksi ongelma, poika haluisi syödä ja saakin syödä aika tarkkaan 4h välein läpi vuorokauden!! Eli yöllä ei ole yhtään sellaista pitempää putkea, vaan ihan koko ajan on suunnilleen sama väli. Ja meillä kun on sitte ihan turha tarjota maitoa useamminkaan esim. illalla, poika hermostuu heti kun väärään aikaan tarjotaan. Niin olishan se mukavaa, ettei oisi kuin vaikka 1 yösyöttö, onkohan kellään mitään kikkaa? Mutta en haluisi vähentää tai rajoittaa pojan syömisiä kun syö aika huonosti kuitenkin ja yöllä sitten paremmin kun ei ole muita virikkeitä.
Mulla on ekaa kertaa elämässä joulustressi! Kaikki on tekemättä ja ostamatta, tosin muiden kanssa ei nyt ostella kuin miehelle pitäisi keksiä jotain. Pojalle on tietty vaikka mitä jo :) Onko ideoita miehelle? Haluisin jonkun rentoutumisreissun jonnekin, kertokaapa paikkoja. Joskus keväällä, pojallakin olisi hoitaja silloin. Mutta kun tuo rahapuoli on tiukka nyt. Tässä vähän alkaa stressaamaan kun ei mitään keksi, mutta oisi ihana hoitaa parisuhdetta, syödä ja nukkua hyvin...
Muutenkin on alkanu hiukan masentaa. Tiedän että tää on ohimenevää, mutta mä olen vain ollut, en liiku (mikä on mulle aina se henkireikä), en oo käyny ees ulkona juuri lainkaan, en siis ees vaunulenkillä, enkä muutenkaan saa mitään tehtyä. ja tämä flunssa on tehnyt tuloaan jo viikon! Ja taas jää menot väliin kun en halua mennä tartuttaan muita ja ääni pihisee. HUOH! Lisäks oon alkanu mussuttaan kaikkea koko ajn ja musta on tullu aika possu. Eli olo on ollu aika p...a. Kyllä tiän että tämä ei oo mitään varsinaista masennusta, mulle vaan ei sovi tämmöinen 4n seinän sisällä olo mutta pitäs kai parantua ensin...ja sitten tuo lahjan miettimisstressi. Minkäs teet!
Anyway, mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Eiköhän tämä taas tästä...
BABY ja BABY joka lähentelee jo 4,5 kk!!!
Moi,
Huomasin sun painiskelevan täsmälleen samojen ongelmien kanssa kuin itsekin. Meillä eilen 4,5kk täyttänyt poika syö edelleen n. 3 tunnin välein läpi vuorokauden. NANia menee vaihtelevasti n.800-1000ml/vrk. Neuvolasta kehotettiin antamaan soseita, joita on syöty nyt kuukauden verran. Tosin hyvin vähän, pojan masu ei kestä vielä suurempia annoksia. Jatkuvat yöheräämiset alkaa väsyttää todella paljon. Joskus kerta-annokset ovat todella pieniä, 60-70ml, joten ei ihme, että muutaman tunnin kuluttua on taas nälkä. Jos yritän tankata maitoa illalla vähän useammin, huuto ja hermostuminen on hirveää! Kaveri ei suostu syömään, ellei ole nälkäinen.
Sitten kun itse on väsynyt päivisin, ei jaksa tehdä mitään suuren suuria asioita. Joululahjat ostamatta, siivoukset tekemättä..
Mitä mä jaksan tehdä, on mussuttaa makeaa ja liikkumisen vähyyden vuoksi kaikki syöty näyttää jäävän vyötäröön.
Tsemppiä sulle, tää vaihe on ohimenevää, uskotaan niin.. joulusta ei kannata stressata liikaa. Onhan sullakin ihana vauva, nauti hänestä.
Anna
MKE77: Kiitos. Meidän poika on vasta 6kg joten kaipa hän tarpeeksi syö kun 700-850 ml päivä.
LIPI: Meille ei Tutteli sopinut ollenkaan, hirveät ilmavaivat, huudot ja vihreät kakat. NANin vaihto on rauhoittanu tilanteen.
ANNA: Kiitos. Juu meillä tuo tuputtaminen saa kans aikaan vain kauheen huudon. Äsken söi desin ja sit yritin hiukan lisää = hirvee raivari. Pakko siis vain tyytyä siihen että poika ei enempää tartte!! Että ihan samanlaisia tuntuu olevan pulloraivarit kuin tissiraivaritkin! Todella toivotaan että tää on ohimenevää!!
Just joo, neuvolassa käytiin. Pojan paino on nyt sitten noussu 12ssa päivässä 130g ja pituutta 0,5 cm. Ja pelkkää korviketta siis syödään. ARVAA KADUNKO TAAS ETTÄ VOI MIKSI MIKSI PITI USKOA NEUVOLATÄTEJÄ JA ALOITTAA LISÄMAIDON ANTO sillä IHAN SAMALLA TAVALLA KASVOI MYÖS RINTAMAIDOLLA!!!! Että poika syö sen minkä syö ja on kovin pieni! Imetys oisi nähtävästi riittänyt, hyvä olla jälkiviisas mutta kyllä kaduttaa taas. No eivät ollu huolissaan mutta suosittelivat aloittaa soseet.
Mitkä on kiinteistä vähiten masuvaivoja aiheuttavia? Me kokeiltiin joskus maissia ja se tuntui sopivan joten taidan ostaa sitä. Onko kukaan kokeillut bataattia? Mä en haluis tuolle masupipiselle ainakaan enää niitä lisää.
Nyt nukkuu pihalla vaunuissa, yhtä hullunmyllyä koko päivä ja poika itkenyt yliväsyä kun nukahti päikkäreille 2h myöhemmin kuin yleensä, neuvolassa huuto oli jo hirvittävää. Mitenkähän sitte ens yö? Ikenet on kulemma turvoksissa alhaalta ja ylhäältä ja kulmahampaat kuultaa, saas nähä milloin tulee hampaita..
Baby ja poitsu
Meillä mennään eteenpäin vielä pääsääntöisesti tissillä, mutta on kokeiltu vellejä ja kiinteitä, mutta neiti ei oikein ole innoissan asiasta tai uusista makuista.
Nyt on kaksi päivää mennyt eteenpäin huutamalla, huutaa siis naama punasena ihan kokoajan, rupeaa pikkuhiljaa olemaan keinot vähissä:( Itse olen tämän päivän aikana kallistunut korvatulehduksen puolelle, haroo kokoajan korvaansa, ja tietysti tästä kaupungistä ei löydy vapaata lääkäri aikaa tälle päivälle tai huomiselle!!! No onnkeis soittivat yksityiseltä äsken että yksi peruutus tullut tälle illalle joten me mennään tarkistaa korvat sinne!!!
Mutta nyt iltapäivä kahville ennen lääkäriä, palataan kertomaan mikäs oli tuomio, oliko korvat ok vai onko kiukku ihan muuta...
Marraspallo ja Iina joka huutaa:(
Täälläpä on moni 30-kymppinen, aikuisen naisen ikä siis! (Vaikka 20-kymppisenä piti 30-kymppisiä vanhoina täteinä...)
Kauhee tuuli tänään ollut ja tosi liukasta! Ulkona ei olla käyty kun vain posti hakemassa ja Ava tietty nukku ulkona. Kohta pitäs lähtee isosiskoa viemään uimakouluun.
Maisa1: Tuskailit vauvan vatsan toimimisesta, meillä sama juttu. Pisimmät tauot on ollu 9 päivää. Viimeeks on neidin vatsa toiminut viime keskiviikkona. Ei se haittaa neitiä, kun vaan edellisen päivän saattaa vähän nitistä. Siitä tietää että huomenna tulee.. Neuvola neuvo antamaan vaan 1-2 tl luumua tai mallasuutetta, mut en oo vielä antanu. Ostin apteekista niitä Rela-tippoja ja kokeilin niitä. Viikon verran ollan annettu niitä, mut ei oo tehoa.. Tuntuu vaan niin hurjalta antaa ekana kiinteenä luumua!
Meillä ei oo hikoilu ongelmana, päinvastoin. Öisin neiti potkii peiton pois ja herää kun on kylmä. Nukahtaa heti kun saa peiton päälle. Pitäs ettiä jostain sellanen unipussi. Muistaakseni näin sellasen Lindexillä..
Neiti syö nyrkkiä niin, että välillä itkee kun sattuu. Yritän tarjota tuttia tilalle, mut nyrkki on parempi.
Nyt pitää mennä...
Mukavaa maanantai-iltaa!
p.s. sekoilin eilen kirjotuksissa, isosiskon nimi (Ina) lausutaan kahdella I:llä eikä A:lla...
Elokuunvauva: Kiitos, kiitos!!! Olo ei muuten tunnu pätkääkään " kolmikymppiseltä" . Mitenhän se aika näin rientääkin, tuntuu kuin olisi vielä teini ;)))
Huomenna olis 4kk neuvola+lääkäri, vaikka ikää onkin jo 4,5kk.
Näyttää, että tyttö kasvaa älytöntä kyytiä omissakin silmissä, ei tunnu enää yhtään " vauvalta" . Oltiin la joulujuhlissa ja siellä tietysti kaikki naispuoliset pörräsivät meidän Netan kimpussa kuin kärpäset, ihastelemassa pitkätukkaista vauvaamme...Tuntuu niin hassulta, kun joku puhuu " vauvasta" , itsestä tyttö näyttää jo niin isolta, ettei tahdo millään muistaa, että on todellakin vielä aika pieni. ( Tulipa taas tökeröä suomen kieltä!!)
Onkohan muiden vauvat kovia hikoilemaan? Meillä jatkuvasti pää märkänä, vaikkei vaatetta niin hirveesti olekaan (sisällä yleensä body+sukkikset/ potkarit. Ulkoillessa sitten toppapuku+tumput+myssy noiden em.päällä ja aina hiestä märkänä)
Öisin ollut yöpuku ja pikkusukat. Muutamana yönä ollut pakko ottaa sukat pois, varpaista näyttää savu nousevan, kun käy niin kuumana ;))
Tullut kaiketi siskoonsa, joka nukkuu kesät talvet pelkät pikkuhousut jalassa (ja silti selkä likomärkänä) äidin kärvistellessä pyjama päällä, pörrösukat jalassa paksun peiton alla, nenänpää jäässä (joululahja toiveeni mieheltä; nenänlämmitin, Hih. Mulla nokka kuin koiralla, aina kylmänä)
Olen muuten huomannut, että itsellä koko päivän paljon virkumpi olo, jos malttaa nousta ylös, kun mies aamulla lähtee töihin, eikä jää tuonne sänkyyn makaamaan aamupäivään asti tytön kanssa. Mulla menee päivä pilalle väsymyksen takia, jos nukun liikaa. Ongelma se on tämäkin.
Ajatelkaa, enää vajaa pari viikkoa jouluun!!! Päivänjatkoja kaikille!