Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syksyn ' 05 Vasta-alkajat~vko50

11.12.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darksalmon]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darkseagreen]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darksalmon]Annu-71

Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.

2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .

Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Birbebek

ikää 28, isännällä 29

takana cornuraskaus 03/05.

Yritystä toukokuusta 04.

Naistenklinikalla aloitettiin tutkimukset nyt lokakuussa

odotellaan tätiä kylään että pääsee tilaa ajan hssg:n.[/color]

[color=darksalmon]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darkseagreen]chocolate_dream

Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.

Mies on 22 ja minä 24.

Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(

Meillä vika löytyi miehestä!

ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]

[color=darksalmon]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darkseagreen]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darksalmon]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]Inka76

molemmat ollaan 29

esikoista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän jo elokuusta 04 alkaen.

Perustutkimukset meneillään, verikokeissa olen käynyt ja simpat viety analysoitavaksi[/color]

[color=darkseagreen]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darksalmon]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darkseagreen]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darksalmon]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darkseagreen]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darksalmon]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darkseagreen]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darksalmon]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darkseagreen]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darksalmon]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darkseagreen]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=darksalmon]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darkseagreen]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darksalmon]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darkseagreen]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darksalmon]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darksalmon]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darkseagreen]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darksalmon]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]

[color=darkseagreen]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darksalmon]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darkseagreen]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darksalmon]SanniAnniina

Minä ja mieheni 29v.

pääkaupunkiseudulta ollaan.

Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:

niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja

toinen Clomikin takana.[/color]

[color=darkseagreen]Sarimari

Olen 31 vuotias, (vm -74) mieheni 32.

Lasta ollaan yritetty kesästä 2004 eli noin 1,5 vuotta.

Tähän mennessä ei ole tullut plussan plussaa.

Ollaan lapsettomuustutkimuksissa, mutta lopullisia tuloksia ei olla vielä saatu.

Ilmeisesti kuitenkaan miehessä ei ole vikaa, sillä spermatesti oli erinomainen.[/color]

[color=darksalmon]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darksalmon]tirppa71

Minä 34v ja mies 32v.

Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,

tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.

Punktio ajoittuu viikolle 47.

Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]

[color=darkseagreen]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darksalmon]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]

[color=darkseagreen]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darksalmon]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darksalmon]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=darkolivegreen]*******************************************************[/color]

[color=darklateblue][size=2]Päivitykset:[/size]

- ViiviWagnerin plussa

- uutena Sarimari

- MollyJiin keskenmeno[/color]

[color=darkolivegreen]*******************************************************[/color]

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu töissä aika kiireinen ja väsyttävä viikko... En oo oikeen jaksanu mitään. Siks oon tännekin päässy lukemaan ja vastailemaan harvakseltaan.

Ekana LeiMulle tervetuloa joukkoon! Toivottavasti se kysta olis poistunu ja pikku kakkonen pääsis alulle ilman sen kummempia hoitoja ym.!! =)

viivi99: mun ukkeli anto kans oman näytteensä paikan päällä väestöliitossa.. jotenki kaikista helpoin ja varmin niin. =) Ja kun oli sen 3 päivää " paastonnu" , ni se oli nopeesti hoidettu... Oli jopa reppana pitäny välillä taukojakin, ettei labraneidit olis aatellu mitään ku niin nopee olis ollu. =)))))

tuittu78: dbdbdbdbd, että munikset kasvaa ja irtoo ja HEDELMÖITTYY ennen kaikkea!!!! Sun uutiset kuulosti kyllä positiivisilta.... että on alkanu clomit toimia ja on hyviä munarakkuloita " tyrkyllä" . =)

Möröm: Voi jee... ONNEA loppukiertoon ihan hirveesti.... toivottavasti pas on onnistunu ja plussaat!!

Varjokas: Voimia koiranpennun kanssa! Sen kanssa voi helpostikin olla yhtä rankkaa kun vauvankin kanssa.

LeiaK: Jaksamista odotteluun! =) Odottavan aika on pitkä... myös labratuloksien suhteen.

Lilli78: Täältä on kaks inssiläistä plussannu ja niilläkin tuntu olevan huonot fiilikset onnistumisen suhteen... mutta plussasivat silti!! Toivon todella, että teilläkin onnistu ja plussaatte.

Klovni75: Jaksamista piinailuun! bdbd, että plussa tulee! Älä annan progesteroni tuloksen masentaa. Mulla on kp 29, eilen testasin negan... hitto... menis ÄKKIÄ päivät eteenpäin ja tulis se plussa. =) Ei millään malttais odottaa.

Rizzu: TOIVOTAAN, että tärppää jo tältä kierrolta ja ei tartteis ryhtyä piikittely puuhiin!!! Hyvä kun lähtee asiat rullamaan eteenpäin ja mahkut omaan vauvaan kasvaa! =0)

tituliini0: tervetuloa joukkoon!

(mulla on sellanen pötsi, että monet kysyy, että oonko raskaana.. heh. kiva selitellä, että en oo... on vaan muuten kertyny tollanen pötsykkä. Oon muuten ihan norm.kroppanen. =)) ->

).) mulla on siis kp 29. Alavatsakipuilut on jatkunu koko ajan. Erityisesti oik.puolelta aina siitä samasta kohtaa on aina välillä kipee. =( Samasta kohtaa on alavatsa kipee oviksen aikoihin. Valkovuotookaan ei enää tuu niinku aikasemmin tällä kierrolla. Pelkään, että alkaa menkat! Mä en kestäis. =( Olispa tosi kiva joululahja... rättipäivät! Voi vee... Mä niiiin haluisin vauvan tai oikeestaan lapsen, mut siis vauvahan se on aluksi. =0) Olis niin ihanaa. *huokaa syvään*

Mä en jaksa jos alkaa menkat. =( Miks ei KERRANKIN vois tulla 2 viivaa??? Perseestä.

Joulutunnelmaa kaikille vasta-alkajille ja erityisesti piinaileville! =)

Vierailija
42/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan kirjoitellut, mutta lukemassa olen käynyt senkin edestä. Ilolla olen pannut merkille positiivisen vireen, joka vasta-alkajissa tällä hetkellä on vallalla. Ja erityisen suuri onnitteluhalaus Q:lle, nauttikaa täysillä, sillä olette onnenne ansainneet!

Minäkään en muista, ketkä kaikki piinailevat, mutta toivotan kaikille heille tsemppiä ja plussatuulia! Olis hyvä saada pinoa lyhyemmäksi. Toisaalta, uusille pinoutujille tervetulotoivotukset ja ehkä vähän -voivotuksetkin, ei täällä kukaan ole mielellään. Vaikka kivaa porukkaa täällä on, ja mielestäni olen saanut kaipaamaani henkistä tukea tästä pinosta.

MollyJiille pahoittelut keskenmenosta. Ymmärrän sen tuskan, sillä itse olen kans saman kerran kokenut. Ja tässä pinossa kun ollaan, niin tiedämme, että uusi raskaus ei ala niin vain. Toivottavasti pääset kuitenkin asian " yli" ja uusi tärppikin tulisi!

Mulla on ollut aika vaikea viikko. Piinailin ekaa kertaa elämässäni oikein tosissaan, koska oli vaikka mitä normaalista poikkeavia oireita, mutta niin vaan menkat alkoi tiistaina. Olen itkenyt ja huutanut pahaa oloani, alkaa niin väsyttää ainaiset pettymykset. Ura-asiatkin on mielessä, sillä haluaisin vaihtaa työtä, mutta tällä hetkellä en ole valmis mihinkään sellaiseen, sillä haluaisin vain ne kaksi viivaa testiin ja aikanaan terveen vauvan...tuntuu, kuin elämä olis umpikujassa tän vauva-asian takia. Ja samalla olen joutunut pitkin viikkoa moniin eri tilanteisiin, joissa on ollut vauvoja tai raskaana olevia naisia. En haluaisi olla kateellinen, mutta silti toivoisin voivani päästää itseni pikkuisen helpommalla.

Nyt alkaa ehkä jo helpottaa ja odotan joulua innolla. Ensi viikolla mennään lääkäriin sopimaan hoitojen aloittamisesta - esitutkimuksethan meillä on jo takanapäin. Kerron sitten, mitä meille tehdään ja missä vaiheessa, toivottavasti mahd. pian kuitenkin. Lämminta joulunodotusta kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM1974: Tsemppihaleja! Kurjaa, että menkat alko eikä vieläkään onnistanut. Osaan hyvin kuvitella miltä susta tuntuu... ja toi työkuviokin kuulostaa kovin tutulta. Mut kiva, että teillä on jo ens viikolle aika lääkäriin, niin pääsette sit taas vähän eteen päin hoidoissa ym. Jaksamisia!!

).( Aamulla taas testailin, kp 30 ja negahan se oli. Viddu! Mä luovutan. Ei kai auta ku alkaa henkisesti valmistautuu kuukautisiin. =( Ihan perseestä tämmönen.

Burde

Vierailija
44/64 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Hali burdelle, tuon negan testaaminen on kyllä rasittavaa... Toivotan uutta intoa uuteen kiertoon, kunhan menkat ekaks alkaa ja loppuu... Toivoa sitä vaan jostain aina löytyy!

Mulla on menossa pp4, menkkatuntemuksia kokoajan, oon ihan kummissani. Ei kai ne nyt ihan vielä ala! Oon pähkäilly asian niin että kun inssissä " ronklattiin" tota kohdunsuuta, niin se on sitte se, joka sielä jomottaa :) En kyllä yhtään tiiä. Onko muilla ollu inssistä lähtien kipuja, ihan mietoja, mut menkkakipuja muistuttavia?

Väsään täällä just joulutunnelmaa, kun työkaverit on illalla tulossa meille viettään pikkujouluja! Pitäis tässä vielä tortut leipoo ja jotain muutaki! Baariin en viitsi lähtee, sinne tupakan savuun... enkä taida myöskään uskaltaa alkoholia nauttia, nyt kun viimein on inssi tehty, niin en halua pilata omaa mielenrauhaa juomisella.

Mies kysy jo toissapäivänä, että miltäs siellä masussa tuntuu? Ihmetteli kun ei oo vielä tuntemuksia... :) Ja kun maha kurnahteli niin se tuumas että nyt se vauva siellä röyhtäilee! :) On se niin hassu ukko!

Ois mahtavaa jos ois semmonen testi, jolla näkis heti oviksen jälkeen, että yritetäänkö siellä kohdussa ees hedelmöittyä! Nää piinaviikot on niin kamalia! Ja samalla toisaalta tää on niin kivaa aikaa,kun saa edes hetken kuvitella olevansa raskaana!

Hitsit, munhan piti harjata tuo koiruus juhlakuntoon. Se on yks takkukasa koko otus! Onko muilla pitkäkarvasia koiria, kuinka innokkaasti ja usein harjaatte niitä? Mää oon aika laiska, loppujen lopuks usein hermostun ja leikkaan koko turkin lyhyeks, kun ei mikään näyttelykoira oo... Mutta nyt en viitsi leikata, kun on ulkona muutenkin aikas kylmä. Mites Varjokkaan pikkukoira?

Eipä muuta, mukavaa viikonloppua, kirjottelen taas jossain vaiheessa!

Vierailija
45/64 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vihdoin se päivä, kun saatiin se kauan kaivattu aika tyksiin. 25.1 on sitten meillä se eka käynti. Pitkä aika, mutta jo se, että tiedän, koska päivä on, tuntuu kovin hyvälle. Toivottavasti hoito alkaisi heti - onko tietoa, saako mahdollisesti reseptin jo eka kerralla, kun lapsettomuuden aiheuttava sairaus on tiedossa tarkasti...

Jännää, että vaikka hain lähetteen yksin ja siis omissa nimissäni (mies ei päässyt TK lääkärille silloin), niin nyt lähete tuli miehen nimellä. Oikeahan tuo muutos on - meillä hoidetaan miestä.

Tästä on hyvä jatkaa jouluhässäköihin, vaikka töissä se joulu menee, että paljon ei tarvi hässäköidä edes. Mulla on ainakin jo tästä hoidon virallisesta alkamisesta oikein hyvä mieli!

Vierailija
46/64 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertomaan, että hengissä ollaan toimenpiteen jäljiltä. Eilen oli siis polyypin poisto ja kaikki 4,5 tuntia viihdyin sairaalassa. Oli tosi pika toimintaa, kun klo.10 menin sinne ja jo klo.10.20 olin leikkurissa. 12.15 heräsin ja 14.30 lähdin kotiin. Nyt jäädään odottamaan, että posti tuo uuden ajan polille.

Anteeksi, mutta en jaksanut lukea muiden juttuja. Mutta kunhan tästä kokonaan toivun, niin sitten taas lueskelen ja kommentoin teidän juttuja. Ja hatara pää kun on, niin en muista kenenkään nimimerkkiä, joten jokainen joka itsensä tästä seuraavasta tunnistaa, niin poimikoon itselleen! Onnea plussasta, ihanasta koissuvauvasta, inssissä olleille ja menossa oleville, ekan ajan varanneille ja harmitus niille, joilla juuri nyt ei mene kovin hyvin, mutta pitää muistaa, että paistaa se aurinko vielä meidänkin risukasoihin!!!

Mutta nyt takaisin sohvalle löhömään palveltavaksi, hih. Sain meinaan 3 päivää saikkua ja mies lupas palvella, jotta otan rennosti. Käytetään siis t' äyden palvelun majataloa hyödyksi. HEH!

Heippa! Halaus jokaiselle -Peikolta-

Vierailija
47/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rizzulle piti kommentoida, että muistan itsekin eka käynnin elokuussa väestöliitossa. Sieltä lähtiessä mulla oli todella kevyt askel, mutta muuten kuulosti tutulta tuo sun tunnekuohu. Olin toisaalta toivoa täynnä, kun lähdettiin sieltä, mutta kotiin päästyämme istuin sohvalla ja selasin kaikkia saatuja paperilappusia ja esitteitä ja muita ja itkin ja itkin. Oli ihana kun tiesi että saa apua, mutta toisaalta se asia konkretisoitui. Me olimme OIKEASTI lapsettomia ja minä luin esitteitä lapsettomat ry:n toiminnasta. Ihan hirveä tunne, mutta sekin helpotti. Toivottavasti sullakin sitten kun asiat alkaa oikeasti rullaamaan. Musta oli ainakin kiva tietää, että nyt vihdoin tehdään jotakin toivottavasti ratkaisevaa.

Tsemmpiä teille kovasti! :)

MollyJii

Vierailija
48/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kyllä aika stressaava viikko takana, joten ihanaa että on pari vapaapäivää ja sitten onkin joululoma jo lähellä. Eilen olin vanhan duuniporukan kanssa syömässä ja vähän juomassakin, eli siinä taas mureni absolutistiura..:) Ei vaan en juonut kuin muutaman lasin viiniä ja olin kotonakin jo ennen yhtä. Nyt sitten äsken vasta raahauduin sängystä ylös. Mies nousi jo kuudelta ja lähti käväisemään töissä. Illalla ollaan menossa syömään hienoon ravintolaan jouluillallista. Odotan jo innolla!

Olen tikuttanut ovista nyt kp9 lähtien, jolloin taas oli kaksi yhtä vahvaa viivaa. Tasavahvat viivat pysyivät kp12 asti ja nyt on vain tosi haileaa viivaa. Jos en olisi käynyt siellä lääkärillä, niin olisin ihan varma, että ovis on jo ollut. Mutta eikö se olisi näkynyt siinä ultrassa? Vähän mietityttää että eiköhän sitä ovista tulekaan ollenkaan. Kyllä tämä elämä on yhtä itsensä tutkailua.. Nyt on siis menossa kp14/26 ja huomenna aloitan terot.

Mutta nyt taas teidän asioihin. Avaan nykyään taustalle sivun meidän pinosta ja niin pystyn vähän paremmin muistamaan mitä kuului kenellekin. Ensiksi tervetuloa joukkoon Leimu ja Tituliini! Kuten jokaiselle uudelle ollaan toivoteltu; toivottavasti putoatte pian pois pinosta ja siirrytte tuonne odottavien puolelle! :)

Rizzulle tsemppiä tulevaan helmikuiseen inssiin. Ehkä on tosiaan hyvä, että sait sen piikin kotiin tutkittavaksi. Silloin ajatukseen ehtii tottua, eikä ehkä tunnu niin pelottavalta kun on sen aika.

Kaikille piinailijoille paljon peukutuksia!!!! Missäs menee Varjokkaan kierto? Lillille ja Tuupalaiselle myös peukkuja.. Jouluna sitten testaamaan!:)

Burdelle pahoittelut negasta..:( Minä myös haaveilen kovasti siitä kahdesta viivasta ja aina pieni itku tulee kun ne menkat alkavat. Olen siis päättänyt, että testaan aina samana päivänä kun menkkojen pitäisi alkaa. Näin en ehdi kuvitella turhia enkä siten putoa niin korkealta kuin viime kierrossa. Mutta kyllä se oma nyytti teitäkin vielä odottaa!!

Pahoittelut myös vm1974:lle menkkojen tulosta. Kuten jo sanoinkin, niin viime kierrossa putosin tosi korkealta ja itkin kaksi iltaa, mutta kummasti tässä taas ollaan melkein yhtä toiveikkaana kuin ennenkin. Minullakin olisi kova polte jäädä pois töistä ja jos kaikki olisi mennyt suunnitelmien mukaan, niin olisinkin ollut jo tovin kotona, mutta kun ei niin ei.. Nyt sitten mietin taas työpaikan vaihtoa, mutta kun ei jaksaisi taas vaihtaa. En tiedä.. Tulis vaan se vauva niin voisi jäädä kokonaan kotiin! :)

Hienoa, että Mammax on saanut jo ajan jatkohoitoon. Kyllä se aika menee vauhdilla ainakin tähän vuodenaikaan ja kun on jotain mitä odotella! Ja kiva kuulla myös, että Pikkuisellapeikolla on kaikki kunnossa! Ota ihmeessa kaikki irti täysihoidosta, minulla on yleensä sellainen tarjolla kun olen masentunut menkkojen alkamisesta.. Viimeksi sain lämpöisiä voileipiä tarjoiltuna sohvalle..:)

MollyJiille vielä kerran; Tervetuloa takaisin!

Mutta nyt voisin edes pukea ennenkuin mies tulee kotiin, että olisin edes empatian vuoksi sen näköinen, että en ole nukkunut niin kamalan pitkään. Kävi ihan sääliksi kun sillä soi kello niin aikaisin ja se oli ihan kamalan väsynyt. Itse vain käänsin kylkeä.

-Tuittu-

Vierailija
49/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja PLUSSA PAUKAHTI! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

Aconin 10:iin ilmestyi alle minuutissa kaksi vahvaa viivaa, jalat meinasi mennä alta ja itku tuli. Kädet ja jalat täristen kömmin miehen viereen peiton alle ja sanoin: " Arvaas mitä? Susta taitaa tulla isä." Voitte vaan kuvitella miehen ilmeen. Kyllä karisi pojalla unihiekat hetkessä silmistä! =)

Tää on niin käsittämätöntä!!! Pää on ihan sekaisin ja ajatukset vaeltaa sinne tänne. Ilmoitin heti lörppänä plussasta vanhemmilleni, siskolleni ja parhaalle ystävälleni. Mies oli sitä mieltä, ettei tämä kai mikään salaisuus ole. Ja jos käy huonosti, niin siitäkin kerrotaan.

Plussa saatiin aikaiseksi siis ekasta clomikierrosta ja ahkerasta miehen ahdistelusta. Hih! Mies sanoikin plussauutisen kuultuaan, että nyt hän voi vetää oikeudesta sen syytteen seksuaalisesta ahdistelusta pois... =) Menkkamaisia tuntemuksia oli kierron lopulla, mutta kuitenkin jotenkin erilainen olo. Vaikea kuvailla. Nytkin alavatsaa nipistelee silloin tällöin. Välillä tulee heikompi olo, mutta mistään pahoinvoinnista ei ole kysymys ainakaan vielä. Onneksi! Mutta sen pahan olonkin kestää, jos vain kirppu pysyy kyydissä koko pitkän matkan elokuulle!

On tää niin mieletöntä!! Toivon sydämeni pohjasta, että saan vedettyä plussa-aallon mukana mahdollisimman monet teistä odotuspuolelle. En malta millään varmaan jättää tätä jengiä, kun on just niin hyvin tutustuttu. Ainakin teidän kuulumisia lupaan seurata ahkerasti ja pitää peukkuja joka ikiselle iikalle.

Nyt pitäisi lähteä vielä yksiin pikkujouluihin - siellä ainakin muutamalle uutinen tulee paljastumaan, kun saavun autolla paikalle. Toivottavasti saan juhlatunnelman viritettyä harhailevista ajatuksista huolimatta!

Maailman ekaksi parhaasta joululahjasta ihan ihmeissään,

Klovni

Vierailija
50/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti muistat(te) tämän joululahjan ikuisesti! Nyt vain sitä pientä masuasukkia vaalimaan, niin hyvä siitä tulee! Onnea ihan mielettömästi!!!!

-Tuittu-

Vierailija
51/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN PALJON ONNEA KLOVNILLE/TEILLE MOLEMMILLE!!! Ja kuten Tuittu edellä mainitsi niin varmasti muistatte tämän joulun aina. ONNEA vielä!!!!

).( sen verran itestäni vaan että täti on poistunut taas tältä erään ja ensi viikolla onkin sitten taas ovis aika. Mulla on tällä hetkellä taas hiiva tulossa, sekin on sellainen joka kk vierailija nykyään. Vajaa kuukausi enää kun on aika ensimmäiselle väestöliiton käynnille. Alkaa jo pikkuhiljaa jännitää. Nii joo ja mä sain sen uuden paikan, pitää vaan odotaa maanantaihin että kuulen palkan, niin voin tehdä lopullisen päätöksen, toivotaan ettei se nyt taas jäisi siitä kiinni.

Piinailijoille bdbdbdbd että saadaan lisää plussia, kun niin hyvältä näyttää tällä hetkellä! Niin ja uusille tervetuloa mukaan, kuten huomaatte, kyllä täältä jotkut poiskin pääsevät :D

t. joalin

Vierailija
52/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink][size=3]Hirmuisesti onnea klovnille plussasta! ♥[/size][/color]

Ihania uutisia! Nyt on vasta-alkajien pinossa hyvää karmaa! :) Tai eihän me mitään vasta-alkajia edes enää olla, kun tosi monella alkaa olla jo hoidot käynnissä tai ainakin suunnitteilla, mikä on tietenkin vaan hyvä asia! Kohta on kaikilla omat nyytit :)

Hienoa, että peikonkin hoitokeikka oli mennyt hyvin, vaikka sitä etukäteen pelkäsitkin!

Mukavaa viikonloppua toivottelee

-Q-

Vierailija
53/64 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa! Toivottavasti me kaikki plussataan pian, kovasti aaltoilee ainakin...

Nauttikaa toki olotilasta, ootte varmasti sen ansainneet! :)

Vierailija
54/64 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea klovni!!! =) Hienoa, että tärppäs heti ekalla kertaa. On varmaan tosi hieno fiilis!

).( Mulla on tänään kp 32, mutta se taitaa kääntyä kp1:ks. =´( Aamulenkin aikana oli tullu ruskehtavaa vuotoo eli menkat alkaa varmaan tänään tai huomenna. Ja nyt tässä koneella istuessa on alkanu menkkamaiset jomotukset alavatsalla... =´(

Vaikka ne kaks negaa testasinkin eikä testeissä näkyny ovista, niin silti jotenkin elätteli koko ajan toiveita että olis sittenkin ehkä raskaana. Mutta ei... =((( Mulla kun kierto on vielä vähän epäsäännöllinen, ni ei aina tiiä että koska kannattaa alkaa testaamaan.. Kun tosiaan kierto saattaa olla joskus 27 ja toisella kertaa 36. Ei aina jaksais varrota sinne 36kp:hen.

Voi itku... =´(((

PS. mihin tarkotukseen terot on?

Vierailija
55/64 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut Klovnille!!! Ihana kuulla, että plussia tulee tännekin ja toivottavasti ihan pian meille kaikille!!

Burde kyseli, mihin tarkoitukseen terot on..mielestäni niitä voidaan käyttää aika moneenkin tarkotukseen. Aineski jos kierrot on kovin epäsäännölliset ni terot auttaa tasottamaan kierrot normaalipitusiks. Ja sithän ne tukee sitä luteaalivaihetta mun ymmärtääkseni. Mä söin teroja viime kierrossa että toi mun munasarjassa viihtyvä kysta häippäsis (tosin tuntemuksista päätellen uskon sen edelleen möllöttävän paikallaan). Ja muitakin tarkotuksia saattaa olla, lisätkää tai korjatkaa jos puhun ihan pöpejä! Mulle nää kaikki termit ja lääkkeitten nimet on vielä aika hepreaa, mutta kovasti yritän " opiskella" .

Jep, mulla olis tiistaina se kontrollikäynti gynellä, mut niin ku sanoin, ni musta tuntuu et tuossa oikean munasarjan kohdalla on vielä semmonen möykky, eli todennäkösesti leikkaus on eessä. Se toimenpide ei kait oo kummonen, mut jännittäähän ne leikkaukset silti aina. Oviksenkin pitäis ilmaantua ens viikolla, mut niin monien pettymysten jälkeen on yritettävä pitää toiveet matalalla ja jalat maassa.

Olen tässä miettinyt, että mitenkä sellaiset ihmiset jaksavat, joilla yritystä on takana jo pitkään eikä ole vielä yhtään lasta. Kun välillä tuntuu niin vaikealta itsellänikin vaikka meillä kuitenkin on jo yksi lapsi. Ja monesti olen nyt viime aikoina ajatellut, että todellinen onni on kun meillä on tuo tyttö, hän jaksaa pitää meidät elämässä kiinni vaikeinakin päivinä. En tiedä miten tätä muuten oikein jaksaisikaan. Ja juuri kun saan ajatukset pidettyä kasassa vähän pitempään, tai jopa vähäksi aikaa unohdan koko vauva-asiat, niin silloin joku lähipiiristä ilmoittaa raskaudestaan tai vauvan syntymästä. Enkä kuitenkaan ole katkera muiden lapsista, jokainen on toki onnensa ansainnut, mutta silti sitä aina miettii, että miksei meille... Ja nyt kun niin moni, joilla on samanikäinen esikoinen kuin meillä, on saanut jo toisen lapsen tai ainakin on raskaana, niin se tuntuu jotenkin vaan niin surulliselta. Ja sitten ne utelut.. monen ihmisen kanssa kun ei jaksa näitä asioita puhua, ja kaikkien ei tarvitse mielestäni tietääkään ihan kaikkea. Mulle riittää että yksi hyvä ystävä, joka on käynyt läpi näitä samoja tunteita ja asioita, tietää tilanteestamme. Ja sitten te rakkaat kanssasisaret, te olette tosi tärkeitä! Kun tänne voi purkaa kaiken, senkin, mitä ei kertoisi kenellekään muulle. Kiitos siitä!

No olipa vuodatusta, mutta jopa helpotti:) Nyt sitten odotellaan ylihuomista lääkärireissua, kerron sitten kuulumiset! Jaksamista ja joulumieltä kaikesta huolimatta toivottaa LeiMu!

ps. Ja suurkiitokset että sain liittyä joukkoonne!

Vierailija
56/64 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ajattelin vain katsoa pinon kuulumiset, kun omaan napaan ei mitään uutta vielä kuulu. Mutta täällä sen sijaan tosiaankin tapahtuu!

Sylintäydeltä onnitteluja siis Klovinlle ja Mr. Klovnille - tuleville vanhemmille!! Voi kuinka hauskaa että pinomme plussatuulet sen kuin jatkuvat - jospa meille muillekin.

Burdelle vielä pahoittelut menkkojen alkamisesta. Itsellenkin varmasti keskiviikon seutuun tulevat ja arvaan jo sen masennuksen määrän! Mutta yritetään kestää.

LeiMulle oikein paljon tervetuloa minunkin puolestani!

Alkuviikosta onkin työreissu ja kiire jouluvalmisteluissa - joten miehen simppa tulokset käyn sitten päivittämässä ihan just ennen joulua jos pinon löydän.

Hauskaa joulunodotus viikkoa kaikille!!

T. Leia

Vierailija
57/64 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, iloisia uutisia näyttää tulevan roppakaupalla. Listaemommehan sanoi jo tässä joku aika sitten, että harmi, kun osallistujalista on niin pitkä, nyt sitä saa taas sentään lyhentää.

Täällä on ollu kovat ovislimat liikkeellä viikonlopun, tänään taitaa olla kp 16 ja tänään on tainnu munis puhjeta kun eilen illan suussa paukahti ovistikkuun plussa. Touhuiltu on toissapäivänä ja eilen ja vielä tänäänkin voisi illalla vähän ukkoa härnätä...

Mutta nyt pitää mennä keittelemään ruokaa, huomenna voi taas töissä " levätä" ja kirjoitella lisää!

Vierailija
58/64 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olipas miellyttäviä uutisia sulla, Klovni! Kovasti paljon onnea, nyt vaan nauttimaan odotuksesta täysillä! Positiivinen vire senkuin jatkuu :)

Burdelle pahoittelut tätituntemuksista, vaikka kierto olis millainen, niin menkkojen alkaminen on aina pettymys. Kuukaudesta toiseen, ei siihen totu, ei.

LeiMukohan se mietti, että miten sitä kestää, kun ei ole vielä yhtään lasta ja ensimmäisen saaminen vaan venyy ja venyy? Tässä on yksi sellainen tapaus ja jottei elämä olisi liian helppoa, niin miehelläni on jo yksi lapsi ja tuntuu, että monesti olen ainoa ihminen, jolla ei ole yhtään lasta. Esim. lastenkutsuilla, joita kohdalleni sattuu vähintään kerran kk:ssa, on usein kymmenkunta aikuista, joista minä olen ainoa, jolla ei ole lapsia. Ja sitten monet kyselee, että milloinkas te sitä yhteistä, eikös alkaisi olla aika...ja kaiken kruunaa " uraohjusten" päivittely, eli käytännössä mut on leimattu itsekkääksi, urakeskeiseksi naiseksi, joka ei halua_tehdä_lapsia... ihan kuin niitä noin vaan tehtäisiin. Me kyllä saadaan ne yhteiset lapset, jos ja kun toivottavasti siis saadaan. Mutta vaihtelevasti tätä jaksaa. Usein pystyn tsemppaamaan muiden nähden, mutta kotiin päästyäni puran kaiken sisälle kertyneen ahdistuksen. Ja menkkojen aikaan on tosi hankalaa.

Nyt on taas valoisampaa, kun menkat on loppu, on menossa kp 7 ja huomenna mennään sopimaan hoitojen aloittamisesta. Sekin helpottaa, kun kaveripiirissä on pari pariskuntaa, joilla on sama tilanne. Toiset sai hoitojen avulla lapsen (tai oikeestaan syntyy ens keväänä) ja toinen perhe aloittaa kans hoidot ens keväänä. Että mennään sitten yhtä tahtia. Mutta kyllä enemmän on niitä, joilla on lapsia ja lisää tulossa " koska aateltiin, et nyt olis hyvä aika" ...

Mut nyt täytyy rientää jumppaamaan. Lisää plussauutisia pinoon toivon!!

Vierailija
59/64 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas iloinen pino kun tuntuu, että plussia satelee! Voin vaan kuvitella, miten onnellisia olette!

Miten muuten se lasketaan, mikä on ensimmäinen inssin jälkeinen päivä? Eikös se pp tarkoita sitä?

Omaan napaan ei kuulu mitään. Olen laskeskellut, että tädin pitäisi vierailla välipäivinä. Menisipä aika nopeasti. Vaikka olen varma, ettei inssi onnistunut niin tiedän, että muutamaa päivää ennen menkkoja sitä kuitenkin omassa pikku päässään kehittelee hölmöjä haaveita. Ja sitten pettyy...

Mukavaa joulunodotusta kaikille! Varmaan aika monella meistä olisi pukille sama lahjatoive.

Vierailija
60/64 |
19.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitokset kaikille onnitteluista ja tsemppauksesta!

Täällä totutellaan ajatukseen raskaudesta. Päähän ei muita ajatuksia tunnu mahtuvankaan ja hajamielisyys vaivasi tänään töissä. Piti töissä heti kertoa plussasta lähimmille ystäville, kun kerrotaan muutenkin aina kaikki asiat toisillemme. =)

Oireista sen verran, että mahaa nipistelee silloin tällöin ja turvottaa. Rinnat on aavistuksen arat. Aamupäivällä oli vähän " huono happi" , mutta ruualla se korjaantui.

Pidän täällä peukkuja teidän kaikkien puolesta ja toivon lisää iloisia uutisia. Mukavaa jouluviikkoa kaikille!

t: Klovni ja kirppu