Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syksyn ' 05 Vasta-alkajat~vko50

11.12.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darksalmon]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darkseagreen]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darksalmon]Annu-71

Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.

2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .

Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Birbebek

ikää 28, isännällä 29

takana cornuraskaus 03/05.

Yritystä toukokuusta 04.

Naistenklinikalla aloitettiin tutkimukset nyt lokakuussa

odotellaan tätiä kylään että pääsee tilaa ajan hssg:n.[/color]

[color=darksalmon]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darkseagreen]chocolate_dream

Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.

Mies on 22 ja minä 24.

Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(

Meillä vika löytyi miehestä!

ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]

[color=darksalmon]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darkseagreen]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darksalmon]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]Inka76

molemmat ollaan 29

esikoista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän jo elokuusta 04 alkaen.

Perustutkimukset meneillään, verikokeissa olen käynyt ja simpat viety analysoitavaksi[/color]

[color=darkseagreen]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darksalmon]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darkseagreen]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darksalmon]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darkseagreen]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darksalmon]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darkseagreen]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darksalmon]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darkseagreen]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darksalmon]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darkseagreen]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=darksalmon]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darkseagreen]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darksalmon]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darkseagreen]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darksalmon]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darksalmon]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darkseagreen]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darksalmon]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]

[color=darkseagreen]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darksalmon]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darkseagreen]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darksalmon]SanniAnniina

Minä ja mieheni 29v.

pääkaupunkiseudulta ollaan.

Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:

niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja

toinen Clomikin takana.[/color]

[color=darkseagreen]Sarimari

Olen 31 vuotias, (vm -74) mieheni 32.

Lasta ollaan yritetty kesästä 2004 eli noin 1,5 vuotta.

Tähän mennessä ei ole tullut plussan plussaa.

Ollaan lapsettomuustutkimuksissa, mutta lopullisia tuloksia ei olla vielä saatu.

Ilmeisesti kuitenkaan miehessä ei ole vikaa, sillä spermatesti oli erinomainen.[/color]

[color=darksalmon]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darksalmon]tirppa71

Minä 34v ja mies 32v.

Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,

tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.

Punktio ajoittuu viikolle 47.

Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]

[color=darkseagreen]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darksalmon]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]

[color=darkseagreen]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darksalmon]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darksalmon]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=darkolivegreen]*******************************************************[/color]

[color=darklateblue][size=2]Päivitykset:[/size]

- ViiviWagnerin plussa

- uutena Sarimari

- MollyJiin keskenmeno[/color]

[color=darkolivegreen]*******************************************************[/color]

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli oikein kyyneleet silmiin kun olin niin iloinen teidän plussasta ja varsinkin kun sait silloin inssipäivänä ei niin toiveikkaita uutisia. Mutta niin ne lääkäritkin voivat erehtyä ja teille tulee ikioma pieni käärö. Oikea asenne että nautitte nyt vaan kaikesta täysillä, mitä sitä murehtimaan etukäteen. Ihanaa ja Onnea vielä paljon!!!!

Kyllä nämä plussat meidän pinossa antavat toivoa, ainakin itse koen sen vaan rohkasuna eikä tule sellasta että miks me jäätiin taas paitsi, kaikki kun ollaan samassa veneessä!!

Siitä työpaikan vaihdosta, mä odotan ensiviikolle tietoa olenko tullut valituksi tehtävään ja ensimmäinen väestöliiton käynti on siis tammikuussa. Mä alkuun mietin että miten tulee toimia just esim matkojen suhteen no meillä on jo toinen kaukomatka tässä tulossa yrityksen aikana. Se että jos multa lähtee se uusi työpaikka alta sen takia että olen raskaana niin koen kyllä sen lapsen olevan paljon tärkeämpi kuin työpaikka tai se mitä ne minusta siellä ajattelee. Mä voin kuitenkin aina hyvällä omalla tunnolla sanoa että tämä raskaus on lahja ja erittäin kauan ja hartaasti toivottu... Että rohkeasti vain muutoksia kohti...

t. joalin

Vierailija
22/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti ja vielä kamalan paljon onnea quierolle! Eikös ole älyttömän hienoa nähdä testissä plussa, kun on ensin murehtinut inssin onnistumismahdollisuutta! Ja jos et usko ekaa plussatestiä, niin ainahan voi tehdä useamman...niinkuin minä ;) . Ekana viikonloppuna tein peräti 4, ihan vaan silkasta halusta ja koska Acon-testejä oli kaapissa useampi. Viikon päästä oli ihan pakko viel varmistaa kun yksi testi oli jänyt ylimääräiseksi.

Oli mukava lukea sinun ja miehesi päätöstä iloita plussasta heti ja murehtia vasta sitten jos jotakin murehtimista tulee! Tuon saman ajatuksen kun saisin itsekin mahdutettua päähäni... Netti on kamala keksintö, kun täältä löyty vaikka minkälaisia kauhujuttuja, mutta myös ihaniakin odotusasioita. Perjantaina on eka ultra, jossa selviää onko kaikki kohdallaan ja saattaapa sikiön sydänäänetkin jo kuulua!

Tulehan kirjoittelemaan tuonne odotus-puolelle esikoistaan odottavien Ensikot-listalle taikka Elolintusiin, jotka odottavat elokuussa vauvaansa.

Miliko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva tulla katsomaan pinoa kun on näin mukavia uutisia! Itselläni nimittäin oli juuri sellainen fiilis, että tästä ei tule lasta eikä... Ihanaa kuulla, että kyllä ne hoidot tepsivät. En tiedä luinko huolimattomasti, mutta ainakaan en tiedä kun olen vastikään liittynyt pinoon, oliko tämä teidän ensimmäinen inseminaatio?

Minä olen menossa huomenna myös ensimmäiseen inseminaatiooon. Harmittaa kun en saanut aikaa muuten kun kesken työpäivän aamupäivällä. Kun muutenkin jännittää niin olisi ollut parempi saada aika niin,ettei olisi tarvinnut tehdä töissä erityisjärjestelyitä.

Minullakin muuten clomit toimivat tosi hyvin. Kierto lyheni 37:stä ilmeisesti 30:een kp.

Ilmeisesti itsesuojeluvaistoa, sillä suhtaudun tähän kevyempään hoitoon aika pessimistisesti. Meillä kun ne simpat on tosi hitaita. Huomennahan sen tietää, kuinka paljon niistä saadaan " pestyä" .

Viestin pituudesta huomaa.....että jännittää kovasti...IIIK!

Vierailija
24/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän piiitkä odotus palkittiin ihanalla joululahjalla - wau! Onnea matkaan! Tuulettaminen on täysin sallittua ja suotavaa tossa tilanteessa - tekisin itse varmaan ihan samalla tavalla. En oikein osaa pitää asioita sisälläni, vaan on aina pakko kertoa ainakin hyvät uutiset heti eteenpäin.

Mulla kp34/34? ja pieniä nipistelyjä on alavatsalla, mutta menkoista ei tietoakaan. Jos huomenaamulla tilanne on sama, niin testaan.

Meni sitten syteen tai saveen. On sopivasti vapaapäivä, niin saa rauhassa mietiskellä tulosta sitten kotona. Huomenna on myös soittoaika gynelle progesteroniverikokeiden tuloksista, joten suuri päivä tiedossa! Huh!

Nyt iltapalan tekoon, sillä nälkä on aivan hirmuinen. Tsau!

Vierailija
25/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on se lääkäri ja jostain syystä jännittää kovasti. Clomeista ei tässä kierrossa ole ollut juurikaan oireita, joten veikkaan, että mitään ei ole tapahtunut. Toivottavasti selviää huomenna. Toivottavasti ei ole liian aikaista " seuranta-ultralle" kun huomenna on vasta kp11/26(-29). Mielessä on myös monta kysymystä joihin toivottavasti saan vastauksen. Olen henkisesti valmistautunut siihen, että torstaina soittelen ensimmäistä aikaa lapsettomuuspuolelle. Taidan kallistua tuohon Väestöliittoon kun kerran tulokset on noin hyviä..:)

Ensin tähän työpaikka-vauva-keskusteluun. Olen ollut nykyisessä työssä helmikuusta alkaen. Sain silloin vakituisen paikan ja ennen työsopimuksen allekirjoittamista kerroin johtajalle, että toiveissa olisi vauva. Hän totesi siihen vain, että reilu peli ja jäät sitten äitiyslomalle kun on sen aika. Okei, olen sosiaalialalla töissä, joten suhtautuminen ei varmaan ole sama kaikilla aloilla. Mutta nyt kun vauvaa ei ole kuulunut (olin tosiaan ajatellut jäädä äitiyslomalle mahd.pian) niin ajatuksissa häämöttää työpaikan vaihto. Kieltämättä olisi se kyllä hieman noloa jäädä heti pois, mutta se on vain elämää. Jos joku haluaa ajatella pahasti, niin siitä vain. Ja töihin en varmasti palaisi moneen vuoteen, paitsi jos mies haluaisi jäädä kotiin hoitovapaalle.

Nyt muiden kuulumisiin:

Tuupalainen: Minä myös olen tosi rento koko kierron paitsi muutaman viimeisen päivän. Ja vaikka miten yrittäisi pitää jalkoja maan pinnalla, niin aina ehtii elätellä toiveita. Onnea ekan inssituloksen odotteluun!!

Klovnille: Ihan mielettömästi peukkuja, ettei menkat alkaisikaan! Tule heti kertomaan aamulla uutiset! :)

Joalinille: Toivottavasti saat sen työpaikan ja jos niin onnellisesti sattuu tapauhtumaan, että vauvakin saa alkunsa pian, niin älä suotta siitä huolta kanna. Niinkuin itse jo totesitkin, että mieluummin ottaa sen vauvan kuin työpaikan, joka ei hyväksy niin hienoja uutisia!

Varjokas: Miten on koiravauvan kanssa ensimmäiset päivät sujuneet? Paljon peukkuja sinullekin loppukiertoon!!!!

Tao Tao: Hyvällä omallatunnolla vain sisustat uutta kotia. Pakko tässäkin tilanteessa on yrittää elää normaalisti ja eikö muuttaminen ole osa oikeaa elämää. :) Ja onpahan jotain muuta ajateltavaa välillä. Olen kuullut, että sekin tekee hyvää. :)

Rizzun kanssa mennään samoilla kiertopäivillä.. Jännätäänköhän loppukuussa yhdessä..:)

Mollamaijanen: Minä en ole ollut ikinä näin tietoinen omasta kehosta kuin nyt. Kaikki tuntemukset kierron eri päivinä on havaittu, enkä tosiaan ole teininä havainnut näitä juttuja. Ihan välillä ärsyttää tämä itsensä jatkuva tunnustelu.

Q:lle vielä paljon onnitteluja ja mukava lukea, että uskallatte iloita onnesta. Eipä sitä kannata turhia murehtia, koska jos jotain on tapahtuakseen, niin siihen ei itse voi kuitenkaan vaikuttaa.

Lilli: Minullakin on tänään ollut taas sellainen meille-ei-ikinä-tule-vauvaa-mieliala. Mutta kaipa se tästä taas iloksi muuttuu.

Ja vielä lopuksi kaikille yhteisesti: Kuulin tänään yhdeltä ystävältäni, joka oli käynyt gynellä, että sokerin pois jättäminen edistää raskaaksi tulemista. Oli kuulemma oikein pitänyt luentoa asiasta ja kertonut tutkimustuloksia. Sokeri kuulemma estää munarakkuloiden kasvua. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, mutta itse olen ainakin tässä kierrossa syönyt ihan hirveästi karkkia..:)

-Tuittu-

Vierailija
26/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai nyt sentään. Vapaapäivä töistä, niin on aikaa netissäkin olla enempi, kuin normaalisti ;)

tuupalainen: Hain lähetteen jo lokakuussa TK:n omalääkäriltä, mutta viimeviikolla soitin ja kysyin asiaa ja jotenkin jäi sellainen olo, että lähete oli jäänyt kirjoittamatta. Mene ja tiedä. Nämä jo em. kommentit sain, kun kävin muksun kanssa korvalääkärissä ja kysyin. Sanoi, että soitan naistenklinikalle tammikuussa, jos siihen mennessä ei mitään kuulu.

Meillä on kanssa se tilanne, että on tiedossa " vika" ja myös hoito - hormonit, joten kunhan päästään sisään, lienee hoidon aloitus nopeaa, kun ei tarvita tutkimuksia (minullahan on jo lapsi ennestään, nyt toivolle yhteistä vielä). Ja Kiire karisee, kun mies sen matkan varasti ;) Tällä hetkellä on sellainen olo, että jaksan odottaa ja hoidot voisi aloittaa talvella/keväällä, raskautua voisi kesällä ja vauva sitten 2007 (kun vaan kaikki nenis suunnitelmien mukaan) Mutta se, että lasta ei tulisikaan, ei olisi maailman loppu. Harkitsemme tietysti tarvittaessa luovutettujen simojen käyttöä, mutta se ei ole vielä edes ollut suuremmin keskusteluaiheena.

(.) Tänään sain iloisia uutisia tämän lapsi touhun ulkopuolelta: pääsemme agilityssä koiran kanssa oikein sellaiseen kilpailevien ryhmään, jossa on kokeneita ohjaajia (minä en kyllä pidä itseäni kumpanakaan niinstä!!!, mutta päästiin silti. HUI!) Tavoitteena on vaatimattomasti AVA sitten joskus... Kisattuhan me jo onkin (hyvin) vähän. (tavoitteita pitää olla, sekään ei maailmaa kaasda, vaikka se jäisi saavuttamatta, pääasia, että on hauskaa ja mukavaa karvakorvan kanssa;) )

Emennän koira-asiaa tänään, kuin cauvasta, mutta onneksi on muutaki ajateltavaa!

MX

Vierailija
27/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli muistutukseksi teille, että olen pitänyt hieman taukoa koko hommasta. Ekasta inssistä tuli plussa, mutta meni kesken rv 9+0. Sillon ku se tapahtu, niin ajattelin, etten osaa ajatellakaan uuden yritystä enkä osaa oikein vieläkään. Ainakaan samoin ku ennen, mutta niin tuo mieli on kuitenkin piristynyt, että kai sitä vois alkaa suunnittelemaan sellaistakin. Ehkäisyä ei ole käytetty ja ekoja menkkoja keskenmenon jälkeen ei ole vielä tullut, saa nähdä kauanko siihen menee. Söin eka kiertoa prolaktiinilääkettäkin inssikierrossa, joten emme tiedä kumpi meillä oli ratkaisevempi juttu. Miehen kans sovittiin, että kokeillaan eka pelkällä prolaktiinilla ainakin muutama kierto. Siis näin sovittiin silloin kun keskenmenosta oli muutama päivä. Meidän lapsettomuuslekuri sanoi sillon, että jos halutaan kokeilla taas inssiä, niin pitää odottaa yhden luonnolliset menkat, tietysti. Sillon oli vaan niin pää sekaisin ja kamala suru, että mietin etten varmasti ois kuukauden-kahden päästä valmis siihen rumbaan. Taas kaikki ne pistokset ja muut. Mulla olis kyllä kaikki tarvittava valmiina jo kotona... Nyt oon kuitenkin alkanut miettimään, että pitäiskö sittenkin koittaa inssiä jo ekasta normaalista kierrosta. Miehelle en ole vielä puhunut mitään. Mikään ei voi sitä vauvaa korvata, jonka " synnytin" . Tai siis supistelin vessanpönttöön enkä voi sitä koskaan unohtaa, mutta silti haluaisin yrittää uudelleen. Jotenkin on jopa syyllinen olo, kun tämmöisiä ajatuksia tulee näin nopeasti. Raskaana oli vaan niin kiva olla, ihana salaisuus niinku jo tässäkin ketjussa aiemmin mainittiin. En tiedä. Toisaalta huvittas ihan hulluna yrittää uudelleen, toisaalta pelottaa ja surettaa. Ja välillä miettii, että onko edes täysin tajunnut mitä kaikkea niin lyhyen ajan sisällä tapahtui. No, katsellaan. Onnea plussanneelle! :)

Terveisin,

Pohdiskeleva MollyJii

Vierailija
28/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ONNEA Q!!!! Eilen ihan nopeesti vilkasin pinoa ennen reissuun lähtöä ja huomasin vaalenpunaset plussatekstit. =) Olin niin " JIPII!!" -fiiliksissä, että hyvä etten penkiltä pudonnu. Työkaveritkin naureskeli ihmeissään... =)

MollyJiille tervetuloa tuloa takaisin, vaikka sitä en todellakaan olisi toivonut! Siis että tulis keskenmeno. Haleja ja voimia.

Kaikilla tuntuu olevan vähän kaikennäköstä meneillään niin hoidoissa kuin hoitojen ulkopuolellakin. =) Se on hyvä se.

En nyt oikeen osaa kirjottaa mitään kellekkään... luin/selasin niin nopeasti noi kirjotukset läpi, että nyt vaan kaikki ajatukset törmäilee mun muuten autiossa pääkopassa... =)

Omasta navasta sen verran, että tein aamulla raskaustestin joka oli nega. Tänään on kp27, joten saa nähdä. Yleensä kierrot on vaihdellu 27-32, joskus ollu 36. Kyllähän siinä aamulla fiilikset latistu, enkä halua uskoa että nää alavatsan kivut ym. olis ollu menkkoja edeltäviä juttuja, kun ei tämmösiä vastaavia oo koskaan ennen ollu.

Tampereelta, ihanan aurinkoisen pakkasilman keskeltä,

Burde

Vierailija
29/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vaikuttaa varsin hiljaselta täällä eilisen jymy uutisen jälkeen.

Mulla on töissä sen verran hiljasta, että ehdin vahtaamaan josko joku kirjottelis jotain..

Itellä ei mitään uutta auringon alla.

Siksi ei oo tullu hirveesti mitään kummosia kirjoteltuukaan.

On niin kiva vaan lukea muitten juttuja. =)

Lillille onnea inssiin!

Mitenkäs meni? Eikös se tänään ollut?

Tuitullakin on tänään ollut jännät paikat, mitenkäs lääkärireissu sujui?

Pingulle pahoittelut tädin saapumisesta..

Täällä kans elellään vaihteeksi jo ovis aikoja.

Mutta, mitäpä hyötyä tuosta oviksestakaan on kun ei ole edes simppoja joilla voisi tehdä asialle jotain.. (vaikka eihän tuota tiedä jos mustakin vielä sitten löytyy jotain, kun ruvetaan kunnolla tutkimaan)

No, eiköhän tämäkin asia tuossa selvinne ens vuoden puolella mitä meikäläisten kohdalla ruvetaan värkkäämään. Oishan se kiva jos sieltä sittenkin löytyisi siimahäntiä, vaikkapa biopsian kautta.

Biopsiasta puheenollen.. olikos se Tao-Tao, joka asiasta tiedusteli jossain erillisessä viestissä?

Mites teidän tilanne?

Jeps..

Nyt tarttee mennä.

Vierailija
30/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis porskutellaan kp35. Tehtiin eilen miehen kanssa päätös, ettei vielä sittenkään testata - odotetaan ainakin perjantaihin. Mulla on kierrot heitelly sen verran (jopa 42pv), että ei nyt hätäillä. Pakko siis vielä odottaa ainakin kaksi yötä! Argh!

Soitin just gynelle mun loppukierron progesteroniarvosta ja se oli edelleen matala 11 eli sen puolesta en kyllä hirveästi nyt plussaa enää odottele... Clomit ei oo tehonnu toivotulla tavalla ja nyt ensi kiertoon (jos sellainen tulee) otan avuksi keltarauhashormonia loppukiertoon. Gyne mietti hetken lähetteen laittamista naikkarille, mutta sanoi, että kokeillaan vielä yksi kierto näin ja jos se ei tehoa, niin sitten pistetään tuulemaan.

Tässä siis lyhykäisyydessään kuulumisia. Palataan asiaan!

t: hieman progesteroneihinsa pettynyt Klovni

Vierailija
31/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos peukutuksista!!! Itse toimenpide oli niin sanotusti pala kakkua... Simpat vaan oli pesunkin jälkeen surkeita. Tiheys pesun jälkeen oli 3mil/ml ja raja siihen, että kannattaa edes kokeilla on 2 ja 5 on hyvä. Muutenkin nopeita oli pesun jälkeen enää 1% ja kaartelevia 57%. Lääkäri sanoi, että kannattaa kokeilla, mutta minusta tuntuu siltä, ettei nuo kaiffarit kyllä ikinä pääse sinne munasolun sisään. Hitaasti kaartelevia...pöh!

Ei vaan fiilis on ihan ok. Tapahtuuhan niitä ihmeitä joskus...eikös vaan!

Muuten aika monella tuntuu tässä pinossa olevan koira. Itsekin lähden nyt ulkoilemaan karvaturrin kanssa ja yritän pistää vauva-haaveet taka-alalle. Sehän on tunnetusti niin helppoa!

Vierailija
32/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala rytinä työpaikalla, joten ei ole kerennyt tännekkään kuikuilemaan! Ja tapahtumia on paljon, joten tässä muutamat jotka muistan..

Mutta MIELETTÖMÄN ISOT ONNITTELUT Queirolle!!! Aivan ihanaa että teillä tärppäsi. Ja aivan mahtavaa, että osaat iloita plussasta täysin rinnoin. Nyt sitten toivotan onnellista masun kasvatusta!

MollyJiille tsemppihalaus! Kiva kuulla että voit jo paremmin ja suru hieman helpottaa!

Klovni75 - olin jo kovasti peukuttelemassa ja taidan vähän kyllä peukuttaakkin. Toivottavasti tärppäisi kuitenkin!

Ja Burdelle hali! Pettymykset on aina jotenkin niin kovia - mitenhän sitä saakin itsensä toivomaan aina niin kovaa!

Omassa navassa ei uutisia, kp 20 ja miehen tulokset saadaan ensi tiistaina ja omani vasta 2.1. Joten odotellaan!

Kaikille vasta-alkajille paljon peukutuksia ja positiivisia ajatuksia! Jospa meistä muutkin liittyisivät Q:n seuraan pian!

Leia

Vierailija
33/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tarrasukkia mukaan teille. Ihanaa lukea kunnon tuuletusta, kyllä tähänkin mennessä olet varmasti ehtinyt murehtia tarpeeksi. ;)

Väsyttää hiukan, kun tuo koiranrutkale vietti yönsä makkarissa meidän kanssa, eikä siinä kauhean hyviän saanut sitten nukuttua. Aivan ihana pieni herrasmies on tämä meidän Masi. Hauska karvakasa, vaikka vielä eyhkä hiukan alku ujouttakin löytyy. Haisee tosin kuin raato, kun on ollut pari päivää ripulilla...

MollyJiille lämmin tervetulohali takaisin pinoutumaan. Toivottavasti voimme tukea sinua surussasi ja myös sitten toiveikkaaseen tulevaisuuteen. *rutiste*

Nyt lähden nokosille, kun on mennyt viime yöt joko koiran tuloa jännittäessä tai muuten vaan valvoessa. Tsemppiä, siskot. :)

-v-

Vierailija
34/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille,

Meitä on nyt niin paljon etten muista mitä kenellekin kuuluu, mutta Quiero IISO hali ja onnea. Voin vaan kuvitella miltä se plussa viivassa tuntuu. Sanoin itse miehelle että sit jos ja kun saan itse viivan testiin ostan niitä sata ihan vaan siksi etta saan ne kaksi viivaa :) nyt on niin monta testiä tehty jossa vaan se yksi epämiellyttävä viiva. Pidän peukkuja et kaikki menee hyvin ja että sinä voit hyvin!

MollyJii - tää on niin ihmeellistä tää elämä, jotenkin tuntuu hassulta olla samassa viestissä niin onnellinen jonkun puolesta ja taas niin onneton toisen. Olet joutunut käymään paljon läpi - lähetän sinulle voimaa ja uskoa tulevaisuuten..kaikilla asioilla on tarkoitus - uskon niin. Sinulle on varmasti pieni sielu joka vaan odottaa pääsyä lapseksesi. Melle kaikille on!!

Varjokas - ihana koiravauva kotona! Onnea! MÄ oon ihan järjetön koirafriikki :) Itsellä pieni villakoira jonka pussaan ihan puhki :) Koirista on niin paljon iloa ja onnea! Hyvä että sulla jotain ihanaa että saat vähän ajatuksia pois hoidoista!

Sitten minä :) Mulla oli PAS 12.12 maanataina. Yksi selvisi pakkasesta ( huh ) ja nyt on sit vissiin pp3 Otan zumenonia 3xpäivässä ( yliannostus ) ja sit sitä ihanan ihanaa lugesteronia ( 2x 2kapselia päivässä ..yliannostus ) et kyllä nyt lääkkeillä pitäis liimantua..voi niiiiiiiin toivon et tärppäis. 26.12 vois jo testata mut lääkäri suositteli 30.12..ehkä testaan jouluaattona ;)

Voimia kaikille!!!

Mörö

Vierailija
35/64 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa MollyJii takaisin joukkoomme! Siitä vaan uuteen yritykseen kun tuntuu siltä, me pidetään paljon peukkuja! :)

Burde ja Klovni: Siihen asti on toivoa, kun ne menkat alkavat, joten edelleen pidän peukkuja teille, että se nega muuttuisi plussaksi! Mikä on Klovni sinun clomi-annostus?

Toivottavasti Leiakin saa hyviä uutisia testituloksista!

Itse kävin tänään lääkärissä, kuten Viivi muistelikin. Kaikki oli munasarjoissa hyvin; oli monta pientä munarakkulaa ja yksi vallitseva, joka oli 12mm halkaisijaltaan. Lääkäri sanoi, että kaikki vastasi kp11 lukemia, joten nyt vain odotellaan mahdollista tulevaa ovulaatiota. Sain myös vapautuksen seuraavista verikokeista, koska annos (2/pvä) on minulle sopiva. Ja jos ei mitään tapahdu, niin näin jatketaan vielä seuraava kierto ja sitten on pidettävä clomeista taukoa. Sanoin palaavani sitten asiaan, jos on vielä tarve. Todennäköisesti sen jälkeen siirrytään lapsettomuusklinikan puolelle.

Mutta mielenkiintoista oli se, että lääkäri oli sitä mieltä, että minulla on edellisessä kierrossa kemiallinen raskaus. Erityisesti sitä puoltavat progesteroniarvo, joka oli 111 ja tosi ikävät alavatsakivut (mulla ei ikinä ole menkkakipuina vatsakipuja!!) kun menkat alkoivat. Ja nehän oli myöhässä muutaman päivän eikä terolutien aikana noin pitäisi heittää päivät. Lopuksi lääkäri vain totesi, että 60% hedelmöittyneistä munasoluista käy noin. Mancon tiedot arvoista oli siis oikeita!!! Yhtä mieltä lääkärin kanssa oltiin siitä, että ainakin tällä hetkellä vika on minun kierroissani (olen edelleen ihan vakuuttunut siitä, että nyt oli vasta eka ovulaatio), jotka ehkä nyt vasta alkaa toimia.

En oikein tiedä mitä pitäisi ajatella noista " uutisista" . Toisaalta se herättää toivoa, että ehkä meille sitten joskus voisikin tulla vauvoja. Toisaalta on vähän epäuskoinen olo. Mies totesi lääkärin mielipiteen kuultuaan, että sehän oli hyvä uutinen. Kai häntä on painanut, jos vika onkin hänessä. Mutta katsotaan nyt mitä tämä kierto tuo tullessaan.

On aika hassu olo.. Kauhean ristiriitainen.. Helpottunut mutta silti mietityttää kovasti.

-Tuittu-

Vierailija
36/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on monellakin jännät paikat näköjään meneillään tällä hetkellä.. Mörömille myös peukutuksia, jotta PAS olisi onnistunut. =)

bdbdbdbdbdb

Ja Lilli, niin kuin Q:n plussakin osoitti, niin teillekin voi se plussa tulla vaikka simpat alkaa olla siinä rajoilla, että kannattaako inssiä tehdä!!

Pidetään peukkuja kovasti, että se olisi onnistunut.

Mukava kuulla, että Tuitun lääkärireissu meni mukavasti.

Tuo progesteroni arvo ja kemiallisen mahdollisuus edellisessä kierrossa antaa varmasti kyllä toivoa siitä, että mahdollisuus raskautumiseen on.

Täälläkin on syytä olla taas iloisella mielellä sen suhteen, että mies oli saanut ihan itse varattua simppatestiin ajan väestöliittoon (parin viikon päähän). Ja on kuulema menossa paikan päälle tekemään sen, jotta varmasti saadaan näyte kunnossa perille. =)

Hassua, että siellä oli neuvottu tuomaan näyte housujen sisällä, jos sen tekee kotona. Ja kuulema tuo povitasku on aivan liian kylmä paikka, vaikka mulle neuvottiin nimenomaan kuljettamaan se siellä (eri klinikka siis kyseessä)

No, eipähän tarvi sitten jossitella kun mies tekee sen siellä. Kyllä täytyy olla ylpeä omasta kullastaan!!

(hih.. sivuhuomautuksena.. aivan sulonen pikkunen poitsu astui isänsä kanssa juuri ovesta sisään..)

Varjokkaalle täytyy todeta, että olen hieman kade hauvavauvasta. ;)

Siitäkin ajasta kannattaa nauttia (vaikka ehkä aina ei tunnukaan siltä), koska se pentu kasvaa yllättävän äkkiä isoksi.

Ja kaikille muillekin tsemppiä missä vaiheessa kukakin sitten kierrossaan menee!! +++++++

-viivi-

Vierailija
37/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Olen roikkunut tuolla vauvakuume-puolella jo pitemmän aikaa, mutta en jaksa enää listautua niihin kuukausipinoihin, kun joka kerta tipun pois. Löysin tämän syksyn vasta-alkajat -ryhmän, joka kuulostaisi ehkä enemmän omalta ja täältä varmaan saisin myös paremmin tukea ja ymmärrystäkin. Talveahan tämä nyt jo on, mutta jos joukkoonne mahtuu niin mielelläni tulisin.

Tässä hieman esittelyä itsestäni ja tilanteestamme tällä hetkellä. Olen 27-vuotias ja mieheni on 30. Asumme Itä-Suomessa. Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti. Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä, kun ajattelimme, että seuraava saa tulla sitten kun on tullakseen. Menkat alkoivat tytön ollessa kahden kuukauden ikäinen, vaikka olimme täysimetyksellä. Siitä lähtien kierto on ollut hyvin säännöllinen. Imetin melko pitkään, mutta nyt imetyksen lopettamisestakin alkaa olla vuosi, ja olemme mieheni kanssa alkaneet olla jo hieman huolestuneita, miksi ei tärppää.

Kävin gynellä, ja ultratessa löytyi toisesta munasarjasta kysta. Sain kymmenen päivän Terolut-kuurin, jolla kysta yritetään saada pois. Nyt olen kuurin syönyt, ja ensi tiistaina on seuraava käynti gynelle, jolloin katsotaan, onko kysta hävinnyt. Ja jos ei ole, niin sitten se kuulemma leikataan. Gynen mukaan tuo kysta on voinut jarruttaa raskaaksi tulemista, mutta ei kokonaan selitä sitä, koska toinen munasarja oli kuitenkin ihan puhdas. Seuraavaksi sitten tutkitaan johtimien aukiolot ja miehen simpat. Eli ihan alkuvaiheessa vielä ollaan, mutta oloa on helpottanut jo suunnattomasti se, että asia on nyt lähtenyt menemään eteenpäin.

Mukavaa joulun odotusta teille kaikille, toivottaa LeiMu

Vierailija
38/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meidän joukkoon mahtuu. =)

..mutta toivotaan kuitenkin, että sinunkaan ei tarvitsi kauaa täällä pyöriä vaan pääsisit pian tuonne odotuspuolelle palstailemaan.

Täällä onkin nyt ollut varsin hiljaista..

Missähän kaikki luuraa..

Vierailija
39/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ystäväiset ja terveiset sielä Väestöliitosta! Meillä oli ensikäynti tänään, joten tuli paljon asiaa ja meni paljon rahaa... Tänään oli sopivasti kp 13, joten näimme ultrassa hienon munarakkulan oikealla puolella. (Lääkäri sanoi, että se olisi jo ehtinyt jopa puhjeta, ja se yllätti minut, kp 13 on mielestäni aika aikaisin, kun ovistestissä on yl. ollut plussa vasta kp 14-18! Olemmeko puuhailleet aina liian myöhään? Limat on kyllä yl. tullu aina ennen sitä lh-huippua...)

Ensi kierrossa tehdään sitten SSG ennen kuin lähdemme hormoniavusteiseen inssiin helmikuussa. Ei mitään clomeja, vaan suoraan Puregon-pistoshoitoihin! KÄÄKS! Clomit kuulemma ohentaa kohdun limakalvoa sen verran, ettei lääkäri suositellu sitä. Sain jo sen neulakynänkin kotiin ihmeteltäväksi. Näin jälkeenpäin ajatellen ihan hyvä vain, ettei hoito ala heti, sillä tämä kaikki saikin minussa yllättäen aikaan tunnehuohun. Itku tuli kun astuimme ulos ovesta. Miksi minun pitää kaikki tämä kokea? Ei meidän olisi tarvinnu...

Mutta, tänään lakanat pöllyämään ja ensi kierrossa kun on se SSG, niin se voi avata " röörejä" niin että tärppääkin luomuna, toivon mä.

Mutta nyt mä lähden kyllä kotiin ihmettelemään sitä kynää ja kaikkia miljoonaa lappua, jotka saimme mukaan.

Vierailija
40/64 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

me molemmat ollaan 22 ja yritystä takana 1,5 vuotta.

kovasti haluaisimme oman tiitiäisen.

odotetaan sopivaa ajankohtaa inseminaatiolle..