Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syksyn ' 05 Vasta-alkajat~vko50

11.12.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darksalmon]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darkseagreen]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darksalmon]Annu-71

Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.

2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .

Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Birbebek

ikää 28, isännällä 29

takana cornuraskaus 03/05.

Yritystä toukokuusta 04.

Naistenklinikalla aloitettiin tutkimukset nyt lokakuussa

odotellaan tätiä kylään että pääsee tilaa ajan hssg:n.[/color]

[color=darksalmon]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darkseagreen]chocolate_dream

Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.

Mies on 22 ja minä 24.

Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(

Meillä vika löytyi miehestä!

ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]

[color=darksalmon]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darkseagreen]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darksalmon]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]Inka76

molemmat ollaan 29

esikoista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän jo elokuusta 04 alkaen.

Perustutkimukset meneillään, verikokeissa olen käynyt ja simpat viety analysoitavaksi[/color]

[color=darkseagreen]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darksalmon]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darkseagreen]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darksalmon]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darkseagreen]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darksalmon]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darkseagreen]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darksalmon]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darkseagreen]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darksalmon]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darkseagreen]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=darksalmon]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darkseagreen]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darksalmon]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darkseagreen]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darksalmon]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darksalmon]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darkseagreen]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darksalmon]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]

[color=darkseagreen]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darksalmon]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darkseagreen]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darksalmon]SanniAnniina

Minä ja mieheni 29v.

pääkaupunkiseudulta ollaan.

Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:

niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja

toinen Clomikin takana.[/color]

[color=darkseagreen]Sarimari

Olen 31 vuotias, (vm -74) mieheni 32.

Lasta ollaan yritetty kesästä 2004 eli noin 1,5 vuotta.

Tähän mennessä ei ole tullut plussan plussaa.

Ollaan lapsettomuustutkimuksissa, mutta lopullisia tuloksia ei olla vielä saatu.

Ilmeisesti kuitenkaan miehessä ei ole vikaa, sillä spermatesti oli erinomainen.[/color]

[color=darksalmon]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darksalmon]tirppa71

Minä 34v ja mies 32v.

Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,

tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.

Punktio ajoittuu viikolle 47.

Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]

[color=darkseagreen]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darksalmon]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]

[color=darkseagreen]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darksalmon]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darksalmon]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=darkolivegreen]*******************************************************[/color]

[color=darklateblue][size=2]Päivitykset:[/size]

- ViiviWagnerin plussa

- uutena Sarimari

- MollyJiin keskenmeno[/color]

[color=darkolivegreen]*******************************************************[/color]

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään ihmeempiä lapsentekosaralla. Kovasti ovat mielialat rauhoittuneet viikon takaisesta pettymyksestä sekä tuosta keskiviikko-torstain toivon herätyksestä.

Huomenna se tulee, meidän oma koira!!! Leia kyseli merkkiä. Koira on merkiltään puli, ja linkkejä kuviin laitan heti, kunhan vaan saan kuvia kaverista nettiin. :)

Lupaan ja vannon olla ensi viikolla aktiivisempi palstailija. :) Tulen kertomaan ainakin koiran elämän ensimmäiset päivät asap...

-v-

Vierailija
2/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

varjokas:

Huomenna se tulee, meidän oma koira!!! Leia kyseli merkkiä. Koira on merkiltään puli, ja linkkejä kuviin laitan heti, kunhan vaan saan kuvia kaverista nettiin. :)

Jee.. Onneks olkoon tulevalle karvalapsen äipälle. =) Pentu on varmaan syötävän söpö. Siinä alkaakin teillä hulinat kun pentu kotiutuu. Nimim. kokemusta on =)

Tuittu: Kyllä sun teksti oli ihan ymmärrettävä ja siitä sai selkoo. =) Sillähän mä täällä vasta-alkajissa oon käyny, että saa kirjottaa tuntojaan. Vauvakuume puolella olin ennen lapsettomuus juttuja. Nyt tuntuu, että en sinne viitti mennä... ainakaan niihin kuukausittaisiin pinoihin, joista kerta toisensa jälkeen joutuu tippuu pois kun menkat alkaa... Ensikoihin voisin ehkä " liittyäkin" .

Hyvää viikonalkua kaikille!

PS. Mulla on koko päivän sattunu oikeelle puolelle alavatsaan... En tiä miks. Kp taitaa olla 24 tai 25. Alkaa jo tekee mieli testailla - ihan huvikseen... =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän onkin minulle ainakin viimeinen täysi työviikko ennen joulua ja joululomaa. Jee Jee!

Burde taisitkin kysellä onko kukaan sotkenut työelämän ratkaisut ja vauvakuumeen. Minun ainakin täytyy myöntää! Uusi työpaikka olisi ihan ehdoton juttu, mutta tuntuu hurjalle kuitenkin samaan aikaan koko ajan toivoa raskautumista. Entä jos joutuisi heti jäämään vauva lomalle kun uuden työn aloittaa. Kaikki nämä jutut ovat jotenkin iloisesti sekasotkussa mielessäni ja uuden työpaikan katselu on näin ollen jäänyt vähemmän aktiiviseksi. Vaikka tässä olisi kerennyt olla uusissakin töissä vaikka kuinka kauan, ja tiedä kuika kauan tämä vauvattomuus sitten jatkuu - ikuisuudenko?!?

Odottelua ainakin tämä lapsettomuus näköjään on. Tänään siis kävin labrassa luovuttamassa 3 tuubia verta (prolaktiini, progesteroni ja TSH, muistaakseni). Nyt sitten taas odotetaan soittoaikaa, jota en joulutauon takia saanut ennenkuin 2.1!! %&##¤ (painokelvotonta tekstiä). Meneeköhän noilla lääkäreillä niin hyvin, että ne voi pitää kesällä kuukauden kesäloman, hiihtolomat, syyslomat ja vielä parin viikon joululomankin... Nyt on kyllä näiden tulosten suhteen niin kärsimätön olo etten olisi malttanut millään odottaa sitä pakollista viikkoa pitempään. Minä en jaksa tätä odottamista - minä haluan tietää jo onko kaikki kunnossa vai ei!!! Sorry tämä vuodatus, mutta jotenkin meinasi nyt kuppi mennä ihan täysin nurin.

Varjokkaalle mukavia koiravauveli päiviä. Pulihan on se " lankakerä" koira? Meinaatkos ryhtyä harrastamaan tottista, agilitya tai jotain muuta hauskaa? Voi kun meilläkin olisi joskus *Haaveilee*. Tosin mies haluaisi sitten metsästys koiran, joten meille tarvitsee laittaa varmaan kaksi koiraa. Toinen minulle harrastuskoiraksi ja toinen metsäkoira. Ei vaan, ans kattoon nyt miten edetään. Saataisiin ensin kämppä rakennettua, jonne koira sitten mahtuisi.

Parempaa viikkoa kaikille! Ja Queiro - missäs piinispäiväkirja? Eikös ne piinapäivät ala olla käsillä - vai testipäivät jopa??

Terkuin

Leia

Vierailija
4/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista kotiutumista varjokkaan koiruudelle! Ne on niin sulosia ne hauvavauvat. Muistan kun meille tuli pieni pentu, joka oli oikeesti niin pikkunen, että piti laahata jalkoja ku käveli, ettei astu hauvan päälle ;)

Sitte tietty ollaan niin innoissaan uudesta paikasta että kaikki nurkat pitää nuuskuttaa läpi... ihanaa! Tulee ihan haikee mieli, vaikka onhan mulla tuo rakas seniorihaukku, joka tossa tuhisee. :)

Jos olisin burde niin olisin varmaan jo testannu... mää en tiiä mikä mulle tulee kierron lopussa, vaikka koko muun ajan oisin ollu ihan rentona ja rauhallisena. Sitte ku mennään viimistä viikkoo ni mielessä ei oo muuta ku testailu ;) En oo kyllä vielä koskaan sitä tunnetta kokenu, että ne kaks viivaa siinä ois! Mahtaa olla uskomatonta...

Omista hommista nyt sen verran kun kerranki on jotain kirjotettavaa... että tänään tehtiin sitte eka inssi! Olin ihan varma että tänään tulee positiivinen tulos ovistestiin, mutta se paukahtikin yhtäkkiä eilen, jotenka tänään aamulla mies kiikutti polille näytteen puoli kaheksalta ja inssi tehtiin tossa yhentoista maissa. Ei sattunu tippaakaan ja muutenki kaikki meni hyvin, spermaki oli kuulemma ihan huippuluokkaa. Muistelisin et olis ollu siis pesun jälkeen jotain 50 milj. siittiötä ja niistä 98% oli nopeesti eteenpäin liikkuvia. Kuullostaa hyvältä! Mies sai kerranki lääkäriltä kehuja :) Jännitti kyllä ihan hulluna ja loppuun asti pelkäsin että on huonoja uutisia että pesu ei ois onnistunu tai jotain yllättävää. Onneks näin! Nyt sitten vaan odotellaan. Lääkäri sano että sais vielä mielellään puuhailla lisäks, että mahollisuudet kasvais. Mies sano että sopii vallan hyvin! ;)

Nyt piparkakkutalon tekoon! (oho, tulipa pitkä teksti)

Vierailija
5/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans kovasti jänskätään Q:n puolesta, että mitähän se ensimmäinen inssi on saanut aikaan... =)

Tuuthan pian kertomaan!

Ja Varjokkaalle mukavia hetkiä koiravauvan kanssa.

Voi kun mäkin saisin sellaisen ihanan koiranpennulle tuoksuvan paketin.. hih.. niilläkin kun on se pennun ominaistuoksu vielä tuossa luovutusiässä.

Huoh..

Meiän neitikin kun on jo kuitenkin reilu 6v. (tosin olevinaan kyllä vieläkin välillä niin pientä että...)

Burdekos se tuumaili, että ois ihana olla äippälomalla ja hoitovapaalla.

Täällä kans on tuumailtu ihan samaa.

Ois ihanaa olla lasten kanssa kotosalla (jos niitä nyt joskus sitten siunaantus) muutama vuos, ennen kuin sitten taas palailis takaisin töihin. Minäkään en mikään uraohjus ole, tosiaankaan.

En usko, että ainakaan ihan hirveästi kaipailisin takaisin töihin.

..no, sen näkis sitten..

Oikein mukavaa maanantain jatkoa kaikille.

Vierailija
6/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa viime viikko tosiaan hiljainen vasta-alkajilla - taitaa olla ne samat joulukiireet jo muillakin. Lahjat on ainakin ostamatta - onneksi niiden laadusta on sentää hajua. Ei pitäis tulla ihan kauhea ostosreissu.

Varjokkaalle onne hauvavauvan johdosta! Onko lattia vuorattu nyt sanomalehdin ja houkuttelevat johdot nosteltu yläilmoihin? =) Meillä ei ole koskaan ollut koiraa allergian vuoksi, mutta voin vaan kuvitella, miten hektistä koiran saapuminen taloon on. Ja ihanaa!

Oma olo on aika omituinen. Kp33/34? Välillä tuntuu siltä, että menkat alkaa just ja sitten taas on ihan normaali olo. Maha on turvoksissa ja tänään se on ollut sekaisinkin. Olo on myös himpun etova ja huimaava. Jotenkin olen psyykannut itseäni siihen, että menkat sieltä tulee. En sitten putoa niin korkealta. Miestäkin jo eilen varoittelin, ettei taineet clomit vielä tehota meillä. Mutta jos keskiviikkoon mennessä ei ole tätiä näkynyt, niin pakko se on kai testata... Jotenkin sitä vaan haluaisi olla testaamatta, ettei joutuisi pettymään. Ihan hullua!

Tuosta työhommasta vielä sen verran, että täälläkin on yksi anti-uraihimnen. Muutaman vuoden kotonaolo kuulostaa tosi houkuttelevalta. Mulla on vakipaikka, joten töitä ei tarvi sen kummemmin miettiä, jos jostain kumman syystä sattuu raskautumaan.

Mukavaa viikonalkua kaikille ja iloisia joulutohinoita!

Klovni

Vierailija
7/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi:

Varjokas: Paljon onnea hauva-vauvasta. Mä niin odotan, että tulis ens kesän alku, jolloin meillekkin sellainen vauva mahdollisesti tulee. Siis toinen koira. Ennestään yksi jo löytyy.

).( Tänään kävin taas verikokeissa torstaita varten. Kohta se operaatio sitten on ja sen jälkeen pääsee jo lomalle. Keskiviikkona on viimeinen koulupäivä tämän vuoden osalta. Jes! Vieläkin kyllä tuo torstai jännittää, mutta kaippa siitäkin selviän.

Joululahjoja kovasti on tullut tehtyä, mutta pahasti on kesken vieläkin. Ja joulu on jo ensi viikolla! Kamalaa, miten äkkiä aika menee eteenpäin. Mutta toisaalta hyvä niin, koska joskohan ensi vuoden alussa meilläkin päästäisiin ekaan inssiin.

Plussasäteitä kaikille ja hyvää joulun odotusta!

-Peikko-

Vierailija
8/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin....

Oli pakko tulla kertomaan, kuinka taas ollaan sieltä suosta noustu ja taas on tarmoa!!! Kiitos kaikille lohduttajille ja onneks täällä ymmärretään kuinka tämä meidän taival on kaikille joskus niin vaikea. Mutta nyt taas ollaan iloisin mielin ja odotetaan niihin hoitoihin pääsyä. Mä kävin tänään työhaastattelussa ja nyt vaan peukut pystyyn että mut valittaisiin!!!

Burde tuolla viime viikon pinossa puhui unista, niin mä olen nähnyt meidän lapsista (huomaa monikko:D)unia. Niissä unissa poika on aivan ilmetty isänsä ja aivan mielettömän suloinen, mutta aina niissä unissa pojalla on ollut myssy päässä. Sitten kerran näin unta että olin raskaana ja serkkuni häissä ja olin nousemassa pysty suoria rappuja ylös kun se lapsi vaan tippui mun sisältä ja vielä jaloileen, mutta ei käynyt kuinkaan, mutta muistan että joku sano että kun teillä on se poikka niin nyt tuli tyttö. Mun mies taas on nähnyt sellaista unta että meille syntyy poika ja että mä kuolen siihen synnytykseen ja hän sitten paniikissa antaa sen pojan pois, niin että hän ei ole pitänyt sitä sylissään mutta on antanut kuitenkin nimen. Mies oli niin lutunen kun hän paniikissa mulle kertoi unestaan että ei hän halua mitään lapsia, kun mä sitten kuolen ja hän antaa vaan lapset pois että hän on huono isä. Ja mä jouduin selittämään ettei kuolema unessa tarkoita kuolemaan että se voi vaikka olla niin että musta tulee äiti ja sä olet mustasukkainen kun huomioin sitä lasta enemmän... Tai mistä noista unista tietää, mutta toivottavasti mä en nyt ainakaan kuole. Ja varmaan tää meidän lapsettomuus on " kuolemista" ...

Miten muilla on lähtenyt viikko käymään ja mikä mahtaa olla Q:n tilanne piinailussa?

t. joalin

Vierailija
9/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos koiraonnitteluista. Ei vielä saatu kaveria kotiin. Raasu on matkan jäljiltä kipeänä ja majailee vielä tämän yön siellä kasvattajan luona. Juu, puli on nimenomaan se narukoira. En vielä tiedä mitä kaikkea herran kanssa harrastetaan, näyttelyissä on pakko käydä että saadaan hänestä jalostuskelpoinen, mutta muut harrastukset menevät sitten sen mukaan mitä ominaisuuksia kaveria tässä kasvaessaan alkaa osoittaa. :) Heppu on onneksi jo 5kk vanha, ettei mikään ihan pentu enää. Joten ollaan vaan varauduttu ottamalla matot pois lattialta, muttei mitään radikaalia jemmausvuorausoperaatiota vielä ole suoritettu.

[b]joalin[/b], sen ensi viikon pinon voi nostella sitten takaisin kartalle vaikka viikon päästä sunnuntaina. ;D

Onnea matkaan, [b]tuupalainen[/b]!!! Pidän täällä peukut ja varpaat pystyssä teille. :) Tosi helpottavaa varmasti, että sperma on huippuluokkaa ja inssi tuntui sujuneen muutenkin hyvin. Jännään puolestasi. bdbdbd

Sitten ainakin [b]Quierolle, burdelle[/b] ja [b]klovnille[/b] myös peukutuksia piinaan. :) Miten maltatte olla testaamatta? Tulkaa ihmeessä kertomaan uutisia heti kun tiedätte.

).( kp23/27, vaikka tämä kierto menee vähän pitemmäksi kun aloitin terot pari päivää myöhässä. Ei mitään tuntemuksia, enkä niitä odotakaan. Yritän olla jännittämättä sen epätodennäköisen oviksen takia nyt loppukierrosta, ja odotan innolla hoidotonta ensi kiertoa. Tällä tavalla muutaman kierron pätkissä nämä hoidot vielä menttelee, en usko että psyyke kestää kovin pitkiä spurtteja.

Huomiseen,

-v-

Vierailija
10/64 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisesti olen minäkin viime viikkoina palstaillut, kun ei ole oikein tapahtunut mitään maininnan arvoista. Mutta nyt on taas tapahtumassa; torstaina miehelle tehdään KYS:ssä kivesbiopisia ja sen tuloksen perusteella sitten katsotaan mitä tehdään. Lääkäri oli siis sitä mieltä, että kyllä sieltä kaiken järjen mukaan pitäisi löytyä ihan reilusti eläviä siittiöitä. Mutta sittenhän sen näkee. Välillä kyllä hirvittää, koska olen asennoitunut siihen, että siittiöitä löytyy ja hyvälaatuisia. Mitäs jos ei löydykään tai eivät ole käyttökelpoisia :o Sitten pitää miettiä asiat uusiksi...

Mutta jos siis löytyy, niin sitten IVF ehkä maaliskuussa. Ostettiin tosiaan uusi asunto ja lääkäri aikanaan sanoi, että ei muuttoa tai työpaikanvaihtoa ei kannata satuttaa hoidon kanssa samaan kohtaan.

Mutta toisaalta, kyllä elämässä saattaa olla paljon stressaavampiakin tilanteita, että en tiedä, kuinka muutto vaikuttaisi hoitoon.

No, mutta vielä voi toivoa luomuplussaa jouluksi... Tuomiota kun ei vielä ole.

Vierailija
11/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]Mun on nyt pakko tuulettaa... Siis en voi uskoa tätä, mutta Apteekin omaan testiin paukahti tänä aamuna selvääkin selvempi plussa!!!! Olo on aivan sekainen, tärisyttää, värisyttää, itkettää, naurattaa!!!! Juoksen ympäri taloa testi kädessä ja mies onnellisena sohvalla pudistelee päätään mun touhuille!

Kiitos rakkaat ystävät kaikesta tuesta ja tsemppauksesta tässä matkan varrella! ♥ Luin teidän eiliset kirjoitukset, mutta en uskaltanut vastata mitään, kun pelotti niin, että mitä testi näyttää!

Eilen piti menkkojen alkaa, mutta ei näkynyt ja sitten on rinnat tullu uudestaan kipeiksi ja kaamea flunssa ja ajoittaisia menkkakipuja. Ja ehkä se munasarjojen kramppauskin oli joku oireenpoikanen?

Tiedä häntä, mutta sanoisin, että olen oikeasti oireeton vielä. Miten tämä nyt sitten pitäisi uskoa??? ;) Mutta plussa on plussa eikä edes mikään haamu, iiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhh! :D

Voi vitsi kyllä testiä tehdessä lausuin mielessäni hartaita toiveita yläkerran herralle ja taisi siinä samassa ajatuksessa joulupukkikin vilahtaa :) Tämä on maailman paras joululahja enkä mitään muuta pyydä! Saas nähdä tokennunko tästä yllätyksestä ja pöllähtäneestä olosta jouluun mennessä.

Voitte kuvitella, että bussissa salaa silittelen jo olematonta mahaani, onhan siellä meidän oma suuri pieni ihme!!! Voi, tämä on niin ihmeellistä! Meidän rakas vaavi, halaan ja pussaan sen puhki! Meistä tulee äipppä ja iskä!!!

Onnesta soikeana ja pohjattoman kiitollinen

-Q- rv ♥ (ei osaa laskea ;)[/color]

Vierailija
12/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla, että ensimmäinen inssi tuotti tuloksen! =)

Tuuthan vielä kirjottelemaan välillä kuulumisia, joko tänne tai sitten tuonne enskojen pinoon..?

Vierailija
13/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaskin koko sylinmitan täydeltä onnea Quierolle! Nyt on siis se eka kolmesta tulossa! Mahtavaa, että eka inssi tosiaan tuotti tulosta! Antaa toivoa meille muillekin :)

Nyt ei muuta kuin joulua viettämään rauhallisesti ja onnellisesti, voih, kun meitä muitakin pian onnistaisi.

Olen ollut hieman laiska kirjoittelija viime aikoina, mutta omasta navasta sen verran, että kp 11 menossa, ja ylihuomenna on se Väestöliiton eka käynti! Mä oon ehkä ladannu siihen liikaakin toiveita, mutta toivoisin, että ehkä jo tällä viikolla vois tehdä ekan inssin... Vaikka epäilen, että ensin pitäisi tehdä se SSG. Mut jos Q:kin sain plussan ilman sitä, niin onhan se mahdollista.

Q: anteeksi huono pää, mutta olikos sulla hormoneja mukana inssissä vai tehtiinkö se luonnoll. kiertoon?

Vierailija
14/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa-aaltoko tänne on rantautunu ;) Taitaa olla joulutonttu asialla!

Todella hienoo lukee näitä onnistumisia, varsinkin kun lääkäri ei oo antanu ensin kunnon toiveita ja kuitenkin lopputulos on mitä parhain!! Tässähän joutuu hymyillä koko ajan! :) Mieletöntä.

Vierailija
15/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sinulla hienoja uutisia! Voin vain kuvitella miten jännittävän, kutkuttavan onnellinen joulu teille on tulossa!!!

Tsemppiä ja onnea kaikille muillekin loppukiertolaisille/inssiläisille... jos ne tontut olisi käyneet kurkkimassa muidenkin ikkunoiden takana :)

Täällä suunnalla on edetty sen verran, että ensikäyntiaika on tilattu ja tammikuussa lähdetään miehen kanssa ihmettelemään sitä puolta. Tavallaan ihan helpottunut olo kun aika on nyt varattu ja jotain alkaa tapahtua. Toisaalta taas on saanut jättää sen asian murehtimatta ja keskittyä tähän hetkeen. Kyllä se tammikuu sieltä tulee ajallaan. Erityisellä mielenkiinnolla olen kuitenkin lukenut teidän tutkimus-/hoitokokemuksia. Tällä hetkellä menossa on kierron loppupuoli ja peinoinen kutkutus sen myötä aina nostaa päätään, mutta muuten olen kyllä tällä kertaa erittäin erittäin miinus-fiiliksellä. Eipähän tule sitten pettymystä. Tuleeko teille kellekään muuten rinnat (tosi) kipeiksi loppukierrosta? Niin, että kun aamulla herää niin ihan jomottaa ja vihloo. Samaten tuntuu, että rinnat aina ennen kuukautisia ovat huomattavasti isommat kuin alkukierrosta. Itse olen seurannut tälläistä muutosta nyt syksyn ajan ihan ihmeissäni, sillä en muista, että ennemmin (nuorena tyttönä tai naisena) tälläistä olisi tapahtunut. Tai sitten sitä ei ole seurannut itseään niin tarkkaan. Useamman kerran olen näiden rinta" oireiden" myötä jo halunnut uskoa ihmettä tapahtuvaksi, mutta alas on tultu sitten lujaa.

Varjokas: hauskoja hetkiä uuden koiran kanssa. On mukava lukea sinun koiranodotuksestasi, sillä itsekin mokomasta haaveilen. Haaveeksi se tosin jääkin, sillä mies on allerginen.

Täällä oli puhetta työ-/vauvakuvioista ja niiden aiheuttamasta päänvaivasta. Ilmoitan itseni tähän " kerhoon" ! Tätä proplematiikkaa on pyöritelty vuoden päivät ja aina sitä ajattelee, että sitten on jo äitiyslomalla tms. Ajatukset kääntyvät aina tulevaisuuden mahdollisten tapahtumien kautta ja se estää jotenkin elämästä tässä ja nyt. Pitäisi osata elää täysillä tätä hetkeä ja tehdä valintoja mm. työelämässä sen perusteella...

Tulipas pitkä sepustus, mutta en ole kerennyt vähään aikaan kirjoittamaan, joten sallittakoon tämä. Niin, ONNEA myös kaikille muille plussanneille, joita täällä on ilmestynyt!

Vierailija
16/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ONNEA ONNEA Q!!!! Aivan ihanaa! Nyt heti ilmoittautumaan Ensikoiden odotuspuolelle.. Minäkin tulen kohta perässä! (toivossa on hyvä elää) :)

-Tuittu-

Vierailija
17/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viivi99, Rizzu, tuupalainen, mollamaijanen ja Tuittu!!! Ihanaa lukea teidän onnitteluja, tulee vielä tsiljoona kertaa onnellisempi olo ja ihmetys siitä, että MINULLEKO ne tosiaan on?! :)

Ei voi muuta sanoa, kuin että me milikon kanssa todella nostettiin kertaheitolla Väestöliiton inssien onnistumisprosenttia :) Ja molemmilla vielä tärppäsi ekasta kerrasta, olen äimänkäkenä! miliko, jos näet tämän viestin, niin aiotko mennä Väestöliittoon alkuraskauden ultraan?

Rizzu:

Olen ollut hieman laiska kirjoittelija viime aikoina, mutta omasta navasta sen verran, että kp 11 menossa, ja ylihuomenna on se Väestöliiton eka käynti! Mä oon ehkä ladannu siihen liikaakin toiveita, mutta toivoisin, että ehkä jo tällä viikolla vois tehdä ekan inssin... Vaikka epäilen, että ensin pitäisi tehdä se SSG. Mut jos Q:kin sain plussan ilman sitä, niin onhan se mahdollista.

Q: anteeksi huono pää, mutta olikos sulla hormoneja mukana inssissä vai tehtiinkö se luonnoll. kiertoon?

Meillä oli huonojen simppojen lisäksi se ongelma, että en ovuloinut luomusti, joten söin clomeja 1tbl kp3-7, ja niillä saatiin hyvä vaste. Kolme suht isoa munarakkulaa näkyi kp10 seurantaultrassa, ja kp12 niistä kaksi oli jatkanut kasvua. Inssipäivänä niitä oli 1 tai 2, luultavasti vain 1, mutta siitä ei ole varmuutta, kun ne oli kuulemma ihan päällekkäin. Mun ylipitkä kierto tasautui clomeilla hetkessä tasan 28 päivän kierroksi! Olin jo äimistynyt siitä, että ne clomit toimi niin hienosti, enkä osannut arvata, että meille tulee vielä tällainen toinen jymy-yllätys jouluksi!

Rizzu, uskon, että kyllä sulle hyvinkin voidaan tehdä se inssi jo tässä kierrossa. Mulle lääkäri sanoi, että ei ollut mitään syytä oikeastaan olettaa, että SSG olis välttämätön, joten lähdettiin yrittämään heti. Ja sut varmasti ultrataan, ja jos siellä näkyy hyvänkokoinen follikkeli, niin sittenhän teillä alkaa totisesti jännät ajat! Tsemppiä Väestöliittokäyntiin, suosittelen sitä paikkaa täydestä sydämestäni :) Voitteko kuvitella, että meillä oli ensikäynti lokakuun lopussa, ja tässä nyt ollaan?!

Oliko se mollamaijanen, joka kyseli kipeytyvistä rinnoista? Mulla on nyt pillereiden jälkeen tullut ihan uutena se, että ihan muutamissa kierroissa on rinnat kipeytyny. Ilmeisesti vaan niissä kierroissa (noin 3 vuoden aikana!) on ollut ovis, koska nyt inssipäivän iltana oli jo rinnat kipeet, ja sitä jatkui 10 päivää. Sitten oli pari päivää oireetonta ja olin jo ihan maani myynyt, että tässäkö tää nyt sitten oli? Mutta nyt rinnat on uudelleen kipeytyny ja turvonnut.

Varjokkaalle ja hauvavauvalle mukavia leikkihetkiä! Mäkin rakastan peuhata miehen vanhempien koirien kanssa :)

Me sovittiin miehen kanssa, että nyt kyllä hehkutetaan tätä raskautta ihan täysillä, eikä murehdita turhia etukäteen. Jos jotain kurjaa tapahtuu, niin sitten tullaan alas pilvilinnoista oikein rytinällä. Mutta nyt aiotaan nauttia tästä leijuvasta olosta ja uudesta ihmeellisestä vaiheesta elämässämme.

Ainakin Tuitulle, burdelle ja klovnille peukutuksia piinahetkiin! Ja muillekin, joilla kierto lähestyy loppua! Ihmeitä tapahtuu!!!

Kyllä mä täällä vielä käyn kurkkimassa teidän kuulumisia, enkä ihan vielä varmaan uskalla tuonne odotuspuolen Ensikko-pinoon kotiutua...

-Q-

Vierailija
18/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä plussa uutiset on aina yhtä ihani kuulla - ne saa jaksaamaan uskoa, että se plussa vielä itsellekin tulis.

(.) Lähettestä TYKS' iin en ole vieläkään kuullut muuta, kuin että " soita tammikuussa naistentautien klinikalle, jos sitä ennen ei mitään kuulu" ja " noi kolme kuukautta siinä yleensä menee - kiireellisyydestä riippuen" Mitenköhän tässä lapsettomuus asiassa meidät jaetaan kiireettömyysluokkiin keskenämme ;)

Olisi se kyllä kiva saada jotain jo alkuunkin. Jos saan hakemani vakituisen paikan, harkitsen kyllä vahvasti, että ilmoitan meidät ensi vuonna väestöliittoon. Meillä mies järjesti asian sillain kyllä mukavasti, että nyt ei tarvi kiirehtiä enää tämän asian kanssa: hän varasi meille ensi vuoden joulukuulle etelän matkan =D Eihän silloin sovi olla viimeisillään - eli vauvaa voidaan puuhata alkavaksi vasta joskus kesällä (Vaikka sitä kyllä puuhataan heti, kun se on mahdollista ja jos tärppä, matka perutaan tai siirretään, mutta hyvä syy olla kiirehtimättä, eikö? ;))

Ystäväni sai tänään tytön. Aivan ihanaa! Tällä hetkellä olen oikein iloinen, mutta saa nähdä, tuleeko se mustasukkaisuus veilä sitten kun pienen näkee. Luulen, että ei...

Ihana kuulla siitä koiravauvastakin ja bähdä kuvia. meillä on myös koira, dalmis. Ikuinen kakara, mutta mamman oma mussukka silti.

Vierailija
19/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan kyllä tuntuu kestävän, mitä kautta haitkaan sen lähetteen? Me haettiin YTHS:n kautta lähete tyksiin kesäkuussa ja aika tuli kyllä muutaman viikon sisällä, kylläkin itse aika oli sitten vasta syyskuussa! Nyt olen kyllä ollut jokseenkin tyytyväinen tyksin toimintaan, aika nopeasti ollaan edetty. Mutta meille tehtiinkin tosiaan ne tutkimukset jo etukäteen, joten niihin ei ole sitä aikaa vierähtänyt. Mutta omituista kyllä miten meillä tuli aika niin nopeasti ja te ette ole vielä mitään kuulleet... Minä varmaan soittaisin jo sinne, en kestä yhtään mitään viivyttelyä! ;) Toisaalta jospa siellä nyt on vaan tosi kiireistä aikaa ja silloin kun itse hakeuduttiin niin oli hiljasempaa... en tiiä! Toivottavasti aika tulee pian, odottelu ei oo mukavaa, niinku varmaan kukin meistä tietää!

Vierailija
20/64 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vauvavauvoja, hauvavauvoja, piinailijoita... Onne kamalasto Q:lle! Tahtoo sun kanssa odottajien puolelle, mutta mnekat menossa jo kolmatta paivaa :( Eli ei tullu joululahjaa meille...

).( HSG lahete odottelee, kotosala, mutta kun se tutkimus pitas olla ens viikolla, niin eihan mitkaan sairaalat jouluviikolla tee muita ku paivystyskeikkoja... Eli sekin menee sitte tammikuulle. Oon pidelly alkomahoolin kanssa hiljasempaa linjaa viime aikoina, mutta kun mennaan kotopuoleen uutena vuotena, ni oon varmaan kannissa aamusta iltaan. On vahan ketuttavan masentunu olo, mutta kylla se taas tasta...

Osaisko joku muuten kertoo siita HSG:sta? Mita siina niinku oikeesti tehaan? Tuleeks siit kamalan kipeeks? Saikkua? Resepti kahteen eri antibioottiiin mulla kylla on.

Oma mielipide noihin tyopaikan vaihto/ muutto-hommiin on semmonen, etta alkaa omaa elamaa laittako jaihin lapsettomuushoitojen takia!! Naa hoidot saattaa kestaa vuosia tai ei tuota tulosta koskaan (tatahan me siis emme missaan nimessa toivo). Ja sekin etta saa jotain muuta ajateltavaa elamaansa, voikin edesauttaa raskaaks tulemista. Tosin meilla ei auttanu tyopaikan ja asuinmaan vaihdotkaan... auttaskohan ens vuonna ku palataan takasin Suomeen...

Mutta iloista ja toivorikasta joulunodotusta kaikille! Josko niita viivoja saatais muittenkin testeihin...