Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vahinkovauvoja tulee?

11.12.2005 |

Haluaisin vaan tietää, että miten vahinkovauvoja tulee.. Onko joku tullut raskaaksi, vaikka on käyttänyt keskeytetty yhdyntä menetelmää?

Entä koska aikaisintaan voi saada luotettavan vastauksen raskaustestillä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misu83:

Mitä mieltä olette sitten siitä, että ihmiset kovin innokkaasti tuovat julki sukulaisilleen ja ystävilleen sen että vauva oli vahinko?? Jos minulle kävisi ko vahinko, pitäisin huolen, että se ei tulisi ikinä julki. En haluaisi ihmisten tietävä, että tuossa on tuo vahinkolapsi. Ainoastaan täällä palstoilla anonyyminä uskaltaisin moisen asian tunnustaa. En vain katso, että se asia kuuluisi mitenkään sukulaisille.

Jos olet kertonut ihmisille, että vauvasi on ollut vahinko niin miksi teit niin?? Tätä kysyisin.

Vaikka miten yritän, en vain pysty saamaan sanalle " vahinkolapsi" niin negatiivista merkitystä mitä ilmeisesti monet muut. Olen kuullut parista ystävästänikin, että ovat olleet " vahinkoja" enkä koskaan ole ajatellut siitä asiasta mitään sen kummempaa.

Itse en tästä raskaudesta ihan vahinkona puhu, mielestäni tämä oli yllätys ja olen siitä kertonut ystävilleni. Ja ihan siitä syystä, että halusin jutella asiasta. Kyse ei siis ole ollut mielestäni mitään suuresta tunnustuksesta vaan ihan tavallisesta ihmisten välisestä juttelusta. Olen kertonut ja vaihtanut ajatuksia monesta muustakin raskauteen/synnytykseen liittyvästä asiasta.

Vierailija
2/34 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että salaisin kaikin mahdollisin tavoin ettei kukaan koskaan saisi tietää että lapsi on saanut vahingossa alkunsa!!!

Ensinnäkin, se että lapsi ei tule suunnitellusti, mikä tarkoittaa sama kuin vahinko lapsi, mutta on ehkä mukavampi otsikkona, ei tarkoita sitä että vanhemmat puhuttelisivat lapsestaan vahinkona heidän elin ajansa. Ja se että tunnustaa lapsen saaneen alkunsa ei suunnitellusti, ei tarkoita että sitä hoetaan muulla nimikkeellä vahinkolapseksi.

Asia vaan on sitten ollut niin, ja siltikin yleisesti lapsi on sunnittelemattomuudesta huolimatta rakastettu. En usko kenenkään aikuisen saatikka muiden lasten koskaan ajattelevan nähdessää ko. lapsen, et hei, tuossa on se vahinkolapsi.

Jos joku aikuinen niin ajattelee, niin voisin väittää että se aikuinen vaatii pientä lobotomiaa aivoihin ja jälki hoitoa ;D Ja lapset ajattelevat niin jos joku aikuinen on sen heille niin esittänyt -> lapsi ei omatoimisesti tuollaisia hoksaa.

En siis näe mitään pahaa jos joku mainitsee oman lapsensa saaneen alkunsa ei suunnittellusti=>vahingossa, varsinkaan jos vanhempi häntä rakastaa kuten omaansa kuulukin.

Ja jos asia on noin herkkä ja salassa pidettävää sorttia, silloin tosiaan suosittelen Minen lailla käyttämään TUPLA ehkäisyä eikä todellakaan mitään kuivaharjoittelua... En usko muutoinkaan minkään asteiseen valehteluun, mihin tämän luokkittelisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa kyllä, että suuri osa meistäkin taitaa olla enemmän tai vähemmän yllätyksiä tai vahinkoja, miten asian nyt haluaa ilmaista... Mutta varmasti rakastettuja ja toivottuja!

Meidän pikkuisemme oli ainakin yllätysvauva, ja siinähän sen ihmeellisyys onkin: saada jotain sellaista ihmeellisen arvokasta, jota ei edes osannut toivoa. Voiko suurempaa lahjaa saadakaan?

Kyllähän jokainen aikuinen ihminen tietää, miten niitä lapsia tehdään. Mekin ajattelimme, että vielä ei ole sopiva aika. Onnneksi kuitenkin tulin " vahingossa" raskaaksi, sillä milloin se sopiva hetki sitten olisi oikein tullut.

Vierailija
4/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä kukanenkaan tietää onko itse vahinko vai ei.

Vierailija
5/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsen puolesta oli erään kerran paha mieli, kun äiti esitteli uutta tulokasta: " tämä on meidän *piip piip*, hän on meidän vahinko" . Toivon sydämestäni, ettei hän ikinä vanhempana kuullut asiaa. Tällä kertaa isommat sisasukset olivat kyllä kuulemassa. Että vaikka mikä vahinko ja mistä alkunsa saanut lapsi olisikin, ei hänen kuullensa ikinä asiaa mainostettaisi.

Vierailija
6/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun masussani oleva pikku heppu sai alkunsa kyllä varotoimista huolimatta. Olimme käyttäneet kondomia eksän kanssa yhtä kertaa lukuunottamatta ja tuon yhden kerran jälkeen otin jälkiehkäisypillerin. Olipas sitten aikamoinen ylläri huomata olevansa raskaana, kun pillereihin luottavaisena ei käynyt mielessäkään tuollainen mahdollisuus.

Tuttavapiirissäni olen kolmas , jolle näin on käynyt. Muut tuntemani ovat päätyneet aborttiin, eivätkä halua aiheesta puhua julkisesti. Jotenkin tuntuu kuitenkin siis, että näitä vahinkoja tapahtuu aika paljon, mutta pysyvät tietämättömissä, koska useat päätyvät aborttiin.

Vahinko voi silti olla ihana yllätys, kuten on ollut minullekin. Jos vain uskaltaa ottaa vahingon vastaan.

Iloinen 29+3 viikoisen yksinhuoltaja

Vierailija
7/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täydellinen vahinko, porukat naimisissa 22 vuotta ja sitten mä. Luulivat olevan ihan täysin tuomittuja lapsettomuuteen. :) Olen tiennyt ihan alusta asti, etten oo ihan tarkoituksella tullut (muuttivat sillon pienempään kämpään, ostivat uuden auton ja mökin), mut ei se ole koskaan mua haitannut. :) Toisaalta ymmärrän kyllä lapsettomien ja kovasti yrittävien kannan, mut tässä mielipiden vahingon suusta! :)

Vierailija
8/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole koskaan minulta salattu. Ehkäpä siksi, että äitini oli 16v tultuaan raskaaksi...

" Vanhinkona" oleminen ei ole ikinä minua mitenkään halventanut. Tiedän että äidilleni olin ja olen edelleen rakas ja lopulta toivottu " yllätys" . Isästäni ei voi ikävä kyllä sanoa samaa.

Ei se " vahinko" -sana ole mikä lasta halventaa. Vaan tapa jolla se mahdollisesti sanotaan. Itse puhun vielä vahingosta (ja olen sen kaikille tähän asti asiasta kuulleille myös kertonut), mutta ehkäpä " yllätys" voisi olla parempi myöhemmin lapsen korville.

Se että vahinkoa pitäisi kovin salailla ja esittää kaikille jotain muuta, kalskahtaa korviini puhtaasti häpeältä.

Ripsukka viikkoja 17+ jotain.

Vierailija
9/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä pikkukakkonen sai alkunsa kondomista huolimatta. Kondomi ei mennyt rikki, ja sitä käytettiin koko yhdynnän ajan. Ok, olihan meillä yksi ns. varma päivä jolloin oltiin ilman ehkäisyä, mutta vauva ei lääkärin mukaan missään nimessä ole voinut saada alkuaan silloin. Eli on saanut alkunsa kondomin läpi. Oli muuten niitä kortsuja joita äitiyspakkauksen mukana tulee ;)

Nyt laskettuun aikaan on enää 8 päivää, ja vauva on erittäin toivottu. Alussa raskaus oli kuitenkin järkytys, etenkin miehelle mutta myös minulle. En suosittele kenellekään että hankkiutuisi raskaaksi mieheltä salaa, mukamas vahingossa. Kaikki ei välttämättä päädykään hyvin.

Vierailija
10/34 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhyesti vaan: jokainen joka päättä pitää lapsensa ei voi sanoa että kysessä ois vahinko. enemmän ylläri. jos on sattunu vahinko yleensä paikataan sitä, esim. abortilla.

my_selene ja Remppa rv16++ ja ihan suunniteltu... =)

Vierailija
11/34 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin ilman ehkäisyä oltu jo miltei vuosi. Ei yritetty (laskettu päiviä tai muuta..) vaan elettiin niin, että lapsi olisi tervetullut. Mä aloin hätääntyä, kun mitään ei tapahtunutkaan ja päätettiin pistää projekti jäihin. Eli hakisin pillerit ja katsottaisiin aihetta lapset muutaman vuoden kuluttua.

Kävin neuvolassa juttelemassa ja sain lääkärille ajan, jolloin saisin tuon pillerireseptin. Päivää ennen lääkärin aikaa tein plussatestin. Nyt lattialla mönkiin kaksi pikkuista termiittiä. Tavallaan siis vahinkoja, erittäin toivottuja sellaisia kuitenkin.

Raskausaikana kyseltiin usein tuota vahinkojuttua ja kun saatiin tietää kaksosista kuultiin muutamaan kertaan kysymys tuplavahingosta. Täytyy myöntää, että tuntui inhottavalta, sillä näitä lapsia oli kuitenkin odotettu ja toivottu, vaikka olinkin menossa niitä pillereitä hakemaan.

Dummy + termiittikaksikko (7,5kk)

Vierailija
12/34 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...emmä sitä salailekaan, että voitto oli vahinko.

Olin juuri aloittanut 4-vuotisen amk:n, muuttanut toiselle paikkakunnalle ja seurusteluakin oli kestänyt vain 4kk, juuri kukaan ei edes ollut koskaan isukkiehdokasta nähnytkään....

Miksi olisin näytellyt kun sokeakin näkee, että ei tätä suunniteltu oltu?! Siitähän saisin vain tuplaten sääliviä katseita, jos olisin yrittänyt moista valehdella...

Ja IHAN taatusti lasta rakastetaan kuin " suunniteltuakin" . Ja loppuu se päidenpuistelukin aikanaan. Jos ei lopu, niin me ei tarvita sellaisia sukulaisia/" ystäviä" meidän elämään!! Itse olen aina elänyt todellista elämää, iloineen ja suruineen, enkä suostu meidänkin suvussa niin yleiseen kulissiin...

Vierailija
13/34 |
16.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikillehan on selvää, että vahinko on tapahtunut!!

Paitsi, että mieheni kanssa tiesimme heti tavattuamme olevamme toisillemme " ne oikeat" ja laitettiin jälkipolvi kasvuun heti - tarkoituksella.

Iljettää vaan joka sukulaisvierailulla kuulla tuosta " vahingosta" . Niin ja sittemmin meille tuli kaksoset, eli " tuplavahinko" kuten Dummy tuossa jo mainitsi, se lähinnä huumorimielellä meille sanottu - oltiin naimisissa oltu jo 3

,, vuotta.

Vierailija
14/34 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vain

Meillä ainakin kävi melko nolosti vaikka aikuisia ollaan. Esikoinenkin sai alkunsa vähän niikuin " vahingossa" , vaikka sitten toivottu olikin. Nyt jälleen yllätysisku eli käytimme kondomia LÄHES koko yhdynnän ajan. Nyt rv33! Testin tein muistaakseni parin viikon päästä, neuvovat kyllä apteekissa. Sitkeitä veijareita nuo ;-)

Vierailija
15/34 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen suunnittelu oli vasta puheen asteella, ja harrastimme suojaamatonta seksiä kerran, lähes heti menkkojen loppumisen jälkeen (kp8)... Mulla on aina kellontarkka kierto, enkä ajatellut asiaa sen enempää. Ovulaation oireetkin tulivat ajallaan eli kp 13-14 mutta niin vain raskaana ollaan :-))

Tämän jälkeen taidamme suosiolla ottaa järeämmät ehkäisykeinot käyttöön sillä kaksi lasta on meille molemmille ihan passeli määrä :-).

Vierailija
16/34 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko juku tullut raskaaksi, vaikka mies ei ole lauennut sisään? Siis pelkästä " kuivaharjoittelusta" ilman kondomia tietysti?

Vierailija
17/34 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

munun tuleva kummilapsi on saanut alkunsa touhutipasta... eli eivät käyttäneet muuta ehkäsyy ku ettei mies laukee sisälle ja ah ihanaa vauva tulossa kuukauden sisällä. :D

Vierailija
18/34 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en seurustele ja olen ollut aina tarkka siitä että kondomia käytetään. Jollain konstilla kuitenkin oli joku pieni tippa päässyt sisälle ja nyt ollaankin raskausviikolla 16+2. Tosin sillä hetkellä kun kuulin raskaudesta niin toivotin pienokaisen koko sydämestäni tervetulleeksi minun maailmaani!!!Tällä kertaa tulossa on onnellinen vahinko ja yksin vastuuni kannan!!!

Dolosa ja sintti

Vierailija
19/34 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin noista viesteistä päätellen yksikään ei sinänsä ole vahinko. Jokaisesta viestistähän loistaa se, että jotain muuta ehkäisyä on käytetty kuin sitä, mikä suojaisi raskaudelta. Jokainen aikuinen ihminenhän tietää riskit, kun hepin päässä ei ole kondomia, kondomi rikkoutuu tai naisella ei ole mitään ehkäisyä. Ja jokainen järkevä, aikuinen ihminen tietää vielä senkin jälkeen, miten toimitaan jos näin käy. Minä varmasti olen jäävi sinällään ottamaan kantaa näihin vahinkoihin, sillä itse neljävuotta selittämättömästä lapsettomuudesta kärsivänä ahdistaa koko vahinko sana. Miten ihmisille voi tulla vahingossa vauvoja, kun meille niitä ei suotu pitkällisen yrityksen sekä hoitojen kautta ja syytä, miksi ei, ei löytynyt. Ja ihmiset ovat vielä niin avoimia myöntämään nämä vahingot. Huh, huh, sanon minä. Kuinka kauheaa olisi olla vahinko lapsi, vaikkakin toivottu sellainen, kuten te niitä nimitätte.

Paistaa se aurinko risukasaankin sanotaan, nyt onnellisesti raskaana!

terveisin mine + piiperoinen 28 + 4

Vierailija
20/34 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet, kyllähän aikuisten ihmisten pitäisi tietää sen verran, ettei " vahinkoja" pääse tapahtumaan. Keskeytetty yhdyntä, varmat päivät jne eivät ole ehkäisykeinoja. Eikä meilläkään raskaaksi pamahdettu silloin kuin söin pillereitä ja/tai käytimme kondomia oikein. Enemmän oli kyse positiivisesta itsepetoksesta: " jos emme oikeasti yritä, emme joudu pettymään kun vauvaa ei kuulu" .

Se, että joillekin raskaaksitulo on helpompaa kuin toisille, on vain tosiasia. Siihen on vaikea itse vaikuttaa eikä se ole kenenkään syy. Eikä yhden raskaus ole toiselta pois, vaikka ei taatusti kivalta tunnukaan.

Onnea odotukseesi!

Pipsukka ja toivottu vahinko 24+1