Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Miten helposti istukka voi revetä?
05.03.2007 |
Tosiaankin raskausaikana sitä on koko ajan vähän säikkynä siitä mitä kauheaa voi tapahtua. Tosiaan tänään uhmaikäinen 3-vuotiaamme sai " raivokohtauksen" ja heittäytyi lattialle takomaan maata. Minä siitä sitten riuhtaisin hänet ilmeisestikin liian vauhdikkaasti kainalooni ja oikealla sivussa vatsassa ikäänkuin tuntui pieni revähdys. Nyt puoli päivää kylki on vaivannut ja lievästi jomotellut. Pelkään nyt jos istukka on siellä revennyt... Onko täällä jollain sattunut vastaavaa ja miten nopeasti istukka alkaa vuotaa ns. revähdyksen jälkeen? kiitos todella paljon vastauksista jo etukäteen!
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Hei!
Minulla todennäköisesti revähti edellisessä raskaudessani vatsalihas, kun nostin pari vuotiasta tytärtäni jotenkin huolimattomasti. Minulla oli tällöin koko alamaha kipeänä. Tämä tapahtui illalla ja ajattelin, että menen käymään seuraavana aamuna lääkärissä, jos kipua on edelleen. Se seuraava yö oli tuskallinen. Soitin synnärillekin ja kysyin mitä teen ja ne sanoivat, että tulla niin tarkistetaan mikä kohdussa on tilanne. En pystynyt kunnolla kävelemään ja makuullaan kääntyminen oli tuskaa. Odottelin kuitenkin aamuun, että saimme tytölle helpommin hoitajan. Kohdussa kaikki oli kuitenkin ok, kun aamulla kävin synnärillä tarkistuttamassa tilanteen. Oli siis viikonloppu ja neuvola kiinni. Lääkäri vain epäili, että joku vatsalihas oli revähtänyt. Kipua kesti pari päivää vielä sen jälkeen ja hävisi sitten. Vuotoa minulla ei siis tullut ja itse ainakin aattelen niin että jos vuotoa ei tule, niin kyse ei ole kohdun repeämisestä. Mutta jo oman mielenrauhan säilyttämiseksi menisin sinuna käymään lääkärissä ja tarkistuttaisin tilanteen.
Toivotaan, että myös sinä selviät pelkällä säikähdyksellä tilanteestasi!
Hyvää jatkoa!
t.annikki83 ja tytöt 2v4kk, 8kk ja rv16+