Miten vahinkovauvoja tulee?
Haluaisin vaan tietää, että miten vahinkovauvoja tulee.. Onko joku tullut raskaaksi, vaikka on käyttänyt keskeytetty yhdyntä menetelmää?
Entä koska aikaisintaan voi saada luotettavan vastauksen raskaustestillä?
Kommentit (34)
Siis ihan oikeasti vahinko, emme olisi millään voineet estää häneen maailmaan tuloaan. Käytössä oli hormonikierukka, joka ehkäisi loistavasti n. 1½kk. Mutta vahinko muuttuikin erittäin tervetulleeksi, ja sittemmin totesin, että olen maailman onnellisin ihminen kun se minun kierukkani sattui olemaan se maanantai kappale.
Onemam:
Oltiin tjot linjalla eikä ehkäisy tuntunut kovinkaan tärkeältä, vaikka se varsinainen yrittäminen oli tark. aloittaa hieman myöhemmin..
Vauva on tavallaan " yllätysvauva" meille. Raskaus sai alkunsa kerrasta mikä oli monta päivää, noin viikon, oletetun oviksen jälkeen (luulin tunnistavani merkit esikoisen yritysajoilta...).
Ihan puhtaita vahinkoraskauksia on varmaan aika vähän, mutta en niiden lastenkaan asemaan mitenkään kammottavana pidä. Salailu ei myöskään muuta yhtään mitään.
Itse en pysty käyttämään pilleritä tai kapseleita koska ne eivät sovi minulle alkuunkaan. Kondomia käytin raskauden saadessa alkunsa alusta loppuun saakka. Myöskään lapsen isä ei ole huomannut minkäänlaista reikää kondomissa, joten vahingosta voimme puhua. Kummallakaan meistä ei ollut todellakaan tarkoituksena tehdä lapsia, vaan viihdyttää toisiamme.Raskaudesta ei ollut aavistustakaan epäsäännöllisen kierron takia. En myöskään ole voinut pahoin koko alkuaikana, joten raskaus tuli ilmi normaalin lääkärikäynnin yhteydessä viikolla 13.
Itse yritin edellisen seurustelukumppanini kanssa lasta tuloksetta 5 vuotta, johon osittain suhde kaatuikin. Syitä ei myöskään tähän löytynyt. Silti en ole kertaakaan tuominnut muiden raskauksia, ovat ne saaneet alkunsa millä tavalla tahansa.
Onnea ja iloa vaan kaikille odottajille koko sydämestäni!
Dolosa ja sintti 16+3
Mietin kun juuri kukaan ei ensimmäisen raskauden jälkeen (jos tyyliin toinen ajatuksissa 1-3 vuoden sisään) aloita uudelleen pillereitä tai muuta hormonaalista ehkäisyä, että onko siihen joku oikein syy? Eikö imetysaikana saa syödä pillereitä? Anteeksi, ehkä tämän pitäisi olla itsestään selvää, mutta mä en tosiaan tiedä...
Meillä esikoinen tulossa ja kun tämä raskaus tosiaan iski heti kerrasta niin päättelin olevani jotain erityisen hedelmällistä lajia. En missään nimessä haluaisi heti raskaaksi uudelleen ja en oikein luota pelkkään kondomiin ehkäisykeinona, vaikka " hurjassa nuoruudessa" ei sen kummemmin vahinkoja sattunutkaan. Pillerit ovat aina sopineet minulle ja niihin luotan -tekisikin mieli heti aloittaa pillerit, ettei yllätyskakkonen ilmestyisi ainakaan ihan heti ensimmäisen jälkeen kuvioihin ;-)
Minun molemmat kummitytöt ovat saaneet alkunsa ns. vahingosta.
Ensimmäinen sai alkunsa E-pillereistä huolimatta ja toinen rikkoutuneesta kondomista.
Kaverin lapsi sai alkunsa siitä mainitsemastasi kuivaharjoittelusta eli touhutipoista -> spermaahan tulee kuitenkin hivenen vaikkei ns. laukemaista ole tapahtunutkaan. Ja aina ilman ehkäisyä rakastelu katsotaan raskauden yrittämiseksi, vaikka kuinka sitä ei myöntäisikään..
Minelle, nauti ja ole onnellinen raskaudestasi nyt ku se on sinulle viimein suotu ja pois turha katkeruus. Katkeruus ei hyödytä mitään eikä ketään.. Toisten syyllistäminen " vahinko-lapsi" maininnasta/nimittämisestä ei todellakaan ole sinun heiniäsi, kuten ei meidän muidenkaan :)
Ihan näin aikuisten kesken ;)
Eli me ajattelimme juuri noin esikoisen kohdalla... " Jos emme oikeasti yritä, emme joudu pettymään, kun vauvaa ei kuulu" . Lähipiirissämme alkoi olla kovin paljon vaikeuksia saada lapsia, joten päätimme lopettaa varsinaisen ehkäisyn. Käytimme ns. varmoja päiviä. Yhden kerran harrastimme seksiä ovulaation aikaan ja heti tärppäsi. Lapsi oli tietti tosi toivottu, mutta sai tavallaan alkunsa positiivisen itsepetoksen tuloksena. Meillä ei esikoisen aikaan ollut niin sanotusti paras mahdollinen hetki saada lasta, koska opiskeluni oli kesken, mutta kaikesta selvittiin hienosti!
Minelle, nauti ja ole onnellinen raskaudestasi nyt ku se on sinulle viimein suotu ja pois turha katkeruus. Katkeruus ei hyödytä mitään eikä ketään.. Toisten syyllistäminen " vahinko-lapsi" maininnasta/nimittämisestä ei todellakaan ole sinun heiniäsi, kuten ei meidän muidenkaan :)
Ihan näin aikuisten kesken ;)
[/quote]
Katkeruus on varmasti asia, mikä seuraa niin minua kuin miestäni kuin suhdettamme ikuisesti. Toki se ei hyväksi ole, mutta minkäs teet. Muistot jää vaikkakin aika niitä kultaakin. Se on niin helppo neuvoa toisia asioissa, mistä ei tiedä tuontaivaallista, sen tiedän itsekkin. Syyllistäminen vahingoista? En niin ole tarkoittanutkaan. Jokainenhan kantaa vastuun tekemisistään itse. Miksi en saisi olla pahoillaan lasten puolesta, joita vanhemmat vahingoiksi kutsuvat. Miksi en saisi ihmetellä tätä elämänkulkua ja sitä, että toisille vahinkoja sattuu ihan tuosta vaan. Aborttejahan tehdään tilastollisesti eniten juuri niille, joilla lapsia jo ennestään on. Näistä juuri vahinkoina puhutaan ja näin meille hoidoissa valaistiin. Vain sellainen ihminen, joka on kokenut ne samat ruotimiset lapsettomuuden kanssa kuin minä ja mieheni, voi yrittää ymmärtää elämäämme. Ihmisethän kuitenkin kokevat asiat eritavalla. Ihana nuoruus yhdessä, teinirakkaus, sen seurauksena avioliitto, kodinrakennus ja perheenperustaminen. Haaveet omasta perheestä kaatuivat kertaheitolla ja vielä nuoria oltiin, silloin vain 24 vuotiaita. Katkeruus mieheni ja minun välillä, toisiemme syyttelyt, itseinho, epäonnistumisen tunne vaimona/miehenä, psykologien käynnit, parisuhdeneuvonnat ym. ovat jättäneet jäljet elämiimme ja ei vain pahassa, vaan myös hyvässä. Suhteemme on vahvempi kuin koskaan, rakastamme ja ymmärrämme toisiamme enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja tuleva lapsemme saa varmasti suuren osan tuota rakkautta. Näetkö, kaikesta löytää myös jotain positiivista, kun oikein osaa etsiä. Kukaan ei kuitenkaan voi tulevaisuutta ennustaa. Kuinka meillekkin loppujenlopuksi käy.
Toisena: toki saan olla sitä mieltä, ettei vahinko nimikettä pitäisi kenestäkään käyttää. Ihmisen aluista kuitenkin puhutaan. Rakastelu elämän aloitettuaan tietää jokainen mihin ryhtyy. Ainahan on mahdollisuus raskauteen. Nykyaikana on vain todella mahtavat apuvälineet sen mahdollisuuden poissulkemiseen. Itse teineinä nykyisen mieheni kanssa emme luottaneet pelkkiin pillereihin vaan käytimme vielä lisänä kondomia.
Mutta kuten jo edellä mainitsin, jokainen kantaa elämästään vastuun itse ja tekee valintansa itse. Harmi vain, ettei meille kaikille ole suotu samoja valtuuksia ja etuisuuksia. Siitä varmasti saan olla pahoillani ja mielipiteeni ilmaista! Jos se jotain loukkaa, näin se sitten tekee, niin minuakin jotkut kommentit. Siksi kai nämä palstat on olemassa, jotta näkökantoja ja mielipiteitä voidaan vaihtaa!
Terveisin
mine + piiperoinen 28 + 4
Teillä siis oli puikko käytössä,kun raskaus alkoi.
Olisin vaan mielenkiinnosta (ja myös ehkäisypuikkoa käyttävänä) kysäissyt,että käytittekö te ihan oikein sitä(siis piditte sen 10 min ennen yhdyntää) tms. vai tulitko raskaaksi vaikka käyttö oli ohjeiden mukaan???
nimimerkillä: kuinka helposti tässä itse kohta narahdetaan =)
tästä tulikin ihan mielenkiintoinen keskustelu ;)
Naapurissa asui aikoinaan kaksi kierukan aikana alkunsa saanutta tyttöä. Siis sen kuparisen sellaisen.
Työkaverin tyttöystävä tuli sterilisaatiosta huolimatta raskaaksi.
Meillä on myös tuloillaan oikea vahinko. Ehkäisynä kondomi, kuten yht. 6 vuotta on ollut. Minulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy, eikä myöskään kuparikierukka runsaiden kuukatisten takia. Kondomi oli päällä koko ajan, eikä mennyt rikki. Joten en voinut " aikuisena ja vastuullisena ihmisenä" esim. jälkiehkäistä. Milläs ehkäiset, kun et tiedä sitä tarvitsevasi?
On olemassa vahinkoja ja " vahinkoja" . Jos vauva saa alkunsa tulella leikkimisestä, se tuskin on suurikaan vahinko. Pitäisin sitä molempien hiljaisena siunauksena mahdolliselle " vahingolle" . Ei paineita, ei katastrofia seurauksista. :) Jossain vaiheessa elämää itsekin sitä harrastettiin kunnes alettiin aikoinaan ihan tosissaan yrittämään.
Oikea vahinko sitä vastoin voi olla todella kova paikka.
Ripsukka ja viikkoja kai 17
Täällä ilmottautuu yksi vastuuntunnoton aikuinen ja onnellinen " vahinkovauvan" odottaja.
Ihan sössin itse e-pillereiden kanssa, kesän pitkittelin ja lyhentelin kiertoja oman pääni mukaan ja tuloksena oli tiputtelua koko ajan, johon hermostuneena en sitten vaan aloittanut uutta levyä. Meinasin kai vähän tasapainottaa ja ikäänkuin " aloittaa alusta" .........
Täysin tietoinen olin vällyjen välissäkin että näin niitä vauvoja tehdään, mutta eipä siitä vaan jaksanut stressata.
Enkä ole stressannut päivääkään sen jälkeen kun aborttiajan peruin :)
Meidän Voitto on enemmänkin yllätys, kuin vahinko :)
stellis&voitto 19+0
Mitä mieltä olette sitten siitä, että ihmiset kovin innokkaasti tuovat julki sukulaisilleen ja ystävilleen sen että vauva oli vahinko?? Jos minulle kävisi ko vahinko, pitäisin huolen, että se ei tulisi ikinä julki. En haluaisi ihmisten tietävä, että tuossa on tuo vahinkolapsi. Ainoastaan täällä palstoilla anonyyminä uskaltaisin moisen asian tunnustaa. En vain katso, että se asia kuuluisi mitenkään sukulaisille.
Jos olet kertonut ihmisille, että vauvasi on ollut vahinko niin miksi teit niin?? Tätä kysyisin.
Ja tämän olen uskaltanut myös sanoa. Ts. tuo tarkoittaa, että kolmas lapsi oli harkinnassa jo, mutta tarkoitus oli aloittaa yritys vasta 3-4 kk kuluttua.
Käytimme kondomiehkäisyä, koska minulle sopivat hyvin harvat hormonaaliset ehkäisymenetelmät ja imetys taas rajasi varsin niukaksi vaihtoehdot. Jo sillä hetkellä, kun kondomi hajosi tiesin pienestä mahdollisuudesta. Ja myös tutkin jälkiehkäisymahdollisuuksia. Totesin vain, että mieluummin katsotaan kuin otan annoksen hormonia, joka jo normaalipilleriannoksena aiheuttaa minulle varsin suuria annoksia saati sitten jälkiehkäisypillerinä, jossa on monin kertainen määrä sitä hormonia. Ja tämä ei ole sinänsä leikin asia, sillä viimeksi sitä käyttäessäni ekan laatan aikana en tullut vain hysteeriseksi vaan harkitsin itsaria autolla rekan alle menetelmällä.
Abortista emme edes puhuneet plussan tultua, sillä kolmas oli harkinnassa kuitenkin eikä hän hiukan nopeammalla aikataululla aiheuta mitään katastrofia.
Ei kuitenkaan ole mikään vahinkovauva vaan ihan toivottu tapaus..
Oltiin tjot linjalla eikä ehkäisy tuntunut kovinkaan tärkeältä, vaikka se varsinainen yrittäminen oli tark. aloittaa hieman myöhemmin.. Kiva että kävi kuitenkin näinkin helposti..!! Onnessamme odottelemme nyyttiä.
-onemam 36+2 (??)