Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaushepatoosin ensioireet?

11.12.2005 |

Luin jostakin että kutina ja ihon keltaisuus olisivat näitä..Mulla vaan on viimepäivinä iho kutissut jos vaikka mistä kohtia mutta ihottumaa tms ei vielä ainakaan ole enkä kyllä keltasuuttakaan ole havainnu..Onko keltaisuus selkeästi havaittavissa? Iho voi olla paikkapaikoin kuivahko ja senkin takia kutista mutta kertokaas te viisaammat ja kokeneemmat taas. Kiitos.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutiaa joka puolelta kehoa eritoten mahasta käsistä ja jaloista. Muistelen kuitenkin et joku ois kirjottanut aikasemmin että hepatoosissa kutina esiintyis jalkapohjissa ja kämmenissä. Tämä jatkuva kutina alkaa kuitenkin hermostuttaa. Pitää kysyä vielä terkalta tiistaina.

Vierailija
2/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämmenien ja jalkapohjien kutinalla..ja kuulemma yleensä alkaa just noin ja myöhemmin sit kutisi myös masusta ja muualtakin jonkun verran. mutta suurinta se kutina on just jalkapohjissa ja kämmenissä eli sellasissa paikoissa mistä nyt yleensä ei kyllä kutia..

kannattaa seurata tilannetta ja pyytää neuvolasta maksakokeeseen(verikoe) lähete jos alkaa kutista äsken mainitsemiani paikkoja! toivottavasti johtuis sulla vaan kuivasta ihosta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltasuudesta vielä...ei kyllä mulla ainakaan sellasta ollu! tai sit ei vaan erottunu kun oli kesäaika ja iho päivettyny...

Vierailija
4/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko teillä on viikkoja? Mulla on nimittäin raskaus ihan alussa vasta, rv 5+3 ja koko ajan on ollut ihmeellinen kutina sormien päällypuolella, jalkaterissä (ikäänkuin varpaiden päällä) ja nyt myös mahassa, navan sivussa. Kutina on väliin aivan sietämätöntä, Hydrokortisonia on pakko laittaa etten raavi verille asti. Mahassa tuo kutiseva kohta on myös tunnoton; kosketus ei tunnu, mutta kutina kyllä! Olen koettanut rasvata, mutta ei siitä kyllä paljoa apua ole, ehkä vähän helpottaa. En ole mikään kuivaihoinen muutenkaan.

Onko muilla samanlaista ja tietääkö kukaan, mitä tämä voisi olla? Liittyykö ylipäänsä raskauteen ollenkaan?

Vierailija
5/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

venymisestä tai kuivumisesta, koska asumme sähkölämmitteisessä talossa. Muutimme tähän vasta syyskuun alussa joten iho ei vielä ilmeisesti tottunu kuivaan sisäilmaan.

Vierailija
6/9 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kutisee käsistä eli käsivarsista, sääristä ja mahasta.

Olen raapinut niin että niissä on verinaarmuja. Olen ostanut kaupasta kahdenlaista voidetta, ja eikä oikein apua. Kerroin neuvollassa Perjantaina ongelmasta kun mulla on muutenkin seuranta päällä edellisestä raskausmyrkytyksestä johtuen. Neuvollassa ne sano että jos sama kutina jatkuu yölläkin pitäisi käydä sitten viikonloppuna päivystyksessä. Kun kävin perjantaina apteekissa ostin sieltä Apobase oily cream rasvaa, punaisen värinen tuubi. Ja nyt olen rasvannut ainakin kaksi kertaa päivässä. Se on auttanut asiaan. Kokeilkaa tekin.

Minnie-71, Rv 34+2

Vierailija
7/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin hepatoosin ekassa raskaudessa, oireet alkoi niin että kädet ja jalkapohjat kutisi yöllä. Soitin neuvolaan ja sieltä sain lähetteen suoraan verikokeisiin, joissa selvisi että maksa-arvot on noin 800. Kutinaa on myös mahassa yms. paikoissa.

Ei kannata jäädä kotia miettimään mistä kutina aiheutuu, koska hepatoosi on sikiölle vaarallinen tila. Sikiö kärsii hapenpuutteesta ja voi kuolla sen seurauksena.

Minutkin otettiin sairaalaan verikokeiden jälkeen ja synnytystä alettiin käynnistämään heti. Raskausviikkoja oli 37 tuolloin.

Vierailija
8/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään verikokeissa. Ottivat maksan ja sapen toiminnasta. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan tuloksista. Toivottavasti ei sieltä löydy mitään. Tässä muutenkin taistelen ton raskausmyrkytyksen takia ettei se iske päälle kun kuulun nk. riskiryhmään.

Minnie-71, Rv 34+3

Vierailija
9/9 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kämmenistä tai jalkapohjista, kaikki verikokeet kuitenkin otettiin tänään jotta saadaan myrkytys suljettua pois.

lekuri sanoi, että kannattaa rasvata kerran päivässä kortisoonivoiteella ja kerran päivässä kosteusvoiteella.

nyt vaan odotellaan keskiviikkoa kun on soittoaika,tai huomista jos on jotain vialla.jännitystä ilmassa ja raavintaa siinä sivussa.

kuumetta 32+3