JOULUkuisia -05??Kuinka vauva-arki lähtenyt sujumaan?
Ajattelin pistää ihan mielenkiinnosta pinon pystyyn jo tällekin puolelle kun aika moni meikäläisistä on jo nyyttinsä hakenut :DD
Kuinkas teillä muilla arki lähtenyt sujumaan?
Minkälaisia vauvat ovat?Miten syövät,nukkuvat?Kuinka itse jakselette?
Meillä sujuu jo ihan ok vaikka ukko ei isyyslomia vielä pystykään pitämään ja minä persus tulessa hoidellut yksin vauvaa viikon..Jääny kaikki muut hommat/kotityöt hunningolle mutta en jaksa välittää :PP
Meidän typy syö hyvin ja kakkii..ja on sitä mieltä että öisin kukutaan ja päivisin nukutaan!!!Parina yönä oikeasti meinannu meikältä jo itku päästä kun itse on aivan kuoleman väsynyt mutta likka senkun halajaa tisua ja seuraa.
En kehtaa miestä pyytää joka yö vaipanvaihtoon kun raasun pitää nousta aikasin töihin ja itse sitten raahaudun ylös ja hoitelen vauvaa..Onko kellään muulla väsymys näin hulvatonta??Tuntuu että voisin istualteen nukahtaa..
Niin ja KUKA URPO on keksinyt varpajaiset??? *ärrrr*
Ukko eilen niitä vietti..pisti ihan vihaks meikällä kun muutenkin on niin sidottu tänne kotiin ja kun mies on vapaalla,haluisin että hoitaisi sillon vauvaa jotta itse saisi edes lehden lukea rauhassa..mutta EI!! Kun jonkun idiootin keksinnöstä pitää lähteä ryyppäämään ja sitten maataan kanuunassa toinen vapaapäivä!!PÖH sanon minä!!
Jotain positiivista eilen sentään tapahtu..mä pääsin ULOS!!
Käytiin koko perheen voimalla kaupassa (heh,en olis uskonu että mun viikon kohokohta vois joskus olla kaupassakäynti) Ja Nasu oli ekaa kertaa ulkona :D Tyytyväisenä goisi kärryissään!!!
Että tämmöstä täällä..
Kertokaahan kuulumisianne!!!
Nyt leidi huutaa taas tissille :) pakko mennä...
-Tiggr&Nasu 11vrk
Kommentit (31)
Kerran jo sain piiitkän tekstin aikaiseksi ja sitten se jostain syystä hävisi kun yritin sen lähettää..alkoi niin ketuttamaan etten jaksanut kirjottaa heti putkeen uutta sepustusta. NO mutta ensimmäisenä ÄITILIINI: toivottavasti pääset kotiin mahdollisimman pian. Itsekin oon kauhulla tarkkaillut mahan seutua että jos se haava tulehtuu.. Tai kohtu tulehtuu tjtn. Kaikki skenaariot siis. :) Mulla oli välissä kuumeilua ja alilämpöäkin, mutta nyt se näyttäisi taas helpottaneen, joten ehkäpä kaikki on ihan ok.
Täällä on vauva-arki lähtenyt oikein hyvin liikkeelle, ja nyt tuntuu niinku olisin hoitanut tuota tyttöä aamusta iltaan jo monta kuukautta.. 8-) Paljon on oikein ihania hetkiä, mutta myös niitä kun väsyneenä ja niskasärkyisenä mietin että tännekö mä nyt mätänen neljän seinän sisälle yms. :) Mies kyllä aina kotiin tullessaan suorastaan potkii mua ulos lenkille koirien kanssa tai johonkin " tuulettumaan" . Taidan näyttää aina iltaisin vähän pahantuuliselta. :P Kyllä se tästä pikkuhiljaa, kunhan tyttö on sen verran iso että pystyy hyvin käymään kylässä sen kanssa jossain tai lähtemään vaunuttelemaan. Ei tartte sitten aina koko päivää nysvätä neljän seinän sisällä.
Koirat on ottanut hyvin vastaan vauvan. Nuorempi rasavilli on aina kuin viilipytty vauvan vieressä, haistelee hellästi ja on niiin tarkkaavainen. Vanhempi ja rauhallinen koira on taas vauvan vieressä niiin hössön hössön hössön että! Tuntuu ettei se kykene sekuntiakaan haisteleen tyttöä rauhassa vaan sen pitää kiertää ja häseltää ja nuolla vauvaa ja käydä vähän tökkimässä/hyppimässä meitä vasten kun on NIIIN jännäää.. 8-) Ja se näyttää luulevan että kun vauva itkee, kukaan muu kuin se ei reagoi siihen eikä tee jotain.. Joten jos ei muuta niin se sitten vikisee ja inisee samaan tahtiin.
Mutta sellaista pikakuulumista täältä. :) Pidetäänpäs jouluisten pinoja pystyssä kavelit! Ei karata niiden nyyttien kanssa! ;)
Quarra ja tyttö 12vrk
Nyt on sitten käyty ekaa kertaa neuvolassa pienokaisen kanssa. Olen tässä muutamana päivänä katsonut, että tytöllä on aika komea kaksoisleuka ja samaa päivitteli neuvolatätikin. :D No, arvasin kyllä, että paino on onneksi noussut, mutta en osannut kuvitellakaan, että sitä on tullut viikossa ja kahdessa päivässä 428 g. :DD Juu eli tyttö voi ja syö tooosi hyvin ilmeisesti. Eipä tässä tartte varmaan kauan enää päivitellä noiden vaatteiden kokoa.. :)
Tikru: Me ostettiin hennesiltä sellainen ihana vaaleanpunainen toppis, jossa on hupussa korvat. :) Oli pakko ottaa koko 56, sillä seuraava olisi ollut 62 ja minun mielestäni hippasen liian iso tälle neidille. Tuo 56 on kyllä vielä todella iso, reilusti näyttää olevan tilaa kasvaville jaloille ja käsille. Saas nähdä, meneekö koko talven vai meinaako tuo tyttö oikeasti kasvattaa itsestään jättiläisen. :) Tuo toppis oli sen verran edullinen (24,90e), että eipä kauheesti harmita, vaikka jäisikin pieneksi kesken talven. Onhan tuossa äitiysboksissa sitten ne pari " ihastuttavaa" toppapukua. :)
Tsemppiä sinulle, joka kärsit rintaongelmista (sori, en oo varma nikistä)! Ei rintojen lypsäminen auttaisi mitenkään? Mulla on ollut pari kertaa rinnat tosi pinkeät ja alussa maito tiukassa, mutta ongelmaan auttoivat lypsäminen, kuuma suihku, kuuma geelityyny ja kaalinlehdet. :) Tosin en tiiä, mitä toi maitokuume sitten on. Pitäiskö sun soitella neuvolaan?
Pakkasilla saakin olla tosi varovainen rintojen kanssa. Meinaa välillä melkein unohtaa, että pitäisi topata rintoja oikein kunnolla, ettei pakkanen pure.
No niin, nyt ruokaa laittamaan ennen kuin pikkuinen kutsuu taas lehmäänsä.. :)
-Pilkku & Typykkä 2 vko-
No niin nyt on sitten vauvan kans ensimmäinen lääkärireissu tehty. Meidän pikkuisella rähmi silmä jo eilen ja tänään kun herättiin niin oli muurautunut umpeen keltasita rähmettä. Nyyh, pienellä siis on silmätulehdus. On muuten aika vaikea laittaa silmätippa noin pieneen silmään:(.
Mulla ei vaivannu raskausaikana närästys, mitä se on? Mutta nyt tiedän mitä se on, auts piti jo turvautua rennieen. En siis ole koskaan kärsiny moisesta vaivasta ja toinen vaiva mikä on tullut mistä olen vain kuullut on peräpukama. Ai jai se on vietävän kipeä vaikka pieni onkin, ihmettelen miten se vaivaa kun mun maha ei oo kovalla eikä löysällä siis toiminut ihan normaalisti. että jos muuten menis oikein hyvin niin nyt rupes molemmat päät vaivaamaan ja kun tikitkin on jo lähteny ja muuten ois hyvä olo alapäässä niin pirun pykimöä pukama tuli. ostin jo jotain puikkoja mutta se se vasta oli epämiellyttävä, toivottavsati kuiten auttaa. SORRY epämielyttävät jutut.
Meillä vauva nukkuu ja syö, mutta edelleenkään vaikka maitoa valumalla tulee niin en saa vauvaa tyytyväiseksi tissistä vaan melkein joka kerta joudun tuttelia antamaan ennenkuin on tyytyväinen. Vaikka neuvolan täti sanoi että anna vaan tissiä koska noin hyvin tulee niin pitäis riittää mutta kun ei niin ei. No vauva kakkas viimeksi sunnuntaina ja sitten viime yönä rykäs semmosen lastin että kauluksista pursus. Siitä en osannut olla huolissaan kun esikoinen meillä toimitti mahansa puolentoista viikon välein että silleen.
Me käytiin tiistaina neuvolassa ja vauvan painohan oli laskenu aika kovasti eli syntymäpaino 5390g ja lähtöpaino sairaalasta 5290g ja viikon ikäisenä neuvolassa 4850g eli oli vähän liikaa pudonnut ja senkin takia olen tuttelia hyvillä mielin antanut lisäksi. Mutta oli tämä vauva kyllä turvonnutkin syntyissään ja nyt on kasvotkin muotoutunut ihan erinäköiseksi. Jospa se siitä lähtee nousuun maanantaina mennään uudelleen punnitukseen.
Olipa siinä taas juttua uhdeksi kertaa, kirjoitelkaa muutkin vauvasta ja omasta voinnistanne. On niin kiva lukea niitä juttuja:)
Nyt rupean odottaan josko vaavi kohta herää ja laitetaan esikoinen unten maille.Miehellä huomenna viimeinen isyyslomapäivä, saa nähdä miten alkaa arki sujumaan kun tuo viisvuotias kaipaa niin paljon virikkeitä.
Natti nat teille kaikille jotka täällä pyöritte!
Liili ja Viivi 9vrk
Silmät ristissä jotakin tulin rustaamaan.. :P
Missäs kaikki on?niin moni jo synnyttänyt ja me pari ' hassua' täällä kekkuloidaan :OO Tulkaa nyt muutkin kaikki pinoon!!!Kertokaa kuin kulkee(?)!!
Liili,toivottavasti teidän neidin simmupöpö parantuu..onpa ikävää että semmosen lykkäs :(
Ja pukamista...mä sain synnytyksessä semmosen.Ei kiva!vaan onneksi alkanut hävitä..
Niin ja vielä taitaa Äitiliinikin olla ' laitoksella' kun ei oo näkyny (mesessäkään) Harmillista!! :((
Me oltiin tänään neuvolassa :) kaikki hyvin.Pienen paino on noussu (painaa nyt 3170g)..tosin terkan mielestä ei tarpeeksi (viikossa +120g) Joten käydään vielä ens viikolla ylimääräisessä punnituksessa ennen joulua.Mun mielestä tuo laps syö tosi hyvin enkä koe tarpeelliseksi kontrollia mutta mennään ny sitte..eikai siitä haittaakaan ole :PP
Tosin mulla tullu samankaltainen huoli kun Minnyllä..Musta on yhtäkkiä alkanu tuntua että tissit on ' tyhjät' ei oo enää yhtä piukeena kun vielä alkuviikosta.Saattaa toki olla että maidontulo on tasaantunut tjtn. Mistä näitä juttuja tietää..ekaa kertaa astialla muutenkin :) Kyllä tuo neiti näyttäisi niistä jotain irti saavan..suu täynnä mölöä ja välillä yskitään kun menee ' väärään kurkkuun' ;)
Joo täällä taas alkanu hormonit heittää häränpyllyä!Onneks ei tosin yhtä hurjasti kun raskausaikana..Ehkä tällä väsymykselläkin on osuutta.Alkanu pahasti vituttaa toi äijänretku töineen ja peleineen :/// Helvetti kun sais joskus LEVÄTÄ ja olla muutaman tunnin RAUHASSA!!!Ettei koko ajan tarttis olla hälytysvalmiudessa että millon taas pitää tonkia tissiä tiskiin ym.Siis lapsesta en luopuisi mistään hinnasta mutta ukolta kaipaisin hieman ' pelisilmää' näissä jutuissa..Tajuatteko?Pieni hengähdystauko tekis terää (olenko huono äiti kun NYT JO semmosta kaipaan???) Vaan mulla tullu jo marttyyrimeininki enkä jaksa asiasta sille valittaa..tuntuu että valitan liikaa jo kotitöistä jne..kun ne siis retkottaa jo kolmatta viikkoa :PPP HUOKAUS!!!!
parasta lopettaa ennen ku menee turhan isosti itkuvirreks :/
Joo ja taas otettava ' soppatykki' esiin,neiti vaatii apetta..
-Tiggr&Nasu 15vrk
Pinoudutaanpas nyt vielä tämän vuorokauden puolella.
Liili: Ikävä juttu tuo silmätulehdus. Aloin miettiä meidän neidin silmiä ja kyllä hänelläkin on välillä silmät täynnä keltaista rähmää ja eilen neuvolatäti katseli, että on kosteat silmät, mutta ei kuulemma mitään hätää (?). Hmmh, pitää varmaan ens tiistaina kysellä tuolta lastenneuvolan tädiltä, kun meillä on jo silloin sinne aika.
Tikru: Aivan kuin meikäläisen elämästä. Sillä erotuksella, että mun " äijänretku" ei oo työssä tai harrastuksissa, mutta siltikin tuntuu, että suurin osa hommista kasautuu meikäläiselle. En kyllä käsitä, miten tässä ehtisi hoitaa huushollia, kun aamut venyvät tosi pitkiksi + tyttöä täytyy syöttää parin tunnin välein ja vähintään puolisen tuntia. Meilläkin on koti aivan rempallaan, oikein hävettää, kun kattelee noita villakoiria nurkissa. Ihanaa pitää vauvaa paskaisessa kodissa. :P Ai niin, mies teki mulle kyllä aamiaista tänään + tiskasi tiskit, joten eipä nyt ihan kauheasti parane haukkua. :)
Mites muiden jouluisten miehiltä on sujunut nuo vauvanhoitohommelit? Meillä mies on kerran yrittänyt vaihtaa vaippaa, mutta se oli niin karseen näköistä räpeltämistä ja tyttö huusi kuin syötävä, että oli pakko sotkeutua siihen. :) Mies tuntuu olevan tosi arka vauvanhoitamisen suhteen ja mä taidan olla tosi huono patistamaan. Pitää kyllä sylissä ja lohduttelee, että mami saa joskus edes syödä (niin että ruoka on vielä lämmintä) tai käydä suihkussa. :) Viime yönä meinas kyllä kilahtaa käämi, kun tyttö alkoi aina vaan huutamaan, kun laitoin hänet omaan sänkyynsä. Syöttänyt olin mielestäni jo paljonkin. Mies vaan totesi tytön alkaessa huutaa, että " pitäiskö sun röyhtäyttää häntä?" . Voi jumankauta. Oli pakko sitten kiukuta, että " joo, voit kyllä itsekin röyhtäyttää, jos siltä tuntuu" . Hel-vetti, eipä tuo tyttö nyt pelkästään minun ole. No, saattaa olla alkukankeutta vaan.
Tiistaina pääsin työporukan kanssa nauttimaan ihanista ruuista ja viinistä. Oli kyllä kiva, kun mies oikein patisti lähtemään. No, olin 2,5 tuntia poissa ja täällä ei onneksi helvetti irrallaan. Tyttö oli herännyt paria minuuttia ennen kuin tulin takaisin kotiin. Loistava ajoitus siis. :)
Joopajoo, taidanpa nyt käväistä suihkussa ennen kuin rinsessa heräilee ja vaatii ateriaansa. Jaksuja! :)
-Pilkku & Typykkä 2 vko 1 pv-
Kuulostaa Tikru niin tutulta. Olis ihanaa saada pieni hengähdystauko. Vyöhyketerapiasta ollut sen verran apua, että yöhuudot jääneet melko vähiin. Aamuyöstä tyttö heräsi viideltä syömään ja valvoi puol kahdeksaan...minä taisin torkaltaa pari kertaa siinä välissä. Nytkin jo väsyttää, mutta neiti valvoo ja turha mennä nukkumaan.
Eilen käytiin miehen työpaikalla puurojuhlassa ja tänään kävin tytön kanssa kaverin luona kylässä. Kiva päästä välillä pois täältä neljän seinän sisältä.
Tuoreilta isiltä pitäisi kieltää tietokonepelit kokonaan...Meillä ainakin isi pelaa ihan liikaa sen sijaan että auttaisi mua. Yks päivä tiskasi tuttipullot mun puolesta ja senkin jouduin tekemään uudestaan...:(
Huomenna mies lupasi olla tytö kanssa pari tuntia et pääsen käymään joululahjaostoksilla. Sanoi samalla siivoavansa täällä, saada nähdä kuinka käy. Miehen tuurilla neiti nukkuu tietysti j se saa siivottua...
Nyt alan nukuttaa tyttöä josko itsekin pääsisi nukkumaan.
Väsynyt Minea
Taallakin vauva arki on lahtenyt kai ok kayntiin. Vasyttaa vaasyttaa, huutoa, itkua ja valilla on ihania onnen hetkiakin tietysti.
Enpa ois ikina uskonut silti etta taa nain rankkaa on, tuumii ensikertalainen vaikka olen veljieni lapsia katsonut niin silti ei oikein voinut kuvitella etta taa tammosta on valilla.
Minnykos se pohti tuota RINTARUOKINTA ongelmaa, samaa taalla oon itkenyt sita jo ihan tarpeeksi ja vielakin itken kun se ei onnistu;(.Kaikki tututkin kyselee etta kuinkas imetys sujuu ja sulla varmaan tulee hyvin maitoa kun on rinnat sulla aina olleet noin isot? jne kivoja huomioita kun ei imetys onnistu niin ei, siina siteen vaan itkusilmas selittaa etta pulloruokintaa meilla harraastetaan.
Vauva sai jo laitoksella rintamaidot pullosta kun ei osannut imea ja paino vaan tippui. Siis eiliseen asti vauva sai rintamaitoa pullosta mut tanaan oli pakko aloittaa korvike kun pumppaaminen otti liikaa aikaa ja maitoa ei vaan tuu ja sitakos tassa sitten itketaan. Ma en tajua kuinka yksi ruokinta voi olla noin vaikeeta yks kaveri sanoi mulle jo raskaus aikana etta jos rintaruokinta ei onnistu ala stressaa ja pilaa vauva iloa murehtimalla sita liikaa ja mina ajattelin etta no en jos ei onnistu niin ei onnistu mutta nyt kun on siina tilanteessa niin tuntuu etta maailma kaatuu yhteen ruokinta asiaan joten pitaa kai tassa vaan paasta asian yli. Vauva kylla on hyvin ainakin korviketta syonyt taitaa olla aiti vaan jolla taa ongelma on.
No meillakin on itkettu mahan kanssa kai?illat vauva vaan huuta alkaa 6-8 maissa ja nukahtaa noin 11-1 alilla yolla sitten kylla nukkuu kauhea vaan katsoa kun toinen huutaa eika voi mitaa? Mitahan nuo naapuritkin ajattelee kun vauvaa taalla " huudatetaan" ?Saa nahda vaikuttaako tuo rintamaidon lopettaminen maha vaivoihin jos ne on johtunut siita mita ma syon?NO katsotaan
On taa nain ensi kertalaiselle kylla ihan outoa kaikki koko ajan tulee kysymyksia mieleen ja miettii etta ma oon vastuussa tosta lapsesta, saako tarpeeksi ruokaa jne?TUntuu etta oma ajatus maailma myllaa koko ajan valilla vaan itketaan ja valilla ollaan onnen kukkuloilla???
Vauveli painaa nyt 2850g(lahtopaino 2460g ja lahtiessa laitokselta 2335g) ja paino on tullut noin vajaa 500g kahden viikon aikana. Ok kai?
Tsemppia kaikille joulumameille
Annora ja Iiris 3vko ja 2pv
En ole vielä kertaakaan aiemmin tänne vauvapuolelle ehtinyt kirjoittaa kun jouduin uudelleen sairaalaan. Ehdimme olla kotona reilun vuorokauden, kunnes aloin vuotamaan hurjasti. Päivystyksen kautta osastolle ja kohtuasupistavaa lääkettä naamaan. Vuoto senkun hurjistui ja alkoi tulla kahden nyrkin kokoisia hyytymiä. Hoitaja soitti lääkärille, joka halusi minut synnytyssaliin tarkkailuun (koska silloin olisi itse lähellä). Sain kohtuasupistavaa lääkitystä suoneen, kahta erilaista. Vuoto jatkui ja jättihyytymiä tuli koko ajan. Ultrassa kohtu näytti tyhjältä, joten lääkärit eivät halunneet tehdä kaavintaa vain varmuuden vuoksi. Pelkona oli mun hyytymisenestolääkitys, jonka vuoksi kaavinta saattaisi voimistaa vuotoa eikä sitä saataisi lakkaamaan.
Kun vuoto ei vaan ottanut laantuakseen ja hyytymien seassa näkyi " jotain ylimääräistä" , kaavinta päätettiin kuitenkin tehdä. Kaavinnassa löytyi kuin löytyikin saalista, ilmeisesti istukan palasia. Kaavinnan jälkeen suuri pelko kävi toteen, vuoto ei lakannut. Menettämäni verimäärä alkoi olla niin suurta, että minulle alettiin antaa verta. Molemmissa käsissä oli kanyylit ja suoneen laitettiin nesteitä, lääkkeitä, antibioottia ja verta. Olin TODELLA huonossa kunnossa ja luulin jo kuolevani kun sain rytmihäiriöitä alhaisesta hemoglobiinista johtuen ja hengitys ei meinannut kulkea.
Minulle annettiin jotain uutta verivalmistetta (oksoplasmaa?) suoneen, jonka sisältämät hyytymistekijät voisivat auttaa elimistöäni vuodon tyrehdyttämisessä. Kuudennen pussin jälkeen vuoto alkoi lopulta laantua! Minulle oli jo varattu aika embolisaatioon, jossa röntgenlääkäri etsisi vuotavan suonen varjoaineen avulla ja polttaisi sen umpeen. En kuitenkaan joutunut siihen, sillä vuoto lakkasi. Yhdessä vaiheessa ennen vuodon loppumista minulle alettiin jo puhua kohdunpoistosta, joka tietysti olisi ollut viimeinen vaihtoehto. Siinä vaiheessa aloin itkeä hysteerisesti, en halunnut että minulta viedään mahdollisuus saada enää koskaan toista lasta!! Onneksi siihen ei jouduttu...
Osastolla jouduin olemaan tarkkailussa usean päivän. Vauva oli koko ajan mukana sairaalassa ja ollessani synnytyssalissa vauva kävi rinnalla aina kun jaksoin syöttää. Pääsimme vihdoin keskiviikkona kotiin ja nyt opettelemme arkea täällä kotona.
Menetin verta yhteensä 5,5 litraa (minun kokoisessa ihmisessä on kuulemma verta n. 4,5 l) ja sain 12 pussia punasoluja. Nyt olen vain kiitollinen että olen elossa ja vauvani on terve!!
Nyt en jaksa kirjoitella enempää, mutta toivottelen ihanaa vauva-arkea kaikille jo synnyttäneille jouluisille!!
violet ja pipari-tyttönen 13pv
Onneksi teillä kaikki nyt hyvin ja olette päässeet kotiin.
Kun lukee tälläisiä juttuja niin tajuaa taas kuinka hyvin asiat on. Meilläkin viime yö valvottiin taas, kun en jaksanut (tyhmä minä) hieroa vauvaa illalla. Tänään toiveissa päästä kaupungille vähäks aikaa shoppailee, kunhan toi mies tuolta heräilee.
Kuulin tänään aamulla huonoja uutisia mun siskostakin, jolla la helmikuussa. Joutui tänään jäämään sairaalaan kohonneiden verenpaineiden vuoksi. Toivottavasti raskaus kuitenkin jatkuisi vielä mahdollisimman pitkään. Palaa omat muistot mieleen ja itkuhan siinä tuli kun asiasta kuulin.
Huh...Kuulostipa tuo VIOLETIN teksti hurjalta! Onneksi kuitenkin kaikki on nyt kunnossa ja se vuoto saatiin tyyntymään. Voin vain kuvitella kuinka tuollainen säikäyttää!
ANNORRA:Miehän se olen joka tuon saman asian kanssa painii. Harmillista,että olette samassa tilanteessa. Miula myös tyttö sai jo sairaalalla lisämaitoa pullosta ja kotona pärjättiin sitten alkuun rintamaidolla,mutta nyt tuntuu,että on ihan se ja sama mitä teen niin maitoa ei vaan tule. Kävin jopa ostamassa sitä mammateetä,mutta eipä silläkään mitään vaikutusta ole.
Olen pumpannut tai lypsänyt syötön jälkeen ja sitten oon tehnyt niin että kun tyttö nukkuu nelisen tuntia kerrallaan niin pumppaan tai lypsän rinnat aina kahden tunnin välein. Joskus saan maitoa tulemaan 20ml joskus 40 joskus ei juuri mitään.
Voin sanoa että todellakin tiedän miltä sinusta tuntuu! Muiden utelut tuntuu pahalta vaikka mistä he sitä kysyessään tietävät. Miksi kysyä eikös se ole jokaisen henkilökohtainen asia. Monet kyyneleet on tuo muiden utelu saanut täälläkin aikaan.
Mutta nyt lopetan narinan ja menen esikoisen kanssa puuhailemaan.
Tänään olis vielä neuvolakin, ihan kiva päästä juttelemaan ammattiihmisen kanssa tuosta imetyksestäkin.
Minny,poika 1v2kk ja typy 13vrk
ÄITILIINIlle kovasti paljon jaksuja ja pikaista paranemista!!
Täällä asiat ennallaan.
En vaan saa maidon tuotantoa muuttumaan vaikka mitä tekisin =`(
Mieli maassa ja kyyneleet tulee silmiin pienemmästäkin. Vielä kun nukkuminen on mitä sattuu kun on tuo pieni herrakin jonka kanssa pitää jaksaa aikaa viettää. ja tuohon lisäksi vielä hammassärky...
En jotenkin stressaa (ainakaan omasta mielestäni) tätä imetys asiaa liikaa,mutta onhan se tietysti tuolla ajatuksissa.
Rinnat on arat,kovat ja muhkuraiset. Kuumettakin miula hieman. Tuossa tutkin vauvakirjaa ja saattaisi olla maitokuumetta...
Se tästä nyt vielä puuttuu...huoh...
Minny ja typy 9vrk