Miksi tunkea c-kirjaimia nimiin?
Siis miksi ihmeessä suomenkielisten pitää tunkea nimiin c-kirjaimia? Onko se muka jotenkin hienompaa? Sopiihan se, jos on muunkielinen tausta (ja sukunimi), mutta joku Nicoliina Räätikkä- tyyppinen nimiratkaisu kuulostaa aika omituiselta.
Kommentit (24)
En koskaan ole ymmärtänyt tuota. Tuo villitys alkoi jo 80-luvun lopulla lähiössä jossa silloin asuttiin. Silloin oli tosi erikoista antaa noita C-nimiä, mutta harvat uskalsivat!
Ei pysty ymmärtämään...Miksi väkisin tehdä nimi vaikeammaksi?
Sama, kun i korvattaisiin y:llä.
Aino= Ayno
Maria=Marya
Mia=Mya
=D Aika hauskaista. Sitten jos olisi Janika, tietysti kirjoitettu Janyca, sitä on sitten mukava selvittää joka paikassa " janika, c:llä ja y:llä"
" siis ei me oikeesti mitään poikaa oltaiskaan haluttu" -nimet: jesperiina, jasperiina, akuliina. kas kun ei mattiina ja erkkiina.
Vaikka perhe olisikin ruotsinkielinen, niin miksi tuomita lapsi hokemaan koko ikänä " Niclas med c" , kun ongelman voisi ratkaista antamalla alun perin Niklas nimeksi.
Mitä helvettiä se kellekkään kuuluu yhtikäs mitään minkä nimen kukin lapselleen antaa?
Onko se jotenkin teiltä pois tai jotain?
koska tuon nimen voi myös kirjoittaa c:llä, aina tullaan kysymään c:llä vai k:lla vaikka se k:lla kirjoitettaisiin.
ja lisäksi sitä, että miksi korvata V kaksoisveeellä. Näyttäähän nimi toki mahtipontisemmalta W:llä kirjoitettuna, mutta paljon muuta iloa siitä ei olekaan. Vai äännetäänkö W jotenkin veemäisemmin....
on nimessä ercci? tai aulicci? tai cicca? tai cyrsycca?
Vierailija:
on nimessä ercci? tai aulicci? tai cicca? tai cyrsycca?
Mutta en minä sitä ihmettele.Miten kapeakatseisia ihmisiä oikein olette?
Pitäisikö kaikkien olla sitä Mattia ja Maijaa?
Kyllä tällä palstalla tosiaan on aivot pahan kerran vapaalla....
cuynca nyyn?
Vierailija:
Cehän on vayn ciwaa cun on erylaycya nymyä!!
Vierailija:
Ei kyse minusta ole suvaitsevaisuudesta vaan ihan käytännöllisyydestä _lapsen_ kannalta. Esim. itselläni on kaksoisnimi ja AINA saan olla selittämässä että nimeni on se ja se väliviivalla. Että jos lapsen etu halutaan ajatella, niin...
Vierailija:
Cehän on vayn ciwaa cun on erylaycya nymyä!!
Mä uskallan liikkua tälläkin palstalla ihan omalla nimimerkillä, ja totean tässä, että oma tyttöni on nimeltään Janica. Miksikö c-kirjain? Siksi, että kirjoitusasu näyttää todellakin paremmalta näin, ja sopii vielä ulkomaiseen sukunimeenkin kuin nenä päähän.
T: Nico Casperi Ronnie-Thomas Larvanto
Mulla on sentään " syy" - mies on on ulkomaalainen ja hänestä k-kirjain nimessä on kummallinen ja teennäisen eksoottishakuinen, niinkuin kai omassa maassaan onkin. Minulle ei muuten kai olisi väliä, mutta joka paikassa haukutaan c-nimiä ja vanhempiaan juntitellaan :( Ei siis tekisi mieli antaa omalle lapselle...
antaa lapselle " erikoinen nimi" :P