Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pietarsaaren vauvamurhan epäilty vangittiin

Vierailija
07.04.2006 |

Pietarsaarelaisessa asunnossa tapahtuneesta vauvansurmasta epäilty 36-vuotias vaasalaismies on vangittu, ja siirretty Vaasan lääninvankilaan odottamaan oikeudenkäyntiä.

Vangitsemisoikeudenkäynti pidettiin tänään perjantaina iltapäivällä. Varsinainen pääoikeudenkäynti alkaa kesä-heinäkuussa.

Oikeuden ratkaisun mukaan mies on todennäköisesti syyllistynyt vastasyntyneen lapsen murhaan sekä tämän äidin törkeään kuolemantuottamukseen.

Rikospoliisin mukaan on varmaa, että lapsi oli kohdannut väkivaltaisen kuoleman pian synnytyksen jälkeen. Poliisi pitää todennäköisenä, että lapsen surmaaminen oli miehen ja naisen yhteinen päätös.

Vaasalaismies pysyi perjantain oikeudenkäynnissä aikaisemmassa kertomuksessaan, ja kiisti kaikki syytteet.

DNA-tulokset tulevat lähiviikkoina ja ruumiinavauksen tulokset noin kuukauden kuluttua.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuosta tajua hevonkukkua..

Vierailija
22/51 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiivistettynä, suomennettuna olivat tienneet/tai tunteneet kyseisen henkilön. Yksi sanoi, ettei olisi voinut kuvitella että nainen tekisi pahaa kenellekään. Täysi tavallinen nainen, josta ei voinut kuvitella että olisi jotenkin vinksahtanut. Asiat oli hänellä " kunnossa" .

Vierailija
24/51 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja niin kun täällä av. lla aina henkutetaan, että jokainen äiti on omalle lapselleen se paras äiti. Ja jokainen tekee miten tykkää..

Toisekseen, minä en ole mitään hehkutusta täältä lukenut, päinvastoin, yleensä täällä haukutaan muita huonoiksi äideiksi milloin mistäkin mitättömästä syystä. Kun ne oikeasti todella huonot äidit tuskin edes vaivautuvat Vauva-lehden sivuille.

Vierailija
25/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SofterSin:

Lapsesta on biologisesti kuitenkin 50% isäänsä. Kenties lapsi alkaisi inhoamaan itseäänkin. Minä en ainakaan aio kertoa lapsilleni mitä heidän isänsä ovat duunailleet, niin sairaina kuin itse niitä juttuja pidänkin.

Tämä äiti ei varmaan voi asiaa salata, ainakaan kun lapset isompia, mutta silti äidin ei koskaan pitäisi lapselleen puhua suoraan pahaa toisesta vanhemmasta. Ihan siksi, ettei lapsi masennu siitä, että osa häntäkin " sairasta" tms. Sitten isona ehkä tajuavat, että jokainen tekee omat päätöksensä ja valintansa ja murhaaminen ei kulje verissä, mutta pienen lapsen mielelle moinen äidin suusta on liian raskasta kuulla.

Pahuus ei periydy, vaan pahuus on valinta. Ihminen valitsee joko pahan tai hyvän.

Vierailija
26/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin synnytettyään tämän kivuliaasti ulos, toisekseen oli liian heikkona siihen. Olen varma, että nainen olisi halunnut pidellä lastaan ja nähdä tämän. Kertoihan hän raskaudestaan myös lähipiirille.

Olen varma, että mies on pääpirulainen, joka toteutti, suunnitteli ja manipuloi koko jutun ja myös tappoi lapsen.

Minä pidän tuota naista uhrina.

Vierailija
27/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten ois mahdollista et suunnittelis vauvan tappamista?!?

Eihän kukaan sellasta hyväksy, ei ees lähipiiri..

Vierailija
28/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki naiset/äidit haluavat pitää vauvan. Onhan näitä esimerkkejä lehdet täynnä, kun äidit tappaa lapsensa. Ennenkin on löytynyt jostain lumipenkasta ja roska-autosta vauvan ruumis, tiedä vaikka olis korkeaksi koulutetun " toisen naisen" vauva, vaikka monet luulee, että syrjäytyneen, huumenuoren erehdys.

Voihan olla, että lähipiiri on tajunnut raskauden ja eihän siinä nyt muu auttanut kuin kertoa totuus. Jos nainen olis eloon jäänyt, niin olis voinut kertoa, että sai keskenmenon.

Onneks poliisit pystyvät tutkimaan kumman dna:ta vauvan ihosta löytyy.

Vierailija:

ensin synnytettyään tämän kivuliaasti ulos, toisekseen oli liian heikkona siihen. Olen varma, että nainen olisi halunnut pidellä lastaan ja nähdä tämän. Kertoihan hän raskaudestaan myös lähipiirille.

Olen varma, että mies on pääpirulainen, joka toteutti, suunnitteli ja manipuloi koko jutun ja myös tappoi lapsen.

Minä pidän tuota naista uhrina.

Vierailija
29/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se nyt sitten niin, että abortti=murha ja ihan sama vaikka tehdään näinkin se sitten?

Vierailija
30/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa käy niin sääliksi. Olisivat vaikka tuoneet tänne. Naisen hautajaiset parin tunnin päästä ei niin kovin kaukana täältä. Toivottavasti vauvaa haudataan äidin mukana.

Vierailija
31/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti äiti joutui helvettiin ja toivottavasti isällä on helvetti edessä vankilassa.

Kamalia, sairaita ihmisiä ja en toivo heille mitään hyvää. Miehen perhe ja omaiset, sekä kyllä myös naisen omaiset surettaa.

Ja ennen kaikkea pieni viaton lapsi. Toivottavasti ei ole kärsinyt kovasti ennen kuolemaansa.

Taivaan isä pitää pienestä huolta ja nytten on vauvalla hyvä olla.

Vierailija
32/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni siskon kaveri tuntee tämän Annamarian avomiehen ja tälle avomiehelle myös kaikki óli tullut ihan uutena tietona! Ei siis ollut tiennyt että A oli edes raskaana!!! Sitä en kyllä tajua miten ei ole voinut sitä tietää!

Mä luulen kans että tää Vaasalaismies on pääpiru. Oiskohan nainen mennyt tosi huonoon kuntoon synnytyksen jälkeen ja vauva alkanut huutaa siinä vielä ja mies mennyt paniikkiin sen huudon ja tän äidin huonon kunnon takia?? Mies sitten menettänyt malttinsa ja surmannut vauvan... Mä en usko että tää nainen on siihen kyennyt jos itsekin on ollut huonossa kunnossa, esim. vuotanut vuolaasti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
33/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieskään Yhteinen suunnitelma ja päätös.

Minua mietityttää tämä pieni sisäpiiri, joka ollut tietoinen raskaudesta, mitä ovat tienneet asiasta?

Vierailija:

Mieheni siskon kaveri tuntee tämän Annamarian avomiehen ja tälle avomiehelle myös kaikki óli tullut ihan uutena tietona! Ei siis ollut tiennyt että A oli edes raskaana!!! Sitä en kyllä tajua miten ei ole voinut sitä tietää!

Mä luulen kans että tää Vaasalaismies on pääpiru. Oiskohan nainen mennyt tosi huonoon kuntoon synnytyksen jälkeen ja vauva alkanut huutaa siinä vielä ja mies mennyt paniikkiin sen huudon ja tän äidin huonon kunnon takia?? Mies sitten menettänyt malttinsa ja surmannut vauvan... Mä en usko että tää nainen on siihen kyennyt jos itsekin on ollut huonossa kunnossa, esim. vuotanut vuolaasti synnytyksen jälkeen.

Vierailija
34/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapetaan vaikka viattomat alta.

Kunhan kulissi säilyy!

Vierailija
35/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhasiko pari vauvan yhdessä?

Pietarsaaren käräjäoikeuden eilinen vangitsemisistunto oli suuri pettymys 36-vuotiaan vaasalaismiehen perheelle. Isä kuljetettiin istunnon päätteeksi poliisin siviiliautolla Vaasan vankilaan.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Per-Erik Pettersson esitti oikeudelle niin raskasta näyttöä miehen syyllisyydestä, että oikeus vangitsi miehen kahdeksi viikoksi. Häntä epäillään todennäköisin syin vastasyntyneen vauvan murhasta sekä lapsen äidin törkeästä kuolemantuottamuksesta runsas pari viikkoa sitten.

Petterssonilla on käsitys, että vauvan surmaaminen oli äidin ja miehen yhteinen päätös. Mikäli nainen olisi jäänyt eloon ja vauvan ruumis olisi löydetty, myös nainen istuisi nyt vankilassa murhasta epäiltynä.

37-vuotias rehtori salasi raskautensa loppuun saakka, ja todennäköisesti hän oli jo varhaisessa vaiheessa päättänyt hankkiutua vauvasta eroon.

- Vain hyvin suljettu lähipiiri tiesi raskaudesta, sanoi Pettersson.

Miehen rooli lapsen eliminoimisessa oli ilmeisen suuri. Petterssonin mukaan mies tuli Pietarsaareen naisen luo jo hyvissä ajoin ennen lapsen syntymää.

Lapsi syntyi sunnuntaiaamulla. Tarkkaa syntymäaikaa ei vielä ole määritelty, mutta varmalta näyttää, että lapsi surmattiin pian synnytyksen jälkeen.

Komplikaatioita saanut nainen eli synnytyksen jälkeen 3-6 tuntia.

- Mies soitti hätäkeskukseen pariin otteeseen. Toisella soitolla hän pyysi paikalle ambulanssia, Pettersson kertoi.

Kun ambulanssiväki tuli asuntoon, nainen oli heikossa kunnossa. Hän menehtyi todennäköisesti verenhukkaan.

Vauvan ruumis oli piilotettu visusti.

Vierailija
36/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähippiiri tiesi vauvasta ja nainen aikoi hankkiutua vauvasta eroon, se ei kyllä nyt natsaa.

Vierailija
37/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa me suomenruotsalaiset kulisseja pidämme yllä sen enempää kuin muutkaan suomalaiset!

Mikähän ihme ennakkoluulo tuokin nyt taas on?

t. finlandssvensk

Vierailija
38/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma jos lähipiiri tiesi. Mitä nainen oli siis heille sanonut? Miten ei oma avomies tiennyt raskaudesta?

Vierailija
39/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienommin ulospäin näytettynä kun normaali suomalaisilla.

Vierailija
40/51 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös abortti olisi estänyt tämän tragedian?