Kiinnoistaisiko luomumammain klubi? ;)
Löytyisikö täältä muita äitejä, joita kiinnostaisi luonnonmukainen lapsenhoito, ekologisemmat valinnat ja luonnonmukaiset ja terveelliset vaihtoehdot arkipäivässä ja elämässä yleensä?
Löytyisikö kiinnostusta ihan sinne asti, että perustettaisiin vaikkapa pienimuotoinen sähköpostilista tai oma rauhallinen ja suljetumpi foorumi?
" Pääsyvaatimuksiksi" en ole sen kummempaa ajatellut kuin hyviä käytöstapoja, toisten valintojen kunnioittamista, fanatismin välttelyä ja kiinnostusta aihepiiriin.
Olen itse kiinnostunut luonnonmukaisista vaihtoehdoista nykymaailman puitteissa. Villi elämä metsässä kiinnostaisi sekin, mutta äitinä otan joskus rennommin ja myös vaihtoehtojen vähyydessä joudun tekemään vähemmän luomuja valintoja. Tutkailen ja vertailen erilaisia vaihtoehtoja, opettelen varomaan huuhaata ja olen kiinnostunut ihan syvällisestikin pohtimaan asioita erilaisista näkövinkkeleistä.
Olisin iloinen jos löytäisin samanhenkisiä äitejä joiden kanssa jakaa kokemuksia ja ihmetellä elämää. Täällä palstalla olen lukenut useita mielenkiintoisia tekstejä, joten toiveikkaana nyt kyselen, joskos löytyisi innostustusta ihan oman klubin perustamiseen asti :)
Kommentit (39)
Tämä lista on vasta perustettu, joten kyllä sinne nyt kevyet kaksi sataa vielä mahtuu. Toistaiseksi onnistuneesti ilmoittautuneita on:
miipuh
anniina
inka
elina
Muut, ilmoittautukaa uudelleen!
T:moderaattori Tiuhtiainen
Kävin rekisteröitymässä mailitse uudelleen. joko onnistui?
eli listalla on nyt edellisten lisäksi:
meripihka
tirlitta
nellamaaria
Jos ilmoittautumisessa on edelleen jotain ongelmia, voit lähettää viestin suoraan minullekin osoitteeseen tiuhtiainen@luukku.com niin katsotaan voinko auttaa!
täältä vähän kauempaa ei tapaamisiin ainakaan onnistu pääsemään... :)
Suuri osa porukasta tuntuu nyt olevan pääkaupunkiseudulta, mutta muualtakin on ihmisiä. Jos asuu kovin kaukana, voi olla ettei sitten jaksa lähteä tapaamisiin joita todennäköisesti järjestetään ainakin lähellä pk-seutua. Mutta sekään ei haittaa! Keskustelu kuitenkin onnistuu etäämmältäkin hyvin. Ja tietenkin, jos samalta seudulta alkaa olla useita klubilaisia, voi siellä järjestää omia tapaamisia jos siltä tuntuu!
Eli kaikki mukaan vaan :-)
eli toivottavasti joukkoon mahtuu vielä mukaan! Turusta ollaan ja ensimmäistä odotellaan.
Heippa!
Huomasin tämän nyt vasta, mutta tulen mielelläni mukaan ryhmään. Pähkäilen muutenkin samoja asioita, eli tosi kiva kuulla muiden ideoita.
Olen parivuotiaan pojan +/- luomumamma pääkaupseudulta. Takana jo aika paljon luomuilua, mutta olen vähän kaikessa " elämänkiireessä" unohtanut sen.
Kävin äsken liittymässä nimellä Ekothilia, toiv onnistui.
Semiluomu, siis eettisistä pohdinnoista ja arjen toiminnasta kiinnostunut äiti, joka ei ole mitään ääripäätä, enemmän itsenäinen kultaisen keskitien kulkija. Kriittinenkin joskus. Pääseekö klubiin, vaikkei puhdasverinen luomu olekaan?
Ei siellä listalla taideta olla edes määritelty, mikä se " puhdas luomu" on. Tervetuloa vaan joukkoon!
Moikka!
Hyvinkin kiinnostaa, onkohan jo olemassa joku mese-ryhmä tms. Mua kiinnostaa luonnomukaiset valinnat, ympäristö& lääke yms myrkkyjen välttäminen, kasvilääkintä, myrkytön ruoka, vaihtoehtoiset hoitomuodot ja sen semmonen...
Asun Saksassa, ja täällä saa kaikennäköistä tietoa runsaasti, mutta " vertaisryhmää" kaipailen suomenkielellä...
Valitettavasti en osaa itse perustaa sähköistä yhteisöä- toivottavasti joku joka osaa, tarttuu mukaan remmiin!
Terkuin yksi innokas
http://www.luonnonlapsi.fi/
ja sen sähköpostilista
http://health.groups.yahoo.com/group/luonnonlapsipiiri/
Ja siinä on aivan ihania artiikeleja, mutta tuohon sähköpostilistaan en ole vielä tutustunut ....=)
Kiva kun löytyi ainakin yksi kiinnostunut. :)
Tuota luonnonlapsi-sivustoa olen tutkaillut, mutta jotenkin sekään ei tunnu " mun jutulta" , vaikka ihan hyviä artikkeleja sielläkin tuntuisi olevan. En sitten tiedä kuinka fanaattista meininkiä postituslistalla on, pitäisi kai tutustua lähemmin. Esimerkiksi homeopatia ei ole vielä tehnyt minuun täyttä vakuutusta, vasta-argumentteja on mielessä liikaa asiaa tutkittua ja olisi kiva vaihdella kokemuksia ja oikeaa tietoa. Keskustelu muistakin vaihtoehtoisista hoitomenetelmistä tietenkin kiinnostaa, esim. akupunktioon olen lähiaikoina tutustunut.
Kaikenlainen uskonnollisuus jää osaltani pois näistä jutuista ja toivoisin ihan faktapohjaista keskustelua. Toki myös syvällinen elämän tutkiskelu on mielessä, mutta haluan löytää oman polkuni, en valita valmista.
Olisin myös kiinnostunut kovasti ympäristövaikuttamisesta. Tänään on mielessä pyörinyt asioita globalisaatiosta presidenttiehdokkaisiin ja susikantoihin. Olisi todella ihanaa löytää hengenheimolaisia jakamaan näitä asioita.
Näistä ympäristövaikuttamisista on mieleeni tullut jonkinlainen kuluttajaneuvonnan vapaaehtoistyö, siis tutkailla erilaisten vaihtoehtojen ekologisia selkäreppuja. Kiinnostaisiko tälläinen ketään?
Yksi ensiaskel tavoitteissa voisi olla tupakantumppeihin vaikuttaminen. Kuinkahan helppoa olisi lähteä keräämään kansalaisadressia roskaamisen kieltämiseen suomessa? Tupakantumpit ovat kamala kuormite ympäristölle ja hirveää myrkkyä pienokaisille suuhun joutuessaan. Ne eivät maaadu. Voisiko tällaisesta saada pientä lumipalloefektiä aikaiseksi puhtaamman ympäristön saamiseksi?
Aina voi yrittää...
Lasten kasvatus reiluuteen ja ympäristöystävällisyyteen äitinä on tietysti myös yksi asia pohdintalistalla. Ja löytyyhän sieltä paljon muutakin :)
En ole minäkään hirvittävä tietokonenero enkä osaa edes postituslistaa pystyyn pistää. Kai kuitenkin pienimuotoinen sähköpostirinki olisi melkoisen helppo toteuttaa. Siis toiveikkaana odottelen joskos löytyisi lisää kiinnostuneita.
Hyvää viikonalkua itse kullekin ja joulun odotuksia myös :)
Mutta siis luonnonlapsipiiri keskittyy mun mielestä aika paljon vaihtoehtoiseen lääketieteeseen (homeopatia, kukkatipat, jne) ja ravitsemukseen (inkkarisokeri, ruususuola jne) ja ehkä koulutukseenkin (steiner ja niin edelleen). Mulle itselleni se ei kuitenkaan ole sellainen foorumi mikä olisi varsinaisesti juuri lapsiperheen ekologisen elämäntavan käsittelyä varten. Siitä kuitenkin on yleensä tosi vähän keskustelua.
Yahooseen on tosi helppo perustaa lista, ei vaadi kuin muutamia minuutteja.
Sitten on olemassa aktivistivanhemmille erilaisia foorumeja, mutta niitä en laita tänne.
Hieman oli hiipumista, mutta herättely auttoi. Mukaan mahtuu vielä hyvin ;)
Liityinpähän minäkin (: Olemme nuoripari vielä sitä luomuvauvaa vailla, yritystäkin vasta hetki ja tuloksena yksi keskenmeno. Vaan eipäs luovuteta, pikku-hippiä edelleen kovasti toivotaan. Kestovaippoja on ostettu jo valmiiksi odottamaan ja pari erilaista kantoliinaakin. Kovasti olisin kiinnostunut seuraamaan keskustelujanne ja laitoinkin ilmoittautumisen vetämään! Toivottavasti huolitte mukaan.
Yritin luoda yahoo-profiilin ja liittyä listalle. Toivottavasti onnistui...ja huolitte mukaan.
jeejee
minäkin yritin liittyä, toivottavasti onnistui.
-inka ja maikku kohta 6kk