Oikeasti pieneen tilaan meneviä kaksostenrattaita?
Meillä on käytössä Oran duoletot (tai joku tuon tapainen..?) ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Nyt kuitenkin olisi pikkuhiljaa kiva hankkia jotkut pienempäänkin tilaan menevät rattaat ja astelinkin paikalliseen Lastentarvikeliikkeeseen kyselemään aiheesta. Myyjä näytti mulle tupla-mallat ja totesi, ettei pienempään tilaan meneviä ole. Ei siis edes tilattavina. Nuo tupla-mallat on epäilemättä hyvät rattaat, mutta musta näytti, että vievät kasattuina tilaa miltei yhtä paljon kuin edelliset, joten en innostunut. (korjatkaa ihmeessä, jos oon väärässä)
Onkos siis olemassa rattaita, jotka tosiaan menisivät pieneen tilaan? Idealla, ettei välttämättä tartteisi farmariautoa? Tietysti yhtenä kriteerinä olisi myös se, että rattaiden pitäisi olla hyvät käytössä. Ei oikein auta, jos on pieneen tilaan menevät rattaat, joita ei voi käyttää, kun ovat niin huonot työntää. Ulkomittojen kapeus ei myöskään olisi huono juttu, mutta tämä ei mitenkään pakollinen. Kaikkea ei vain voi saada.
Meillä mies haaveilee auton vaihdosta ja olisikin kiva tietää, pitääkö katsoa VAIN farmareita vai onko olemassa rattaita, jotka saisi (irrottelematta osia) järkevästi kulkemaan muunkinlaisella autolla?
Dummy ja uinuvat termiitit (7kk)
Kommentit (13)
Optimaalista siis olisi, jos jostain saisi isoilla pyörillä varustetut sateenvarjorattaiden tapaan kasaan menevät vaunut yhtenäisellä (taittuvalla) työntöaisalla...mut sellaisia ei kai ole olemassa. Eli kaikkea hyvää ei taida saada samassa paketissa ja jostain joutuu aina tinkimään.
Birdis edelleen
Maclarenin Rally Twinit ovat meilläkin ahkerassa käytössä.
Me ollaan kans oltu niihin tyytyväisiä. Tosin pehmeällä hiekalla eivät oikeen tahdo kulkea pienten pyörien takia kuten Birdis kirjoitteli. Saamoin veikkaan, että sohjo kelillä voi tulla ongelmia.
Ulkoilurattaina meillä on Emmaljungan Twin Ceroxit.
Tässä on linkki niihin sateenvarjorattaisiin
http://www.vaunuaitta.fi/sisalto/index.php?group=00000198&mag_nr=4
hopsi ja vaavelit kohta 1v
Meillä Emman Twin Joggerit (Lastentarvikkeesta). Kolme isoa ilmakumipyörää joten kulkee hyvin niin hiekalla ja lumessakin! Menee heittämällä ainakin meidän hlöauton takakonttiin. Leveys 79 cm joten menee miltei kaikista ovista...Googlaa tai käy lastentarvikkeen sivuilta kurkkaamassa, minä ainakin suosittelen lämpimästi :)
Me hommattiin X-adventure twinco 05. Mahtuvat kasattuna peugeot 206:een, siis kunhan irrottaa pyörät ja ne irtoaakin onneksi helposti. Oli mun tutkimusten mukaan kaikkein kapeimmat, 72cm ja se oli myös tärkeä tekijä, kun pitää mahtua vähän sinne sun tänne.
Vielä ei tosin olla päästy kokeilemaan käytännössä, kun tuo laskettu aika on vasta keväällä. Löydettiin netistä kuitenkin niin hyvä tarjous, että oltiin rohkeita ja investoitiin :)
Unohdin laittaa sulle linkin:
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/tuplarattaat/xadventure_tuplat…
Ja ne on siis nuo sivun alimmat.
Meillä on sattareina Inglesinan Twin Swiftit. Ne on kätevät kauppareissuilla, mutta päikkäreitä niissä ei nukuta (ainakaan meillä ei enää mahdu, tytöt on reippaan kokoisia nassikoita). Sattarit menee pieneen tilaan.
Ns. Kunnon vaunuina meillä on miehen Saksasta tuomat TFK Twinner Twistit. Ostimme ne aikoinaan sillä perusteella, että niissä oli tuplille levein nukkumatila. Vaunut menee kumminkin kasaan " tuplasti" , todella pieneen tilaan. Pyörätkin saa nopeasti pois ja paikalleen napsautussysteemillä. Täällä kuva http://www.buggy.de/ Vaunuja saa tilaamallakin useasta nettikaupasta. Vaunut on tosi ketterät ja vakaat.
Hyvät rattaat on, mutta tilaa kyllä vievät. Tavallisen auton takakonnttiin ei muuta paljon laiteta. Meillä myös nyt talvella tullut ongelma tuosta, kun ovat sisämitoiltaan niin kapeat. Kauhea tappelu pystyssä heti ku lenkille lähdetään. Meillä onkin aikomuksena ostaa kahdet yhdenlapsen mallat, jos vaan keksitään keino niiden yhdistämiseen, kun aina ei ole sitä toista työntäjää.
Birdland:
Optimaalista siis olisi, jos jostain saisi isoilla pyörillä varustetut sateenvarjorattaiden tapaan kasaan menevät vaunut yhtenäisellä (taittuvalla) työntöaisalla...mut sellaisia ei kai ole olemassa. Eli kaikkea hyvää ei taida saada samassa paketissa ja jostain joutuu aina tinkimään.
Tuo olisi todellakin hieno juttu... Pitäisi varmaan ottaa yhteyttä valmistajiin, että kehittäkääpäs nyt tuollaiset. Ei taitais vaan siltikään olla meille apua, vaikka kehittelemään alkaisivatkin..:( Toinen, mitä voisivat kehitellä, niin yksösten rattaat, joissa olisi jonkinlainen kiinnitysmekanismi, jolla voisi tehdä tuplat. No mutta varmaan näihin on jotkut hyvät käytännön syyt, mikseivät onnistu..
Pirputin: Mitenkäs pieneen tilaan nuo sitten kasassa menevät? En muistaakseni löytänyt mitään mittoja (voi olla kyllä, etten osannut etsiä..). Ja jos et mittoja tiedä, niin jos auton merkin kertoisit, niin mies osaa sitä kautta miettiä, minkä kokoiset ovat. Muutenkin tuntuu, että tuo meidän mies käsittää asiat aina huomattavasti helpommin, jos osaa verrata jotenkin johonkin autommerkkiin/malliin..:D
Hyviä vinkkejä on kyllä ollut ja tällä hetkellä varmaan nuo Inglesinan Twin Swiftit ja Maclarenin Rally Twinit on varmaan lähimpänä ajateltua. Se, että istuinosat ovat erilliset on erittäin hyvä juttu, sillä meillä poika valtaa kaiken mahdollisen tilan, minkä löytää. Noissa ei tartteisi tytönkään litistyä reunaa vasten.-) Ei siis todellakaan olla luopumassa noista Oran rattaista, joten lenkkikäytössä menisivät edelleen ne. Kaupunkioloissahan noita matkarattaita pääasiassa tulisi käytettyä ja täällä rannikolla tuo talvi vaikeuttaa asioita yleensä hyvin vähän aikaa.
Lastentarvikkeesta saa peg perego merkkisiä kiinnitysosia, millä voi yhdistää erilaisia raittaita toisiinsa (matkarattaita ja avorattaita jne.). Joten sillä saat yhdistettyä kahdet mallat toisiinsa!( Osat maksaa n.25eur)
Mä oon kan kokeillu ja katellu useampia kaksosten matkarattaita.Pieneen tilaan meni ainaki jotkut Cragon matkarattaat.
Muista muuten kokeilla kun valitset matkarattaita minkälaiset on työntää ja tykkäätkö peräkkäin vai vierekkäin istuttavista.Jotkut vierekkäin istuttavat ovat mun mielestä olleet paljo parempia työntää ku peräkkäinistuttavat,mutta sitte on ollu poikkeuksiakin,merkkejä en lahopäänä muista..
nina.n+ nelikko
Meillä oli aiemmin emmaljungan tuplat sekä carenan matkarattaat, mutta kyllästyin pelailemaan kaksien rattaiden kanssa. Onnekseni löysin x-adventure twinco -rattaat =o) Ne on kertakaikkisen hyvät kaikinpuolin. Isot ilmakumit eli kulkee maastossa kuin maastossa, etupyörä kääntyy, joten ketterät kaupoissa, on valjaat ja erilliset selkänojat ja väliseinä ym ym. Ja ennenkaikkea menee pienempään tilaan kuin nuo carenat!!! Ja jos vielä pienemmäksi tarttis laittaa, niin voi irroittaa helposti pyöriä tai turvakaaren. Todella tyytyväinen olen ko. rattaisiin ollut, harmitellut miksen aiemmin ostanut!!!
Ehdoton suositteluni siis =o)
Ai juu, ja nämä ovat kapeat, eli mahtuu melkein mistä vaan! (Kapeammat kuin carenat, emmaljungat ym, orat taitaa olla kutakuinkin samanlevyiset)
Moikka!
Ainakin sateenvarjorattaat menee tosi pieneen tilaan. Me hommattiin samasta syystä Maclaren Rally Twinit ja niistä tulee todella pieni paketti. Ne on paljon helpommat laittaa kasaan kuin isot rattaat (Hartan ZII) ja kevyemmät nostaa. Työntöominaisuudet ovat tietysti pienien pyörien takia epätasaisella alustalla huonommat, kaupungissa kulkevat kevyesti. Selkänoja menee lähes makuuasentoon. Rattaat ovat kuitenkin selkeästi isompien lapsien rattaat, eli meillä jalat eivät vielä yletä jalkatuleen asti. Olen kuitenkin pitänyt lapsia rattaissa kauppareissujen ym. ajan.
T. Birdis ja kaksikko 9 kk