Työkaveri 40-vuotias odottaa vauvaa ja hänen miehensä
Kommentit (75)
Kyllä mun mielestä te niitä moukkia olette. Ja vielä ymmärrän minun kimppuuni käymisen mutta, pieni poikakin pitää haukkua. Ja on kyllä ihan normaalipoika. En ole 3-vuotiasta tavannutkaan joka ei olisi utelias, kuuluu lapsuuteen ja kasvamiseen. Jätän tämän palstan nyt aivan kokonaan. Muutaman viikon olen palstaillut ja tullut siihen tulokseen että, teidän ainoa tarkoitus on haukkua ihmisiä ja saada aikaan pahaa mieltä.
...nuori äiti, kun esikoisen sain 23v. Eikös hedelmällisin aikakin ole joskus 20 jälkeen, että varmaan sitä aikaa " luonto ajatellut" parhaaksi ajaksi vanhemmuudelle.
Onhan tietty erilaisia elämäntilantaita. Toiset etsii itseään vielä 50-vuotiaanakin. =)
Sitäpaitsi älkää nyt vaan syyttäkö ja moittiko lastanne, jos ihmettelee tuollaista asiaa ääneen (mummo hakemassa), koska miten se lapsi muuten oppii kuin kyselemällä ja ihmettelemällä!!
t.kolmen muksun kolmekymppinen äiti
minä olin 42 kun lapsi syntyi ja mies 57
tosin meidän kummankin kolmas lapsi
Kuulkaas " nuoret" ja niin kovin " kypsät" äidit, ottakaa huomioon että me " vanhat" äidit olemme joskus olleet teidän ikäisiänne, mutta te ette ole vielä olleet tässä iässä kuin me " vanhukset" .
Joten älkää olko niin kovin tietäväisiä miten kaikkien asioiden elämässä pitää mennä.
Silti - toivoahan on että teillekin pikkuhiljaa ajan kuluessa elämänkokemusta ja avarakatseisuutta kertyy.
Kerran luin erään naisen haastattelun. Hänellä oli vanhat vanhemmat, ja hän kertoi että oli ruhtinaallista, kun koulusta tullessa isä (eläkeläinen) oli aina kotona.
Sekä nuoret että vanhat vanhemmat voivat olla huonoja vanhempia. Sekä nuoret että vanhat vanhemmat voivat olla hyviä vanhempia. Sekä nuoret että vanhat ihmiset voivat olla tyytyväisiä siitä, että saivat lapsensa juuri sen ikäisinä kuin saivat.
En ihmettele sitä, jos 3-vuotias kutsuu jotakuta mummoksi. Hänellehän voi ystävällisesti kertoa, että kysessä on kaverin äiti. Itse luulin kerran melkoisen harmaantunutta miestä lapseni harrastuskaverin isoisäksi. Isovanhemmat kun usein hakevat lapsia harrastuksista. Olen tyytyväinen siitä, että en sanonut tuota arvaustani missään vaiheessa ääneen. Hyi hyi, minulla on ikää jo yli 40 ja vieläkin teen tuollaisia erehdyksiä!
Nuoremmat osaavat ainakin ottaa asiat vähän rennommin...
Vierailija:
Kuulkaas " nuoret" ja niin kovin " kypsät" äidit, ottakaa huomioon että me " vanhat" äidit olemme joskus olleet teidän ikäisiänne, mutta te ette ole vielä olleet tässä iässä kuin me " vanhukset" .
Joten älkää olko niin kovin tietäväisiä miten kaikkien asioiden elämässä pitää mennä.Silti - toivoahan on että teillekin pikkuhiljaa ajan kuluessa elämänkokemusta ja avarakatseisuutta kertyy.
Vierailija:
Eikös hedelmällisin aikakin ole joskus 20 jälkeen, että varmaan sitä aikaa " luonto ajatellut" parhaaksi ajaksi vanhemmuudelle.
Ei luonto tuolla tavalla " ajattele" . Tai jos luonto " ajattelee" noin, niin sitten muutamat yksilöt on tarkoitettu vanhoiksi vanhemmiksi. Lapsi kuin voi vanhallakin lähteä kasvuun ekasta yrityskierrosta.
Ja kuten kirjoitit, elämäntilanteita on monia.
Olen vain odottanut niiiiin kauan päästäkseni vaahtoamaan tästä sukupolvien kuilusta tänne palstalle ja tulihan se sopiva aloitus taas, kiitos ap:lle.
Oikeesti teitä nuoria on niin ihana vähän härnätä;-)
Peace!
Vierailija:
Nuoremmat osaavat ainakin ottaa asiat vähän rennommin...Vierailija:
En viestissäni tarkoittanutkaan, että sitä vanhemmat ei saasi/voisi saada lapsia (luepa uudelleen), vaan kritisoin sitä, että alle 30v. tunnutaan pitämään nuorina vanhempina, vaikka mielestäni näin ei todellakaan ole vrt. se hedelmällisyys. Tiedä vaikka itsekin tulen vielä lapsia tekemään nelikymppisenä, ei ollenkaan poissuljettua!
enpä nyt muista numeroa, mutta varmasti tiedät viestini
eräät äidit. Onko vanhoja vai nuoria?..en tiedä mutta, suurinta moukkamaisuutta on haukkua 3-vuotias lapsi. Häpeän puolestanne! te ette sitä luultavasti edes osaa tehdä.
Nyt aikuisena osaan arvostaa äitiäni äitinä, iän kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Minulla on hyvä äiti. Nuorempana kyllä monesti " häpesin" vanhempieni ikää. Minua ei varsinaisesti kiusattu mutta monesti sain vastata uteluihin vanhempieni iästä. Isä vaikkakin oli jo iäkäs 58-vuotias, oli silti kiireinen mies.
Itse olen lapset saanut nuorella iällä ja tämä sopii minulle.
Kuka viisas ihminen tekee lapsen vanhoillapäivillä? Lapset pitää tehdä silloin kun on itse vielä nuori ja jaksaa. Voi lapsi raukkaa.
Johan se on tullut selväksi tästä viestiketjusta. Sitten ne saa vammasia lapsia. Luonto ei ole tarkoittanut että vanhan pitäisi synnyttää.
se on sitten kiva mokata, kun tulee kysyttyä, että tuliko pappa sua hakemaan...
nimim. kokemusta on tuosta kyselemisestä, kun esikarilaisella oli " vähän iäkkäämpi" isä
Ihmisillä on monia syitä, miksi lapsia ei ole tehty nuorena. Viisaammat kuin sinä ymmärtävät, mitä ne syyt voivat olla.
Vierailija:
Ois tehnyt nuorena, niin nyt oisi jo isot lapset ja ehkäpä jo lastenlapsiakin mitä sitten hoidella. En ymmärrä.
Hyvin hyvin itsekästä elelyä ensin about 40 vuotta ja, sitten lapsi. Sitten nopeasti takaisin töihin kun ei sitä lasta jaksa kunnolla hoitaa.
jo pienestä että näin teen. Entä jos olisitkin sairastunut syöpään etkä olisi voinut hoitojen takia saada lasta ennen kuin nelikymppisenä? Tai jos ihanaksi luulemasi mies olisikin häiden jälkeen muuttunut erilaiseksi ja olisit muutaman vuoden katsonut, onko parisuhdeterapiasta apua niin että uskaltaisitte tehdä lapsia ja sitten huomattuasi eron ainoaksi vaihtoehdoksi olisi mennyt muutama vuosi ennen isäehdokkaan löytymistä ja silloin olisitkin jo nelikymppinen? Tai jos olisitte käsineet lapsettomuudesta eikä olisi tärpännyt nuorena? Tai jos et vain olisi tavannut sitä oikeaa ennen kuin nelikymppisenä- olisit kai tehnyt lapset kenen kanssa vaan koska niin kuuluu tehdä?
ps. 40-kymppinen tarkoittaa 400-vuotiasta.
Vierailija:
Opiskella voi nuorena äitinäkin. Mies on ollut sama jo 12 vuotta. 2 lasta. 11-vuotias ja 7-vuotias. Mulla itselläni ikää 33 vuotta. Kun mä olen 50-vuotias niin, silloin olen " vapaa" . Lastenlapsia tässä ruvetaan seuraavaksi odottelemaan. Ei tulis mieleenkään ruveta 40 kymppisenä aloittelemaan taas kaikkea alusta. Ja ihan on ollu selvät suunnitelmat jo pikkutytöstä lähtien että, näin teen.
Vierailija:
isukki jo 70 ja risat kun jälkikasvu tulee täysi-ikäiseksi...No eipä tartte sitten viedä lapsenlapsia mummille ja ukille, varsinkin jos aloittaa lasten teon yhtä myöhään kuin vanhempansa...
jos nelikymppisenä aloittaa niin mummi onkin vasta 80 eikä ukillakaan ole ikää kuin 93v.....
Ne on niitä haaveita jotka on toteutuneet. Olen ollut lapsirakas jo pienestä pitäen, varmaan senkin takia on ollut selvää että haluan nuorena äidiksi. Harmittaako sinua kun jollain menee hyvin? tai asiat suunnitelmien mukaan.
ovat kärsineet vaikkapa lapsettomuudesta ja nyt sitten saavat lapsen. Onko se sitten jotenkin väärin?
Kaikilla ei aina lapsia vaan hankita silloin, kun se olisi " sopivaa" ...