Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen käy Tarjoustalossa, Säästötalossa, Tokmanissa, Lidlissä ym. halpahalleissa?

Vierailija
09.12.2005 |

Oman " tutkimukseni" mukaan ei-akateemiset pienipalkkaiset, työttömät, mustalaiset, pakolaiset.

T. työtön

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ketjusta, mutta käymme mieheni kanssa aika useinkin. Mieheni on tohtori, itse olen tavallinen maisteri. Olen kotona lapsen kanssa, mutta kävisin siellä, vaikka olisin töissäkin. En maksa samasta asiasta naapurikaupassa kolmasosaa lisää vain sen takia, että on muka hävettävää käydä halpakaupoissa.

Vierailija
42/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan normaalia etsiä halpis-kauppoja ja asumme Helsingissä. Kun Joensuussa asuville sukulaisille yritän selittää halpiskauppojen merkitystä, he eivät ymmärrä aiheesta mitään. He ostavat yleensä joko lähimmästä kaupasta tai ainakin kaupungin keskustan kaupoista. Olisi liian suuri työ ajaa autolla hieman keskustan ulkopuolelle tekemään ostoksia. Suurin hirvitys on se CM, joka on vähän sivussa: aivan liian iso ja hirmuinen kauppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka ei välitä jos naapuri näkee.

Sellaiset, jotka mieluummin pistää rahat säästöön kuin maksaa samasta tuotteesta tuplahinnan Prismassa tms.

Sellaiset, joilla on itsetunto kohdallaan.

Me käydään ruokaostoksilla Lidlissä, ostetaan sieltä mitä sieltä saa, sitten haetaan muista kaupoista loput, tarjoustenkin perässä juostaan. Meillä on kahden hengen hyvin toimeentuleva talous. Rahastoissa on paljon rahaa, asunto ja auto omat. Mieluummin matkustellaan ja pidetään koti kauniina kuin maksetaan esim. juustosta, wc-paperista yms. kalliimpi hinta vain jotta voi ostaa ne esim. Citymarketista.

Vierailija
44/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkavereista yllättävän moni käy just Lidl:ssä ja ollaan hyväpalkkaisia ja koulutettuja. Samoin esim. vanhempani ostavat tosi paljon ruokaa Lidl:stä ja ovat oikeastaan jo miltei rikkaita.

Viisas ostaa halvemmalla. Itse käyn esim. Vapaa Valinnassa aina välillä ostamassa pesuaineita halpakoreista. Kivaa ajanvietettä ja säästää muutaman euron.:)

Vierailija
45/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä yhtään enempää kuin on pakko. Miksi mä maksaisin vaipoista kolme euroa enemmän paketillisesta vain siksi että se paketti ei ole ostettu halpiskaupasta?

Vierailija
46/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi, että sieltä saa samoja tuotteita kuin " kunnon" kaupoista, mutta halvemmalla.

Mielestäni ei ole hävettävää käydä " halpakaupassa" , varsinkaan jos siellä käymällä säästää yli 300 euroa kuussa verrattuna siihen että kävisin K-kaupassa kaikki ostokseni tekemässä.

Tämä on laskettu juttu, meillä ainakin.

Vierailija
47/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös laiskoja ja kiireisiä, joten harvoin kuitenkaan käymme. Lidlissä on muutama tuote, josta tykkäämme paljon, mutta emme kyllä saa ostettua sieltä kaikkia perusruokaostoksiamme (joku sanoi onnistuvansa, meillä on varmaan sitten ihan erilaiset ruokatottumukset). Isoissa marketeissa käydään nyt ainakin toistaiseksi kun lapset on pieniä, ja kaikki ostokset pitää saada kerralla tehtyä. Joskus harvoin käydään hakemassa Lidlistä kasa niitä suosikkituotteitamme.

Onneksi ei olla kerskakuluttajia - meidän perheen kulutustottumuksilla ei tosiaan voi kauppaa vaihtamalla säästää 300 kuussa, niin kuin joku sanoi.

Niin ja olen akateeminen, äitiyslomalla hyväpalkkaisesta työstä ja mieheni on ulkomaalainen, akateeminen ja normaalipalkkaisessa työssä.

Vierailija
48/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jotkut vaipat olleet Tarjoustalossa jo pidempään kalliita kuin vaikka Prismassa.

Vierailija
49/49 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten käyn halpatavarataloissa paljon. Esim. tietyt työkalut ja kodintarvikkeet ovat tuotteita, jotka nappaan ruokakaupassa käydessäni viereisestä halpakaupasta. Miksi maksaisin enemmän K-kaupan mainoksista.

Ylipäätään pidän tätä keskustelua omituisena. Olin lentää perseelleni kun kuulin miten vanhojen kauppaketjujen edustaja kommentoi aikanaan Lidlin avauksen jälkeen sen markkinaosuutta: " Olemme kyllä olleet yllättyineitä siitä, miten paljon ihmisten kulutukseen vaikuttaa hinta."

No shit? Mitä ne sitten ajattelivat? Että shoppailemme K-kaupassa, koska assosioidun mielelläni sen brändiin?

Ai niin... ajelen sinne tarjoustaloon Audilla, tulot ovat hyvät, ja akateeminenkin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi