+++++++Ensikoiden Perjantai Pulinat+++++++
Kommentit (39)
... mullapa ei olekaan mitään kerrottavaa, kun piinailut loppui eilen!!! V*t*ttaa aivan suunnattomasti!!! Ei auta muu kun odottaa sitä lääkärissä käyntiä ja toivoa hirrrrveesti, että sieltä jotain apua saisi!
Mutta onhan täällä näitä kunnon piinailijoita. Voi pepsis, tais sulle käydä paaaaljon paremmin kuin mulle! Piinailijat piinailkaa nyt itsellenne se plussa ja sitten kerrotte meille ne loistavat vinkit, miten tullaan raskaaksi!!!
Ihanaaaaaaaaa tänään on tosi lyhyt työpäivä ja sitten viikonlopun viettoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+++++
Voi harmi kun en päässyt tähän plussa-aaltoon mukaan. Taidan kohta jäädä palstalle yksin =)
ONNEA ONNEA ONNEA
Ja nyt niitä loistavia vinkkejä ja niksejä miten raskautua!
+++++
[color=red]Onnea QueenBzZ!!!!! Nyt jättipurkillinen vaivaliimaa matkaan![/color]
[color=blue]Ja Masulle pahoittelut tädistä! (((lohtuhalaus)))[/color]
[color=red]Herätys Pepsis!!! Menehän testaamaan ja tuu sit kertomaan plussasta!!![/color]
[color=green]Tervetuloa uudet, ainakin Pipu ja Poppiupau! Ja vieläkö jonkun missasin?![/color]
[color=violet]Poppiupau: on tosiaan muitakin yli 30v ekaa yrittäviä. Löysitkö ton meidän esitelypinon, siellä on iätkin?[/color]
Oikein tosi suuri onnittelurutistus Sinulle Queen!!!!! Mikä joululahja... :) Ihana päiväpinonaloitus! Tarrasukkia ja vauvaliimaa!
Masu: Pahoittelut tädistä! Älä pelkää, et varmasti oo ainoa jäljelle jäävä, mä ainakin tulen roikkumaan täällä vielä hyvin pitkään :)
Tervetuloa uutukaiset ensikot joukkoon mukaan!
Pepsi: Testituloksia??? Pidän peukkuja! :)
Nyt tämä plikka lähtee viikonloppureissuun ja palailen sunnuntaina lukemaan iloisia uutisia täynnä olevaa viikonloppupinoa :)
Oikein mukavaa viikonloppua koko konkkaronkalle! ++++++
Keinuhepo
liityn heti queenin onnittelijoihin! miten mahtava joululahja sinulle! aurinkoa ja hyviä oloja! =)
masulle lohdutuksia =/ ainakin voit ottaa kunnolla terästettyä glögiä joulujuhlissa..? eihän se paljoa lohduta, mutta ensi kuussa varmasti, eikö? =)
Diotimalle kiitoksia, tervetulleeksi tunnen itseni =) En ole löytänyt vielä esittelypinoa, mutta etsintä jatkuu! =)
Itse aloittelen puuhakasta päivää..Kp 7/28 eli ei mitään jännitettävää täällä vielä =)
Oikein ihanaa perjantaita kaikille!!!
poppiupau:
En ole löytänyt vielä esittelypinoa, mutta etsintä jatkuu! =)
Ihania joululahjoja saatu Enskoissa ja vaikka kuinka monelle!!
Masu; ei ole pelkoa että jäisit yksin ; ) Jessica ainakin on varmaan täällä vielä monen monta vuotta!!
Ja Poppiupaulle ikätietoa: minä olen 30-vuotias ja mies on 33-vuotias. Vauvayritystä takana siis tämän vuoden toukokuulta (jos et ole vielä löytänyt esittelypinoamme).
Nyt palaveriin koko aamupäiväksi - mukavaa perjantaipäivää kaikille!
t. Jessica
Ja Queenille suuren suuret onnittelut! Ihana joululahja!
Mulla vielä piina jatkuu, kp 31 meneillään. Välillä on mahaa vähän vihlaissut, mutta se voi johtua siitäkin että olin juuri äskettäin reissussa tuolla itäisemmillä mailla ja olenhan voinut saada sieltä jonkun vatsapöpön.
Niin, ja kuten nimimerkistä näkyy niin minäkin olen yli 30-vuotias ja mies on yli 10 vuotta vanhempi. Eli ei täällä mitään ikärasismia harrasteta, kaikki mukaan vaan kirjoittelemaan!
Mukavaa perjantaita toivotellen
Brooke
Nyt ihan oikeasti sataa plussia :)
Ja pahoittelut Masulle ja muille tädin yllättämille *motkottaa pahantuulisena*...
Näyttää se plussa aalto alkaneen heti tosissaan ;)
En ole vielä uskaltanut tuonne odotuspuolelle kokonaan siirtyä.. Onko ensikoilla omaa pinoa odotuspuolella?? Pinouduin tonne elolintusiin.. kun en ainakaan hoksannut että olis :)
Pahoinvointi on löytänyt minut ja meinaan tosissaan yökätä ihan ihme jutuista.. Makaroni ketsupilla ja mandariinit maistuu vielä hyvälle:) kaikki muu etoo.. Väsymys jatkuu ja pahenee vaan:) Rinnat kipeytyy entisestään ja on kylmälle arat!
Tämä tyhmä lupasi mennä vielä huomennakin töihin.. lyhyt viikonloppu tiedossa taas!
Inhottaa, jouduin työpaikalla kertomaan " pikkusesta kyytiläisestä" kun meinasivat siirtää mut nykyistäkin raskaampaan kohteeseen:( Tietävät että olen saanut keskenmenon ja ymmärsivät onneksi etten halua riskeerata yhtään ylimääräistä!
Toisaalta mukavaa kun tietävät niin ei tarvitse peitellä oloaan..
Toivoisin että te kaikki plussaatte pikaisesti ;)
Niamey rv 6+2
Saiko Niki jo vastauksen kysymykseen lämmöistä? En huomannut, joten kommentoinpa:
Pitäskö nuitten lämpötilojen olla siiten jotenkin kohollaan jos tärppää vai mitä te nuista lämmöistä jutustelette? Mulla on kans välillä ollut olo kuin horkkatautisella, varsinkin illalla kun on menossa nukkuun¿. Ensin palelee oikein kunnolla ja vähän ajan päästä hikeä pukkaa???
Kun puhutaan ¿lämmöistä¿ tarkoitetaan aamulämpöjä, jotka pitää mitata aamulla heti herättyä, ennen ylösnousua, mielellään suusta, eikä kainalosta. Kehon aamulämpötila kohoaa oviksen jälkeen kai n. 0.2-0.5 astetta ja pysyy koholla seuraavat pari viikkoa eli kuukautisten alkamiseen asti. Mikäli käykin sitten niin onnellisesti, että olisi raskaana eivät lämmöt laskekaan enää, vaan pysyvät koholla ainakin alkuraskauden ajan. Ja siis aamuisin pitää mitata, koska päivän aktiviteetit vaikuttavat ilalämpöihin.
Itse olen mittaillut aktiivisesti parin kierron ajan ja todennut tuon konstin toimivaksi. Ennen ovista lämmöt 36.3 tai alle ja oviksen jälkeen 36.4 tai yli. Tosin noi vaihtelee jonkin verran (esim. jos nukkuu huonosti tai pitempään kuin tavallisesti) eli yhteen lukemaan en luota, vaan piirtelen käyrästölle nuo arvot ja piirrän käyrän. Sinä päivänä kun täti saapuu, lämmöt ovat aamulla laskeneet.
Niin siis omaa napaa vielä sen verran, että kp 40/29-46 menossa. menkkakivut, jotka neljättä päivää jatkuvat, ovat vähän vähentyneet, muuttuneet nippailuksi silloin tällöin. Tissikipu jatkuu erittäin lievänä ja sekin vaihtelee, välillä tuntuu, välillä ei. Lämmöt aamulla edelleen koholla, eli täti ei vielä tänään saapune. Makeanhimo ja itkuherkkyys jatkuu. Itken muutenkin helposti, mutta nyt tämä menee kyllä jo ihan yli: esimerkiksi eilen olin aivan tippalinssissä, kun radiossa kerrottiin Lennonin kuolemasta tulleen 25 vuotta. Mä en edes ole mikään fani! Ja siis se ei kuollut eilen, vaan 25 vuotta sitten! Ja tää ei ole ainoa tilanne, jossa viime päivinä ollut tullut herkisteltyä. Taitaa olla vaan hermot niin kireällä tän jännityksen kanssa.
Olisin muuten tosi toiveikas, mutta kun eilen testasin sen tyylipuhtaan negan eli ei mitään haamun poikastakaan tikussa. Jotenkin en jaksa uskoa, että huomiseksi muuttuisi plussaksi.
Mies lähti reissuun ja vei läppärinsä mennessään, joten olen nettipimennossa viikonlopun. Jos nyt ois kuitenkin jotain positiivisia uutisia kerrottavana, niin tuun kyllä ekana kertomaan teille! Tai no, ehkä soitan miehelle kuitenkin ensin... :)
[color=magenta][size=3] ♥ Onnea QueenBzZ!!! ♥ [/size][/color]
Wautsi, taas plussa! Päivitän sun ja Miin plussat esittelypinoon tänään, jos sopii. Mii halusi kai vähän aikaa vielä odotella, mutta voiskohan nyt jo laittaa?
Ja uudet pääsee tietysti samalla mukaan listaan, joten lisätkäähän sinne pinon jatkoksi omat tietonne. Tervetuloa Enskareihin!
QueenBzZ, montako päivää sulla on nyt oviksesta? Et vissiin odottanutkaan yli 40 päivän kiertoa tällä kertaa, kun uskalsit jo testata?
Hyvää viikonloppua nille Enskoille, jotka ei palstaile viikonloppuna!
-Q-
[color=red]Missä on Pepsis?! Jos et kohta tuu kertomaan, niin onhan mun pakko hankkiutua koneen äärelle huomenna kuulemaan sun uutiset![/color]
Niamey_85:
En ole vielä uskaltanut tuonne odotuspuolelle kokonaan siirtyä.. Onko ensikoilla omaa pinoa odotuspuolella?? Pinouduin tonne elolintusiin.. kun en ainakaan hoksannut että olis :)
Ettekös te voisi perustaa Ensikoille pinon odotuspuolelle, kun eikös teitä ole siellä jo aika monta? Me tullaan sitten perässä, toivottavasti pian! :)
Vautsi vauuuu!!!!!Tarrasukkiii!!!!!!!!
Oma napa:testitulos samanlainen ku eilenki,ei muutosta siihen hommaan.Tätiä ei kyl vielä näy.Saas nähhä tuleeko se akka tänää.Mut ei kai ne nyt tyhjästäkää ne haamujen haamut tuu?!?En tiiä...masentavaa!
-Pepsis kp28/24-27
Pepsis: Jos siihen testiin kerran haamu piirtyy oikean ajan sisään, ja sen olet oikein tehnyt muutenkin, niin eikö se silloin selvästi plussa ole? Paitsi jos siinä sun testissä sanotaan, että haamu ei ole plussa :-/ Häh? Kai se tulos voi olla hailakka, jos et nyt vielä eritä kovin runsaita määriä hormonia? Mä lähetän sulle kohta oman ylimääräisen Acon-testini, niin loppuu tuo kummastelu ;)
Niamey85: pistetään vaan odottajiin Ensikko-lista pystyyn. Ruvetaan huhuilemaan, jos löytyisi porukkaa. Siellähän tosiaan on se Elolintuset, mutta aika hiljaista näyttää olevan siinä porukassa vielä. En ole vielä sinne puolelle kamalasti uskaltautunut. Mä kyllä mielellään rupattelisin tämän ekaa odottelevan ja yrittävän porukan kanssa sielläkin puolella. Sehän on vaan mukavaa, kun sinne tulee eri vaiheessa olevia mammoja :)
Ja juu, saa ne mun tiedot päivittää listoille. Tänään varasin muuten ekan neuvola-ajan, ultran ja lääkärin.. jänskättää. Oon huomannut, että monet menee ultraan ilmeisesti yksityiselle jo esim. 7. rv:lla. Mulle se laitettiin rv:lle 11 ja nyt ihmetyttää, että kai se sitten riittää, vai pitäisikö tässä enemmän intoilla tuon kanssa. Ei kässää eikä ossoo :D
Haamuista: Eikös haamu ole aina kuitenkin plussa?? Testithän reagoi istukkahormoniin eli jos testi reagoi, hormonia on pissassa ja jonkinmoinen raskaus on olemassa. Joillain sitä hormonia vaan erittyy nopeammin kuin toisilla ja siitä sitten vahvempi tai heikompi testitulos. Vai olenko vallan väärin ymmärtänyt? Jos täti kuitenkin tulee, on kyseessä sitten alkuvaiheen keskenmeno, mitkä nekin käsittääkseni on aika yleisiä.
Karkeasti olen testien luotettavuuden tulkinnut itse niin, että virheellistä plussaa (tai haamua) ei tule, mutta nega siellä voisi näkyä vähän pidempäänkin (eli kun hormonipitoisuudet on vielä niin alhaisia ettei testit reagoi).
Taitaa siis plussatuulet puhaltaa vallan reippaasti täällä :-)
No kun emmä oo varma onko siinä mitää väriäkää,se näkyy sellasena haaleena tummentumana se " viiva" niissä....*huh,pyörittelee päätään*
Mutta jotain niissä siis on.
Ja äsken olin varma et lämmöt oli laskenu ni eipä ollukkaa,mittari näyttää taas 37,5...huh....eikä mulla oo kuumeinen olo.Posket kyllä helottaa ja paleltaa mut ei muuta.Tänä aamunaki oli nokka ihan tukossa ja verta tuli taas ku niisti.Ja mahaa koskee välillä tosi kovaa,mut eniten tulee niitä iskumaisii vihlasuja tonne alamahaa,siihe kohtaa mistä alkaa lonkkaluu ni siihen mahan ja nivusten väliin.Ota nyt sit helkkari selvää mitä tää on....
Ostin muuten acon10 ja tekis mieli tänää jo testata,nyt oon ollu 2½ tuntii pissimättä.Teenkö?
TEE TEE TEE!! *taputtaa käsiään yhteen täällä innoissaan*
Jään odottelemaan.... : )
Jessica
Sekoilen tämän koneen kanssa.
Pepsis teesse se testi ja kerro heti sitten mitä näyttää :D
SEN ON PAKKO OLLA PLUSSA!!!!
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Eilen illalla kp 37/29-42 sain kuitenki päähäni tehdä testin vaikka tarkotus oli testata vasta vkloppuna ja selvä plussa pamahti melkein heti:):) Itkuhan siinä tuli:):) Nyt pitäis mennä töihin ja olla niinku ei mitään ois tapahtunu ja tämä tyttö on ihan muissa maailmoissa.. tuntuu ihan epätodelliselta että nyt se sitte tapahtu..
++++++++++++++++++++++++++++++++++
plussasäteitä kaikille!