Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän kotiäidin oli pakko tehdä itselleen kossu-limusiideripaukku saatuaan lapset nukkumaan, hermot menee :(((

Vierailija
08.12.2005 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä talossa kaljaa, likööriä ja vodkaa, enkä tunne minkäänlaista houkutusta niitä kohtaan. Ne on ostettu 2kk sitten Tallinnasta, mutta en ole edes aukaissut yhtään pulloa.

Vierailija
22/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt tosiaan vaikeaa käsittää että joku voi ottaa sen yhden lasin viiniä (ilman pakkoa) rentoutumiseen olematta alkoholisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kotiäidin oli pakko tehdä itselleen kossu-limusiideripaukku saatuaan lapset nukkumaan, hermot menee :(((

Siis hermot menee ja kossua?????

Onko kyse viinilasillisesta rentoutumiseen?????????

Vierailija
24/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan sama ottaako viinilasillisia vai kossupaukun. En itse pidä väkevistä, joten otan viiniä tai olutta jos otan.

Vierailija
25/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että päivä lasten kanssa menee mukavammin kun otan lasillisen silloin tällöin. Parempi se on hyväntuulinen ja rentoutunut äiti kuin kireä ja pahantuulinen.

Lasten on myös hyvä oppia, että lasi voi olla ulottuvilla, mutta ei ole kaatokännissä. Eurooppalaiset juomatavat kunniaan. Otetaanhan sielläkin muutama lasi päivässä ruokailujen yhteydessä ja seurustelujuomaksi.

Koskaan en juo itseäni humalaan, vaikka otankin lasillisen ruoan kanssa ja rentoutumiseen.

Vierailija
26/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo alkaa toisia arvostelemaan, jos ei tiedä millaista elämää toinen elää. Varsinkaan työssä käyvät, ei äityis/isyyslomalla olevat, haloo!!

Vierailija
27/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkoholinkäyttönne on kurissa, voi testin tehdä ihan reilusti.

Riskirajat on naisella 16 annosta viikossa tai 2 annosta päivässä. Ja annos ei todellakaan ole täysi puolenlitran muki.

Mutta jos on kaikki kunnossa, voi päiväkirjaa pitää ihan reilusti. Mutta jos on epävarma niin silloinhan ei uskalla. Silloin on helpompi hyökätä ja puolustella alkohlinkäyttöään vain sillä, että ottaa vain rentoutumiseen.

Pitäkääpä päiväkirjaa, voitte todella yllättyä, kuinka paljon käytätte.

Itse olen kokeillut ja huomasin, että annoksia tulikin yllättävän paljon. Se herätti huomaamaan, että lasillinen viiniä ei olekaan niin vaaratonta kuin luulisi.

Vierailija
28/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
29/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Helppo alkaa toisia arvostelemaan, jos ei tiedä millaista elämää toinen elää. Varsinkaan työssä käyvät, ei äityis/isyyslomalla olevat, haloo!!

Töissäkin olen käynyt, nyt kärsin sitten työttömyydestä. Edelleen raittiina.

Vierailija
30/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuon testin ja seuraan " puolella silmällä" alkoholin käyttöäni muutenkin.

Viikonloppuisin otan 5-6 olutta (siis koko viikonlopun pe-su aikana), ehkä enemmän jos lähden kunnolla viihteelle.

Arkisin otin sen pari lasia viiniä muistaakseni kolmisen viikkoa sitten viimeksi... Keskimäärin ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
31/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jäikö minulta jokin huomaamatta? Mikäs siinä on että muut ihmiset (esim. miehet...) saa kyllä kännit vetää työpäivän/viikon jälkeen jos siltä tuntuu just silloin, eikä sitä kukaan leimaa alkoholistiseksi käytökseksi vaan NORMAALIKSI. Mutta kun äiti tekee saman niin...

Ja tässä keskustelussa ei ollut alunperin kyse kännien vetämisestä vaan viinilasista tai siideripullosta iltaisin. Kun minulla on tämä 10 kuukautta ohi, aion tosiaan ostaa pullon hyvää punaviiniä ja nauttia omasta ajasta lapsen nukkumaan menon jälkeen eikä kellään ole siihen mitään moralisoimista, ääliöt.

Vierailija
32/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon pahempia asioita jeesustella, kuten olet huomannut.

Vierailija
33/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvain miehet ryyppäsivät ja äidit pitivät lapsista huolen. Nyt ei pidä kuin sosiaaliviranomainen kun äiditkin ryyppäävät.

Toivottavasti oma lapsesi ei ole se, joka kertoo aikuisena lasisesta lapsuudesta. Sillä ei ole väliä, mitä muut ajattelevat, mutta jälkeenpäin saattaa kaduttaa jos pikkulapsiaika meni viinanhöyryisissä tunnelmissa.

valinta on vapaa.

Vierailija
34/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, jos tulis joku hätä siellä kotona ja te ootte viinanhuuruissa ja joudutte lähteä viemään lapsia vaikka terveyskeskukseen. Mitä ne sielläkin ajattelee, kun " rentoutunut" äiti lapsineen karauttaa taksilla pihaan.

Lapsiperheissä alkoholi so, so!

Vierailija
35/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas kun jotkut osaavat jättää siihen yhteen tai kahteen. Meidän ei tarvitse olla totaalikieltäytyjiä repsahtamisen pelossa.

Vierailija
36/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko puolustella noin kiihkeästi omaa alkoholinkäyttöään, ei ole silloin selvillä vesillä sen kanssa. Kysykääpä niiltä lapsilta aikuisena, mitä mieltä he olivat kossupaukuistanne. Saattaa tulla yllättäviä vastauksia.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että sitä niittää, mitä kylvää. Toivottavasti ei jälkeen päin kaduta ne pakot kun oli pakko vetää pää täyteen, että kestää arkea.

Vierailija
37/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. (ex)alkoholistin ystävä, jonka vanhemmat olivat absolutisteja

Vierailija
38/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain saattaa sinusta tuntua siltä. Olet jo valmiiksi puolustusasemissa, koska tunnet syyllisyyttä ottamisestasi. Minusta täällä on ollut hyviä neuvoja seurata omaa alkoholinkäyttöään. Jos et sitä uskalla tehdä niin mieti syytä siihen.

Ja itse en ole absolutisti, kuten en ole nähnyt kenenkään muunkaan ketjussa väittäneen olevansa. Sen olet keksinyt ihan itse.

Miksi asia kolahtaa sinuun niin kovasti?

Vierailija
39/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää tasa arvoa, isi saa ottaa lasin punkkua, eikä kukaan tuu tohisemaan että miten sä viet sitten lapsen lääkäriin (koska äiti vie?). Mutta kun nainen ottaa lasin punkkua, niin isät on kadonnut tai ne on jo leimattu alkoholistiksi vissiin kun syyttelijät ei tunnu muistavan että ne voi sitten viedä sen lapsen autolla lääkäriin.

Vai onko se isä jotenkin huonompi lapselle kuin äiti? Äiti on vaan paras ja sen pitää olla siveä kuin madonna ja täysi absolutisi, ettei tulla juopoksi haukkumaan.

Näille absolutismin toitottajille (kunnioitan kyllä päätöstänne, ei se meille kuulu) tuntuu olevan yksi punkku lasillinen kauhea punainen vaate. Miksi ihmeessä? Olen samaa mieltä numero 40 kanssa, että myös te voisitte katsoa peiliin ja miettiä motiivianne tuomita täällä muita noilla sanoillanne.

T. 8. kuukausi menossa ilman alkoholia

Vierailija
40/49 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidankin lähteä tästä baarikaapille dorkat! ;-)

:-DDDDDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi