Alkaako lukea pääsykokeisiin (HKKK) keväällä vai yritänkö sinnikkäästi jatkaa
vuosia sitten keskeytyneitä opintoja humanistisessa tdk:ssa... Opettajaksi sieltä voisin valmistua (opinto-oikeus pedagogisiin on jo) muutaman vuoden päästä. Toisaalta kauppiksesta valmistuisin ties milloin ja en välttämättä edes pääse sisälle, mutta hinku ois kova. Niin ja ikää on " jo" 30 vuotta. Neuvokaa umpikujassa olevaa mammaa.
Kommentit (6)
Kauppatieteilijöitä on jo nyt liikaa ja vauhti senkuin kiihtyy.
Opettajan töissä ei oikeastaan tällä hetkellä vedä mikään puoleensa... paitsi ne hiukan normaalia pidemmät lomat (joista ei saa puhua tällä palstalla) ;-) Muu siinä työssä onkin sitten oma juttunsa...
ap
Ekonomin paperit saa kyllä neljässä vuodessa, jos opiskelet suhteellisen ahkerasti. Eli olisit 34 v. kun valmistuisit ja sittenkin olisi vielä työelämää 30 vuotta jäljellä. Eli opiskelemaan vaan, hyvin ehdit vielä!
T. KTM
Olisin halunnut psykologiksi. Voiko ihminen olla ikinä tyytyväinen mihinkään!? ;)
Sitten on erikseen jatkokoulutusvirat assistuurit tai yliassistentuurit, jotka tekee lisuria tai väikkäriä ja opettavat samalla. Jotkut ylenee jopa proffaksi, jolla alkaa olla vasta kohtuulliset palkat. Kyllä opetusvirat on todella alipalkattuja, en suosittele.
Jos ei sua nuo nykyiset opinnot kiinnosta ollenkaan, niin ei kai liian myöhäistä ole vaihtaakaan? Itse olen 35 ja ollut kotona yli 6 vuotta. Kasvatustieteilijä olen mutta ei pätkääkään innosta oman alan hommat. Pohdintaa siis täälläkin päässä...