***HEINÄSIRKKOJEN torstai***
[color=purple]Huomenta! Kirjoittelen nyt tänne viimestä kertaa. Ei tuu meille heinäsirkkaa tai muutakaan kesävauvaa. Nyt pitäisi olla siis rv 8+4 ja eilen ultrassa todettiin sikiön kehityksen pysähtyneen viikolle 6+1 eli just sama missä oli viikko sittenkin. Sitä siis jatkuva ruskea vuoto ja totaalinen oireettomuus tiesi... Sikiöpussi on itsepäisesti kohdun yläosassa (km lähestyessä kuulemma " valuu" alaspäin) ja ei merkkiäkään että ois tulossa pois! Eli ns. keskeytynyt keskenmeno. Saan tänään tietää minä päivänä joudun OYS:iin, kaavintaan tai lääkkelliseen tyhjennykseen. Luultavasti menee maanantaihin, kun perjantaina eivät ota vastaan. Turhauttaa, joka päivä menee hukkaan ja haluan pian asian olevan ohi.
Sydän pakahtumaisillaan surusta toivotan teille muille hyviä vointeja, olkaa iloisia omista heinäsirkoistanne ja toivotaan että nämä meidän vastoinkäymiset olisi nyt käyty ja te loput saatte nauttia täysin siemauksin!!
Jäähyväisin, [b]
[quote]
Sinda[/b]
[/quote]
[/color]
Kommentit (30)
Ihan sitä piipahdin lukemaan, että miten sulle Sinda kävi. Olen tosi pahoillani ja itku tulee kyllä aina näistä km -uutisista.
Itse pitää vain toivoa, että kaikki ois hyvin. Eka neuvola on tiistaina, mutta täällä ei oo ultraa ja tuskin sydänääniä vielä ees yritetään kuunnella.
T@hti rv 8+4 (eilen laitoin vahingossa väärin, kun muistin, että on torstai)
Itselläni ekassa tuli tosi vahva viiva heti (mutta testasin vasta kp 34), km todettiin viikolla 10 ja myöhemmin osoittautui rypäleraskaudeksi, eli sen takia viivakin oli tosi vahva.
Tokalla kerralla testailin pari kertaa haamuja ja sitten selkeämpi viiva viikon päästä, mutta se meni sitten itsekseen kesken viikolla 6.
Nyt kolmannella kerralla sain ensin haamun joka parin päivän päästä oli selkeä vaikkakin haalea viiva (KP 28)... ja ainakin tällä hetkellä kaikki hyvin ja eloisa tyyppi matkassa mukana. :)
Ninni rv 10+5
Heille paljon voimia ja haleja.
Ilmoittaudun mukaan minäkin tänne. Pari kertaa oon käyny lukemassa täällä palstalla heinäkuisia ja ihanan paljon porukkaa käy kirjottelemassa ja vielä aktiivisesti. Tosi mukava, kun voi jutella muiden samassa kohtaa olevien kanssa (siis raskaudessa...). Sekavaa, mutta kai ymmärsitte mitä tarkoitin... =)
Meille on tulossa kolmas lapsi. Lapset on -98 ja -03. Tuulimunaraskaus oli ennen kakkosta v. -02.
Huomenna on yksityinen ultra ja aivan sairaasti jännittää, mitä sieltä paljastuu. Raskausoireet on selvät ja ekassa ultrassa kävinkin jo rv.5+4 vatsakipujen takia ja siellä se oli oikeessa paikassa, pikku " mötti" . Nyt pitäis näkyä syke, mitä eniten odotankin näkeväni. Huoh. Odottavan aika on pitkä.
Terv. Cath + toukka rv. 9+3
(LA neuvolan mukaan 10.7)
Voi ei.. Mä niin toivoin ettei kukaan enää tippuis tästä joukosta.
Tulee niin surulliseksi:( *haleja sinne* Ja voimia!!
Oumai: Mä tein testin rv 29/28 ja tuli kyl selkee viiva, mut ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva.
Tulin vaan äkkiä lukemaan kuulumiset.ja olikin huonoja kuulumisia joukossa.
Mut tervetuloa uudet sirkat! Joukkoon mahtuu.
Laura rv 8+4
Voi harmi kun näitä ikäviä uutisia on tullut jo aivan liikaa tänne heinäsirkkoihin:( Jokohan nyt olisi kaikki vastoinkäymiset ohitse ja loput pääsisivät finaaliin?
Itse en olekkaan pariin päivään jaksanut kirjoitella, mutta lukemassa olen käynyt kyllä. Uusiakin oli tullut taas joukkoon, joten tervetuloa vaan kaikille yhteisesti:)
Väsymys ja tautinen palelu jatkuvat ja välillä aina etoo enemmän ja välillä vähemmän. Itkukohtaukset ovat jo rauhoittuneet, joten josko nuo hormoonit pikkuhiljaa tasottuisivat. Kovasti täälläkin tuo km pelottaa, kun noita ikäviä uutisia lukee, mutta luottavaisin mielin kuitenkin mennään päivä kerrallaan. Tulisipa vaan pian uusi vuosi, niin pääsisi niille paremmille viikoille. Seuraava neuvola onkin sitten joulun pyhien jälkeen 28 pv. Silloin on lääkärineuvola ja toivottavasti kuuluisi silloin jo ne sydänäänetkin.
Jaja ja pikkarainen rv 8+3 + lapset 10v, 8v ja 1v
ja halit Sindalle ja Helmiinalle. Tuskaista lukea keskenmenoista, kun sirkoille on niitä jo tullut useampi:(
Itseänikin mietityttää kovasti onko kaikki ok, mutta ei kai auta kun pitää peukut pystyssä:)
Oireet jatkuvat...pahaolo koko ajan, nyt onneksi ehkä vähän lieventynyt. Tänään maha näyttää jo oikeesti isolta..sanoin tossa miehelle että mähän jo vaapun ihan ku olisin j viimeisilläni;). Eihän tätä kohta voi pitää salassa...
Eilen illalla käytiin tytön kanssa lääkräissä ja diagnoosina keuhkoputkentulehdus/keuhkokuume:(. Antibioottikuuri ja toivottavasti auttais..en jaksais yhtään enempää..kun ollaan sairastettu jo kaksi kuukautta. No saa typyolla iskän kanssa kotosalla.
Töissä on kiirus, mutta onneksi huomenna on perjantai .
Mukavaa illanjatkoa!
-Tiziana rv8+1 ja tyttö 1v10kk
Voimia vielä näin illansuussa kaikille kaipaaville - huonoja uutisia saaneille ja niitä pelkääville. En taida itsekään aivan pois lukeutua tuosta joukosta, ja kieltämättä mietityttää miten jaksaisi odotella tammikuun alkuun siihen ekaan ultraan. Että kuuluuko niitä ääniä sieltä vai eikö kuulu... Aika monet täälläkin kirjoitelleet ovat käyneet jo etukäteen yksityisellä tai harkinneet asiaa. Jos joku ystävällinen haluaa ohjeistaa mihin ja milloin voisi kannattaa mennä (asun Vantaalla, töissä käyn Helsingissä), niin kuulolla ollaan =)
Neuvolan mukaan kuitenkin siis laskettu aika 10.7.2006 ja Kättärille ollaan menossa. Mies toivoisi että lapsukainen syntyisi sen verran myöhässä että saataisiin toinen leijona perheeseen - mulle riittäisi tuo yksikin jellona ihan mainiosti ;) ja todennäköisesti niissä 40 raskausviikossakin olisi ihan riittävästi raahustettavaa.
Onko muita, joilla on paino näin alkuraskaudessa pudonnut? Mulle neuvolan täti kohotteli vähän kulmiaan, kun paino on pudonnut 2,5 kg lähtöpainosta. Kun en kovin isokokoinen ole, niin huomautti vielä, että raskauden aikana saisi painoa tulla lisää mielellään jopa 16 kg. Hämmästyttää siinä mielessä, että vaikka etovaa oloa on ollut niin norjaa ei ole tarvinnut käydä puhumassa ollenkaan, ja mieskin suunnittelee vaihtavansa vahvemmat saranat jääkaapin oveen kun ne kuulemma käy niin kuumana mun siellä ravaamisesta koko ajan. Ja niistä äideistä - oma äiti on nimenomaan huolissaan siitä ettei paino nouse liikaa, kun sitä on niin kamalan vaikea sitten pudottaa...
Päänsärky on vaivannut parina päivänä, enkä huomannut neuvolassakaan kysyä voiko särkylääkkeitä käyttää ihan niin kuin ennenkin. Tietäisikö joku? Tai tulihan sieltä neuvolasta repullinen paperia, ehkä sieltäkin löytyy tietoa. Toivottavasti ei migreeni ainakaan keksi tulla takaisin, kääk.
Olen vaihtamassa työtehtäviä tammikuussa, ja huomenna on tuloskeskustelu esimiehen kanssa ensi vuoden tavoitteista. Täytyy kertoa pomolle tästä ensi vuoden pikkuisesta henkilökohtaisesta tulostavoitteesta jo nyt, että välttyy selittelyiltä jälkeenpäin. Vähän hirvittää miten tuo suhtautuu, on varmasti laskenut että olisin ainakin vuoden verran tehnyt uutta hommaa - se on nimittäin äitiysloman sijaisuus :/ Muuten on onneksi tilanne hyvä, sillä olen joka tapauksessa vakituisessa työsuhteessa.
Noh, tulipa tästä kunnon vuodatus. Kiitos kun jaksoit lukea... tätä se teettää kun ei vielä pääse kaikkien kanssa puhumaan asiasta. Tulisi äkkiä tammikuu ja ultra että ei tarvitsisi enää ihmetellä kaiken maailman tuulimunia ja muita ihmeellisiä asioita. Saisi keskittyä rauhassa siihen että tässä sitä nyt ollaan eikä miettiä että ollaanko vai eikö olla.
Hamletin merkeissä näköjään mennään,
mukkelia iltaa kuitenkin kaikille!
Ex- heinis täällä kurkkaili mitä sindalle eilen sanottiin. Kovasti toivoin, että edes sinulla olis ollut kaikki hyvin.
Mentiin sitten samalla mallilla loppuun asti. Olen tosi pahoillani puolestasi. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta. Itselläni on keskenmenot kerta kerran jälkeen olleet henkisesti raskaampia kestää.
Toivon kuitenkin että satumme samoille vauvanhoitopalstoille ensi vuonna. Itse pidän yrityksessä taukoa kun lähdemme joulun jälkeen Brasiliaan, mutta heti matkan jälkeen jatkuu taas armoton yritys.
Helmiinalle ja muille murheellisille lohtuhaleja.
Muille Heiniksille pulleita masuja ja hyvää vointia toivottaen:
Möhkö-Fantti-68
Pahoittelut sinda75 ja Helmiina-80!! Kovasti jaksamisia teille ja onnea uuteen yritykseen!
Tänään oli ensimmäinen ultra. Osallistun sellaiseen diabetes-tutkimukseen, jonka kautta on kerran kuussa Tyksissä ultra ja verikokeet. Mulla ei siis diabetesta ole, mutta tarvitsevat tietysti myös terveitä odottavia äitejä vertailun vuoksi. Ihan kiva niin pääsee näkemään pikkuista. Suvussa kyllä on sokeritautia, joten senkin puolesta ihan hieno homma että tarkkaan seurataan.
Siellä se pikkuinen kölli mun masussani ja sydän löi voimakkaasti. Raskausviikkoja neuvolan mukaan tänään oli 7+5, mutta lääkärin mukaan sikiö vastasi viikkoja 8+4. Vaavi oli kaksi senttiä pitkä ja kovin liikkuvainen. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu.
Oireita on tällä hetkellä väsymys ja ajoittainen kuvotus. Kertaakaan en ole joutunut vielä oksentamaan, joten aika helpolla olen päässyt. Välillä tuntuu että etova olo on seurana ympäri vuorokauden, mutta sitten välissä on oireetontakin.
Mulla on auttanut tuohon öklötykseen raikkaat mehut (appelsiini, omena, greippi) ja hedelmät, myös esim. jogurtti menee aamullakin alas.
HöpöMassu ja esikoinen rv 7+5 (ultran mukaan 8+4)
Oumai: Mä testasin rv 3+4, tuli juuri ja juuri erottuva haalea viiva, sit testasin 4+1 ja tuli ihan selvä viiva, mutta kuitenkin vaaleampi kuin kontrolliviiva, miten sulla?
Huomenna menen aamulla sinne ultraan, ei vielä jännitä yhtään, sen näkee sitten siellä onko mitään, pelottaa vaan et jos on tuulimuna.