Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö viranomaisten teille lähettämiä päätöksiä / kirjeitä?

Vierailija
08.02.2013 |

2013

Kela

Sain nyt asumistukeni takaisinmaksua koskevan jonkun päätöksen, mutta panin sen jo johonkin mappiin Ö.

Haluan vain kertoa teille, että en ymmärtänyt siitä yhtään mitään. Mutta eihän sillä ole mitään väliä, että ihmiset eivät ymmärrä teiltä tulevista papereista yhtään mitään tai ehkä se olen vain minä, joka olen ymmärrystä vaille.

Minua kiinnostaa vain tietää, että tuletteko pidättämään minulta jotain rahaa jossakin vaiheessa. Kun / jos tämä tapahtuu, niin infotkaa minua sitten siitä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on saanut jotain korkean tahon viranomaishuomautuksiakin ja kehoituksia laittaa viestintänsä kuntoon. Tavallisella sisälukutaidolla varustettu ihminen ei oikeasti välttämättä ymmärrä Kelan päätöksiä.

Niihin tulee automaattitekstit, eikä missään kohdassa ole mitään oikean ihmisen "ihmisten kielellä" tekemää tiivistelmää mitä tämä oikein tarkoittaa.

Kyllä, olen aina ymmärtänyt Kelan päätökset mutta olen joskus joutunut lukemaan niitä useaan kertaan, verraten eri sivujen kohtia toisiinsa jne. Ja sitä, millä perusteella joku tuloni on laskettu, olen joutunut joskus kyselemään puhelimitse perään. Ja virheitä on löytynyt.

Miten paljon virheitä menee läpi sillä, että ihmiset vain tyytyvät "kai se oikein meni". Voi Kelaa.

Vierailija
2/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukipäätöksen josta en tajunnut mitään. päätöksestä ei oikeasti saanut selvää että maksetaanko mulle jotain vai ei (oli toki myös eka kerta kun tuollainen päätös tuli, eli ei ollut kokemustakaan).

soitin sitten sossuun ja suomensivat päätöksen mulle selkokielelle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri töissä ihmettelimme yhdessä kaverin äitiyslomaan liittyvää kirjettä. Me kaikki olimme vähintään maistereita koulutukseltamme ja silti se kieli oli niin koukeroista että emme tekstiä ymmärtäneet.

Pankista myös tulee sellaista postia että ei sitä jaksa edes yrittää ymmärtää.

Vierailija
4/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kyllä viranomaisilta mitään tuleekaan.

Vierailija
5/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 a4 tekstiä ja mulle ei auennut pitääkö jo tarhassa oleva lapsi ilmoittaa eskariin vielä erikseen....

Kysymällä siitäkin sai selkeän vastauksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi