Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokkalainen pettyi, ei kuulemma ole soveltuva mihinkään sosiaaliseen työhön

Vierailija
08.02.2013 |

Jossa ollaan tekemisissä asiakkaiden kanssa. Ja tämä siis kuraattorin suusta. ( Vähän iäkkäämpi, erittäin perinteitä kunnioittava mieshenkilö)

Tytöllä siis puhevika, ollu lapsesta lähtien. Änkyttää ja sekoilee sanoissaan. Joskus lapsena puhuminen oli välillä miltei mahdotonta ja tyttö häpesi puhettaan, koska ala-asteella johti kiusaamiseen.

Nyt on kuitenkin kehittynyt hurjasti! Ei änkytä ja sekoile normaalitilanteissa ja kavereiden kanssa. Tätä puheen ongelmaa esiintyy lähinnä vain vieraiden kanssa ja jännittävissä tilanteissa, mutta ei opettajien mukaan häiritsevissä määrin. Äikän opettaja sanoi, että tyttö oli pitänyt esitelmän asiallisesti, sekoillut sanoissaan hieman, mutta koonnut itsensä ja vetänyt jutun loppuun hienosti. Ennen olisi luultavasti luovuttanut kun luokkatoverit alkavat nauramaan.

Okei, jollain asteella voin ymmärtää kuraattorin kannan. :( Mutta siis onko asiakasläheinen työ kokonaan pois kuvioista tytön kohdalla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei hän lapsesi tulevaa uraa päätä.

Vierailija
22/25 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin tyttö hakee sellaisiin jatko-opintoihin, jotka kiinnostavat.

Näitä esimerkkejä "kaikentietävistä" neuvojista on paljon eikä heitä tarvitse uskoa. Itsehän sen juttunsa tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pistää vihaksi.

En tajua, miten kehtaa lannistaa ysiluokkalaisen, tuon ikäinen on kuitenkin vielä tosi nuori ja ehtii tapahtua vaikka mitä. Ja kuten aiemmin kirjoittanut opokin sanoi, jos on asiantuntijahommissa niin se on ihan sama, jos nyt joku puhevika sattuu olemaan.

Itse olin nuorena tosi arka ja ujo, varmaan sama kuraattori olis sanonu mullekin ettei minusta ole asiakaspalveluun. Mutta kummasti kuitenkin luin itseni optikoksi ja nykyään työni sisältää paljon asiakaspalvelua. Saan hyvää palkkaa, asiakkaat tykkää minusta ja olen ammattitaitoinen. Vaikka nuorena vähän änkyttelinkin, en tee sitä enää.

Mua ihan oikeasti raivostuttaa tuommoiset lannistajat!!!!

Vierailija
24/25 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi minun lapsestä kyse soittaisin raivoisan puhelun ja mahdollisesti rehtorillekin, että näinkö teidän koulussa lytätään nuorten itsetuntoa!

Vierailija
25/25 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että asiantuntija-alalla pärjää asiakkaiden kanssa oikein hyvin, vaikka olisi puhevikaa tai änkytystä. Siis esim. nyt vaikka tietotekniikkafirmassa projektipäällikkönä tai vaikka konsulttina. Uskoisin, että muillakin toimialoilla asiantuntijuus on se tärkein asia.

Sen sijaan esim hotellin vastaanotto, tarjoilu tai kauppatyö voivat olla hankalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän