Koulusta soitettiin ja pyydettiin "keskusteluun"
aiheena se, että poikamme on kuulemma kiusannut toista oppilasta. No, ei siinä auttanut kuin skraapata töistä ja vääntäytyä sitten koululle nuhdeltavaksi. Paikalla oli myös se "kiusattu" oppilas ja sen vanhemmat. Meiltä siis poika, minä ja mun mies.
No, mulle kävi sitten niin, että kun näin sen toisen lapsen, niin repesin vahingossa nauramaan. Oli sen verran omituisen näköinen tapaus; pullonpohjasilmälasit ja hörökorvat, jolla olisi pystynyt vaikka lentämään lyhyen matkan. Mies oli ihan sairaan vihanen ja potki nilkkaa.
Sain kuitenkin kerättyä itseni ja vedettyä keskustelun ihan asiallisesti lävitse. Mies oli kauhean vihainen pojalle ja laittoi pleikkakieltoon. Mä yritin kanssa esittää kunnon äitiä ja nuhdella, mutta jotenkin en osannut olla yhtä ankara. Muistui nimittäin mieleen omat kouluajat ja se, kuinka juuri tuon näköisiä tyyppejä kohdeltiin.
Tiedän, että mun pitäisi olla aikuinen ja ankara lapselle. Jotenkin en vain osannut. No, mies sai hoitaa tuon läksytysosaston sitten kotona, minun hihitellessä aina välillä. Nyt mies murjottaa minulle sitä, että hän joutuu aina olemaan se "ikävä vanhempi".
Kommentit (84)
"hauskojen" kommenttien heittäjien lapsi ei ilmeisesti koskaan ole tullut koulusta itkien ja napannut molemmin käsin äitiä käsivarsista kiinni ja huutanut "Äiti, auta mua!!" Mä en unohda sitä ikinä.
"hauskojen" kommenttien heittäjien lapsi ei ilmeisesti koskaan ole tullut koulusta itkien ja napannut molemmin käsin äitiä käsivarsista kiinni ja huutanut "Äiti, auta mua!!" Mä en unohda sitä ikinä.
Eihän siinä auta kuin ottaa molemmin käsin lasta korvista kiinni ja vastata "Lapseni, kaikkeen minäkään en kykene".
niin olen kyllä apn kanssa samaa mieltä siitä, että nykyisin tehdään ihan älyttömän iso numero (aina oikeusjuutuihin saakka) tollasesta lasten keskenäisestä nahistelusta.
Olen itse ollut vastaavan "nahistelun" toinen osapuoli. Kiusaavat lapset odottivat aina koulumatkani varrella repiäkseen hattua ja kaulaliinaa päästä, huudellakseen kaikenlaisia solvauksia ja häiritäkseen minua. Mietin aina koko koulupäivän, mistä ovesta lähden koulusta ja mitä kautta kulkisin, etten törmäisi heihin.
Ala-asteaikani oli tämän pikkunahistelun vuoksi yhtä helvettiä.
Eihän siinä auta kuin ottaa molemmin käsin lasta korvista kiinni ja vastata "Lapseni, kaikkeen minäkään en kykene".
"kun näin sen toisen lapsen, niin repesin vahingossa nauramaan. Oli sen verran omituisen näköinen tapaus; pullonpohjasilmälasit ja hörökorvat"
Joopajoo.
Olipa provo tai ei, mutta haetaan hupi tällaisesta aiheesta?! Käsittämätöntä. Tietyiltä ihmisiltä pitäisi kieltää palstailu ilman nimimerkkiä.
Sullahan on hommat hienosti hoidossa! Voit hihitellä omassa täydellisyydessäsi, kun puolisosi hoitaa sinunkin hommasi. Voit kuule olla ylpeä itsestäsi! Kunpa me kaikki olisimme äiteinä noin hyviä!
Kuka ikinä siellä pöksyt märkänä hihittelee hörikselle... Voi hyvää päivää. Ja älä innostu ja kuvittele, että "mammoille menee kaikki täydestä, on niin hauskaa tökkiä muurahaispesää". Tuo sun provoilus tässä lapsellisinta on. Oot sä sitten lapsi tai aikuinen, niin tosi onneton tapaus joka tapauksessa. Mä voin niin sieluni silmin nähdä sun maanisen keulimisen, kun sä kuvittelet olevasi joku suuri humoristi. Yöh.
mutta aika paljon jakautuu mielipiteet tässä. Itse olen kultaisen keskitien kannattaja, eli ihan pienestä ei tarvitse mitään poliisijuttuja tehdä, mutta vakavampaan kiusaamiseen pitäisi puuttua kovalla kädellä.
poliisiasioita pienemmistäkin jutuista. Niinkun ap:stä näkyy, ei se muuten lopu. Kiusaajalle annetaan käytännössä lupa kiusata ja kiusattu joutuu sietämään ties miten kauan pikku hiljaa pahenevaa tölvimistä, kunnes viimein ap suvaitsee katsoa että Janipetteri ansaitsee sanktioita. Ja kiusatun itsetunto kärsii. Joten jos vähänkään on sellaista asennetta kiusatun vanhemmilla ilmassa kuin ap:lla tässä ketjussa, saman tien vain rikosilmoitusta tekemään.
levitys sille tiedolle että rikosilmoitus on tehty kyseisessä yhteisössä.
poliisiasioita pienemmistäkin jutuista. Niinkun ap:stä näkyy, ei se muuten lopu. Kiusaajalle annetaan käytännössä lupa kiusata ja kiusattu joutuu sietämään ties miten kauan pikku hiljaa pahenevaa tölvimistä, kunnes viimein ap suvaitsee katsoa että Janipetteri ansaitsee sanktioita. Ja kiusatun itsetunto kärsii. Joten jos vähänkään on sellaista asennetta kiusatun vanhemmilla ilmassa kuin ap:lla tässä ketjussa, saman tien vain rikosilmoitusta tekemään.
Selvä provohan tuo aloitus on, niin läpinäkyvä tuo yritys provosoida mollaamalla lapsellisesti lapsen ulkonäköä. Eipä sillä, ei provoilu sen aikuisempaa kuvaa aloittajasta anna että sinänsä ihan sama onko tosissaan vai provoileeko, urpo joka tapauksessa.
sanoo ääneen sen, mitä moni mamma mielessään ajattelee: että kyllä me ollaan parempia ja meil on oikeus jne. aikuisten maailma samanlainen, mutta kaksinaamaisempi. Kuitenkin, moni tänäänkin ajattee, että on ihan jees, kun pienipalkkaisella perheellä ei varaa mihinkään tai on todella oikein, että niiden duuni viedään Kiinaan, koska siellä "hörikset" on nöyrempiä orjia ja osakkeista saa enemmän fyrkkaa sillai. Sit kaksinaamaisuuden nimissä pistetään johonkin lahja lapselle keräykseen 30€, että se köyhä luuserihörisperhe voi ostaa vähän jotain extraa... ja samassa "hyvyyden hengessä" sitten nuhdellaan koulukiusaajajälkikasvua, joka on mallinsa vanhemmiltaan saanut :(
Ja vaikka ap olis Porvoosta, niin näitä löytyy jokaisesta Suomen kaupungista ihan IRL. Stubbelikin oli koulukiusaaja ja nyt se jatkaa sitä samaa virne naamallaan vähän suuremmissa puitteissa...
on Suomi pullollaan. Ja kuten on lehdissäkin ollut juttua, kiusaamista ei saada kuriin. Joten ihan oikeasti, tehkää niitä rikosilmoituksia! Silloinkin kun välttämättä ei kiusatulle ei seuraa isoa rahallista menetystä sakkojen muodossa. Se joutuu joka tapauksessa maksamaan oikeudenkäyntikkuluja ja niin edelleen, siitä voi tulla sievoinen summa. Jos mun lasta kiusattaisiin ja palaverissa mamma nauraisi lapselleni tai muuten selvästi näkisi että asia ei tule miksikään muuttumaan vanhempien asenteen takia, niin todellakin seuraava aste olisi rikosilmoitus.
Stubbelikin oli koulukiusaaja ja nyt se jatkaa sitä samaa virne naamallaan vähän suuremmissa puitteissa...
Stubbeli on esiintynyt esim. homojen kiusaamista vastustavalla videolla, mikä jo vaatii pokkaa tässä maassa.
Stubbeli on esiintynyt esim. homojen kiusaamista vastustavalla videolla, mikä jo vaatii pokkaa tässä maassa.
hetero perussuomalainen kokee kiusaamisena.
järkyttynyt tästä aloituksesta. On kuitenkin tullut luettua vaikka mitä paskaa täällä palstalla mutta tää on hirveintä mitä oon täällä lukenut.
Mietin että miten sairas ihminen ap on. Siis miten SAIRAS ihminen tulee ajatelleeksi jotain tuollaista juttua, sitten kirjoittaa sen tänne ja jää kyttämään muiden reaktiota. Oikeasti, se ihminen ei ole terve.
Mua oksettaa ja tää oli viimeinen kerta kun käyn tällä palstalla.
järkyttynyt tästä aloituksesta. On kuitenkin tullut luettua vaikka mitä paskaa täällä palstalla mutta tää on hirveintä mitä oon täällä lukenut.
Mietin että miten sairas ihminen ap on. Siis miten SAIRAS ihminen tulee ajatelleeksi jotain tuollaista juttua, sitten kirjoittaa sen tänne ja jää kyttämään muiden reaktiota. Oikeasti, se ihminen ei ole terve.Mua oksettaa ja tää oli viimeinen kerta kun käyn tällä palstalla.
Tämä on hyvä esimerkki provoilun älyttömyydestä ja käsittämättömyydestä. Provoilijan pää ei ole ihan terve. Luultavasti aloittaja tuon sinun viestisi luettuaan hihittelee miten sinullekin "meni täydestä" ja miten mammat järkyttyy mitä älyttömimmistä jutuista ja selvistä provoista. Provoilijan mielenlaadussa on just se perustavanlaatuinen ongelma, että provoilija ei ymmärrä, että jo se idioottimaisen provon rustaaminen ITSESSÄÄN on häiriintynyttä. Provoilija on niin kiimoissaan siitä kun saa aikaan reaktioita ja jopa "huijattua", ettei hänen kapasiteettinsa riitä käsittämään asiaa.
Provoilijat eivät varmaankaan ole saaneet lapsena äidiltä tarpeeksi tissiä ja huomiota, kun sitä reaktiota pitää kaivamalla kaivaa. Jostainhan se kertoo, että mitä säälittävin toiminta eli keskustelupalstalla provoilu tuo tyydytystä. Terveestä mielenlaadusta se ei ainakaan kerro. Provoilija itse elä kuitenkin siinä harhassa, että hän on jotenkin muiden yläpuolella, kun hän niin mainiosti pystyy "huijaamaan" ja ohjailemaan ihmisten reaktioita.