Koulusta soitettiin ja pyydettiin "keskusteluun"
aiheena se, että poikamme on kuulemma kiusannut toista oppilasta. No, ei siinä auttanut kuin skraapata töistä ja vääntäytyä sitten koululle nuhdeltavaksi. Paikalla oli myös se "kiusattu" oppilas ja sen vanhemmat. Meiltä siis poika, minä ja mun mies.
No, mulle kävi sitten niin, että kun näin sen toisen lapsen, niin repesin vahingossa nauramaan. Oli sen verran omituisen näköinen tapaus; pullonpohjasilmälasit ja hörökorvat, jolla olisi pystynyt vaikka lentämään lyhyen matkan. Mies oli ihan sairaan vihanen ja potki nilkkaa.
Sain kuitenkin kerättyä itseni ja vedettyä keskustelun ihan asiallisesti lävitse. Mies oli kauhean vihainen pojalle ja laittoi pleikkakieltoon. Mä yritin kanssa esittää kunnon äitiä ja nuhdella, mutta jotenkin en osannut olla yhtä ankara. Muistui nimittäin mieleen omat kouluajat ja se, kuinka juuri tuon näköisiä tyyppejä kohdeltiin.
Tiedän, että mun pitäisi olla aikuinen ja ankara lapselle. Jotenkin en vain osannut. No, mies sai hoitaa tuon läksytysosaston sitten kotona, minun hihitellessä aina välillä. Nyt mies murjottaa minulle sitä, että hän joutuu aina olemaan se "ikävä vanhempi".
Kommentit (84)
en mä tuollaisesta välitä. Tämä nyt on tällaista, kun noi lapsistaan nynnyjä/homoja/sivarita kasvattavat naiset ylireagoivat ihan asialliseen keskusteluun.
ap
kun joku pikkukiusaajasi uhreista lakkaa olemasta nynny homo ja ottaa oikeuden omiin käsiinsä.
Nyt kannattaisi muistaa se, että kaikki eivät ajattele kuin sinä. Jos itse ajattelet juuri noin "se mikä ei tapa, vahvistaa". Ei se tarkoita että juuri tämä kiusattu lapsi ja hänen vanhempansa ajattelisivat niin.
Opeta pojallesi toisten kunnioitusta!
Onkohan nää nyt ns. teiniäiteja lapsineen, vai mikä on äidin kasvatuksessa jäänyt tekemättä....
jos poika on kutsunut isokorvaista Hörikseksi ja heittänyt pipon kadulle (toivottavasti ei ollut autoja!), niin ei se nyt vielä tee kenestäkään maailman huonointa äitiä. Tuollaista tapahtuu tuhansia kertoja päivässä ympäri Suomea, ja jokainen on tuollaiseen aikanaan itsekin syyllistynyt. Ei tuosta nyt vielä kouluampujia synny.
Relatkaa vähän.
jos poika on kutsunut isokorvaista Hörikseksi ja heittänyt pipon kadulle (toivottavasti ei ollut autoja!), niin ei se nyt vielä tee kenestäkään maailman huonointa äitiä. Tuollaista tapahtuu tuhansia kertoja päivässä ympäri Suomea, ja jokainen on tuollaiseen aikanaan itsekin syyllistynyt. Ei tuosta nyt vielä kouluampujia synny. Relatkaa vähän.
Ei pojan käytös teekään huonoa äitiä. Tässä tapauksessa huonon äidin teki ihan äidin oma köytös.
Se oli kyllä ihan vahinko se tirskuminen kun näin tämän "vastapuolen". Ei siis tarkoituksella. En mä lapsia kiusaa.
ap
So what jos 'hörikseltä' menee itsetunto nollille ja oppii häpeämään itseään. Tappakoon itsensä jos ei kestä 'pientä huulenheittoa' - sehä kuuluu elämään. Poika-parka ei voi ulkonäölleen mitään, mutta sinä ja lapsesi voitte kyllä oppia toisten kunnioitusta ja sydämen sivistystä. Mikä oikeutus teillä on tuollaiseen käytökseen??????
Terv. koulukiusatun äiti
HAISTA VITTU. Sanoisin sen sulle silmästä silmään jos tietäisin missä asut.
huonoa äitiä mutta sen jälkeinen reaktio tekee. Luuletko että kiusaaja lopettaa, kun saa oikein mammalta luvan? Veikkaa että tämän jälkeen kiusaaminen tulee vain pahenemaan.
Noh, joka kerta kun luodit viuhuu jossain suomalaisessa koulussa iso määrä ihmisiä kokee suurta vahingoniloa.
Se oli kyllä ihan vahinko se tirskuminen kun näin tämän "vastapuolen". Ei siis tarkoituksella. En mä lapsia kiusaa.
Siitä se nimittäin alkaa. Apinareaktio. Tuo on hassun näköinen, tuo on erilainen, tuo pitää karkottaa laumasta.
että mun lasta on myös kiusattu koulussa kasvoissa olevan poikkeaman vuoksi. Sen takia tuo HAISTA VITTU tulee ihan sydämen pohjasta. Sun aloitus nosti kyyneleet mun silmiin enkä haluaisi että mun lapset joutuu jakamaan tän planeetan tuollaisten ihmisten kanssa.
Spontaani reaktio
Se oli kyllä ihan vahinko se tirskuminen kun näin tämän "vastapuolen". Ei siis tarkoituksella. En mä lapsia kiusaa. ap
Ethän sitte suutu, jos jonkun spontaani reaktio on mottasta sua, jos törmäätte kadulla. Tai jos joku spontaanisti osoittaa ja nauraa sulle, jos on kertynyt elopainoakin reilummin. Ihan vaan spontaanisti. No bad feelings.
Eli, ei kyse ollut mistään hakkaamisesta tai sellaisesta. Vaan jotain nimittelyä ja pipon heittämistä kadulle. Ihan tavallista tuo oli minun kouluaikoina. Totta kai mä tajuan, ettei se ole ok, mutta en vain jaksa repiä siitä mitään hirveitä pultteja. Ihan hyvä poika se on, mitä nyt vähän villi. Ei se tarkoita että siitä nyt tulee välttyämättä nuorisorikollinen kun on kerran kutsunut toista poikaa "Hörikseksi". AP
Saanko minä kutsua sinua idiootiksi?
Onko se ok?
Saavatko työkaverisi alkaa kutsumaan sinua idiootiksi? Kaikista muista voivat puhua heidän oikeilla nimillään, mutta sinä yksin olet 'idiootti'. Kuulostaako kivalta?
Sua ei varmaan haittaa sekään jos he aina silloin tällöin heittävät vaatteitasi kadulle?
Se olisi sinusta varmaan vaan hauskaa ja piristäisi päivääsi ihanasti?
Vanhemman pitää tehdä selväksi, että noin ei saa käyttäytyä.
Toisaalta lapsien olisi varmaan itse hyvä sopia tuo, mutta on näitä nähty, että ollaan muka sovittu joo, mutta koulussa, missä vanhemmat ei näe mitä lapsille kuuluu ja mitä siellä välitunnilla tehdään, niin silloin jatketaan ihan samaan malliin.
Mietippä Ap omalle kohdallesi tuo. Että lapsesi tulee kotiin ja kertoo kiusaamisesta ja kouluunkin pitäisi tämän asian tiimoilta mennä, niin kiusaaja lapsen vanhempi olisi vaan että "no, eihän tuo nyt vielä mitään kovin kamalaa ole, tämänkö takia tänne piti tulla?". Että niin..
Nimim. kaikenlaista nähnyt koulunkäyntiavustaja
mutta mä en ikä kuuna päivänä naurais toisen ulkonäölle!!
Tämä alkaa jo päästä vähän käpälästä. En tiedä mikä tämä 2000-luvun juttu oikein on, kun jokainen lapsi, jolle on joskus koulussa joku sanonut vähän pahasti tai heittänyt lumpparilla välkällä on "koulukiusattu" ja jokainen vähän ylivilkas lapsi on "ADHD" tai "häiriökäytöksinen".
Lapset on lapsia. Tuollaista se on. Turha siitä on mitään kriisiterapiaa järjestää, jos joku sanoo vähän rumasti tai joillakin tulee tappelunnujakka välkällä.
Juuri tuolla tavalla paapoamalla lapsista tehdään pullamössöä. Mitäs sitten kun kasvavat isommiksi ja menevät armeijaan? Tuleeko äiti sinnekin auttamaan? Paitsi ehkä Höriksen ei tarvitse mennä inttiin, kun niiden korvien takia ei varmaan mahdu kypärä päähän. (Sori, toi oli vähän ilkeesti kirjoitettu)
Höriksen ei tarvitse mennä inttiin, kun niiden korvien takia ei varmaan mahdu kypärä päähän. (Sori, toi oli vähän ilkeesti kirjoitettu)
Tai jätetään pois sana aikuinen.
että mun lasta on myös kiusattu koulussa kasvoissa olevan poikkeaman vuoksi. Sen takia tuo HAISTA VITTU tulee ihan sydämen pohjasta. Sun aloitus nosti kyyneleet mun silmiin enkä haluaisi että mun lapset joutuu jakamaan tän planeetan tuollaisten ihmisten kanssa.
Pojallani on hörökorvat, hän on rauhallinen ja fiksu, ja on luokan riehujaääliön kiusaama.
Sinulle ap ja kaltaisillesi: haista vittu.
Että lapselle tuo voi olla tosi kova paikka ja kolaus itsetunnolle, vaikka se ei muiden (muiden oppilaiden, vanhempien, opettajien) mielestä ole isokaan asia. Jotkut on vaan toisia herkempiä, mutta kyllä tuo nimittely ja tavaroiden heittely on kiusaamista.
Oho, olet siis moukka ihan silmästä silmäänkin.
en mä tuollaisesta välitä. Tämä nyt on tällaista, kun noi lapsistaan nynnyjä/homoja/sivarita kasvattavat naiset ylireagoivat ihan asialliseen keskusteluun.
ap