Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko 40v jos mies ei suostuisi toiseen lapseen?

Vierailija
08.02.2013 |

Itse haluaisit toisen lapsen mutta monen vuoden suostuttelunkaan jälkeen mies ei vaan haluaisi toista lasta.Mitäs tekisit?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on ihan ok "luvata" kumppanille 2 lasta ja sitten sanoa että enpäs haluakaan?

Mun mies syytti että painostan häntä kun sanon että en voi jatkaa suhteessa jos en hänen kanssaan voi koskaan kokea äitiyttä (kyse oli siis 1. lapsesta). Minä vain kerroin hänelle rehellisen tunteeni että lapsen saaminen on minulle tärkeämpää kuin suhteemme. Hän siis koki tuon kiristyksenä vaikka minun mielestäni halu perheen perustamiseen on täysin odotettavaa eikä mitään poikkeavaa ja yllättävää kun ikääkin on jo yli 30v. Jos toiveet eroavat täysin toisistaan niin silloin suhteella ei vain ole tulevaisuutta.

Vierailija
22/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sen, joka ei tahdo lasta. Ei ketään voi pakottaa hankkimaan lasta vain toisen mieliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti teillä suhde mieheen on tärkemäpi kuin kuopuksenne? mieluummin mitätöisitte tuon lapsen syntymän kuin eroaisitte?

Vierailija
24/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sen, joka ei tahdo lasta. Ei ketään voi pakottaa hankkimaan lasta vain toisen mieliksi.

Vierailija
25/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mähän olen mitätöinyt kolmannen, neljännen jne. lapseni syntymän... Ei kuule tunnu missään.

Meillä mies sanoi ekan lapsen jälkeen, ettei halua enempää. Ei kokenut silloin pystyvänsä antamaan itsestään enempää; oli huolissaan, onko tarpeeksi hyvä isä; mietti, osaisiko kohdella lapsia tasapuolisesti (johtuu hänen omista lapsuudenkokemuksistaan). Mikä mä siinä olisin painostamaan? Eivätkö nämä ole hyviä syitä?

Ei tullut ero mieleenkään, vaikka ennen lapsen "hankkimista" olimme puhuneet jopa neljästä lapsesta. Mistäpä sitä siinä vaiheessa tietää, mistä puhuu (ja miten raskaudet menevät), vaikka olimme molemmat suurperheistä? En kokenut, että olisin mitätöinyt tulevat lapseni tai unelmani. Ihmiset muuttuvat, ajatukset muuttuvat - meillä rakkaus pysyy.

Kului pari vuotta, ja mies muutti mielensä.

Vierailija
26/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko se olisi teidän mielestä ok, jos mies eräänä päivänä ilmoittaa, että eroaa koska en suostu enempään. Että 3 lastamme joutuvat eron keskelle, koska miehellä on tällainen haave? Vai pitäisikö minun tämä estääkseni alistua vielä yhteen lapseen, jota en tahdo?

Vierailija
27/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saattaisin erota. Mun mielestä toi on syy erota ja lapsikysymysten takia tulee eroja.

Vierailija
28/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset (?) ja varmimmin saat sen toisen lapsen (ja vielä täyssisaruksen ekalle) kun teet sen nykyisen miehen kanssa kertomatta miehelle (tuskin panttaa seksiä tai käyttää vastuullisesti kondomia tai on tehnyt vasektomian?). Se on sitten mies joka ottaa eron eikä sun tarvi tehdä sitä päätöstä ite.

En todellakaan pidä ylläolevaa toimintatapaa hyväksyttävänä, mutta ap:lle se voisi sopia kun kuulostaa sen verran tyhmältä naiselta ("mut kun mä HALUUUUUn VAVVAN!!"). Ja mies joka ei huolehdi ehkäisystään vasektomialla vaikka varmasti tietää ettei lapsia enää halua, on ihan yhtä tyhmä. Että siitä vaan hommiin.

Vierailija
29/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset (?) ja varmimmin saat sen toisen lapsen (ja vielä täyssisaruksen ekalle) kun teet sen nykyisen miehen kanssa kertomatta miehelle (tuskin panttaa seksiä tai käyttää vastuullisesti kondomia tai on tehnyt vasektomian?). Se on sitten mies joka ottaa eron eikä sun tarvi tehdä sitä päätöstä ite.

En todellakaan pidä ylläolevaa toimintatapaa hyväksyttävänä, mutta ap:lle se voisi sopia kun kuulostaa sen verran tyhmältä naiselta ("mut kun mä HALUUUUUn VAVVAN!!"). Ja mies joka ei huolehdi ehkäisystään vasektomialla vaikka varmasti tietää ettei lapsia enää halua, on ihan yhtä tyhmä. Että siitä vaan hommiin.

ja voin kertoa että mieheni ei unohda käyttää kondomia ikinä ei edes pienessä hiprakassa,itse en ehkäisyä käytä en ole vuosiin käyttänyt eikä ole vahinkoja sattunut koska mies on tarkka asiasta.

Vierailija
30/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä perusteella että minulle kelpaisi enemmänkin lapsia, mies ei halua lisää. Joten tähän tyydyn, en lähde hajottamaan perhettä kun mies on kuitenkin rakas ja parisuhteessa on kaikki kunnossa.

Ihanko oikeasti teillä suhde mieheen on tärkemäpi kuin kuopuksenne? mieluummin mitätöisitte tuon lapsen syntymän kuin eroaisitte?

Vierailija
31/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sait jo 2 enemmän kuin ap.

Ihan oikeastiko se olisi teidän mielestä ok, jos mies eräänä päivänä ilmoittaa, että eroaa koska en suostu enempään. Että 3 lastamme joutuvat eron keskelle, koska miehellä on tällainen haave? Vai pitäisikö minun tämä estääkseni alistua vielä yhteen lapseen, jota en tahdo?

Vierailija
32/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyseessä sinun vai miehen elämä?

Mies voi tehdä lapsia vielä vaikka 30 vuoden päästä, mutta sinulta loppuu aika.

Kumpi on oikeasti sinulle tärkeämpi mies vai lapsi?

Miten teidän suhde jatkuisi vai jatkuisiko se pitkään, jos olisit miehelle katkera kun et saisi toista lasta? Ero tulisi kuitenkin, joten tee lapsi, jos sinusta yhtään edes siltä tuntuu.

Vierailija
33/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuitenkin perhe jää jotenkin vajaaksi, ei koskaan näe sitä miten paljon sisarukset toisilleen antaa.

Mulla on nyt 2 ja olisin halunnut kolmannenkin mutta tämä on mielestäni ihan eri juttu kuin se että olisi vain yksi. Ei voi verrata.

Vierailija
34/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin silloin on äitiydessä jotain vikaa.

Vierailija
35/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kyseessä sinun vai miehen elämä?

Mies voi tehdä lapsia vielä vaikka 30 vuoden päästä, mutta sinulta loppuu aika.

Kumpi on oikeasti sinulle tärkeämpi mies vai lapsi?

Miten teidän suhde jatkuisi vai jatkuisiko se pitkään, jos olisit miehelle katkera kun et saisi toista lasta? Ero tulisi kuitenkin, joten tee lapsi, jos sinusta yhtään edes siltä tuntuu.

ja haluaisin tarjota lapselleni ydinperheen ja se mietityttää myös että löydänkö uutta miestä äkkiä joka haluaisi lapsen?ap

Vierailija
36/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en eronnut. Tai no en kyllä monta vuotta miestä suostutellutkaan, vaan tyydyin aika pian siihen, että lapsiluku on tosiaankin perheen yhteinen valinta eikä äidin oma. Nyt olen täysin tyytyväinen yhden lapsen äiti.

Vierailija
37/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli itse tein niin että jäin yhteen miehen kanssa joka sanoi että yksi lapsi riittää, hän ei halua enempää. Pari kertaa myöhemmin olen kysynyt onko mieli muuttunut (ei ollut) mutta painostamaan ja suostuttelemaan en lähtenyt. Toinen lapsi kelpaisi edelleen, mutta pahin kuume on mennyt jo ohi ja olen ihan tyytyväinen tilanteeseen. Parisuhteessa menee hyvin ja perhe-elämämme on onnellista yhdenkin lapsen kanssa.

Eihän sitä tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisimme eronneet, olisinko löytänyt uutta yhtä rakasta miestä, olisinko hän ollut sellainen joka haluaa lapsen, olisinko tullut raskaaksi ja saanut elävän lapsen jne.

Ei yksikään mies ole niin ihana että voisi olla parempi/tärkeämpi kuin oma lapsi Jos on niin silloin on äitiydessä jotain vikaa.

Vierailija
38/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina rakastanut lapsia, ja mies tiesi sen, tiesi minun haluavan MONTA lasta

lapsettomuus vaivasi, kävimme hoitoja...

paussia oli vuosia, miehen tahdosta..

lopulta ikä alkoi tuleen vastaan, olin 35v halusin yrittää edes kerran vielä..

mies ei olis

olisin ollut valmis eroon, mies ei olis halunut enää yrittää...

lopulta mies suostui vielä kerran hoitoihin..

meillä ihana pieni tytär :) :)

ihan hiensoti on mennyt, mieskin iloinen ja onnellinen

ehkä vaan pelkäsi uusia epäonnistumisia hoidoissa tms

eli itselle lapsi on tärkeä, tärkeämpi kuin mies

eli olisin eronnut, jos ei olis suostunut

mies voi jättää vaikka tms.....mitä ap sitten ??? olet menetänyt mahdollisuutesi lapseen , ihan turhaan

eli ap toimi, vielä on hetki aikaa

Vierailija
39/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hieman samankaltainen tilanne. Miehelle riittäisi yksi lapsi, mutta itse haluaisin kaksi. Mielestäni lapsella pitää olla sisarus. Eniten suututtaa se, että olen miehen vuoksi tehnyt kompromissejä. Olen tehnyt tai jättänyt tekemättä asioita mieheni ja parisuhteemme vuoksi. Nyt, kun olisi minun vuoroni haluta ja saada jotain, mutta mies vastustaa. Tuntuu ettei minun haluamisellani ole mitään merkitystä. Esikoisella ei ollut koliikkeja eikä muutakaan erityistä, joten siitä ei ole kyse. En halua erotakaan, koska haluan tarjota lapselleni ydinperheen.

Vierailija
40/48 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaisin säilyttää lapsellani tämän ydinperheen eikä mulla edes olisi ottajia,en usko että kukaan mies huolisi minua.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi