Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todella sitkeä kihomato-ongelma

Vierailija
07.02.2013 |

Lapset 5 ja 7, päiväkodissa ja ekalla koulussa. Elokuun jälkeen ollaan syöty 3 Pyrvin-kuuria uusintoineen ja viimeksi vielä Vermox (3 kertaa viikon välein). Ja taas niitä on, havainto selkeästi tuolla päiväkotilaisella. Kertaakaan pöntössä ei ole näkynyt, mutta päiväkotilaisella alkoi taas vatsa olla kipeä ja kun nyt kurkkasin hänen nukahdettuaaan pöksyyn, niin siellähän niitä taas luikersi. Kyllä, siivottu on, kädet rakoille. Käsienpesusta on raivottu ja taottu päähän. Petivaatteita pesty ja vaihdettu, leluja heitetty pois ja pakastettu. Mutta ei...

Apua?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo miettinyt jotain jatkuvasti syötäviä luontaisia tuotteita. Tänään kyllä siis taas kerran haetaan Vermox koko perheelle ja pyydän kyllä jonkun superextra-satsin sitä. Vaikkakin päiväkodista niitä varmasti taas tulee uudestaan...

Jotain luontaisia loisten häätö"lääkkeitä" löysin, mutta niitä ei suositeltu imettäville eikä raskaana oleville, joten mietin sopivatkohan lapsillekaan.

Vierailija
2/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan tiedottaneet kihomadoistanne laajasti? Siis kavereille, päiväotiin ja kouluun? Osaisivat muutkin tarkkailla...

Kauhea riesa. Meilläkin oli aikoinaan ja meinasi mielenterveys mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Heti olen ilmoittanut päiväkotiin ja kouluun. Ja Facebookissa olen asiasta "tiedottanut" kaikille kavereilleni ja kaikille mahdollisille olen asiasta jutellut. Moni vaan tuntuu kauhistuvan: "Yäk! Mutta ei meillä voi olla..." Moni on sanonut esim. että minähän en ala lasten pyllyjä taskulampulla tutkimaan...

Vierailija
4/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin mielestäni aivan kaikki tarpeellinen ja kädet suunnilleen nahattomina jatkuvasta siivouksesta ja käsien pesusta.

Nyt pelottaa hirveästi että joku taas tuo tartunnan kotiin, mahdollisuuksia on niin monia, mistä tartunnan voi saada. Olen jopa epäillyt voisiko olla joku ulkomailta tuotu Pyrvinille resistentti kanta. Toivotan voimia ja hakeutukaa vaikka yksityislääkärille jos ei omat keinot enää riitä.

Vierailija
5/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa pvkodeissa niitä voi olla verhoissa, sohvissa, matoissa jne. Ja tietenkin ihan leluissa. Meillä oli aikoinaan sitkeä ongelma ja oli kyllä tosia kamalaa ja loppui vasta kuin lapset pääsivät koulutielle.

Vierailija
6/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui että koko ajan on matoja, lopulta auttoi päiväkodista otettu riittävän pitkä tauko (meillä oli tuolloin mahdollista) vermox kuuri ja totaali putsaus 2 viikon ajan sekä joka ilta laitettiin sinkkivoidetta iso määrä takapuoleen, jotta madot eivät pääse niin helposti lisääntymään. jostain luin myös että jos syö paljon kaalia niin madot eivät viihdy, tiedä sitten pitääkö paikkansa...

Vierailija
7/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tosiaan viimeksi otettiin Vermox-kuuri siten, että 3 annosta viikon välein. Vanha päiväkoti on juu.

Vierailija
8/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

auta katkaisemaan "pepusta suuhun" ketjua.

Nukkuvathan lapset haalarimallisissa yöpuvuissa, joissa eivät pääse öisin kaapimaan takapuoltaan? Mielellään myös perheen aikuiset, voitte olla oireettomia kantajia.

Tärkein on AAMUPESUT. Heti herättyään lasten ja aikuisten on pestävä kädet. Sitten lasten takapuolet pestään (paras että aikuinen tekee jotta homma tulee kunnolla hoidettua), yövaate ja alusvaatteet suoraan pyykkikoriin, sitten kaikille käsipesut ja sitten vasta muihin toimiin.

Ja lääkekuurit koko perheelle vähintään kolmena perättäisenä annoksena. Itse otimme kaikki neljä kuuria, siihen talttui sen kertainen mato-ongelma.

Kuulostaa sille että lasten päiväkotikavereilla on tai sitten joku paikka jossa koululainen kyläilee? Lapset kun keskenään ovat ei käsipesuja kyllä muisteta.

Vierailija
9/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuku yöpuvuissa, mutta aamuisin peput pestään ja kädet ennen kuin muuta puuhataan. Mitä lääkkeitä otitte neljä kuuria ja millä väleillä? Me ollaan tosiaan syöty elokuusta alkaen 3 kertaa Pyrvin (1. annos koko perhe, tästä se uusinta 2 vk päästä 2. annos) ja viimeisellä kerralla Vermox koko perhe kolme kertaa viikon välein.

Vierailija
10/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella tehokas kihomatoihin. Hakaniemen apteekista tai Apilasta (neuvovat paremmin) saa puhelimitse tilattuna (kysy ohje myös) eikä maksa paljon ja on todella riittoisaa. Pitää olla tarkkana kumpi on oikea aine juuri matoihin sillä ne on eri tarkoituksiin.

Perheessämme ei muuten kihot uusiutuneet kuurin jälkeen.

Pyrvini ei auttanut yhtään mitään meidän perheessä. Ihan yhtä tyhjän kanssa ja rahaa meni. Eiköhän sekin aine pitäisi vetää jo tehottomana pois markkinoilta.

Vierailija
11/26 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitallisina niiden toksiinien takia. Lisäksi kun madot mellastavat suolistossa ne tekevät reikiä suoleen sukkuloidessaan sisälmyksissä.

Hyvinvarusteisissa terveyskaupoissakin saattaa olla kaupan tämä homeopaattinen aine.

Vierailija
12/26 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse enää kärsiä kihomadoista,kunhat otat tätä pari viikkoa.mene huutonettiin ja kirjoita hakusanaksi piioksidi.

itselläni ei auttanut mikään muu.

Vierailija
13/26 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä päiväkodin johtajaan ja koulun terveydenhoitajaan. Selitä ongelma ja pyydä heitä tiedottamaan luokan/päiväkotiryhmän vanhempia myös siltä kannalta, että joku voi olla oireeton kantaja. He voivat tämän tehdä nimettömänä.

Onhan myös mummut/vaarit hoidettu, jos heidän luonaan kyläillään paljon tai etenkin yökyläillään?

Siivouksessa minä ostaisin poikkeuksellisesti kertakäyttö käsipyyhkeitä ja kunnollisen kynsiharjan jokaiseen käsienpesupisteeseen.

Vierailija
14/26 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinto heräsi että joko keskustelun aloittajan mato ongelma on selvinnyt?

Mitenkäs muilla?

Aikaa on kulunut jonkin verran.

Meidän tarina alkoi kun vein helmikuussa 5v tytön lääkäriin kamalasta etupää kutinasta, valkoisia "pisteitä" pepun ympärillä paljon, samoin oli myös 2v:llä ja 3v:llä, aivan uusi asia meille ja hämmästyin että niin yleinen asia kun tuo on oli se tavallaan asia "MISTÄ EI PUHUTA" jopa päivystyksessä puhuvat asiasta hirveän vaikeasti  :(

Päiväkodissa Me olemme Ainoat joilla näitä oli/on(epäilen jo vahvasti),

1,5kk siivosin hulluna joka ilta aloin siivota, joka toinen päivä lakanan vaihto ja toisena tuuletus, lattian pesu tai imurointi, vessan pesu ja kahvojen, verhot, seinät, kaikki lelut 1,5kk pois muutamat jätin mitä pestiin, koira pestiin 2 otteeseen, mattoja ei ole lattioilla ollut, vaatteet pesty tähän asti 60/90 asteessa astianpesukone jyllää 75, kynneliä lapsille, vicks salvaa yöksi.

Läheisille lääkkeet hoidettu myös jne jne.

Ensin haettiin pyrvin, viikon päästä vermox syötiin koko kuuri , pian jälleen pyrvin ja vielä pyrvin, no nyt huomenna soittoaika ja haluan jo labraan että onko nämä edes kihomatoja vai mitä nämä ovat.

Tämä vie järjen :(

Eihän minua haittaisi jos nuo olisivat Harmittomia mutta nuorin alkaa reakoida syömättömyydellä, keskimmäinen herää öisin huutamaan ja vanhimman peppu kutisee ihan koko ajan kaiken lisäksi lasten ihot on niin kuivat, ainainen saippuointi ja suihkussa käynti ja pepun pesu saippualla ei varmasti tee hyvää, joka lääkekuurin jälkeen meillä sairastetaan.

Olen tästä keskustelusta listannutkin jo helpottavia juttuja ja olen niin valmis kokeilemaan ihan mitä vaan kunhan saataisiin lapset kuntoon :S

Vierailija
15/26 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi pari kertaa uusittu Pyrvin-kuuri ja lisänä sekoitettiin sinkkivoiteeseen mentholin tuoksuista eteeristä öljyä, jota laitettii vanupuikolla lapsen (3v) peräaukolle. (+pyykkirumba ja käsienpesu, lisäksi ei annettu lapsen syödä mitään sormiruokaa ennen kuon madot oli poissa). Ei ole matoja näkynyt toista kertaa!

Vierailija
16/26 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi hyvin tehokkaasti papaijan syöminen: tuoreena kaupasta ja tabletteina luontaistuotekaupasta. Niitä kuurina paljon joka päivä, lisäksi paljon raakaa porkkanaa. Madot lähtivät parissa päivässä, eivätkä palanneet; vaihdoin lakanatkin vain kerran. 8-vuotiaalla oli kyllä aika lailla matoja ja kovaa kutinaa iltaisin. Ei ole uusinut papaijakuurin jälkeen.

Vierailija
17/26 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi pyrvin aina hetkeksi, mutta madot palasivat aina n. 1-2 kk:n kuluttua toisesta annoksesta. Haettiin apua tumpelolta TK-lääkäriltä, joka tietämättömänä totesi, ettei ole mitään muuta valmistetta pyrvinin lisäksi...Reseptiä ei herunut siis... Lopulta hoidettiin koko perhe pyrvinillä 3 kertaa ja "matoiselle" lapselle annoin vuoden ajan 1xkk pyrvinit. Jo hävisivät, eikä ole takaisin kuulunut.

Vierailija
18/26 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa joku hoitaa lapsensa matoja homeopatialla. Sieltä ne tulee.

Vierailija
19/26 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen viestiin jatkoa. Sanoin tytölle että älä joka ilta laita voidetta, kun limakalvot voivat olla niin herkät. Vain tarpeeseen : )

Vierailija
20/26 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin omasta näppiksestäni :( Ongelma on kamala ja meillä minä, perheen nelikymppinen äiti, olen saanut nyt tänä syksynä toisen kerran kyseiset madot riesakseni. Nyt menossa Vermox, koska itsekin olemme todenneet Pyrvinit ihan lumelääkkeeksi. Teen kaikkeni. Siivoan kuin hullu, ostan klorittia, pesen pyykkiä niin että vesilaskut on pilvissä, ostan lääkkeitä. Nyt syön jopa neilikkaa suoraan pussista aamuin illoin, koska jossakin luki, että sekin voisi auttaa.

Meillä siis minä oireilen mutta koko sakki on lääkitty. Tähän menee kaikki aika ja ihan sikana rahaa. Elämä on yhtä siivoamista, pyykinpesua ja pyllyjen tarkkailua. Tätä vaivaa en olisi halunnut kokea :( En ikinä!

Yritän vielä nuo yllämainitut vinkit, eihän tässä muukaan auta.