Anopin avaimen käyttö ärsyttää...!
Annoimme joskus anopille kotiavaimemme ja nyt hän sitä sitten omin luvin käyttelee. Emme yhtään tykkää asiasta. Viime lauantaina, kun tultiin kotiin anoppi istui tietämättämme keittiön pöydän ääressä meitä odottamassa! Hän oli siinä niin tyytyväisenä ja luuli meidän ratkeavan onnesta!! Pitää varmaan kohta pyytä jollain verukkeella avain pois! Mitäs ootte mieltä?
Kommentit (10)
Kuinka typeriä voi olla aikuiset ihmiset jotka tuollaista menoa katselevat. Eniten ihmetyttää aina nuo miehet, jotka eivät osaa tehdä pesäeroa äitiinsä.
Mutta tietysti voi kysyä miksi avain on annettu? Onko haluttu että äiti/anoppi tekee palveluksia- tulee hoitamaan lasta, käy kastelemassa kukat tms. Jos ei halua olla riippuvainen appivanhemmista, ei heiltä sitten myöskään voi palveluksia odottaa. Ei voi poimia rusinoita pullasta!
Anopilla oli avain entiseen asuntoon. Kävi meillä sillä aikaa, kun ei oltu kotona. Kerran oli siivonnut meillä sillä aikaa, kun olin töissä, siis meidän makuuhuoneessakin, ja " järjestellyt" meidän papereita ja kaikkea. Oikeasti tärkeitä asioita katosi, kun hän oli muutellut asioita paikasta toiseen. Huonekalujenkin paikkoja vaihdellut. Tähän loppui oikeastaan meidän ennen niin hyvä suhde anopin kanssa. Minusta oli käsittämätöntä, että joku tekee noin. Anopista meidän olisi pitänyt olla iloisia, että joku toinen siivoaa. Minä olin ärsyyntynyt, mies oli tosi vihainen. Ei tuosta mitään riitaa tullut, mutta pyysimme aika kylmän asiallisesti, että tapahtuma ei tule toistumaan, ja uuden kodin avainta ei olla anopille annettu.
Ei siis odotettu mitään " palveluksia" .
15
a-avain, tulevat sisään ovikellon soiton tai koputuksen ja meidän oven avaamisen kautta, niinkuin yleensäkin ihmiset. Anoppi kävelee sisään, mutta jos ovi on lukossa, ei sentään avainta käytä. Pidänkin yleensä aina ovea lukossa jos tiedän, että siitä talosta tullaan käymään.
Avoin kommunikointi jättää monet turhat takanapuhumiset vähemmälle
Jos siis jäätte lukkojen taakse, haette häneltä, mutta hän ei sitä itse käytä. Piste.
Tai sitten sanotte, että sinun tai miehesi avain on kadonnut ja tarvitsette tilalle anopin avaimen siksi aikaa, että kadonnut löytyy. Ja sitten ette vain enää anna avainta takaisin.
uuden asunnon avainta en antanut enää.
Kerran olivat käyneet, kun olimme töissä, omilla avaimillaan meillä.
Eivät edes ilmoittaneet mitään asiasta, olivat tiskanneet meidän aamulliset astiat, syöneet omia eväitään, keitelleet kahvit. Meinasin saada sydänkohtauksen kun tulin kotiin ja huomasin jonku siellä käyneen.
Eivät kyllä muuten meillä käyneet, mutta sitten omilla avaimillaan kun emme olleet kotona.
Kaveri kertoi, että hän oli aamupanon jälkeen ollut pesulle menossa, niin appiukkonsa oli istunut keittiön pöydän ääressä kahvilla, oli tullut omilla avaimillaan sisälle.
tosiaan sanoa että oma avain on vaikka kadonnut tai muu valkoinenvalhe ja sitten unohtaa antaa avain takaisin. On kokemusta siitä anopin loukkaamisesta suoran puheen vuoksi(ja vielä aika turhasta)
eipä tule enää omalla avaimella