Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikäli on yh-äiti jo lapsen synnyttyä

Vierailija
06.02.2013 |

ei hänen tulisi saada minkäänlaisia yhteiskunnan tukia, eikä välttämättä isältäkään elatusapua, mikäli lapsi on hankittu vastoin isän tahtoa. Nykyään moni työtön, alemman koulutustason saanut hankkii lapsen ja kuvittelee muiden elättävän hänet ja lapsen. Moni yh-äideistä hakee kunnalta toimeentulotukea, saavat lapsilisän yh-korotuksia, elatusapua jne.

Kyllähän ensisijainen elatusvelvollinen on se, joka sen lapsen on tehnyt ja halunnut eli äiti itse. Tulisi valtiolle suuret säästöt, kun ei höösättäs näitä yh-äitejä, jotka eivät koskaan meinaa tehdä mitään itse, jotta heidän toimeentulonsa paranisi. Itseäni ainakin v...taa maksella veroissa tälläisien loisien elämää. On eri asia, mikäli puoliso menehtyy, tai yrityksistä huolimatta parisuhde päättyy, niin silloin tuet ovat ihan paikallaa. Mutta ne jotka tekevät lapsen yksin, ilman että kykenevät huolehtimaan myös lapsen elatuksesta yksin, ei myöskään kuuluisi tukia saada. Kouluttamattomat naiset hankkivat lapsia helpon toimeentulon toivossa ja maksattavat muilla. Tälläisen suosimisen tulisi loppua.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle isä joka hylkää lapsensa? MINÄ en halua lasta, minäminäminä.

Vierailija
42/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jätin pillerit pois, niin mitä mies teksisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tunne yhtäkään tapausta jossa lapsesta ei olisi enemmän menoja kuin mitä hänestä saa rahaa erilaisten tukien muodossa (lapsilisä ym). Kannattavinta olisi jäädä kouluttamattomaksi sinkuksi ja vielä hankkia muutama ongelma (mielenterveys- tai päihdeongelma) niin rahaa vaan tulee mutta sitä ei ole pakko käyttää mihinkään. Viis siitä vaikka sitten asunto menisi alta. Jokin taho korjaa nuokin ressukat talteen.

Vierailija
44/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsen, mitä ei ollut itse suunnitellut, halunnut, odottanut, toivonut?

Oikea vahinko on eri asia. Se, että jättää pillerit pois on niin kylmää laskelmointia, että ihan hävettää olla nainen.

Vierailija
45/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoret, kevytkenkäiset naiset melkeinpä pakotettiin laittamaan lapsen adoptioon. Sekin olisi mahdollisuus. Mutta joo, miehelläni on tällainen eksä joka on tehnyt lapsen vasten hänen tahtoaan.

niin se mies ainakin sinulle uskottelee....

Vierailija
46/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, miehelläni on tällainen eksä joka on tehnyt lapsen vasten hänen tahtoaan.

Vierailija
47/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Olisipa kiva tietää, monellako näistä vastaajista on 'e-pilleri vauva' :DD.

Vierailija
48/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Olisipa kiva tietää, monellako näistä vastaajista on 'e-pilleri vauva' :DD.

Vierailija
49/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silloin, kun nainen jättää tahallisesti ehkäisyn pois, huijaamalla, valehtelemalla. Siinä on turha itkeä, kun mies ei kanna vastuutaan.

Oikeasti, naiset saa päättää lähes kaikesta (minun mielestäni), mutta kun on kyse useamman ihmisen elämästä, kuin vain naisen omasta, niin tässä menee se raja. Jotain rajaa.

Että millaisen mallin tämmöinen äiti antaa lapselleen? Koska MINÄ tahdon, niin MINÄ saan päättää.

Jos edelleen haluaa olla sataprosenttisen varma siitä, ettei halua lasta niin kortsu kehiin (vaikka nainen sanoisi syövänsä pillereitä). Vielä varmepi ehkäisy toki on se selibaatti...

Vierailija
50/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hänen tulisi saada minkäänlaisia yhteiskunnan tukia, eikä välttämättä isältäkään elatusapua, mikäli lapsi on hankittu vastoin isän tahtoa. Nykyään moni työtön, alemman koulutustason saanut hankkii lapsen ja kuvittelee muiden elättävän hänet ja lapsen. Moni yh-äideistä hakee kunnalta toimeentulotukea, saavat lapsilisän yh-korotuksia, elatusapua jne.

Kyllähän ensisijainen elatusvelvollinen on se, joka sen lapsen on tehnyt ja halunnut eli äiti itse. Tulisi valtiolle suuret säästöt, kun ei höösättäs näitä yh-äitejä, jotka eivät koskaan meinaa tehdä mitään itse, jotta heidän toimeentulonsa paranisi. Itseäni ainakin v...taa maksella veroissa tälläisien loisien elämää. On eri asia, mikäli puoliso menehtyy, tai yrityksistä huolimatta parisuhde päättyy, niin silloin tuet ovat ihan paikallaa. Mutta ne jotka tekevät lapsen yksin, ilman että kykenevät huolehtimaan myös lapsen elatuksesta yksin, ei myöskään kuuluisi tukia saada. Kouluttamattomat naiset hankkivat lapsia helpon toimeentulon toivossa ja maksattavat muilla. Tälläisen suosimisen tulisi loppua.

onko otantasi kovinkin suuri kun olet näin varma asiastasi?

En tunne yhtään kouluttamatonta yh-äitiä mutta tiedän kyllä muutaman jotka ovat pykäisseet muutaman tenavan parisuhteessa ja maksattavat heidän elatuksensa yhteiskunnalla kun "töitä ei saa" (ilman koulutusta tietenkin). Lapset hoidatetaan päiväkodissa ja tuet vaan juoksee.

Vierailija
51/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette selkeästi käyttäneet ehkäisyä, joka petti. Tämä on se oikea vahinko.

Ja mitä tulee siihen, että miehen ei pidä luottaa naiseen, että on sitten selibaatissa niin...minusta on aika outoa, että parisuhteessa pitäisi epäillä kokoajan toista.

Mutta ihmisiä on erilaisia. Minun lapseni ovat syntyneet kummankin vanhemman haluasta ja me pidämme heistä yhdessä huolta. Ja sen huomaa heistä :), ovat tasapainoisia ja onnellisia.

'e-pilleri vauvoista' en niin mene takuuseen :)

Vierailija
52/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki puhuu miehen velvollisuudesta. Kyllä se on vaan niin siskot, että me naiset olemme paljon raadollisempia, kuin miehet. Miehet eivät koskaan kykenisi tekemään noin halpamaista temppua toiselle. Niin no miehet eivät tietenkään pysty tulemaan raskaaksi. Mitä jos asia olisi toisinpäin? Olisipa edes yhdellä naisella munaa myöntää tehneensä väärin, ja pistäneensä ihan inhottavuuttaan miehen maksumieheksi. Niitä naisia on ja paljon, eikä näytä omantunto soivan. Lapsella tulisi olla oikeus molempiin vanhempiin, mutta ei ole. Ei varsinkaan, mikäli koittaa pakottaa isän kantamaan velvollisuuksiaan.

Vierailija
53/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäät yhteiskunnan elätettävät yh-äipät olla kommentoimassa. On nimenomaan väärin lasta kohtaa, ettei hänellä ole elämässään isää, joka olisi hänet halunnut, ja rakastaisi häntä. Nämä yh-äipät eivät todellakaan ajattele lapsen parasta, vaan omaa itseään.

Vierailija
54/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudet, jos vahinko sattuu yhden illan jutussa, ja nainen ei haluakaan lasta, vaan haluaa abortin. Jos mies haluaisi lapsen, niin kas kummaa, tällöinkin valta on naisella. Ei mies voi vaatia naista synnyttämään itselleen lasta, ja sitten vaatia naiselta vielä elatusmaksuja. Miettikääpä hieman naisväki! Kyllä se on vaan niin, että naiset rahastavat ja pelaavat kieroa peliä lapsen kustannuksella. Ja aina heillä on oikeus päättää ja valita! Tasa-arvoa vai?

Vierailija
55/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämän takia on tulossa uusi suuntaus avioliittohuora. Mennään tumpelon kanssa naimisiin, tehdään lapsi ja erotaan, tätä useamman keran. Välissä petetään.

Vierailija
56/59 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! en tiedä tykkäättekö lukea blogeja mutta itse aloitin sellaisen ja olisi kiva lukea muidenkin kokemuksia yksinhuoltajuudesta.mikään kirjoittaja en ole mutta sekalaisen sekavasti sinne yritän kirjoitella. http://yhelamaa.blogspot.fi/

Yksinhuoltajan elämää
yhelamaa.blogspot.fi

Vierailija
57/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 20-vuotias pienen pojan yksinhuoltajaäiti. En todellakaan nauti siitä, että TÄLLÄ HETKELLÄ elämme yhteiskunnan varoilla, aloitan kuitenkin onneksi työt ja opiskelut syksyllä. Itse ajattelen asian niin, että mulla on täysi oikeus pari vuotta hyötyä valtion rahoista, kun kuitenkin tulen maksamaan aika paljon veroja valtiolle tulevan yli 60 vuotta kestävän työurani aikana.

Vierailija
58/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 20-vuotias pienen pojan yksinhuoltajaäiti. En todellakaan nauti siitä, että TÄLLÄ HETKELLÄ elämme yhteiskunnan varoilla, aloitan kuitenkin onneksi työt ja opiskelut syksyllä. Itse ajattelen asian niin, että mulla on täysi oikeus pari vuotta hyötyä valtion rahoista, kun kuitenkin tulen maksamaan aika paljon veroja valtiolle tulevan yli 60 vuotta kestävän työurani aikana.

että en ole mitenkään pakottanut lapseni isää mihinkään, enkä vaadi häneltä mitään elatusmaksuja. Tämä nimenomaan siksi, että lapsen pitäminen oli oma pääätökseni, joten on myös reilua mielestäni, etten pakota miestä maksamaan siitä. Lapsi kuitenkin tapaa isäänsä säännöllisesti.

Ärsyttäää tällanen yleistäminen, ei kaikki yh-äidit ole koko elämäänsä työttömiä sossupummeja.

Vierailija
59/59 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jossainvaiheessa yhteiskunnan elättejä.

Valtio on maksanut mun peruskoulun ja opiskelut, myös opinto- ja asumistukea olen saanut.

Äitiyslomalla sain äitiysrahaa (jota parempipalkkaiset saa paaaaljon enemmän, kuin kouluttamattomat) ja lyhyellä hoitovapaallakin sain kodinhoitotukea. Myös mieheni nautti kodinhoitotuesta.

Nykyisin maksamme lapsemme hoidosta maksimisummaa, eli melkein 300 € /kk, verorahoilla nuo hoitokulutkin suurimmaksi osaksi maksetaan.Myös lapseni saa ilmaisen peruskoulun ja muun koulutuksen jne.

Mulla on vaan yksi lapsi, eikä tulisi mieleenkään itkeä joidenkin korotetuista lapsilisistä.

AP! Oletkö laskenut paljonko sinun lapsesi tulevat kuluttamaan veroeuroja? Jos et pitänyt äitiyslomaa, hoidat itse lapsesi, etkä ota tukia, se on oma valintasi.

P.S. Teillä ei varmaan ole kelakorttikaan käytössä, kun et halua syödä verorahoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän