Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko lapsellenne ajokortin?

Vierailija
05.02.2013 |

Meillä on 3 lasta,joista kaksi ns.ajokortti iässä. Velkaa ihan kiitettävästi ja tulot keskitasoa. Ajokortin hinnat hirvittää,2 pitäisi olla rahaa n6000e. Käytännössä joutuisimme ottamaan lainaa,jotta saisimme ne maksettua. Lapset tietty ajokortit haluaisivat,ymmärrän sen kun kaveritkin sen saavat.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mopoautokortin hinta vähentään ajokortin hinnasta

Iso kuluerä siitä tulee, kun on 3 lasta tehty lyhyillä ikäeroilla, mutta minkäs teet. Ajokortti on tärkeä.

Vierailija
22/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan. Ostan myös auton ja maksan koulutuksen sekä sen aikaiset kulut. Muutenkin annan lapselleni rahaa sen, minkä tarvitsee. Kuten joku aiemmin sanoi, ei sitä maallista mammonaa täältä mukaansa saa. Kun lapseni on 18, olen itse lähes 50-v. Olen hankkinut itselleni sen, mitä tarvitsen. Miksi en helpottaisi lapseni elämää taloudellisesti sen, minkä voin (ottaen tietenkin huomioon, että lapsestani ei tule narkkaria tms)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, kyllä minäkin tiedän tällaisia jotka ei muka tarvitse autoa ja ajokorttia ja sitten käytetään tuttuja hyväksi häikäilemättä.

Ja kehtaavat vielä kehua miten tulee halvaksi kun ei ole autoa!

Vierailija
24/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan. Ostan myös auton ja maksan koulutuksen sekä sen aikaiset kulut. Muutenkin annan lapselleni rahaa sen, minkä tarvitsee. Kuten joku aiemmin sanoi, ei sitä maallista mammonaa täältä mukaansa saa. Kun lapseni on 18, olen itse lähes 50-v. Olen hankkinut itselleni sen, mitä tarvitsen. Miksi en helpottaisi lapseni elämää taloudellisesti sen, minkä voin (ottaen tietenkin huomioon, että lapsestani ei tule narkkaria tms)?

Enkä halua enempää. Tosin lapselle tulee kertymään muutenkin perittyä omaisuutta... mutta silti. Tottakai oletan, että lapseni tekee jotain oman elämänsä suhteen, eli opiskelee ja hankkii kunnollisen ammatin.

Vierailija
25/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, eka aloittaa autokoulun ens viikolla, sitten kaksi seuraavaa kahdn vuoden välein.

Ei olla muuta vaihtoehtoa edes mietitty. Alunperin harkitsin itse opettamistakin, mutta kuluva kevät on mulle hirmuisen kiireinen, joten en ehdi

Vierailija
26/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia olen säästänyt siitä lähtien kun hän syntyi. Pienistä puroista kertyi 8000 e. Eihän tuo ole paljon, mutta sillä kustannan lapsen ajokortin, maksan vuokratakuut, kun muuttaa kotoa, autan alkuun elämässä (huonekaluja jne.).

Suurimman osan säästöajasta olin lähivanhempi, joka ei saanut elareita. Ne hoidettiin asuntokaupan yhteydessä. Joten muutaman kympin pystyy säästämään kyllä per kuukausi.

Vierailija
27/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, ihmeitä saa tapahtua jos emme lapselle ajokoulua kustanna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi