Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatteko lapsellenne ajokortin?

Vierailija
05.02.2013 |

Meillä on 3 lasta,joista kaksi ns.ajokortti iässä. Velkaa ihan kiitettävästi ja tulot keskitasoa. Ajokortin hinnat hirvittää,2 pitäisi olla rahaa n6000e. Käytännössä joutuisimme ottamaan lainaa,jotta saisimme ne maksettua. Lapset tietty ajokortit haluaisivat,ymmärrän sen kun kaveritkin sen saavat.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa ihan itse säästää rahaa, keskittyy paremmin autokouluun ja liikennesääntöihin, kun ei ole varaa mokailla. Esikoinen onkin tyytyväinen, että itse on säästänyt rahat. Kavereiden vanhemmat ovat kavereille maksanut ja meidän muksu ainoa, kuka EI ole kolaroinut...

Vierailija
2/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä rahoja mukanaan hautaan saa, kannattaa käyttää omaisuuttaan lastensa iloksi eikä odottaa, että ollaan kaikki yli 60v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ehdottomasti maksan. No question about it.

Itselleni ei maksettu, vaikka veljelle maksettiin.

Kat-ke-ra.

Vierailija
4/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ikäeroa on kolmisen vuotta

Vierailija
5/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin osallistun hyvällä summalla. Itse olen maksanut kortin itse. Sen tienaamiseen meni 3 kesää. Meillä on vai yksi lapsi ja aikaa säästämiseen on vielä muutama vuosi.

Vierailija
6/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on jonkin verran säästöjä, joita voi käyttää sitten mopokortin ja ajokortin hankintaan. Me vanhemmat annamme sitten loput.

Vierailija
7/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ikäeroa kuusi vuotta. Aletaan vaan säästämään ajoissa.

T: Lh ja hänen lh-miehensä

Vierailija
8/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Korkeammassa kädessä

Vierailija
9/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin lapsista vasta 13, muut 10 ja 8

asutaan Helsingissä, julkinen liikenne toimii

kummallakaan vanhemmalla ei ole ajokorttia

Joten tuskin maksetaan. Maalla on tietysti toisenlaiset olosuhteet. Siellähän on pakko olla ajokortti ja perheellä useampikin auto kun julkista liikennettä on ajettu alas.

Oletan että lapset, vanhempiensa lailla, menevät esim. kesätöihin (jos niitä enää löytyy). Jos haluavat käyttää ansionsa ajokorttiin mielummin kuin matkusteluun tai omaan kotiin, niin käyttäköön. Jos isovahemmat haluavat maksaa ajokortit, niin sekin on ok.

Mielummin näkisin, että lapset ajokorttia vastaavalla summalla itsenäistyisivät, matkustelisivat, näkisivät maailmaa, oppisivat kieliä, tutustuisivat ihmisiin muissa kulttuureissa ...

Vierailija
10/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se om kuitenkin iso asia aikuisen toimintakyvylle. Vaikka itselläni on tuttavia, jotka eivät aja, he ovat aina riippuvaisia meistä, jotka voimme liikkua, miten haluamme. Osin hyväksikäyttävät toki tahallaan, ja se ei aina helpota esim töissä käyntiä tai työpaikan pitämistä.

Vierailija
11/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat vielä ihan pieniä, mutta heillä on jo hyvät säästöt. Säästämme lasten tileille kaiken minkä pystymme.

Vierailija
12/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, mutta onneksi ikäerot ovat isot, joten ei tule jokavuotista kulua. Tänä vuonna ensimmäinen ajokortti hankitaan. Ajattelen, että ajokortti on avain moniin ammatteihin ja helpottaa elämää, joten haluan sen tarjota lapsillemme. Tietenkin se on kalleutensa vuoksi ainoa 18-vuotislahja. Ymmärrän silti, ettei kaikilla todellakaan ole varaa tähän.

Vierailija
13/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nyt 6 ja 11. Laitan 100 euroa/kk säästövakuutukseen. Sieltä sitten maksetaan juuri esim. ajokortti.

Vierailija
14/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ehdottomasti maksan. No question about it.

Itselleni ei maksettu, vaikka veljelle maksettiin.

Kat-ke-ra.

Mun isoveljellä, toisella veljellä ja isällä on ajokortit. isäni on jopa maksanut mun veljen vaimolle ajokortin joka ei pääsyt läpi ja mulle ei ollenkaan!!

Me ehdottomasti maksetaan meidän pojille ajokortit.

Vierailija
15/27 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, mutta onneksi ikäerot ovat isot, joten ei tule jokavuotista kulua. Tänä vuonna ensimmäinen ajokortti hankitaan. Ajattelen, että ajokortti on avain moniin ammatteihin ja helpottaa elämää, joten haluan sen tarjota lapsillemme. Tietenkin se on kalleutensa vuoksi ainoa 18-vuotislahja. Ymmärrän silti, ettei kaikilla todellakaan ole varaa tähän.

Vierailija
16/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan. Ostan myös auton ja maksan koulutuksen sekä sen aikaiset kulut. Muutenkin annan lapselleni rahaa sen, minkä tarvitsee. Kuten joku aiemmin sanoi, ei sitä maallista mammonaa täältä mukaansa saa. Kun lapseni on 18, olen itse lähes 50-v. Olen hankkinut itselleni sen, mitä tarvitsen. Miksi en helpottaisi lapseni elämää taloudellisesti sen, minkä voin (ottaen tietenkin huomioon, että lapsestani ei tule narkkaria tms)?

Vierailija
17/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta lupasin kortin maksaa, toiselle maksoin mopokortin. Vanhin lapsista halusi että opetan hänet itse ajamaan ajo-opetusluvalla, joten kortti tuli maksamaan meille n. 500 € + rutkasti yhteistä äiti-lapsiaikaa. :)

Vierailija
18/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kuluerä siitä tulee, kun on 3 lasta tehty lyhyillä ikäeroilla, mutta minkäs teet. Ajokortti on tärkeä.

Vierailija
19/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tyttäreni ei halua vielä tänä vuonna korttia vaikka täyttääkin 18 vaan vasta ensi vuonna.

Vierailija
20/27 |
06.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla rikkaita, mutta näillä seuduilla ajokortti on jokseenkin välttämätön.

Ajokortti kuuluu meidän mielestämme siihen elämän perussettiin, muun koulutuksen ohessa, jolla annetaan lapselle niitä elämäneväitä, joilla on sitten pärjättävä.

Ei makseta vuokria eikä muuta sellaista, mutta koulutusta kyllä, autokoulu mukaanluettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan