Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortin hinnaksi liki 3000e !!!

Vierailija
05.02.2013 |

Ihan sairasta, kellä on kohta varaa laittaa lapsensa autokouluun?

Meillä se on ajankohtaista ens talvena. Kohta vaan varakkaitten lapset ajaa kortin?.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää. Eikö lapsi kykene hallitsemaan elämäänsä?

Vierailija
22/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä saa kaupunkilaiskakarat miettimään, onko se ajokortti ihan välttämätön, kun julkisillakin pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se autokoulun "parisataa" on välillä 550 - 800 euroa. Olen juuri selvittänyt. Kyllä nyt autokoulut vuolee rahaa lainsäätäjän auttamana!!

Aiemmin meilläkin maksoi 600. Nyt toista tonnia. ;-(

Vierailija
24/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika maksoi itse korttinsa,tienasi rahat työnteolla,silleen se menee,niin olen joutunut itsekkin korttini maksamaan

Vierailija
25/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi perustaa autokoulun. Siitä vaan rikastumaan.

Vierailija
26/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa maksaa mopokortti 700 euroa, sisältäen muutaman ajotunnin !!!

"Piti " maksaa 200 e, mutta ahneus iski

Ja eipä sitä autokoulua niin vaan perusteta, antavat lupia VAIN SUKULAISILLE tai TUTUILLE

Meillä on autokoulumonopoli

Vierailija
27/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa maksaa mopokortti 700 euroa, sisältäen muutaman ajotunnin !!! "Piti " maksaa 200 e, mutta ahneus iski Ja eipä sitä autokoulua niin vaan perusteta, antavat lupia VAIN SUKULAISILLE tai TUTUILLE Meillä on autokoulumonopoli

Aiemmin autokoulut olivat tarveharkintaisia, nykyisin autokoulun voi perustaa jokainen, jolla on siihen tarvittava pätevyys.

Vierailija
28/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorena maalla, mutta jätin silti autokoulun käymättä. Olin hieman kummajainen sen takia, mutta muutin heti lukion jälkeen Helsinkiin, enkä ole yllättäen täälläkään korttia kaivannut.

Jotkut sen kortin toki työn ja/tai harrastusten takia tarvitsevat, mutta suurin osa ihmisistä ei.

Vierailija
29/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haja-asutusalueilla ja pienemmissä taajamissa suurin osa aikuisista todellakin tarvitsee sen kortin ihan työn/ opiskelun/ lastenhoidon ja muun normaalielämän takia. Toimiva joukkoliikenne on vain ihan suurimmilla paikkakunnilla. Ja omaa kokemusta aiheesta on (olen jo päälle nelikymppinen ja asunut useammalla paikkakunnalla).

Asuin nuorena maalla, mutta jätin silti autokoulun käymättä. Olin hieman kummajainen sen takia, mutta muutin heti lukion jälkeen Helsinkiin, enkä ole yllättäen täälläkään korttia kaivannut. Jotkut sen kortin toki työn ja/tai harrastusten takia tarvitsevat, mutta suurin osa ihmisistä ei.

Vierailija
30/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se kuuluu vanhemmuuteen

Vierailija
31/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempi säästää lapselle 15e joka kuukausi 18 vuoden ajan, niin tulos on 3240e joka varmasti kattaa ne autokoulun kulut...15e kuussa on varmasti summa jonka melkein jokainen vanhempi pystyy lasta varten säästämään, jos tuollainen summa on kertapottina liian suuri laitettavaksi...

Ja, ihan hyvä että ajotunteja tulee lisää. Kyllä ne autokoulusta nykyään "valmistuvat" ovat niin suuri riskitekijä liikenteessä. Eihän se pelkkä hinta nouse vaan sen mukana tulee myös lisäopetusta, onko se teiltä täysin unohtunut asia?

Vierailija
32/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempi säästää lapselle 15e joka kuukausi 18 vuoden ajan, niin tulos on 3240e joka varmasti kattaa ne autokoulun kulut...15e kuussa on varmasti summa jonka melkein jokainen vanhempi pystyy lasta varten säästämään, jos tuollainen summa on kertapottina liian suuri laitettavaksi...

Ja, ihan hyvä että ajotunteja tulee lisää. Kyllä ne autokoulusta nykyään "valmistuvat" ovat niin suuri riskitekijä liikenteessä. Eihän se pelkkä hinta nouse vaan sen mukana tulee myös lisäopetusta, onko se teiltä täysin unohtunut asia?

tai ainakaan heidän asiansa eivät saa maksaa mitään (naapurilla on rahaa, se joutaa maksamaan) tai ainakin sossun pitää se kustantaa.

Turha yrittää opettaa tälle porukalle järkevää rahankäyttöä. Näillä menee kaikki mitä tulee ja enemmänkin, mitäpä sitä säästämään, kun sossu kumminkin maksaa kaiken.

Ainakaan autokouluun ei missään tapauksessa kannata säästää ja 15 euroa on niiiiiiiiiiiiin iso summa, ettei mamma sitä mitenkään saa kasaan. Ei jää tuon vertaa käteen kaikkien luksusostosten jälkeen. Nih!

Vierailija
33/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekös tekin, arvon pallinaamat, olisi tarvinneet niitä lisätunteja? KAIKKI TAKAISIN AUTOKOULUUN! Eihän tuolla muuten uskalla tämmönen ylihinnalla autokoulunsa suorittava sitten tulevaisuudessa ajaa, kun kaikki muut ilmeisesti saaneet ihan liian vähän opetusta.

Vierailija
34/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä maksan lasten ajokortit, mun mielestä se kuuluu vanhemmuuteen

ja ajotaito yleissivistykseen.

Vierailija
35/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennettä on todella paljon enemmän, eli on vaativampaa ajaa kuin Suomessa, talvikelissä ajaa puolet maasta, eli ihan kunnon liukastakin on. Samat liikennesäännöt opittava ja vielä nuorempana saa ajokortin.

Ajokokortin voi suorittaa lukiossa.

Ja suomalaiset ei laita yhtään hanttiin....

Vierailija
36/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahansa korttia varten, teki töitä kesät ja ajoi itse kortin. Ja on muuten ylpeä siitä, että itse maksoi kortin ja vielä hommasi autonkin :) Tuossa mainitsi juuri, kuinka hänen kaverinsa vanhemmat maksavat kaverin kortin, kivaa rahanmenoa, nyt menossa huomenna jo 6 inssi... Meillä mentiin kerralla läpi, kun ei haluttu tuhlata rahaa.

Vierailija
37/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakko sano yksinkertaisesti ajatteleville ihmisille, ettei se autokoulutoiminta mikään kultakaivos ole. Ensinäkin ajotuntien osalta on kysymys yksityisopetuksesta! Se ei koskaan ole kovinkaan edullista. Miettikää myös, mitä Suomessa autoilu maksaa. Verotus on tiukempi kuin missään muualla Euroopassa. Kun autokoulu maksaa opettajien palkat, kaluston, autoverot, kalliin polttoaineen (jota pahimmillaan kuluu 25 litraa/100 km, kun vasta opetellaan vaihtamista, jne.) ja vielä kalliit kaluston korjaus- ja uusimiskulut sekä vakuutukset, joita tuossa liiketoiminnassa tarvitaan paljon. Ei se hinta mun mielestä ole kovinkaan suuri ihme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme